www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Prevezava iz daljink na delovne luči?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Spajky
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05
Prispevkov: 1095
Aktiv.: 6.54
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2017 2:31 pm    Naslov sporočila:  Re: Prevezava iz daljink na delovne luči? Odgovori s citatom

Exy je napisal/a:
... imam na strehi tovarniško nameščene luči, ki so trenutno vezane kot daljinke - vklop je možen samo kadar so prižgane dolge luči. Ker bi jih želel uporabljati kot delovne luči, bi rad napeljavo nekoliko predelal, da bi jih lahko vklopil tudi kadar gorijo navadne, zasenčene luči...
Ker vidim, da si že našel + od strešnih luči, ti predlagam mojo "kavbojsko" rešitev : Idea

- najdi direkt pri lučeh (dolgih in kratkih) + glede na maso ... levih in desnih
- nabavi dva avtomob. releja z dovolj toka na kontaktih in malim tokom relejne tuljave
- eno duplo on/off stikalo npr.1A toka za nekje na/pod armaturo
- potegni 2x duplo žico iz vsakega (levega in desnega žarometa) v kabino do kontaktov duplega on/off stikala ...
- na vsakem žarometu priklopi ono duplo žico (po en vod) med oba plusa na "žarnicah" oz. njih žicah med kratko in dolgo lučjo ter obe dupli žici (seveda izolirani, lahko najtanjša ona bela za 230V~) na vsaki strani spelji v kabino do onega stikala.
- eno polovico ene one duple žice spelješ na en kontakt (polovice) stikala in z njega z drugega kontakta z vmesno žico povežeš dalje na 1 kontakt relej.tuljave, drugo polovico one duple žice pa spelješ direkt na drugi kontakt relej.tuljave ...
- Vajo ponoviš za drugo polovico/stran dela podobno ... Torej nikamor nič ne vežeš na maso oz. minus !!!

Polovico strešnih luči vežeš preko enega releja na dovoj močen stalni + in maso oz. minus (glavni kontakti !) Lahko daš vmes še kakšno varovalko kje za vsak slučaj ... Isto ponoviš za drugo polovico strešnih luči. Lahko bi pa za vse strešne (če ima rele zelo "močne" v A glavne kontakte) luči uporabi samo "polovico navedenega" ...

NE PREKINJAJ MASE (-) STREŠNIH LUČI !!!


Kako naj bi zadeva delala :

Če so "dolge" v žarometu prižgane, gorijo po tovarniško tudi štrešne luči kot si navedel. Če daš kratke, se izklopijo zdaj strešni žarometi po tovarniško ...

No potem se naj bi zgodilo takole : če prižgeš kratke in vklopiš ON ono dodatno kabinsko stikalo, bi morale goreti tudi strešne luči (kot delovne).

Kako hudiča le Question ... evo tako obrazložitev Razz ...

Ko se prižgejo kratke luči in na njih pride plus, steče preko tuljave releja (pri dodatnem v kabini stikalu ON) tok proti minusu preko nitke žarnice za dolge in rele vklopi luči na strehi Wink ...

Ker boš to uporabljal samo kot delovne luči (krava stoji na mestu prižgana in ti "žagaš deblo padlo na cesto z motorko" pred terencem ...zadel?) , v drugih primerih izklopiš ono dodatno stikalo Rolling Eyes

Žarnica za dolge, ki zelo redko crkne, niti ne bo svetila (premalo toka samo preko tuljave releja!) Seveda, če slučajno kdaj pregori dolga, jo je treba zamenjat, ker pol predelava ne bo funkcionirala (podobno kot če daš dodatno stikalo na OFF-tuljava releja ne dobi štroma.

Če daš pa dolge in hkrati gori tudi kratka (kot pri meni in blendanju), ne dobi tuljava releja štroma, tudi če imaš ono dodatno stikalo na ON, saj je na obeh priključkih tuljave releja + 12V (enak potencial) če imaš tako narejeno fabriško, da kratke gorijo zmeraj z dolgimi ... in rele izklopi to dodatno povezavo do strešnih (te takrat ti itak gorijo)

... torej če bi slučajno poblendal z dolgimi, bi slišal releja klik-klak, če bi bilo ono dodatno stikalo še na On ... Upam, da nimaš kakšne exotike v elektro napeljavi avta ... To mojo idejo in modifikacijo, če boš šel v ta pristop delaš NA LASTNO ODGOVORNOST seveda Exclamation ...


