www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Topla akumulator in tok

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 11.77
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 1:00 am    Naslov sporočila:  Topla akumulator in tok Odgovori s citatom

Med pregledom avtomobilskega akumulatorja top-la 12V/45 Ah sem videl podatke o toku: po EN je 390A, po DIN pa 230A Shocked
Je komu kaj jasno zakaj dve vrednosti?

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5327
Aktiv.: 24.78
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 7:54 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Verjetno test po enem standardu traja dlje kot pri drugem.

Lp, g

_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.92
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 9:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za akumulatorje "top-la" še nisem slišal, niti jih nisem nikjer opazil, zato se mi zdi, da si mislil Topla akumulatorje, proizvajalec TAB www.tab.si
Ne vem, zakaj se greste neke butaste skrivalnice.

Glede na dane podatke, verjetno misliš tale akumulator http://www.tab.si/tds/tds.php?id=120044

DIN standard (Deutsches Institut für Normung) velja za CCA (cold cranking amps), kjer se dela test pri -17,8°C test traja 30s do napetosti 1,2V po celici (za 12V akumulator to pomeni do 7,2V). Pri teh pogojih je akumulator zmožen dajati tok, ki je zapisan po DIN standardu.

EN standard je "European Norm" in velja za dogovor med evropskimi državami, je pa očitno precej manj zahteven kot DIN, vsaj glede na podatke, zato menim, da EN standard velja za CA (cranking amps), kjer se test dela pri 0°C, zato je tok višji.

Ker so podatki različni, so nekateri proizvajalci verjetno z namenom zavajanja na podlagi nevednosti potrošnikov, začeli označevati zagonski tok po EN standardu, ki je bolj ugoden kot DIN, saj prikazuje navidezno boljše rezultate. Kadar primerjamo zagonski tok med različnimi proizvajalci, je seveda potrebno upoštevati po katerem standardu so napisani podatki.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
laura
Član
Član



Pridružen-a: Tor 10 Avg 2010 11:48
Prispevkov: 1954
Aktiv.: 11.77
Kraj: Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 1:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za izčrpno pojasnilo!
Ja je Topla in ne Top-la.
Sicer pa kolikor jaz vem se ne bi smel akumulator sprazniti pod 10.8V-1.8V/celico, ker se lahko trajno poškoduje.
Tisto o butastih skrivalnicah pa bom prezrl...

_________________
Dela kot švicarska ura-samo pokvarjena
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.92
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 9:29 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri počasnem praznjenju se ne sme pod 11,1V, pri hitrem praznjenju se ne sme pod 10,5V, pri štartu motorja, ki je ekstremno praznjenje se sme do 7,2V za 30s. Napisano velja za 12V svinčeni akumulator. Počasno praznjenje nekako ni primerno za štartni akumulator, ker 11,1V v tem režimu pomeni prazen akumulator. Štartni akumulator ni primeren za globoko praznjenje, zato se v takih primerih uporablja ciklični akumulator.

V vsakem primeru se tudi pri zelo nizkih napetostih ne dela škoda, če traja kratek čas in je takoj zatem vzpostavljeno polnjenje in dvig napetosti. Če je svinčeni akumulator predolgo na zelo nizki ali prenizki napetosti, se celice trajno poškodujejo, to pa zelo drži.

Sesedanje napetosti pod obremenitvijo je normalno in je v precejšnji meri odvisno tudi od notranje upornosti celic. Takoj, ko obremenitev preneha, se napetost dvigne in stabilizira na nivo, ki je primeren in sorazmeren napolnjenosti akumulatorja.

Butaste skrivalnice pa lahko prezreš ali pa tudi ne, BMK za to.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.36

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 27, 2016 9:45 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako bi se pa definiralo počasno in hitro praznjenje?
Počasno šteto v dnevih, hitro v urah?
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1323
Aktiv.: 11.92
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 28, 2016 11:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pojmi "počasno", "srednje" in "hitro" praznjenje so precej ohlapno definirani, ker je to še najbolj odvisno od tehnologije samega akumulatorja.

MadMax, na splošno bi se kar strinjal z definicijo v tvojem vprašanju.

Počasno praznjenje naj bi veljalo npr v otočnem solarnem sistemu, kjer akumulator večinoma praznimo s tokom manjšim od C20.

Hitro praznjenje se šteje npr za uporabo akumulatorja v UPS sistemih, kjer je tok praznjenja 1C in več.

Napisano velja predvsem za lažje razumevanje in je še vedno zelo ohlapen podatek, ker je še vedno odvisen od več dejavnikov, najbolj od tehnologije akumulatorja in njegovih lastnosti. Če se dotaknem zgoraj omenjenega solarnega sistema in UPS, so napisane vrednosti zelo približne in nekako gre za srednjo vrednost, saj lahko močno odstopa navzgor ali navzdol.

Kadar izbiramo akumulator, je treba upoštevati sistem, lastnosti sistema in pričakovanja, potem pa na podlagi tega izbrati akumulator, ki bo s svojimi lastnostmi varno pokrival režim delovanja.
Če akumulator že imamo, je treba prilagoditi sistem tako, da bo režim delovanja v varnih mejah akumulatorjevih lastnosti.

Za vsak tip in tehnologijo akumulatorja je možno dobiti tehnični list pri proizvajalcu s pomočjo katerega akumulator uvrstimo v grafe ali razpredelnice in s tem določimo varno mejo. Pogosto to ni tako enostavno, zato se varni meji ne približujemo tako tesno, performance je zato manjši. Seveda je performance lahko neprimerno boljši, ampak na račun življenske dobe akumulatorja.

Bom zaključil, ker smo se že preveč odmaknili od naslova te teme.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Napajalniki, polnilci in baterije Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group