|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 417 Aktiv.: 4.30 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2018 7:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala. Dostikrat bi ga rabil vendar toliko, da bi se do sedaj posvetil iskanju obenem pa sem se že večkrat opekel in raje kupim kaj preverjenega kot pa neznano nepreverjeno Ch... sh.. robo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5327 Aktiv.: 24.78 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2018 8:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa ne reces ... Imamo par Fluke 279, ki lahko tudi logirajo ... Povej, ce bos rabil ...
_________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dgrude Član
Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 13:44 Prispevkov: 193 Aktiv.: 1.03 Kraj: Velike Lašče
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2022 6:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Srečal sem se s podobnim primerom, torej polnjenje dveh akmulatorjev v avtodomu. Zamislil sem si, da med bivalni in startni aku vežem 100A rele, katerega bi krmilil iz altenatorja (D+). Se pravi ko se bo altenator vzbudil, bo rele sklenil startni in bivalni aku, ko pa bo vozilo ugasnjeno bodo porabniki napajani samo iz bivalnega akumulatorja. Preden to izvedem, me zanima če lahko pričakujem kakšne probleme, saj kakor gledam po spletu nikjer ne zasledim take vezave, ampak imajo vsi rešeno z namenskimi releji, kateri merijo napetost. Ker ima 100A rele najbrž kar velik tok preko tuljave, bi rele prožil ali prek šeenega majhnega releja ali preko tranzistorja.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4581 Aktiv.: 20.63 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2022 9:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
100A (sploh pa kitajski rele) bo pri zagonu malce malo tako na občutek.
Sicer pa zakaj nebi črpal energije še iz zagonskega accu (do pametne meje)?
Namenski rele je zelo enostaven. Komparator in napetostna referenca. Za par EUR ga sestviš sam. Torej ta rele odklopi bivalni accu, ko je napetost na zagonskem manjša naprimer od 12V
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
dgrude Član
Pridružen-a: Sob 15 Nov 2008 13:44 Prispevkov: 193 Aktiv.: 1.03 Kraj: Velike Lašče
|
Objavljeno: Tor Jul 19, 2022 7:00 am Naslov sporočila: |
|
|
Rele bo sklenjen samo med delovanjem motorja, torej med zagonom bo razklenjen, čez njega pa se bo samo polnil akumulator, kar pa mislim da bi moralo zadostovati tudi kitajskih 100A
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
hudamravljica Član
Pridružen-a: Tor 30 Nov 2010 23:22 Prispevkov: 814 Aktiv.: 5.02 Kraj: LUCIJA
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mmelektronika Član
Pridružen-a: Pet 04 Okt 2019 18:59 Prispevkov: 176 Aktiv.: 3.22 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Tor Jul 19, 2022 8:52 am Naslov sporočila: |
|
|
Ravno kolegu montiral cyrix rele 230A.
delovanje je razloženo spodaj levo.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.69 MB |
Pogledana: |
33 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Fantocci Član
Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52 Prispevkov: 330 Aktiv.: 1.84
|
Objavljeno: Tor Jul 19, 2022 11:41 am Naslov sporočila: |
|
|
Problemov take relejske vezave je več:
- ker boš bivalni akumulator med mirovanjem precej izpraznil, bo ob vključitvi releja vanj stekel zelo velik tok, kar negativno vpliva nanj in na ostale komponente (alternator). Nekontrolirani tokovni šusi niso nikoli dobra stvar.
- direktno polnjenje bivalnega akumulatorja iz alternatorja ni zaželjeno, ker nimaš nobene regulacije polnjenja. Bivalni AGM ali GEL (predvidevam da imaš kaj od tega, ki so najpogostejši) zahtevajo določene karakteristike polnjenja za doseganje obljubljene življenjske dobe in kapacitete. Na koncu, ko so polni, moraš tok in napetost zmanjšati na vzdževalno polnjenje, da jih ne poškoduješ, zato moraš polniti z namenskim polnilcem za AGM ali GEL ali Litij in ne direkt iz alternatorja.
- če je avtodom novejši (EURO6 motor) in ima "pametni" alternator, ki hoče šparat z gorivom boš pa sploh imel velike težave s polnjenjem
- verjetno sem še kaj pozabil...
Jaz sem zato med start (alternator) in bivalne aku vgradil DC-DC booster, model Votronic 1212-30 ki odpravlja vse zgornje probleme. Imam pa dva bivalna GEL akumulatorja po 110Ah.
Imaš tudi druge proizvalce ki to delajo - Schaudt, Dometic, Victron, CTEK, NDS itd.
Na koncu pač vidiš da polovičarske cenene rešitve tako tudi delajo.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|