www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnjenje akumulatorja v avtodomu
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 25.86

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 1:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kvaliteta baterije je verjetno zanič
Kvaliteta polnilca je minimalna
Sesalec je daleč precenjen

...
Kitajski šrot as always. Če misliš narediti zadevo kvalitetno jo boš še kar precej preplačal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
deanw
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 16 Sep 2009 12:35
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.05
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 1:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo,

hvala za odgovor, ampak mi kaj dosti ne pomaga Smile Zanima me namreč, ali bi to baterijo lahko dlje časa ohranil pri življenju, če bi uporabil regler polnjenja oz. ali je res lahko neprestano polnjenje problem.

Hvala!
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tretjic
Član
Član



Pridružen-a: Čet 24 Sep 2009 1:19
Prispevkov: 384
Aktiv.: 2.17
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 1:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kakšna pa je baterija?

Če je Pb ali LiPo, jo moraš čim pogosteje polnit, vendar izključit, ko je polna (to naredi polnilec avtomatsko).
Če je NiCd ali NiMH, jo polnjenje prej preden je prazna ali stalno polnjenje hitro ubije. Tukaj ti ne pomaga nobena elektronika, razen tista, da je izključeno.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
deanw
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 16 Sep 2009 12:35
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.05
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 2:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo,

hvala za odgovor. V bistvu ne vem kakšna baterija je. Pravijo pa na servisu, da naj bi sesalec izklapljal (oziroma polnilec) in ga priklopil cca. 2 uri pred željeno uporabo - tako da predvidevam, da je problem v prepogostem oz. prepolnjenju baterije. Zato sem razmišljal o reglerju - če bi ga polnilec že imel, potem bi bil tak odgovor servisa brezpredmeten. Če razmišljam pravilno...

Kakšna je baterija pa res ne vem ... Dodajam povezavo, kjer je navedenih nekaj podatkov o bateriji - če držijo pa nisem prepričan. Če bo kaj v pomoč, pa lahko baterijo slikam - čeprav na njej nič ne piše - je samo paket več celic povezanih med seboj in oplaščen z zeleno plastiko in rdečim papirjem.

Avtonomija • Približno> 120 minut
Čas polnjenja • Približno 180 minut
Tip baterije • Ni-MH - 2200mA
Nominalna napetost • Ni-Cd 14.4V ali Ni-Mh 14.4V (le v Evropi)
Moč • <24V
AC/DC polnilec • AC 100/240V - 50/60Hz DC 24v 1.0A
Kapaciteta baterije • 2200mA
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Azrael
Član
Član



Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46
Prispevkov: 4432
Aktiv.: 24.01
Kraj: Gorje

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 2:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ne. Polnilec je preveč poceni in narobe zasnovan.

Odklop igračo, ko je polna, to je verjetno po 12. urah, kar je bolje tudi zaradi varnosti, saj je pri taki zasnovi, verjetno tudi varnostno vse skupaj zelo China Export.

Če gre za Ni-Cd akumulator, delaj polne cikle. Ko je napolnjen, naj dela dokler ni prazen, nato naj se polni in ko je poln, naj se polnilec odklopi.

Prava rešitev bi bila zgraditi kvaliteten polnilec. vendar to nima zveze z avtodomom in bi bilo zelo koristno, če bi se to prestavilo v novo temo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
deanw
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Sre 16 Sep 2009 12:35
Prispevkov: 8
Aktiv.: 0.05
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 2:56 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

No ta odgovor je bil precej bolj korekten.

Tudi dobil sem kar sem želel, očitno drugega ne bo, kot odklapljat polnilec - žalostno, ampak China je China Smile

Hvala vsem, tudi vmesnim nepotrebnim prerivanjem. Upam, da se nisem preveč zameril - zdaj pa le nadaljujte z AD in akumulatorji ter reglerji za le-te.

Hvala!

Lp, Dean
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
bojans
Član
Član



Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52
Prispevkov: 1196
Aktiv.: 6.00
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 4:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Predvidevam, da ima sesalnik toliko "pameti", da se odpravi na sesanje ob določeni uri. Morda poceni in hitra rešitev za tvoj NiMh akumulator. V kašnem Bau... ali Obi trgovini za nekaj € dobiš stikalno uro za tvoj polnilec. S poizkušanjem nastavljaš čas vklopa pred začetkom sesanja in izklop kmalu po začetku sesanja. Verjetno ima reč tudi kakšen indikator napolnjenosti baterije. Uporabi. Uporabi tudi roko. Ko so baterije mlačne je to že znak da so blizu napolnjenosti. Ko so tople (cca 45°C, pa so popolnoma polne. Vse ostalo polnjenje je uničevanje baterije. Pa tipaj baterije ne ohišje!
_________________
Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pyr0Beast
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11
Prispevkov: 4969
Aktiv.: 25.86

