www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Načrtovanje Flyback tranformatorja
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 2:46 am    Naslov sporočila:  Načrtovanje Flyback tranformatorja Odgovori s citatom

Mi lahko zaupate kakšni so principi pri snovanju teh transformatorjev? Glede moči vem da moram izbrati primerno jedro. Glede frekvence verjetno le feriti pridejo v poštev. Kaktere enačbe so pomembne za določanje ovojev, induktivnosti ter inducirane oz. flyback napetosti. Imam kup literature z neta pa se ne znajdem najbolje pri enačbah. Kot vidim je potrebno upoštevati tudi duty-cycle.
_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matjazkariz
Član
Član



Pridružen-a: Sre 03 Nov 2004 18:09
Prispevkov: 1026
Aktiv.: 4.62

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 3:01 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Poglej si kakšno orodje za tako delo, na primer: http://www.powerint.com/en/design-support/pi-expert-design-software
Tako hitro oceniš in dobiš občutek kakni parametri vplivajo na kaj.

_________________
LP, Matjaž
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2379
Aktiv.: 10.71
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 9:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V Filemanagerju imaš v kategoriji PDF dokumentacija članek Coils and transformers.pdf . To si preberi.
Dober flyback transformator je kar zahteven za projektiranje in izdelavo. Hkrati mora opravljati funkcijo transformatorja in dušilke.

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Sime.
Član
Član



Pridružen-a: Sre 04 Dec 2013 12:56
Prispevkov: 80
Aktiv.: 0.64
Kraj: Žužemberk

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 3:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za optimalen prenos moči je dobro, da je pri tvoji željeni Uizh in Iizh_max jedro blizu zasičenja. Tako imaš sistem glede na velikost transformatorja dobro izkoriščen.

Ravno sedaj se ukvarjam z optimizacijo fly-back converterja. Če bi rad naredil dober trafo s prve, se boš verjetno kar moral zakopati v enačbe. Če ti izkoristek trenutno ne predstavlja velike težave pa se lahko zadeve lotiš tudi eksperimentalno in nato z spreminjanjem frekvence, max. primarnega toka ter različnimi jedri optimiziraš zadevo.

Če na hitro povzamem kako zadeva deluje:
- Na primarni strani imaš serijsko z navitjem vezan mosfet. Ko PWM regulator odpre mosfet, tok začne linearno naraščati (zaradi induktivnosti primarja).
-Glede na Feedback zanko (pri nekaterih tudi Iprimar_max) PWM regulator določa širino pulza.
-V času naraščanja se na sekundarju inducira napetost v razmerju št. ovojev.
Ta napetost ne požene toka zaradi blokirne diode vezane v serijo sekundarnega navitja.
- Ko regulator zapre mosfet se zgodi velika sprememba dI/dt - oz. tudi sprememba mag. pretoka po času v jedru, zaradi česar se inducira napetost na primarju in hkrati visoka napetost na sekundarju (nasprotnega predznaka kot prejšnja), katera požene tok skozi diodo na sek. strani

Pri fly-back transformatorjih se izkorišča energijo shranjeno v jedru. Ta pa je v času, ko mosfet zapre enaka E=0,5*L1*I*I

Večinsko se za jedra uporablja E ferite z zračno režo - BH karakteristika postane bolj položna - jedro kasneje pride v zasičenje. Seveda je tudi permeabilnost teh jeder relativno nizka.

Že nekaj časa tuhtam in je zadeva precej komplicirana, saj je veliko dejavnikov ki se izključujejo med sabo in zato ni enostavnega recepta za izdelavo.

Pri začetnem razumevanju delovanja sem si pomagal z:
http://www.dos4ever.com/flyback/flyback.html
Samo za info -> moj converter je izveden z PWM regulatorjem UCC3803D

Lep pozdrav
Simon

_________________
Kaj se zgodi ko Chuck Norris prdne v vtičnico? Turbine v elektrarni se zavrtijo v nasprotno smer.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2379
Aktiv.: 10.71
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 5:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ena luštna stran v zvezi s stikalnimi napajalniki je tudi

http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps/smps.html

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
mujo
Član
Član



Pridružen-a: Ned 02 Jan 2005 19:24
Prispevkov: 722
Aktiv.: 3.25
Kraj: MB

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2014 8:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojem mnenju je pri stikalnih pretvornikih najbolj pomembna tuljava (transformator).
Tako kot so že pred mano rekli: tuljava (transformator) ne sme iti v nasičenje - saj takrat energijo mečemo stran.
Lepe slikice tuljav v nasičenju so na strani doma narejenega "power inductor meter".
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2014 2:31 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

AHA OK. Jaz imam trafo jedro E32 ferit je N87. Zdaj iz Datasheet-a ferita sem nekako "izvrtal" da bi magnetenje brez nasičenja bilo nekje v rangu med 300mT do 400mT (magnetenje po histerezi). Med drugim je v datasheet-u navedeno - Bmax=480mT, kar je verjetno nasičenje in maksimalno koliko lahko namagnetimo tak ferit? Pravilno razmišljam?
_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2014 3:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdaj imam tako. Želim da se kodenzator napolni na napetost 500V v času 2s! Energija, ki se nabere v kondezatorju naj bi bila okoli 6.25J. Frekvenca tranzistorja krmiljnega s PWM je 15kHz. V 2s imam 30.000 impulzov.

Načrtujem FLyback trafo tako:
1) Delim Energijo s število impulzov v 2s. Torej 6.25/30.000=208uJ -> to je energija enega impulza. To je energija enega impulza na sekundarni strani.

