|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
razmooo Neznanec
Pridružen-a: Sre 07 Jun 2017 13:29 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.08 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sre Jun 07, 2017 1:50 pm Naslov sporočila: Moč na trifaznem motorju |
|
|
Pozdravljeni!
Imam par vprašanj. Kupil sem trifazni motor z reduktorjem moči 0.37kW. Uporabljal ga bom za mletje slada pri varjenju piva. Skratka, motor mora biti zvezan v zvezdo, kakor piše na tablici (slika spodaj). Če prav razumem bi ga na trikot lahko vezal samo v primeru, če bi bila medfazna napetost 230V?
Drugje sem prebral, da ima motor v zvezdi za koren(3) manjšo moč. Zanima me ali je potem moč mojega motorja 213W ?
Hvala za odgovore!
Lep pozdrav!
Opis: |
Tablica motorja s podatki |
|
Velikost datoteke: |
3.41 MB |
Pogledana: |
12 krat |
|
Nazadnje urejal/a razmooo Sre Jun 07, 2017 7:40 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2541 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Jun 07, 2017 2:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Nazivna moč tvojega motorja vezanega v zvezdo in priklopljenega na medfazno napetost 400V je 0,37 kW. Enako nazivno moč bi motor imel, če bi ga priklopil na medfazno napetost 230V in v vezavi trikot.
Tisto o koren iz 3 nižji moči, si prebral bodisi narobe, bodisi tisti ki je to napisal ni imel pojma.
Primer za tvoj motor:
Lahko ga vežeš v trikot na medfazno napetost 230 V, ali v zvezdo na medfazno napetost 400 V. V obeh primerih bo nazivna moč 0,37 kW.
Če pa bi taisti motor vezal v zvezdo na medfazno napetost 230V, bi bila nazivna moč samo 1/3 prej navedene, torej cca. 0,123 kW.
PY (400) = sqrt3* U*I*cos Fi * n
= 1,73 *400 * 1,06 * 0,75 * 0,67= 368 W
PD (230) = 1,73 * 230 * 1,85 * 0,75 * 0,67 = 369 W
_________________ Še dobro, da bitje srca in dihanje nadzoruje vegetativno živčevje. V nasprotnem primeru nekateri ne bi preživeli niti 24 ur.
Nazadnje urejal/a Slowfly Sre Jun 07, 2017 3:50 pm; skupaj popravljeno 3 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
razmooo Neznanec
Pridružen-a: Sre 07 Jun 2017 13:29 Prispevkov: 7 Aktiv.: 0.08 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Sre Jun 07, 2017 3:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala. Zdaj mi je marsikaj bolj jasno.
Lep pozdrav!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Sre Jun 07, 2017 9:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Motorji manjših moči, do cca 3kW, so naviti tako kot tvoj, v vezavi zvezda so za 400V medfazne napetosti, v vezavi trikot pa za 230V. Glavni razlog pa je tale:
Frekvenčni pretvornik za manjše moči obstaja tudi z enofaznim priklopom na omrežje. Tak bo dal na izhodu največ 230V medfazne napetosti. Tako lahko tvoj motor povežeš v trikot in ga priključiš na frekvenčni pretvornik z enofaznim napajanjem, vse skupaj je cenejše, pa še trifaznega priključka ne rabiš.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2541 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Jun 11, 2017 9:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Jaz pa nisem zagovornik 1 faznih VFD, niti ne 230 V /400 V motorjev. Ves prihranek, ki se ustvari, mi izpuhti, ko pride do vzdrževanja. Primer: lahko imam na zalogi en VFD, 3 fazni in z njim pokrijem kar širok spekter motorjev različnih moči. Medtem, ko z 1 faznim si nimam kaj pomagat. Tudi z mehkim zagonom si nimam kaj pomagat, če imam 230 V/400 V motor.
400 V / 690 V 3 fazni so po moje najbolj optimalna izbira, saj jih brez težav zaženemo tudi z mehkimi zagoni ali kontaktorji.
V industriji nimajo po mojem kaj delat tudi 1 fazni motorji ali predelani 3 fazni s kondenzatorji.
1 fazne priključke imajo samo v blokih in starih hišah. Večina ima 3 fazne priključke .
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Ned Jun 11, 2017 8:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pri (tiristorskem) mehkem zagonu je precej vseeno v kakšni vezavi je motor, da je le za pravo medfazno napetost. Preberi TUKAJ kako deluje mehki zagon.
Za zvezda trikot in ostale vezave motorjev pa je TALE priročnik zelo uporaben.
Pa še to, vsi motorji majhnih moči, pod 3kW, bodo naviti 230/400V, če nisi posebej tečen, da ti ga izdelajo po tvojih željah. Male motorje nikoli ne zaganjaš z znižano napetostjo (zvezda trikot ali mehki zagon). Pa še ena prednost motorjev, navitih 230/400V je, z dovolj močnim trifaznim frekvenčnikom lahko obratuje na 83Hz z nazivnim navorom in pri tem dobimo 73% več moči iz motorja, brez škode za motor, če je ta 4 polni ali več. Vsi današnji manjši motorji, ki imajo enako osnovo za ves svet, so mehansko grajeni za trajno obratovanje pri 3600 vrt/min.
_________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|