|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2016 10:19 am Naslov sporočila: Xsara picasso problemi z zaklepanjem |
|
|
Imam 16let star Xsara picasso 20.0 HDI
Avto lavfa "ku šus" ima le par občasnih težav.
Kot prvo je velikokrat težava z zaklepanjem in odklepanjem vozila.
Namreč precejkrat se zgodi da na voznikovi strani zaklenem avto a se ta ne zaklene ampak ključavnice zaklene in pset odklene.
Grem na sovoznikovo stran, poizkusim še tam in tam normalno zaklene.
Včasih tudi odklenem avto a voznikova vrata in oba vrata zadaj so normalno odklenjena, sovoznikova pa ne in se jih odzunaj ne da odpreti. Šele ročno z notranje strani se vrata odprejo.
Včasih pa stvar spet čisto nomralno deluje??
Zanima me ali je problem z mehanizmuv sovoznikovih vratil ali mogoče v kablih ki vodijo do tega mehanizma torej tam kjer se vrata odpirajo - da nni tam eden ali več kablov precvikanih? So ti kabli speljani na kakšen konektor v notranjosti in se jih da enstavno zamenjati ali ne?
Kako bi ugotovil ali je problem v kablih ali mehanizmu? Merilni inštrument sicer imam a če je kabel precvikan vem da velikokrat merilni inštrument zaznava kontakt le je kabel v določeni poziciji.
Ker vem koliko dela je z odpiranjem vrat me zanimajo kakšni koristni namigi da to preučim še predno snamem stranico iz vrat in delam v notranjosti.
Kot drugo se mi sem ter tja brez kakega vzroka prižgejo vsi 4 žmigavci.
Velikokrat tudi par ur po tistem ko avto stoji in se ne uporablja. Ko ga odklenem in obrnem ključ na displeju piše neke vrste opozorilo "safe mode activated"?
Že parkrat se je to zgodilo ponoči pa je bil zjutraj akumulator bolj prazen in je avto komaj vžgal.
Pred kratkim sem nabavil tale OBD2 Bluetooth adapter. Zadeva v diagnostiki sicer kaže neke kode napak vendar ta free verzija softvera ne pokaže kaj je opis te napake.
Predlogi oz ideje kaj bi bilo za naresti?? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 311 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2016 6:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko tako berem o težavah na xsari mi takoj pride na misel ključavnica vrat. Namreč v vseh teh letih se je nabralo kar precejšnje število odpiranja/zapiranja/zaklepanja vrat tako, da ni čudno da se iztrošijo ključavnice. Ključavnica vrat je kar zakompliciran mehanizem z nekaj stikali, kateri lahko se iztrošijo. Končna stikala se obrabijo do te mere, da ni več zanesljiv vklop/izklop. Če ste malo iznajdljivi in po guglate boste sigurno našli, kako se zamenja/ popravi ključavnica (zamenja problematično končno stikalo) v samo izvedbi , drugače pa kar kakemu mehaniku zaupajte to delo z zamenjavo cele ključavnice, katere cena ni zanemarljiva pa tudi nekaj ur dela vam bo izstavil.
Sam sem se lotil zamenjave končnega stikala v ključavnici na voznikovi strani (FABIA). Strošek na koncu "pest drobiža" in eno popoldne dela in nekaj dni predhodnega brskanja po netu.(predvsem postopek, kako se pride do ključavnice) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 311 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2016 9:52 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z navadnim obd bluetooth adapterjem lahko dostopaš samo do motornega kontrolerja (EMC-ja) in prebereš njegove napake v obliki kode (črke in številke - PXXXXX). To pa zaradi obveznega OBD standarda za nadzor izpušnih plinov.
Do dostopa ostalih kontrolerjev (krmilnikov je več v posameznih avtomobilih - ABS, servo volan, HVAC -klima in gretje, Airbag, centralno zaklepanje, instrumentna plošča z immo) pa moraš imeti tovarniški adapter ali pa univerzalni adapter, ki stane malo več. Tole safe mode sporočilo ima tudi svojo kodo (DTC) . Če je to napaka, katera je v področju motorja jo ima pod nadzorom motorni krmilnik (EMC) potem jo bereš s tvojim adapterjem, samo poišči jo na linku, ki sem ga dal, oz. poguglaj. To težavo s ključavnico pa sigurno tudi izpiše, sam jo s tem adapterjem ne moreš prebrati, ker z njim ne moreš dostopati do comfortnega kontrolerja, zato boš moral iti h komu, ki ima univerzalni adapter, ali pa na citroenov servis.