2) Korigiram ENERGIJO ENEGA IMPULZA zaradi izgub v trafotu - to je energija na primarni strani. TA je ponavadi malce večja zaradi TRAFO izgub ne?
(Na eni od spletnih strani sem naletel na diagram izkoristek(energije) za takšne trafote). Zadeva gre nekako linearno do energije ranga 800J!! Zdaj ne vem če je tako prav. No za moje potrebe sem odčital s tega diagrama da je izkoristek tega trafota 55% pri energiji 5J!! (zelo malo, a ne ? - ampak sem začetnik!). Torej KORIGIRANA ENERGIJA ENEGA IMPULZA je 208uJ/55% = 378uJ na primarju, z upoštevanjem izgub trafota.

3) Določim I(PEAK)=maksimalni tok, ki bo tekel v tem impulzu na PRIMARJU. Tukaj gre za enačenje naslednjih enačb:

(1) W_primarja=(L*I^2)/2
(2) U_primarja=L*(delta_I/delta_t), kjer je:

- W_primarja=korigirana energija enega impulza primarja,
- U=napetost primarja,
- L=induktivnost primarja,
- delta_I= spremeba toka v danem času = pri Flyback-ih je to določeno kot I(PEAK),
- delta_t= čas trajanja IMPULZA (to je čas Ton)

Torej če imam frekvenco 15Khz, je perioda 66.7us. Ker imam DUTY CYCLE nastavljen na 51%, Je čas Ton=34.7us, čas Toff=Perioda-Ton=32us.

Torej iz zgornjih enačb (1) in (2) izpostavim L ter enačbe enačim, ter dobim I(PEAK) = 1.82A. Maksimalni tok na PRIMARJU, ki bo tekel skozi navitje, tik preden MOSFET preklopi v OFF.
OK, sedaj ko imam I(PEAK) lahko izračunam induktivnost primarnega navitja. Nesem I(PEAK) v enačbo (1) ali (2) ter izračunam L. Dobim L=228uH!!

Število ovojev za dosego te induktivnosti izračunam po naslednji enačbi:

(3) L=AL*(N^2), kjer je
AL=faktor induktivnosti, ki ga navajajo proizvajalci jeder. (Za moj primer je AL=2300nH),
N= število ovojev

Iz te enačbe izračunam ovoje -> dobim za primar N=10 ovojev!!!

Prestavno razmerje sem si izmisli 1:10. Namreč prestavno razmerje vpliva na povratni vpliv, ki ga čuti MOSFET, ko preklopi iz ON v OFF. MOSFET dobi špico, ki jo lahko s prestavnim razmerjem omilimo. Ob enem lahko prestavno razmerje dvigne ali spusti nivo sekundarne napetosti.

TAko so ovoji na sekundarni strani enaki 100. Zdaj če upoštevamo izgube v navitju, dvignemo sekundarne navoje za 15%. Torej na 115 ovojev.

Tako sem jaz računal, VI mi pa povejte je takšna metoda pravilna za izračun FLYBACK transformatorja!

_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile


Nazadnje urejal/a Darki Čet Feb 20, 2014 12:53 am; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1423
Aktiv.: 6.67
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 12:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Pri toliko uporabljene znanosti bi pa tole že skoraj moglo "švasati" Smile ... ali ne ?

LP.

Darko

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 12:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Profesor Einstein je napisal/a:
Zdravo

Pri toliko uporabljene znanosti bi pa tole že skoraj moglo "švasati" Smile ... ali ne ?

LP.

Darko



Hehe, ma samo sem moral do te ugotovitve naštudirat skoraj vse PDF-je na stricu google-u!!! Very Happy

_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 12:58 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aja morda sem pozabil omenit - zaenkrat načrtujem TRAFO brez zračne reže - samo vidim da vsi svetujejo zračno režo zaradi zmanjšanja induktivnosti.
_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
milan62
Član
Član



Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19
Prispevkov: 2379
Aktiv.: 10.71
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 2:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bi ti prebral članek, katerega sem ti omenil nekaj postov višje, potem bi vedel, da trafo za flyback pretvornik potrebuje zračno režo v jedru.

LP

_________________
Wasting time online since 1999
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1423
Aktiv.: 6.67
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 10:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo

Zračna reža je pri manjših feritih ponavadi en list A4 papirja - max dve plasti.

Lp.

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 11:31 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mi747 je napisal/a:
Če bi ti prebral članek, katerega sem ti omenil nekaj postov višje, potem bi vedel, da trafo za flyback pretvornik potrebuje zračno režo v jedru.

LP


Tisti članek sem si ogledal, vendar imam jedra, ki nimajo zračne reže Sad. Razen da jih sam obrusim. SE da ferit brusit? Ali je enostavnje nek izolacijski material vrinit med 2 E-jedra?

Aha - vidim da uporabljajo selotejp!

_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile


Nazadnje urejal/a Darki Čet Feb 20, 2014 11:45 am; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Darki
Član
Član



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2010 20:05
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 20, 2014 11:33 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Samo če vrinem izolacijski material na sredini - kako se bo to povečanje magnetne poti odzvalo v sosednjih stebrih? Mar tudi tam ne dobim neke zračne reže potemtakem?

@mi747

Citat iz članka:

"If this is your first fly-back converter it might be illustrative to first try the ferrite core without an airgap."

To je moj prvi FLYBACK. Rabim kilometrine za začetek! Smile

_________________
What's the difference between BAD and VERY GOOD electrical engineer?
Ofcourse, their HAIR!!! Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Elektronika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja
Stran 1 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 49 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group