www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

DC motorji

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
sirjost
Član
Član



Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 16:30
Prispevkov: 95
Aktiv.: 0.96
Kraj: pescenk bliz Cerknce

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 30, 2017 9:11 pm    Naslov sporočila:  DC motorji Odgovori s citatom

Pozdravljeni.

V šoli smo se naučili nekater formule za računanje napetosti pri DC motorjih.
To so glavnovezni, stranskovezni in dvojnovezni.

Vzeli smo tudi formule:U=E+I*R+Ušč
U...je celotna napetost
E...je inducirana napetost
I...je tok armature in skupaj z R-jem predstavlja padec napetosti v navitju rotorja.
Ušč...predstavlja padec napetosti na ščetkah

Napisali smo, da če vse sešteješ (to je U=E+I*R+Ušč), da se to uporablja za motorje
Če pa od E vse odštejemo pa naj bi bila to formula za generator.

Zanima me ali sem pravilno napisal zgornjo formulo.

_________________
lp jerc
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
faznprifer
Član
Član



Pridružen-a: Ned 14 Okt 2012 9:36
Prispevkov: 173
Aktiv.: 1.23
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 03, 2017 12:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikor smo mi računali smo padec napetosti na ščetkah zanemarili, drugače pa je enačba tudi v tvojem primeru pravilna. Za generatorski režim pa velja, da motor obratuje kot generator kadar je E večja od priključene napetosti. E izpostaviš in enačbo obrneš.
_________________
L.p. faznprifer
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.05

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 04, 2017 8:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Formula je prava, bolj pa je uporabna v premetani obliki:
I = (U - E - Ušč) / R
kjer je Ušč = I * Ršč
zatorej
I = (U - E) / (R + Ršč)

E je odvisna od hitrosti vrtenja rotorja ter od magnetnega dogajanja (vzbujanje s trajnim ali elektro magnetom, geometrijske in snovne lastnosti magnetnih poti, ...) v rotorju in statorju.
Upornosti obstajajo in so vedno > 0.
Posledično je tok skozi sponke odvisen od zunanje napetosti in hitrosti vrtenja rotorja.
Dokler se rotor vrti počasi, je E dosti manjši od U, zato teče velik tok v motor.
Če rotor povsem razbremenimo (ostaneta samo navora ležajev in zračnega upora), se bo rotor vrtel s hitrostjo, pri kateri bo E skoraj povsem enak U, zato bo v motor tekel minimalen tok.
Če pa sedaj na gred od zunaj vsilimo malce navora (turbina, ...) in povečamo hitrost vrtenja, se bosta U in E pri neki hitrosti izenačila in skozi sponke ne bo tekel noben tok.
Če vsiljen navor še povečamo, bo E postal večji od U in dobljeni negativni predznak pomeni preprosto to, da bo bo tok tekel v obratni smeri od tiste, ki jo je pri nižjih vrtljajih zagotavljal vir napetosti U.
Naj bo vir U navaden avtomobilski akumulator. Pri nižjih vrtljajih je tok tekel tako, da je poganjal motor, akumulator pa se je praznil.
Pri višjih vrtljajih, ko je E > U , pa se smer toka obrne tako, da polni akumulator, motor pa postane generator.

In še Ršč = upornost ščetk, ki nikakor ni zanemarljiva.
Imam 24 VDC elektromotor s polžnim reduktorjem, podoben takim od brisalcev. Po 13 letih delovanja so se originalne ščetke tako obrabile, da motor vse pogosteje ni speljal z mesta.
Ker je nov enak motor rahlo drag (cca 180Eur), sem malo popilil ščetke od 230 V kotne brusilke, kjer sta Ršč in Ušč zanemarljiva. No, po posegu se je neobremenjen motor (na izhodu iz reduktorja) vrtel z 62, namesto 115 rpm, za povrhu sem ga zlahka ustavil z eno roko.
Nato sem kupil ščetki od 12 V alternatorja, ju popilil na mero in vgradil.
Zdaj se neobremenjen motor vrti s 122 rpm in ga niti slučajno ni možno ustaviti.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 69 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group