www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

vezava motorja pralnega stroja na počasne obrate

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
davorin1983
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2016 19:42
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.02

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 17, 2016 11:34 pm    Naslov sporočila:  vezava motorja pralnega stroja na počasne obrate Odgovori s citatom

lep pozdrav.imam motor pralnega stroja z navitjem pa nevem kam priklopit kondenzator.žice so barve
črna
zelena
rjava
modra
rumena
in kak ga priklopit da bi deloval pod manjšimi obrati ki je za pranje ne centrifuga
hvala za odgovor



20160117_180825.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.7 MB
 Pogledana:  12 krat

20160117_180825.jpg



20160117_180834.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  3.78 MB
 Pogledana:  6 krat

20160117_180834.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozede
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32
Prispevkov: 342
Aktiv.: 2.90
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 18, 2016 10:20 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Motor ima dva neodvisna navitja, če si elektrikar ti bo tole v priponki verjetno pomagalo sicer boš moral še kaj vprašat.


motor01.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.15 MB
 Pogledana:  33 krat

motor01.jpg



motor02.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.06 MB
 Pogledana:  34 krat

motor02.jpg



motor03.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.06 MB
 Pogledana:  29 krat

motor03.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
davorin1983
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Ned 17 Jan 2016 19:42
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.02

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 18, 2016 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala bom probal
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dynatron
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 19 Apr 2018 13:29
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.04
Kraj: dolenjska

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 19, 2018 2:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lep pozdrav!

Ker imam podobne težave pri priključevanju asinhronskega 8 polnega motorja pralnega stroja, me zanima sledeče. Motor ima na napisni ploščici podatek, da je nižja hitrost 360 o/min, moč 60W, tok 1.6A, kondenzator 16mikro F. Žal pa nimam podatkov o redosledu priključkov na njemu, tako da sem to poizkusil ugotoviti z meritvijo ohmskih upornosti navitij. Poiskal sem navitji, ki imata malo več kot 60 ohmov vsaka. Zvezal sem ustrezen kondenzator zaporedno z enim od njiju, nanj vzporedno priključil drugo, ki je v tem primeru glavno in motor pognal. Motor je stekel v levo in ko sem mu zmeril vrtljaje, so bili ti malo manjši od nazivnih, tok praznega teka je bil cca 1.3A. Obrnil sem napajanje navitij in motor je stekel v desno, vrtljaji so podobni, tok približno enak. Na videz bi bilo vse ok, če predpostavim, da je verjetno izkoristek tega motorja zelo slab. Če je nazivna moč v tem primeru 60W pomeni, da se mora preostala električna moč porabiti v obliki izgub, torej toplote.
Tu nastopi problem. Motor se po kakšnih 4 - 5 minutah že kar precej segreje, ocenjujem, da verjetno tam na okoli 60 stopinj, več ga nisem pustil teči. Razmišljam takole:
1. mogoče sam naredil napako in nisem izbral pravi dve navitji za nizko hitrost (ker dejansko ne vem, katera je skupna točka vseh štirih navitij, samo sklepam na podlagi meritve upornosti)
2. navitji sem prav zvezal, električno je vse v redu, vendar se zaradi konstantno majhne hitrosti motor ne hladi dovolj s prisilnim hlajenjem lastnega ventilatorja. V "normalnem" režimu namreč tak motor izmenično vklaplja obe hitrosti in ima vmesne postanke, zaradi česar se lahko ohladi na zmerno temperaturo.
3. motor nima klasične vezave navitij, kot bi pričakoval torej, konci vseh štirih navitij niso zvezani že v motorju v eno skupno točko, ki predstavlja peto priključno sponko.