Ps.: Jest imam zelo podobno rešeno za LED dnevne med pozicijsko in kratko a brez relejev, saj je tok dobriih 100mA po dnevni luči, pa niso potrebni ... ko dam pozicijske, gorijo dnevne LED, ko vključim še kratke, ugasnejo LED Wink ... sem kar na žarometih napravil, samo sem moral pazit za prav obrnit polariteto LED-ic ... pa nisem rabil nič vlečt v kabino ... in vse je delalo "fabriško", zdej je pretanki kabel LEDic krepnil, pa ne delajo trenutno ...

... Rolling Eyes sicer za releje bi lahko uporabil kar one fabriške že obstoječe, ma je potrebno čarat na relejski plošči ali elektroniki, pa s kakšnimi dodatnimi diodami prevezave etc. t.j lotanje tam, kjer ni zdravo, če ni glih treba ... si boš moral zrisat sam shemo po teh navodilih, če boš mislil to mojo idejo probat ... upam, da ne bo kaj narobe, tle so tokovi malo večji in releji vseeno rabijo par deset ms, da odklopijo, če se ne kdaj kakšen tudi "zapeče" ... zato sem omenil dodatne varovalke ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kose19
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37
Prispevkov: 1228
Aktiv.: 5.53
Kraj: okolica Kobarida

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2017 5:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Exy je napisal/a:
...
Danes nabavim rele in stikalo in ker vem da mi ne bo dalo miru, bom jutri najbrž tudi že zmontiral...


Če nisi še nabavil je pri TEMU varovalka že zraven.

_________________
- Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan -
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MOND
Član
Član



Pridružen-a: Sre 12 Okt 2005 20:05
Prispevkov: 623
Aktiv.: 2.81
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2017 5:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Odsvetujem tega z varovalko, še sploh če bo kje pod havbo. Ne mara niti malo vlage...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kose19
Član
Član



Pridružen-a: Sre 02 Mar 2005 19:37
Prispevkov: 1228
Aktiv.: 5.53
Kraj: okolica Kobarida

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2017 7:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Aha, to si je pa vredno zapomniti.
_________________
- Absens, carens -
- Tisti, ki ga ni, bo prikrajšan -
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Spajky
Član
Član



Pridružen-a: Ned 27 Jun 2010 0:05
Prispevkov: 1095
Aktiv.: 6.54
Kraj: Obala

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 16, 2017 8:42 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

... Exclamation Če so strešne luči močne (halogenke?), vezane vse (štiri?) na en izvor napajanja paralelno, pol utegne bit mnoogo toka na delovnih kontaktih releja v A, še posebej pri vklopu !!! Ni povedal, koliko luči po koliko W je na strehi in kakšne.

Idea Treba pogledat v knjižico od avta, katera in kakšna je varovalka (ali več njih) v "fuse boxu" za strešne luči. Najmanj toliko morajo (raje več!) prenesti delovni kontakti releja, da ne bodo kmalu riknili ali se zažgali ... Če so strešne luči 4x60W npr. = 240W (20A) ... ampak v trenutku, preden zažarijo po vklopu, znajo potegnit duplo, torej je pametno imeti 40A rele ... Ziher je ziher ...

Idea Ne kar noret na hitro "na pamet" z nabavo in modifikacijo ... pa primerne žice od luči do releja in + Akuja je tudi treba imet in dodatna močna varovalka (če bo potegnjeno kar od Aku-ja direkt na strešne luči še posebej) ... noben ne želi, da se kabl pregreje in pride do požara v vozilu .... just my2c ... Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Exy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 10 Dec 2017 3:12
Prispevkov: 14
Aktiv.: 0.18
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Dec 17, 2017 10:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Evo, sporočam, da je montaža uspešno zaključena. Na koncu sem povezal tako, kot sta mi svetovala kose19 in MOND.

Kar se napeljave tiče, sem uporabil žice malenkost večjega preseka kot tovarniške, varovalka je 15A in je enaka tovarniški, rele je 50A. Sem pa vso napeljavo uspel urediti v kabini. +12V sem dobil iz proste reže na varovalkah, kontakt pa iz sosednjega stikala za nastavitev ogledal. Luči sta drugače samo dve, trenutno pa čakam da mi poštar prinese še led žarnici, ki upam da bosta svetile boljše kot ti dve stari, utrujeni halogenki... Cool

Hvala vsem za nasvete, bili ste mi v veliko pomoč! Very Happy Applause
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group