www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Polnjenje akumulatorja v avtodomu
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 417
Aktiv.: 4.30
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 28, 2018 7:17 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala. Dostikrat bi ga rabil vendar toliko, da bi se do sedaj posvetil iskanju obenem pa sem se že večkrat opekel in raje kupim kaj preverjenega kot pa neznano nepreverjeno Ch... sh.. robo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mucek
Član
Član



Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47
Prispevkov: 5327
Aktiv.: 24.78
Kraj: Domzale

PrispevekObjavljeno: Pet Sep 28, 2018 8:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa ne reces ... Imamo par Fluke 279, ki lahko tudi logirajo ... Povej, ce bos rabil ...
_________________
...lahko pa se tudi motim ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dgrude
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 13:44
Prispevkov: 193
Aktiv.: 1.03
Kraj: Velike Lašče

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2022 6:58 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zdravo!
Srečal sem se s podobnim primerom, torej polnjenje dveh akmulatorjev v avtodomu. Zamislil sem si, da med bivalni in startni aku vežem 100A rele, katerega bi krmilil iz altenatorja (D+). Se pravi ko se bo altenator vzbudil, bo rele sklenil startni in bivalni aku, ko pa bo vozilo ugasnjeno bodo porabniki napajani samo iz bivalnega akumulatorja. Preden to izvedem, me zanima če lahko pričakujem kakšne probleme, saj kakor gledam po spletu nikjer ne zasledim take vezave, ampak imajo vsi rešeno z namenskimi releji, kateri merijo napetost. Ker ima 100A rele najbrž kar velik tok preko tuljave, bi rele prožil ali prek šeenega majhnega releja ali preko tranzistorja.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
SimonS
Član
Član



Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18
Prispevkov: 4581
Aktiv.: 20.63
Kraj: Kobarid

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2022 9:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100A (sploh pa kitajski rele) bo pri zagonu malce malo tako na občutek.
Sicer pa zakaj nebi črpal energije še iz zagonskega accu (do pametne meje)?
Namenski rele je zelo enostaven. Komparator in napetostna referenca. Za par EUR ga sestviš sam. Torej ta rele odklopi bivalni accu, ko je napetost na zagonskem manjša naprimer od 12V

_________________
Lep dan
Simon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
dgrude
Član
Član



Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 13:44
Prispevkov: 193
Aktiv.: 1.03
Kraj: Velike Lašče

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 19, 2022 7:00 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Rele bo sklenjen samo med delovanjem motorja, torej med zagonom bo razklenjen, čez njega pa se bo samo polnil akumulator, kar pa mislim da bi moralo zadostovati tudi kitajskih 100A Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
hudamravljica
Član
Član



Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22
Prispevkov: 814
Aktiv.: 5.02
Kraj: LUCIJA

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 19, 2022 8:42 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa kaj namenskega, ki loči servisne baterije od motorne, kot se uporablja na barkah?
https://www.yismarine.com/en/product/Voltage-Sensitive-Relay-VSR/Voltage_Sensitive_Relay-BF451.html
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mmelektronika
Član
Član



Pridružen-a: Pet 04 Okt 2019 18:59
Prispevkov: 176
Aktiv.: 3.22
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 19, 2022 8:52 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ravno kolegu montiral cyrix rele 230A.

delovanje je razloženo spodaj levo.



IMG_20220719_073807.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  1.69 MB
 Pogledana:  33 krat

IMG_20220719_073807.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 330
Aktiv.: 1.84

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 19, 2022 11:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Problemov take relejske vezave je več:
- ker boš bivalni akumulator med mirovanjem precej izpraznil, bo ob vključitvi releja vanj stekel zelo velik tok, kar negativno vpliva nanj in na ostale komponente (alternator). Nekontrolirani tokovni šusi niso nikoli dobra stvar.
- direktno polnjenje bivalnega akumulatorja iz alternatorja ni zaželjeno, ker nimaš nobene regulacije polnjenja. Bivalni AGM ali GEL (predvidevam da imaš kaj od tega, ki so najpogostejši) zahtevajo določene karakteristike polnjenja za doseganje obljubljene življenjske dobe in kapacitete. Na koncu, ko so polni, moraš tok in napetost zmanjšati na vzdževalno polnjenje, da jih ne poškoduješ, zato moraš polniti z namenskim polnilcem za AGM ali GEL ali Litij in ne direkt iz alternatorja.
- če je avtodom novejši (EURO6 motor) in ima "pametni" alternator, ki hoče šparat z gorivom boš pa sploh imel velike težave s polnjenjem
- verjetno sem še kaj pozabil...

Jaz sem zato med start (alternator) in bivalne aku vgradil DC-DC booster, model Votronic 1212-30 ki odpravlja vse zgornje probleme. Imam pa dva bivalna GEL akumulatorja po 110Ah.

Imaš tudi druge proizvalce ki to delajo - Schaudt, Dometic, Victron, CTEK, NDS itd.

Na koncu pač vidiš da polovičarske cenene rešitve tako tudi delajo.
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 49 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group