Kar se tiče obd napak (DTC) so opisi kod na internetu. En Googlov zadetek :
https://www.mavericktechnology.co.uk/technical/peugeot-citroen-psa-specific-dtc-fault-codes |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nevednez Član
Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36 Prispevkov: 226 Aktiv.: 1.01 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Sre Maj 18, 2016 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
@clownfish
odpri vrata, izštekaj konektor iz vrat (dvigneš varovalo in ga obrneš), potegni gumjasto manšeto na stani konektorja in preveri stanje z kabli... in verjetno bos videl odlomljen 2.5mm2 kabel ki gre v vrata (stalni +), najverjeneje je to problem pri tebi.
clownfish je napisal/a: |
Avto lavfa "ku šus"...
|
btw.. francoz nikoli ne lavfa ko ''šus'' |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 8:47 am Naslov sporočila: |
|
|
ecobra je napisal/a: |
Ko tako berem o težavah na xsari mi takoj pride na misel ključavnica vrat. Namreč v vseh teh letih se je nabralo kar precejšnje število odpiranja/zapiranja/zaklepanja vrat tako, da ni čudno da se iztrošijo ključavnice. Ključavnica vrat je kar zakompliciran mehanizem z nekaj stikali, kateri lahko se iztrošijo. Končna stikala se obrabijo do te mere, da ni več zanesljiv vklop/izklop. Če ste malo iznajdljivi in po guglate boste sigurno našli, kako se zamenja/ popravi ključavnica (zamenja problematično končno stikalo) v samo izvedbi , drugače pa kar kakemu mehaniku zaupajte to delo z zamenjavo cele ključavnice, katere cena ni zanemarljiva pa tudi nekaj ur dela vam bo izstavil.
Sam sem se lotil zamenjave končnega stikala v ključavnici na voznikovi strani (FABIA). Strošek na koncu "pest drobiža" in eno popoldne dela in nekaj dni predhodnega brskanja po netu.(predvsem postopek, kako se pride do ključavnice) |
No vseeno je malce nenavadno da se to najprej ne pojavi na voznikovi strani ampak na sovoznikovi? Glede na frekfenco odpiranja bi bilo bolj realno pričakovati, da se to pojavi na najbolj obremnjenih vratih.
Predvidevam, da ima večina Citroenovih modelov tistega obdobja identične ključavniške mehanizme zato bi se dalo celo ključavnico zamenjat z drugo?
Obstaja kakšna koda tega rezervnega dela?
Vrata sem že odpiral in popravljal mehanizem za dvig stekla tako, da vem kako to gre |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 311 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 9:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Zelo zanimivi simptomi so se pojavljali pri meni. Po odpiranju vrat se ni prižigala lučka v kabini, ni bilo opozorila o prižganih ljučeh, avto se je sam zaklenil po določenem času, niso se odklenila ostala vrata samo voznikova,.... skratka zelo čudno.
Moramo vedeti, da vse skupaj nadzoruje comfortni krmilnik z vgrajeno logiko in, če se priklopite s testerjem nanj vam bo sigurno izpisal napako, ki pa vas lahko tudi zavede. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
Kot gledam po netu je velika verjetnost, da je problem v kablih točneje med pregibom vrat. Tam pride do poškodbe enega ali več kablov in potem zadeva jasno "čudno" deluje.
Če je poškodovan napajalni kabel in ta kje prebija na maso potem se tam zadeva tudi greje posledično lahko tudi zagori oziroma se zaradi tega prazni akumulator kar potem sproži da gre sistem v safe mode.
Torej je možno da sta obe napaki povezani in je isti vzrok.
Zanima me če je enostavno odstraniti tale zaklepni mehanizem iz vrat?
