|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
nejcxxx Neznanec
Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pet Mar 02, 2018 4:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zaganjalni motor je bil priklopljen čisto preko svojih varovalk.
Preden sem prižgal velik motor sem malega ugasnil.
Res pa je, da sem imel notri varovalke 1-2-3. Varovalke 2 in 3 so bili že 2x podvržene velikemo toku - takem da je varovalko 1 vrglo ven - to je bilo, ko sem poskušal zaganjati brez malega motorja. Sedaj z malim motorjem je vrglo ven ravno varovalke 2 in 3.
Jutri še enkrat poskusim - tokrat z tremi novimi varovalkami pa da vidimo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
robert Član
Pridružen-a: Sob 29 Maj 2004 21:48 Prispevkov: 1871 Aktiv.: 8.40 Kraj: Tolmin
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2018 3:00 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ob tej temi sem se spomnil na regulacijo hitrosti "cigo vrtiljaka" cca. 35 let nazaj.
Cigo je imel kovinsko škatlo in kanto vode. Škatla je bila "nula" in noter je preko mehanizma potapljal tri plošče - zvezdišče motorja.
In to očitno deluje na večih mestih: Google + liquid resistance starter
https://www.youtube.com/watch?v=uOcccXku05M
Jaz bi poizkusil z upori (grelci?), ki bi jih dodal k "zvezda" kontaktorju in ko motor doseže svoje vrtljaje ročni preklop na trikot. _________________ LP Robert |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.65 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2018 4:27 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je to zaganjalnik s "slano" vodo ?
lp. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ecobra Član
Pridružen-a: Pet 27 Jun 2014 14:16 Prispevkov: 310 Aktiv.: 2.60 Kraj: Radeče
|
Objavljeno: Sob Mar 03, 2018 10:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
robert je napisal/a: |
Ob tej temi sem se spomnil na regulacijo hitrosti "cigo vrtiljaka" cca. 35 let nazaj.
Cigo je imel kovinsko škatlo in kanto vode. Škatla je bila "nula" in noter je preko mehanizma potapljal tri plošče - zvezdišče motorja.
In to očitno deluje na večih mestih: Google + liquid resistance starter
https://www.youtube.com/watch?v=uOcccXku05M
Jaz bi poizkusil z upori (grelci?), ki bi jih dodal k "zvezda" kontaktorju in ko motor doseže svoje vrtljaje ročni preklop na trikot. |
Ta cigo vrtiljak je imel motor z drsnimi obroči (rotorsko navitje" kar se lepo vidi na zgornjem videu") in na izvode speljane na vodni upor - kad z vodo v kateri je bila raztopljena soda v katero je potapljal plošče, ko so se plošče do konca potopile se je mehanizem približal krtkostičnikom s katerim si sklenil rotorsko navitje v kratki stik kot, da bi bil s kratkostično kletko. Pri tem zaganjanju si moral zelo paziti, da nisi prehitro spuščal plošč, ker se je rado zgodilo, da se je voda uparila. Na tak način so nekoč zaganjali tudi 160kW motorje. Nisem pa še videl, da bi na tak način zaganjali navadnega asinhronca s kratko stično kletko v rotorju kar preko zvezdišča, je previsoka napetost na ploščah in preveč nevarno saj kadi niso bile izolirane. Se pa še uporabljajo zagonski upori po več stopenj kar v primarnem krogu.
l.p. _________________ Luna sije, pa ne greje.
Piška pije, pa ne šči...
Uzdaj se use i svoje kljuse. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nejcxxx Neznanec
Pridružen-a: Tor 02 Jan 2018 20:32 Prispevkov: 9 Aktiv.: 0.12
|
Objavljeno: Pon Mar 05, 2018 7:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Danes sem še enkrat poskusil zagnati motor z vsemi novimi varovalkami. Tokrat niso odpovedale takoj ampak po nekaj sekundah zagona s pomočjo manjšega motorja.
Vse skupaj mi ni dalo miru. Izračun sem da mali motor vrti večjega s cca 750 obrati. Na večjem motorju je bila velika jermenica, na manjšem pa majhna. Nato sem našel doma še en motor 5,5 kW, ki je imel isto 1480 obratov in precej večjo jermenico.
Zamenjal sem stari mali motor z novim, prevezal elektriko, povezal jermena in izračunal, da bo s takimi jermenicami mali motor vrtel večjega s hitrostjo 1500 obratov na minuto.
Sledil je poskusni zagon. USPELO JE!
Manjši motor brez problema zavrti večjega z 1500 obrati, nato mali motor preko vzvoda dvignem in odstranim jermen ter prižgem večjega. Večji se prižge brez problema, kljub temu da se obrati zaradi samega procesa malo zmanjšajo.
Zadeva torej deluje. Trenutno je še bolj v "prototip stanju", odstranjevanjev jermen med vrtenjem se mi zdi nevarno, zato moram zadevo izboljšati - verjetno s sklopko ali podobno.
Hvala vsem za pomoč in namige!
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 69 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|