PrispevekObjavljeno: Pet Dec 16, 2011 6:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kupi eneloop in en modelarski polnilec z dela-v odklopom

Te pride enako poceni
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sscott
Član
Član



Pridružen-a: Pet 10 Jul 2009 12:11
Prispevkov: 1133
Aktiv.: 6.32
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Sob Dec 17, 2011 12:32 am    Naslov sporočila:  Re: Polnjenje akumulatorja v avtodomu Odgovori s citatom

Martin_Krpan je napisal/a:
Pozdrav.
Pri samogradnji avtodoma se je malce zataknilo pri elektriki. Zamima me samo, če bi bilo vredu, če bi za polnjenje dodatnega akumulatorja uporabil kar navaden polnilec akumulatorjev, kajpavem cca 10 amperski, in bi se akumulator polnil vedno, ko bi bil prilkjučen na omrežje (kamp). Seveda pa bi na ta isti akumulator nato priklopil porabnike (luči, črpalka za vodo, 12Vvtičnica). Bi to funkcioniralo, ali je potrebno uporabiti kakšen specialni polnilec.
Sam akumulator bi se sicer polnil tudi med vožnjo, ampak to je že rešeno, problem je samo kakšen polnilec uporabiti. Ali je dovolj navade kupljen, ali raje samogradnja česa zahtevnejšega.
Hvala in LP


Če si urejaš avtodom, priporočam da narediš polnenje akumulatorja, tako kot je treba. Doma izdelanih home made polnilcev nebi ugrajeval, že zaradi gretja. Večinoma so narejeni kot linearni polnilci. Pri 10-20A je to že lepa pečka.

Če te zanima, ti lahko ugodno priskrbim polnilec EYRA AP17 (20A po ECS metodi) od SLO proizvajalca, ter pametni rele, ki sam poveže akumulatorja med sabo, ko je to potrebno. Več na ZS.

LP Mare
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rok3232
Član
Član



Pridružen-a: Čet 10 Dec 2009 21:02
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.17
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 19, 2018 11:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljeni, v avtodomu sem zmontiral 1kw inverter za napajanje klime, ki se pa napaja iz akumulatorjev v bivalnem delu. Klima ima cca 950W, kar nanese konkreten tok, ki je približno 80A. Govorim seveda o toku, ki teče v razsmernik.

Težava je pa sledeča. Med vožnjo želim imeti prižgano klimo, vendar tu nastopi težava, saj se akumulatorji prepočasi polnijo in jih klima prazni.

Alternator je dovolj zmogljiv, da mi lahko zagotovil polnjenje 100 A brez večjih težav. Zanima me kako deluje polnjenje preko alternatorja. Kaj omejuje tok? Napetost regulira regulator pri alternatorju, kaj pa omejuje tok pa ne vem. Ali tok omejuje še kaj drugega kot padec napetosti na kablih?

Sedaj je v atodomu izveden cut off rele, ki sklene start in bivalni akumulator, ko se prižge avto. Rele je 70A.

Malo sem se pozanimal pri prodajalcih avtodomov in so mi prodali močnejši rele 120A in rekli da oni to izvedejo tako da zamenjajo kable do releja( torej od bivalnega akumulatorja do releja, ki je v elektro boxu in od start akumulatorja pa do elektro boxa.

Sedaj imam 35mm2 kable in rele V23132-E2001-A200. Zanima me kje bi dobil konektor za ta rele za priklop tuljavice. Ima zelo majhne pine, konektorja pa nisem dobil zraven releja. V datasheetu piše to glede konektorja: 2 pole tab connector
TE AMP MCP 1.2. Kje naj to dobim?

https://www.tme.eu/sl/Document/3e68b84ee3f210496baf07bf186b1cd7/HCR150.pdf

Ali se bo tok polnjena dovolj povečal zaradi menjave kablov in releja?

Problem je tudi ker gre napajanje iz start akumulatorja preko releja na elektro box, kjer je nekaj elektronike in shunt. Malo me skrbi da ne bi preveč obremenil shunta.
A se mogoče kdo spozna kako deluje to polnjenje v avtodomih?

Prilagam link do elektroboxa EBL 99K

http://ourbumble.com/wp-content/uploads/2016/01/Electrobloc-EBL99K.pdf

Na 13 strani je shema.