Predvidevam da je ključavnica v vratih ločena od tega mehanizma in ostane v vratih ko mehanizem snamem? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nevednez Član
Pridružen-a: Tor 25 Jan 2005 13:36 Prispevkov: 226 Aktiv.: 1.01 Kraj: Štajerska
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 10:23 am Naslov sporočila: |
|
|
najprej preveri kot sem ti zgoraj napisal- povezavo med karoserijo in vrati, v gumjasti manšeti se potrgajo kabli in simptomi so podobni/enaki tvojim, vsaj kar se tiče težav z zaklepanjem.
manšeta se enostavno potegne dol, je samo nataknjena na konektor. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 11:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
nevednez je napisal/a: |
najprej preveri kot sem ti zgoraj napisal- povezavo med karoserijo in vrati, v gumjasti manšeti se potrgajo kabli in simptomi so podobni/enaki tvojim, vsaj kar se tiče težav z zaklepanjem.
manšeta se enostavno potegne dol, je samo nataknjena na konektor. |
Pozdravljen,
Sem snel manšeto iz konektorj pa kabli zgledajo ok. vseeno ne morem kaj dosti pogledat saj so kabli v gumijasti cevi in to se ne da potegnit daleč stran.
Potem sem še malo sprobaval pa spet dela tako naklučno blesavo brez neke jasne logike.
Bom kar moral zapeljati na nek uraden servis da mi priključijo diagnostiko
Ker zdajle zvečer sem šel slučajno nekaj mimo avta in spet vsi žmigavci utripajo in ko dam kontakt napiše "Safe mode active"
in jasno akumulator že kar prazen tako da sem z stikalom za vklop izkop vseh žmigavcev ugasnil utipanje in nastavil polnilec da mi fila akumulator.
Sranje res.
L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Maj 20, 2016 11:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Sem snel manšeto iz konektorja pa kabli zgledajo ok. Vseeno ne morem kaj dosti pogledat saj so kabli naprej v gumijasti cevi in to se ne da potegnit daleč stran.
Potem sem še malo sprobaval pa spet dela tako naklučno blesavo brez neke jasne logike.
Bom kar moral zapeljati na nek uraden servis da mi priključijo diagnostiko
Ker zdajle zvečer sem šel slučajno nekaj mimo avta in spet vsi žmigavci utripajo in ko dam kontakt napiše "Safe mode active"
in jasno akumulator že kar prazen tako da sem z stikalom za vklop izkop vseh žmigavcev ugasnil utipanje in nastavil polnilec da mi fila akumulator.
Sranje res. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zklan Član
Pridružen-a: Čet 26 Feb 2015 9:12 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.16 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Sre Maj 25, 2016 1:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Če boš rešil težavo prosim poročaj, ker se tudi meni naključno prižigajo vsi štirje smerniki tudi med vožnjo kar pa ni toliko moteče kot ravno to da avto nekje pustiš za cel dan nato pa te počaka z prižganimi smerniki. Je pa zadeva taka da dela čisto naključno in tudi ne morem izzvati tega pojava doma da bi sploh vedel kje se zadeve lotiti, z zaklepanjem pa nimam težav saj vedno uporabljam daljinski ključ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 04, 2016 12:55 am Naslov sporočila: |
|
|
zklan je napisal/a: |
Če boš rešil težavo prosim poročaj, ker se tudi meni naključno prižigajo vsi štirje smerniki tudi med vožnjo kar pa ni toliko moteče kot ravno to da avto nekje pustiš za cel dan nato pa te počaka z prižganimi smerniki. Je pa zadeva taka da dela čisto naključno in tudi ne morem izzvati tega pojava doma da bi sploh vedel kje se zadeve lotiti, z zaklepanjem pa nimam težav saj vedno uporabljam daljinski ključ |
Naključno prižiganje vseh žmigavcev in posledično zaradi tega prehod v economy mode ter spraznjenje akumulatorja sem odpravil tako, da sem začasno odklopil stikalo za vklop vseh 4 žmigavcev.
Kot kaže z leti stikalo oksidira, kakšna vzmet popusti pa še vročina itn in potem se vsake toliko samo vključi. Sedaj se že mesec dni zadeva ni sama vklopila torej sklepam, da je bil v tem problem.
