|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
sirjost Član
Pridružen-a: Sob 20 Feb 2016 16:30 Prispevkov: 95 Aktiv.: 0.96 Kraj: pescenk bliz Cerknce
|
Objavljeno: Ned Apr 30, 2017 9:11 pm Naslov sporočila: DC motorji |
|
|
Pozdravljeni.
V šoli smo se naučili nekater formule za računanje napetosti pri DC motorjih.
To so glavnovezni, stranskovezni in dvojnovezni.
Vzeli smo tudi formule:U=E+I*R+Ušč
U...je celotna napetost
E...je inducirana napetost
I...je tok armature in skupaj z R-jem predstavlja padec napetosti v navitju rotorja.
Ušč...predstavlja padec napetosti na ščetkah
Napisali smo, da če vse sešteješ (to je U=E+I*R+Ušč), da se to uporablja za motorje
Če pa od E vse odštejemo pa naj bi bila to formula za generator.
Zanima me ali sem pravilno napisal zgornjo formulo. _________________ lp jerc |
|
Nazaj na vrh |
|
|
faznprifer Član
Pridružen-a: Ned 14 Okt 2012 9:36 Prispevkov: 173 Aktiv.: 1.23 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Sre Maj 03, 2017 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kolikor smo mi računali smo padec napetosti na ščetkah zanemarili, drugače pa je enačba tudi v tvojem primeru pravilna. Za generatorski režim pa velja, da motor obratuje kot generator kadar je E večja od priključene napetosti. E izpostaviš in enačbo obrneš. _________________ L.p. faznprifer |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.05
|
Objavljeno: Čet Maj 04, 2017 8:33 pm Naslov sporočila: |
|
|
Formula je prava, bolj pa je uporabna v premetani obliki:
I = (U - E - Ušč) / R
kjer je Ušč = I * Ršč
zatorej
I = (U - E) / (R + Ršč)
E je odvisna od hitrosti vrtenja rotorja ter od magnetnega dogajanja (vzbujanje s trajnim ali elektro magnetom, geometrijske in snovne lastnosti magnetnih poti, ...) v rotorju in statorju.
Upornosti obstajajo in so vedno > 0.
Posledično je tok skozi sponke odvisen od zunanje napetosti in hitrosti vrtenja rotorja.
Dokler se rotor vrti počasi, je E dosti manjši od U, zato teče velik tok v motor.
Če rotor povsem razbremenimo (ostaneta samo navora ležajev in zračnega upora), se bo rotor vrtel s hitrostjo, pri kateri bo E skoraj povsem enak U, zato bo v motor tekel minimalen tok.
Če pa sedaj na gred od zunaj vsilimo malce navora (turbina, ...) in povečamo hitrost vrtenja, se bosta U in E pri neki hitrosti izenačila in skozi sponke ne bo tekel noben tok.
Če vsiljen navor še povečamo, bo E postal večji od U in dobljeni negativni predznak pomeni preprosto to, da bo bo tok tekel v obratni smeri od tiste, ki jo je pri nižjih vrtljajih zagotavljal vir napetosti U.
Naj bo vir U navaden avtomobilski akumulator. Pri nižjih vrtljajih je tok tekel tako, da je poganjal motor, akumulator pa se je praznil.
Pri višjih vrtljajih, ko je E > U , pa se smer toka obrne tako, da polni akumulator, motor pa postane generator.
In še Ršč = upornost ščetk, ki nikakor ni zanemarljiva.
Imam 24 VDC elektromotor s polžnim reduktorjem, podoben takim od brisalcev. Po 13 letih delovanja so se originalne ščetke tako obrabile, da motor vse pogosteje ni speljal z mesta.
Ker je nov enak motor rahlo drag (cca 180Eur), sem malo popilil ščetke od 230 V kotne brusilke, kjer sta Ršč in Ušč zanemarljiva. No, po posegu se je neobremenjen motor (na izhodu iz reduktorja) vrtel z 62, namesto 115 rpm, za povrhu sem ga zlahka ustavil z eno roko.
Nato sem kupil ščetki od 12 V alternatorja, ju popilil na mero in vgradil.
Zdaj se neobremenjen motor vrti s 122 rpm in ga niti slučajno ni možno ustaviti. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|