Žal s temi motorji nimam nekih praktičnih izkušenj in tako ne vem, kaj točno je z njim. Ima pa povsem enak razpored priključnih sponk, kot je to prikazano na gornjih fotografijah, torej vseh 5 sponk je v ravni vrsti. Sponke so od desne proti levi razporejene takole: 1,2,3,presledek, 4,5. Uporabil sem sponko 3 kot skupni odcep, sponki 1 in 2 pa kot navitji za počasno hitrost. Motor sem priključil tudi kot 2 polni (centrifuga), kjer sem uporabil sponko 1 kot skupno, sponki 4 in 5 pa kot navitji in je lepo stekel z malo manj kot 1500 vrtljaji. Kombinacije 3 - 4,5 nisem preizkusil, ker mi ohmsko stvar ni šla skupaj.
Mogoče ima kdo kakšno pojasnilo v zvezi s tem. Se torej motor normalno greje pri takšni hitrosti, ali ne.
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joli
Član
Član



Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55
Prispevkov: 50
Aktiv.: 0.58
Kraj: Šoštanj

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 19, 2018 9:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen

So bili časi ko smo takšnih motorjev ogromno previjali,ampak je bil priključni faston malo drugačni. Če imaš motor z takšnimi obrati potem je verjetno 16 polni oz. 8 parovnih polov. V motorju je 5 navitij,za 2 pola glavno in pomožno,za 16 polov,glavno in 2 pomožna ki sta po vsej verjetnosti enaka kot glavno,samo zamaknjena zaradi faznega zamika,levo in desno. Skupna je od vseh petih navitij iz motorja. Pri dveh polih se smeri verjetno ne da obračati,je samo ena. Poizkusi;
2 pola
1 L
2 N in med 2-3 kondenzator,če je pomožna 3,drugače prestavi N na 3
16 polov
1 L
4 N in med 4-5 kondenzator,za drugo smer pa samo prestavi N na 5

Pri starih motorjih je bila skupna bela,zato prej malo omsko preveri.
Bo pa še kdo podal kakšno mnenje.

L.P. Joli
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dynatron
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 19 Apr 2018 13:29
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.04
Kraj: dolenjska

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 20, 2018 10:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najlepša hvala Joli za odgovor.

Najprej se ti opravičujem, ker se površno napisal, da gre za 8 polni motor, moral bi seveda napisati, da je to motor z osmimi pari polov.

Dal si mi res dobro idejo, na katero prej nisem pomislil. Če ima v tem primeru motor za počasno hitrost tri približno enaka navitja, je potemtakem v principu (verjetno)priključen tako, kot priključimo trifazni motor s pomočjo kondenzatorja na eno fazo. (Kar se je sicer v nekem drugem primeru , ki sem ga sam naredil izkazalo za zelo slabo, bolje rečeno neuporabno rešitev. Sem potem raje kupil enofazni motor)
Tako bi si to sam razlagal. Se pravi, da so ta tri navitja verjetno vezana v trikot (oz. v zvezdo) in jasno vse skupaj s kondenzatorjem vred med fazo in nulo.
Ta trenutek sicer nimam izmerjene vrednosti ohmskih navitij pri roki, da bi se lotil preverjanja. Se pa spomnim, da se mi seštevki upornosti nikakor niso izšli tako, kot bi pričakoval, ker sem si pač narisal priključitev samo dveh navitij. Glavnega in pomožnega.
Sicer je v tem prispevku, kot vidim, tudi gradivo o teh motorjih, do katerega pa še nimam pravice, ker sem tu komaj drugi dan
Upam, da s tvojo pomočjo razbijem ta električni oreh.
Lep pozdrav!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3352
Aktiv.: 17.02

PrispevekObjavljeno: Pet Apr 20, 2018 1:46 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen, da, obe navitji za počasno vrtenje sta enaki (glavni) - enaka ohmska upornost. Se pač potrebuje enaka moč za levo-desno vrtenje, v primerjavi s centrifugo, kjer se vrti samo v eno smer in ima zatp pomožno navitje šibkejše (večja upornost od glavnega navitja centrifuge).Obe navitji (počasi in centrifuga) so lahko ali pa tudi ne galvansko ločeni. s primerjavo upornosti med izvodi pa lahko določiš, katero navitje je katero in kateri izvod je skupen (za posamezno hitrost)
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dynatron
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Čet 19 Apr 2018 13:29
Prispevkov: 3
Aktiv.: 0.04
Kraj: dolenjska

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 08, 2018 9:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Lojzek hvala za odgovor.
Zahvaljujem se tudi Jozede - ju za pripete sheme, ki sem si jih lahko sedaj sprintal in sedaj je stvar veliko bolj jasna.
Lep pozdrav
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group