Sem pa stikalo razstavil, očistil in očistil kontakte tako, da ga bom čez čas ponovno priključil.
Ponovno sem razstavil sovoznikova vrata preveril vse žične povezave, konektorje, preveril če je masa res masa a je. Sedaj zadeva sicer deluje vendar ko zaklenem žmigavci utripnejo 1x kar je OK ko pa odklenem pa hitro utripajo ene 8x-10 (težko preštejem ker tako hitro utripajo) torej sklepam, da na ta način BSI javlja neko kod napake? Vem da tega prej ni bilo. Če se ne motim je prej za zaklepanje utripnilo 1x za odklepanje pa 2x.
Vseeno kot sem iskal po netu nekako ne najdem kake tabele teh kod oz števila utripanj torej ne vem kaj bi to pomenilo.
Ve mogoče kdo kaj bi toliko utripanj pomenilo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zklan Član
Pridružen-a: Čet 26 Feb 2015 9:12 Prispevkov: 18 Aktiv.: 0.16 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Pon Jul 04, 2016 9:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Clownfish
hvala za namig, jaz sem zadevo z "žmigavci" trenutno povezal s stikalom za prižig luči, avto ima urejeno avtomatsko prižiganje luči kar pomeni da stikalo čez poletje pri vožnji v službo in iz nje večinoma časa stoji. Stikalo sem razstavil in ščistil in je napaka obmirovala za nekaj mesecev. Sedaj pa se zadeva ponavlja ampak izklop žmigavcev je čisto naključen. Se pravi zadeva se je ugasnila tudi že če sem vklopil in izklopil luči, vendar ni delovalo vedno, marsikdaj je potreben pritisk na gumb za varnostne utripalke (1x, 2x, ..., Nx) preden se zadeva ugasne, bom pa poizkusil še z razstavljanjem stikala na armaturki.
Mi samo zaupaš kako si prišel do njega? Je stikalo mogoče demontirati z vrha ali je potrebno "razkopati" vse od radia navzgor? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
clownfish Član
Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05 Prispevkov: 764 Aktiv.: 3.43 Kraj: Povir / Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 04, 2016 10:02 am Naslov sporočila: |
|
|
zklan je napisal/a: |
Clownfish
hvala za namig, jaz sem zadevo z "žmigavci" trenutno povezal s stikalom za prižig luči, avto ima urejeno avtomatsko prižiganje luči kar pomeni da stikalo čez poletje pri vožnji v službo in iz nje večinoma časa stoji. Stikalo sem razstavil in ščistil in je napaka obmirovala za nekaj mesecev. Sedaj pa se zadeva ponavlja ampak izklop žmigavcev je čisto naključen. Se pravi zadeva se je ugasnila tudi že če sem vklopil in izklopil luči, vendar ni delovalo vedno, marsikdaj je potreben pritisk na gumb za varnostne utripalke (1x, 2x, ..., Nx) preden se zadeva ugasne, bom pa poizkusil še z razstavljanjem stikala na armaturki.
Mi samo zaupaš kako si prišel do njega? Je stikalo mogoče demontirati z vrha ali je potrebno "razkopati" vse od radia navzgor? |
Praviš, da si stikalo sčistil a vseeno ne veš kako ga demontirat?
Jaz sem odstranil masko srednjega dela in potem imaš dostop do tega stikala od strani. No še vseeno ga je treba od zgoraj izvleči skupaj z konektorjem in kablom skozi zgornjo odprtino.. Trenutno imam ta konektor nepriključen.
Stikalo se razstavil in spucal. Kot se spomnem kontat daje nek valjček ta pa je bil v neki čudni strnjeni masti. To mast sem odstranil, kontakte spucal in sestavil nazaj a še nisem priključil. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.31 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Jul 04, 2016 11:28 am Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj ne razumem. Pravita, da sta stikalo očistila, pa je tako-tako, v glavnem ne preveč zanesljivo. Pa me sedaj zanima, ali je cena tega stikaal (novega seveda) draguljarska, ali je izredno težko (beri nemogoče) dobavljivo. Zame je takšno čiščenje samo zelo začasen izhod v sili. Vsekakor bi v najkrajšem času stikalo zamenjal z novim.
lp _________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|