www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Zamenjava 16uF kondenzatorja z 20uF kondenzatorjem
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
troks
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Maj 2013 12:41
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 10:09 pm    Naslov sporočila:  Zamenjava 16uF kondenzatorja z 20uF kondenzatorjem Odgovori s citatom

Se bo enofazni motor zagnal z 20uF kondenzatorjem, če je bil original 16uF?
In kako bo trajno deloval?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 18.03
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 11:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zagnal se bo. Trajno delovanje pa bo uničilo pomožno navitje.
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Slowfly
Član
Član



Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07
Prispevkov: 4082
Aktiv.: 18.38
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 11:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikšno toleranco pa imajo takšni kondenzatorji? Običajno 10%, lahko tudi kaj več.
Kondenzator z nazivnimi 16 uF ima torej lahko kapacitivnost od 14,4 do 17,6 uF, tisti z 20 uF pa od 18 do 22 uF.

ElGrigon, si še tako zelo prepričan, da se bo pomožno navitje skuhalo?

_________________
Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
144300
Član
Član



Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14
Prispevkov: 700
Aktiv.: 4.06
Kraj: Zelena dolina

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 7:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekateri motorski kondenzatorji, ki so grajeni v zadnjem času imajo tehnologijo( nekatere firme ) , kjer je možno ,da pride do izgube kapacitivnosti po nekaj letih,( ekonomija ) tako ,da je celo možno , da bo kakšen Iskrin starejše generacije dlje ohranil kapacitivnost kot novodobni . ( odvisno od tipa, za kateri trg je bil namenjen itd )
_________________
NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
protoncek
Član
Član



Pridružen-a: Sre 31 Jan 2007 9:41
Prispevkov: 9573
Aktiv.: 45.83
Kraj: Mengeš

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ogromnokrat sem že naredil ravno to - in to povsem namensko. Sicer je v mojem primeru šlo za motor drsnih vrat, ki ne deluje trajno, ampak naenkrat tam minuto, dve, potem počiva. Ampak če motor ne bo dalj časa polno obremenjen, potem ni panike. Malo mu povečaš moč, to je vse. Pa še to, kot pravi Slowfly, samo če imaš srečo v toleranci.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3880
Aktiv.: 18.03
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 5:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če se bo motor segrel (pregreval), je problem prevelika kapacitivnost v tem primeru.
Nižja kapacitivnost ni problem, ker ti v takem primeru sčasoma odpove kondenzator in ne motor. Dlje kot se odstopa od originala prej so tukaj okvare.

_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3352
Aktiv.: 17.02

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Think kolikokrat je tak motor v debati in za koliko casa obremenjen PRIBLIZNO trajno in PRIBLIZNO nazivno? Kompliciranje brez veze. Ubogaj Slowfly-ja
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
troks
Član
Član



Pridružen-a: Ned 19 Maj 2013 12:41
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.11

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor je za masažno kad pa v 6-i trgovini sem ga komaj dobil, tak majhnega, da paše v dozo, tak da bo šel not pa kaj bo, bo Wink
Hvala za odgovore.

Lp, Peter
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1423
Aktiv.: 6.67
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2015 10:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kondenzatorji 16uF so bili v starih pralnih strojih.
_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
boskosi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 25 Feb 2008 22:16
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.25
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 10:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bom še jaz tu postavil vprašanje da ne odpiram nove teme.....
se pravi čeprav razumem prevelika kapaciteta bolj negativno vpliva na elektromotor kot premajhna....je možno da je posledica tudi manj mirno oziroma neenakomerno delovanje (občasno je kot bi ga malo streslo, pa tudi zvok je dokaj neobičajen ko se dobro segreje).....je možno da se zaradi prevelikega kondenzatorja bolj greje? trenutno je not 20uF, ne vem kaj je blo not prej, se pa vidi da ni več original.....drug enak motor (ni od istega proizvajalca) ima not 14uF kar piše tudi na pokrovu priključne doze
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Profesor Einstein
Član
Član



Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13
Prispevkov: 1423
Aktiv.: 6.67
Kraj: Rogaška Sl.

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 4:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V kolikor imate pri roki A-meter ga vežite v serijo s pomožnim navitjem in boste videli spremembo toka pri originalnem 14uF oz 16uF in nadomestnem 20uF.

Če zaznate porast toka bo zagotovo na daljši rok prišlo do pregretja pomožnega navitja... izgube se povečujejo s kvadratom toka skozi navitje.

Napačna vrednost poslabša razmere (ali se pregreva ali pa nima dovolj vrtilnega momenta)... z izbiro kondenzatorjev se ni za hecati.

Lp.

_________________
--
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
144300
Član
Član



Pridružen-a: Sre 27 Jan 2010 22:14
Prispevkov: 700
Aktiv.: 4.06
Kraj: Zelena dolina

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 9:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nekatere firme namensko delajo toleranco v minus, zakaj,zato da prihranijo pri foliji, ter s tem tudi lažje dosegajo dimenzijske zahteve. Kar se dobi po trgovinah je lahko tudi odbrano od rednih naročil,kateri morajo zadostit strožjemu režimu, kaj pa ne zadosti dajo v trgovine ,za tam pa je še sprejemljivo , če je M , potem se zna kje je.
_________________
NI ANTENA VSE,JE PA OGROMNO.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
boskosi
Član
Član



Pridružen-a: Pon 25 Feb 2008 22:16
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.25
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Avg 23, 2015 1:38 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

hvala za info.....po zamenjavi kondenzatorja prave vrednosti motor dosti lepše teče in se ne greje več tako...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bosko90
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Feb 2017 8:49
Prispevkov: 26
Aktiv.: 0.30
Kraj: Sl. Bistrica

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2020 8:21 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni, da ne odpiram nove teme, pišem kar tukaj.
Imam sledeč primer. Trofazni elektromotor majhne moči 0,125kW, ki bi ga rad priklopil na eno fazo. Kako vezati kondenzator načeloma vem. Velikost kondenzatorja bi naj bila 12uF, ali je to v redu? Zatakne pa se, ko iščem po trgovini zasledim, da so kondenzatorji zagonski in pogonski. Katerega tukaj vzeti? Vem, da bi se sicer zagonski kondenzator ko motor doseže vrtljaje moral odklopit. V eni temi sem prebral, da svetujejo zagonski kondenzator in odklop tega, ko pa sem se pogovarjal z nekom, ki se že precej let ukvarja z elektromotorji, pa reče naj samo vežem zraven kondenzator in je to to.



20200207_155754.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  4.08 MB
 Pogledana:  1 krat

20200207_155754.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kastaneda
Član
Član



Pridružen-a: Pet 23 Okt 2009 11:18
Prispevkov: 458
Aktiv.: 2.61

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2020 8:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

bosko90 je napisal/a:
... ko pa sem se pogovarjal z nekom, ki se že precej let ukvarja z elektromotorji, pa reče naj samo vežem zraven kondenzator in je to to.

To je to!

_________________
LP
Srečko
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group