|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Sob Feb 25, 2012 10:51 pm Naslov sporočila: Komfortni utripalniki |
|
|
naslov: Komfortni utripalniki
Kategorija projekta:
Avtomobilska elektronika
težavnost: 4
tehnologija: 3
potrebno predznanje: 3-4
predvidena orodja in oprema:
-Programator in program za programiranje v C
-Po potrebi še avtomat smerokazov za avto in žarnice za testiranje,
-Po potrebi še original konektorje za priklop na avtomobilsko inštalacijo - vrsta konektorjev odvisna od avta
kosovnica:
Upori 0805:
1K8 - 2x
680 - 2x
360 - 2x
8K2 - 4x
1K - 2x
Kondenzatorji 0805:
68 nF - 4x
Kondenzator, tantal 7,3 x 4,3 mm, 10V:
100 uF - 1x
svetleče diode 0603 ali 0805:
rdeče - 2x
NPN tranzistor:
BC817 - 2x
Mosfet tranzistor:
FDS6675 - 2x
Diode usmerniške, MELF:
1N4007 - 3x
Zener diode, MiniMELF:
15 V
Schotky diode:
BAT54 ali BAT54S
Stabilizator napetosti:
uA78L05ACDR (so-8)
Mikrokrmilnik:
ATtiny13
Elementi niso kritični, pazite le na najvišje dovoljene napetosti, razmerja v delilniku napetosti in disipacijo moči.
tiskano vezje:Enostranska ploščica za dvema žičnima povezavama na spodnji strani.
Pri novejših avtih zagotovo poznate - enkrat na kratko premaknemo ročko smerokazov in ti trikrat utripnejo. Zelo fajn stvar za avtoceste, večpasovnice in rondoje. Zato sem se odločil izdelati en takšen avtomat v lastni režiji, ki sem ga vgradil v svojega S40. Avtomat je na splošno možno vgraditi v vsa vozila s klasično zasnovo smerokazev.
Ima 5 priključnih žic:
-15 za napajanje +12V preko kontakta
-31 za maso
-49a kot izhod iz utripalnega releja
-L za levo stran žarnic
-R za desno stran žarnic
Naredil sem ga na originalen 10-polni konektor, tako da se priključi na stikalo za vse štiri smerokaze, saj so tam vsi potrebni signali in priključki ki jih potrebujemo, zato je montaža potem tudi poenostavljena.
Zahteve delovanja so sledeče:
-Ob premiku ročke mora avtomat takoj začeti delovati
-Če si premislimo in premaknemo ročko na drugo stran, še preden je utripnil do konca, se mora prejšna stran takoj ugasniti, pobrisati števec utripov, ter začeti druga stran
-Vezje mora biti imuno na motnje, prekratkotrajne premike ročke, ter inercijo ročke na nasprotno stran, ko se prejšnja izklopi zaradi vračanja volana (ročko včasih malo odnese preko)
-Ko so vklopljeni vsi štirje smerokazi se program ne sme zmesti in nekontrolirano vklapljati izhodov
-Ko nismo privezani in rele oddaja hitre impulze, se program ne sme zmesti in nekontrolirano vklapljati izhodov
-Napajanje mora zdržati avtomobilske razmere (8-16 V)
-Čim manj ali nič posegov v obstoječo inštalacijo
Po vsako vejo žarnic pripeljemo na vhodni del vezja (napetostni delilnik, filter kondenzator, zaščitne clamping diode) in na vhod mikrokontrolerja. Izhode pa potem na kontrolno svetlečo diodo, gonilni tranzistor, ta pa izhodni mosfet tranzistor, ki vklaplja posamezno stran žarnic. Dodana je še zaščitna zener dioda in navadna dioda v zaporni smeri za zaščito pred visokonapetostnimi konicami. Na nek način je torej izhod vezan na vhod, od tu naprej pa je vloga programa da zaznava stanje ročke, vklopljenost žarnic, in omogoča vklop izhodnih tranzistorjev. Vezje je bilo risano v Altium Designer 6. Estetika tudi ni nevemkaj, zgleda da filmi pri osvetljevanju ploščice niso bili dovolj črni. Pa še očistiti jo moram.
Program je relativno preprost. Skrbeti mora da vse deluje po zahtevah, drugače pa sem ga tudi precej komentiral in bo enostaven za razumevanje. Program je napisan v C, z orodjem CodeVision AVR.
značilnosti in posebnosti pri izdelavi: Dodal sem tudi slike kamor sem zmontiral napravo v svojem avtu. Ta del je drugače odvisem od avta do avta, zato se boste tu morali znajti po svoje.
variante avtorja:
V programu sta spremenljivki "stevec_L" in "stevec_D" omenjeni v pogojnem stavku in primerjani s številko - konstanto. Ta nam določa kolikokrat bodo smerokazi utripnili in jo lahko programsko spreminjamo ter potem zapišemo v mikrokrmilnik. Jaz sem jo nastavil na 5 utripov.
Dodatne opombe:
-Program bo zaznal katera stran je na logicni 1, ko je 49a na 1, (L na 1 ali D na 1)
-Program NE BO zaznal katera stran je na logicni 0, ko je 49a na 0, (L in D oba na 0)
-Brown-Out detektor nastavljen na 4,3 V, WatchDog je izklopljen, ostali Fuse biti na Default
-Komentarji z veliki tiskanimi crkami so za ukaze ki izklopijo nasprotno stran zarnic, ce se izbere druga smer preden utripnejo do konca. In preprecitev vklopa ko delujejo vsi 4
-Stevilo utripov se doloca s primerjanjem vrednosti "stevec_L" in "stevec_D"
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
191.76 KB |
Pogledana: |
13 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
189.53 KB |
Pogledana: |
3 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
144.63 KB |
Pogledana: |
4 krat |
|
Opis: |
|
Download |
Ime datoteke: |
komfortni.zip |
Velikost datoteke: |
170.38 KB |
Downloadano: |
31 krat |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 68 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|