www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Dvojna elektrika v avtu (+12V, -12V)

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
darkob
Član
Član



Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.56
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 10:01 am    Naslov sporočila:  Dvojna elektrika v avtu (+12V, -12V) Odgovori s citatom

Pred dnevi sem se domislil, da bi si v avto vgradil drugi alternator. Ta naj bi dajal -12V (positive earth). Tudi ta alternator bi bil vezan na svoj akumulator, ki bi imel pozitivni terminal priključen na maso vozila.

S takšno vezavo bi imel (ob obstoječi elektriki) še 24V napetost (med priključki +12V in -12V), kajpak, ob upoštevanju, da porabnik ne bi smel imeti nobenega priključka vezanega na maso.

Preden se spustim v realizacijo me zanima ali je to smiselno, ali je uporabno, ali brez veze (ali celo nevarno), itn. Ali to že kje obstaja?

Alternativa bi bila, seveda, da je drug alternator za 24V, ampak gre v tem primeru za povsem ločen napajalni sistem od obstoječega (in za dodatna dva akumulatorja, ne pa le enega).

LP D.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 6.30
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 10:30 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

a ni bolj enostano priklopiti tak modul

http://www.ebay.com/itm/600W-DC-DC-Boost-Converter-10V-60V-to-12V-80V-Step-up-Power-Supply-Module-New-/191235833785?hash=item2c868b3fb9:g:nzwAAOSwk1JWfj50
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1336
Aktiv.: 11.95
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 1:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ali je smiselno si že sam odgovoril.
Nikjer nisi napisal za kaj to rabiš, kaj ti bo to koristilo, tako da... NE, ni smiselno, ker ne rabiš, zaenkrat pojma nimaš za kaj bi to sploh uporabljal.

Edini smisel tega početja je, da bi to preprosto imel, verjetno pa nikoli ne bi uporabljal. Projekt je predrag, preveč zakomliciran, saj montaža še enega alternatorja (predelanega seveda, da njegova masa ne bo v stiku z ohišjem) ne bo ravno nekaj preprostega, poleg tega pa rabiš še en akumulator.

Za delček cene projekta dobiš ustrezne pretvornike napetosti, ki jih boš kupil ali naredil takrat, ko boš vedel za kaj jih sploh uporabiti.

Ideja sicer ni neumna, je pa nesmiselna, še posebej ker nimaš pravega razloga za uporabo.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 868
Aktiv.: 3.90
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 3:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Prva misel ki mi je prišla na misel je, da je nevarno.
Druga... mehansko komplicirano.

Za kakšen ojačevalec, ali kaj drugega kar rabi +-12, bi jaz uporabil DC DC pretvornik (s primernimi varovalkami).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
darkob
Član
Član



Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.56
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Namen uporabe je za napajanje izvorno vojaške radijske postaje (RU-20 oz. PRC-515) ter kasneje 100W ojačevalca. Le-ta potrebuje 24 V DC. Gre za 20W kratkovalnovno postajo (1-30 MHz) z vgrajenim antenskim tunerjem. Tudi sicer vojaška radijska roba (ki se lahko uporablja tudi v radioamaterske namene) je po večini na 24V napajanju. In ja, lahko bi se posluževal pretvornikov, a bi se jim, če je le mogoče izognil, ker vsak tak pretvornik vnaša dodatne motnje.

V avtu že imam dva 100Ah akumulatorja, plac in nosilec (ter ustrezna jermenica) za dodatni alternator je tudi že nameščen.

Res je, da FFR (Fit For Radio) vozila imajo 24V alternatorje in celotno napeljavo za 24V. Vprašanje je bilo, če kdo pozna in vidi prednosti (ali slabosti) sistema, ki bi temeljil na +12V in -12V, ter bi tako polnih 24V bilo z nulo vmes.

Hvala za odgovore. LP D.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.29

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi delujoč motor je motnja.
Lahko pa si narediš razsmernik z navadnim transformatorjem, sicer švoh izkoristek a motenj zanemarljivo proti pravem stikalniku.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
darkob
Član
Član



Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.56
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No, ja, klasični diesel motor (Bosch pumpa, injektorji, turbo, intercooler) z nič elektronike proizvaja verjetno dosti manj motenj, kot kakšen bencinar, dopuščam pa možnost, da se motim. Vsekakor brez feritov na napajalnih kablih ne bo šlo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
MadMax
Član
Član



Pridružen-a: Pet 09 Sep 2005 22:16
Prispevkov: 4743
Aktiv.: 21.29

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 9:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Alternatorja ne slišiš če avtoradio preklopiš na SV?
Tisto prasketanje (če že je) bencinarja v prostem teku ni tako moteče.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
v.j.
Član
Član



Pridružen-a: Pet 13 Feb 2015 9:47
Prispevkov: 1336
Aktiv.: 11.95
Kraj: Veldes

PrispevekObjavljeno: Tor Avg 15, 2017 10:35 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, stvari so postale jasne. Za 120W niti ne rabiš dodatnega alternatorja, pretvornik, pa bo stvar rešena.

Če še vedno vztrajaš na 12V in 24V napajanju, naj bo drugi alternator za 24V (oziroma 28,8V, tako kot je za 12V v bistvu 14,4V). Oba akumulatorja veži tako kot sta v tovornjaku, prvi za 12V je na masi, drugi od 12V do 24V, pač ne boš imel -12V ampak 12V in 24V, kar je še bolje.

Prvi akumulator se bo polnil z obema alternatorjema, drugi zgolj s 24V alternatorjem.
Ne se bat, sistem deluje preverjeno na dolgi rok, delal sem v hladilstvu in videl take rešitve: Tovornjak 24V ima 2 akumulatorja zaporedno, na ta obstoječ sistem je na prvi akumulator parazitno priključen hladilni agregat 12V, ki ima lasten motor in seveda tudi lasten 12V alternator da polni ta prvi akumulator. Zadeva preverjeno dela brez težav in dobro, problem je nastal le v primeru napake alternatorja na agregatu, ker je potem počepnil prvi akumulator, drugi je bil napolnjen preveč... ampak to je pač posledica napake, ker pač ni bilo vgrajenega varovanja.
Taka vzporedna vezava je nekoliko čudna, ampak alternatorji se sami regulirajo, za vsak slučaj vgradiš še voltmetre, da vidiš simetričnost napetosti na obeh akumulatorjih, če pride do večjega odstopanja preveriš sistem.

_________________
Kontakt na e-mail, za več informacij klikni gumb 'www', na ZS ne odgovarjam!
Ne mi pisat zasebnih sporočil na forumu! NIKOLI ne boste dobili odgovora na ZS !
Če vam moji odgovori niso všeč, nihče vas ne sili, da jih berete! uporabite gumb 'ignore'
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
darkob
Član
Član



Pridružen-a: Pon 27 Mar 2017 20:33
Prispevkov: 48
Aktiv.: 0.56
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 16, 2017 6:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odlično, hvala za konkreten odgovor. V to smer bom tudi šel. Nekoliko me je skrbelo, da se drugi akumulator polni z enim alternatorjem (za 24V), prvi (osnovni) pa z dvema alternatorjema, ampak se mi je zdelo, da ne bi smelo biti težav. In ja, manj je sitnosti, če imam +12 in +24V. Ravno konkretna rešitev me je zanimala. Hvala še enkrat. LP
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 70 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group