Upam da mi bo lahko kdo kaj pomagal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
eldi2011
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55
Prispevkov: 256
Aktiv.: 2.21

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 20, 2018 5:51 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

https://eu.mouser.com/ProductDetail/TE-Connectivity/282080-1?qs=Mj%2Fo38Ne5Hcs601McoJwRA%3D%3D

Tole je ohišje, rabiš še kontakte in tesnilo, kar boš našel,če boš iskal po kodi:
- Single wire seal 281934-2
- Contact 282110-1

Vedeti moraš, da alternator v večji meri skrbi za napajanje el. porabnikov v avtomobilu.
Manjši del pa za dopolnjevanje akumulatorja. Tega ne moreš spremeniti, ker je tako konstruirano.
Povezovanje akumulatorjev prek releja se mi ne zdi nalbolj posrečena varianta. V primeru, da je en prazen, se drugi ob vklopu prazni z nekontroliranim tokom.
Krajša življenska doba, pregrevanje, izparevanje elektrolita ....
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
rok3232
Član
Član



Pridružen-a: Čet 10 Dec 2009 21:02
Prispevkov: 29
Aktiv.: 0.17
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 20, 2018 11:17 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor.Hvala za informacije o tem konektorju. Predvidevam da se ga ne da dobiti v Sloveniji? Bo potrebno naročiti in dolgo čakati. A ma mogoče kdo kak tak konektor? Jaz bi to rabil kmalu.

Glede priklopa akumulatorjev pa vem da ni najboljše da so povezani preko releja. Vendar je to bilo že serijsko vgrajeno in kot sem omenil je vmes še elektronika katere delovanje ne razumem najbolše. Shema od EBL99 mi pa tudi ne pove veliko.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1343
Aktiv.: 7.71
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 20, 2018 11:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Najprej nekaj zanimivosti.
Izmeril sem tok polnjenja in napetost na akumulatorju. Avto je opel vivaro dizel 1,6l, in ima start stop. Ko se motor potem, ko se je samodejno ustavil ponovno zažene, napetost na akumulatorju naraste na 15V, tok polnjenja pa na 50A. Potem sem direktno na sponke priklopil data logger in posnel potek napetosti.
Pri drugem avtu, Seat alhambra bencinski 2l, star 20 let, sem izmeril tok, ki ga daje alternator, ko vključiš oba ventilatorja klime na polno, gretje zadnje šipe, luči, skratka vse porabnike. Bilo je 90A. Pri tem se aku skoraj ni polnil.
Moj sklep: da boš gnal svojo klimo, rabiš 200A alternator, pa svoji dve žici 50mm2 od alternatorja do drugega akumulatorja, oziroma še debelejši, če bo razdalja večja, pa rele vmes, pa na varovalke ne pozabi, da ti avtodom ne konča v ognju in dimu.



AkuKombi.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  127.45 KB
 Pogledana:  7 krat

AkuKombi.jpg



_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 417
Aktiv.: 4.30
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2018 7:53 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Točno tako kot je rekel Energetik s katerim se celo poznava. Oba imava barko in podobne težave kot ti. Tukaj si oglej kako se takšen rele pravilno veže.

rok3232; Glede priklopa akumulatorjev pa vem, da ni najboljše, da so povezani preko releja...
TO JE ZMOTNO MNENJE kajti do težav pride le v primeru, ko je itak ena od bank akumulatorjev zanič ali pa če pretirano izprazniš eno od bank baterij. V praksi se je taka rešitev polnenja akumulatorjev izkazala za zelo robustno in deluje brez težav, obenem pa se akumulatorji veliko bolje napolnijo kot preko diodnega polnilnika na katerem je vedno najmanj 0,7V padca napetosti. Seveda obstaja tudi rešitev z MOS FETI, ki pa v praksi zelo radi crkujejo (strela v bližini).

Trenutno najboljša rešitev za tvoj primer je večji baterijski kombiner rele (vsaj 230A ali več), 50mm2 kabli in najmanj 150A-240A alternator. Imam take saj jih predelujem za zunanji regler, da ga predelam v tokovni generator za malce bolj inteligentno polnenje.

Energetik-m; Kateri data loger si uporabil?
Hvala
LP Iztok
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1343
Aktiv.: 7.71
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Čet Sep 27, 2018 5:14 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

EL-USB od Lascar electronics. Mislim pa da imajo sedaj nekoliko novejši tip EL-USB-3, prodaja ga tudi farnell.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group