www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 
Sponsored by SiOL

Števec za temperaturo na skuterju

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
clownfish
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05
Prispevkov: 759
Aktiv.: 4.87
Kraj: Povir / Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 03, 2018 11:38 am    Naslov sporočila:  Števec za temperaturo na skuterju Odgovori s citatom

Skuter ima vodno hlajenje in pred termostatskim ventilom na motorju ima senzor za temepraturo.
Ta ima 2 žici. Hladen ima upornost 6Kohma katera z segrevanjem pada.
Na belanci pa je konzola kjer je inštrument na vrtljivo tuljavico, ki kaže to temperaturo.
Težava je v tem da ta ne prikazuje dejanske temperature čeprav jo včasih je prikazoval.
Sumili smo senzor pa smo naročili novega in ga zamenjali a je situacija ista.
Kot sem preizkušal z enim od obeh senzorjev v vodi, ki sem jo segreval se mora voda in senzor segreti na 80 stopinj ko se zgoraj na konzoli števec komaj premakne iz mirovne lega na 40stopinj. Z nadaljnim segrevanjem kaže več a ko voda že vre števec kaže šele 70 stopinj.
Na servisu pravijo, da samega merilnega inštumenta za temperaturo ne morejo naročiti kot rezervnega dela lahko pa celotno konzolo za ceno okrog 200€.
Jasno je to malo preveč zato iščem drugačno rešitev.
Če prav razumem delovanje bi potreboval vmes priključiti nek ojačevalnik z nastavljivim offsetom in ojačanjem pa bi lahko prilagodil krivuljo termoelementa na krivulja kazalčnega inštrumenta v konzoli.
Seveda bi zanemaril nelinearnosti in že natančnost na 5 stopinj bi zadoščala.

Ima kdo kakšno shemo kako in z čim to izvesti?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ElGrigon
Član
Član



Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38
Prispevkov: 3821
Aktiv.: 25.65
Kraj: okolica Lenarta

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 03, 2018 5:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa tak prikazovalnik?
_________________
lp, ElGrigon
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
clownfish
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05
Prispevkov: 759
Aktiv.: 4.87
Kraj: Povir / Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Okt 03, 2018 8:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ElGrigon je napisal/a:
Kaj pa tak prikazovalnik?


Je opcija ampak sin noče da se kaj posega v izgled armature.

Sam sem bolj švoh v analogni elektroniki. Bolj mi diši da bi dal en arduino pa bral tale termistor in potem naredil R2R DAC in z tem krmilil pozicijo analognega števca ki je v armaturi. Sicer je to malo glup pristop a to bi znal narediti.
Vseeno mislim da bi simpl analogno veje z enim ali dvema op. ojačevalnikoma to delalo učinkoviteje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 4927
Aktiv.: 31.62
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 04, 2018 2:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še predno je ugotovljen razlog, zakaj inštrument z vrtljivo tuljavo ne kaže pravilno, že komplicirate z dodajanjem nekih operacijskih ojačevalnikov, MCUjev.....
Praviš, da je NTC (senzor) OK, torej vzemi prikazovalnik (armaturo) iz motorja, NTC imaš (stari), vse skupaj na mizo, povezat med seboj in sprobat, šele potem lahko kompliciraš.

Ohmov zakon ti bo v pomoč pri ugotavljanju napake.
Upornost inštrumenta z vrtljivo tuljavo (tako si napisal) izmeriš, merilni doseg izmeriš, NTC si že izmeril (vrela voda ima 100 stopinj, voda z ledom ima 0 stopinj), malo aritmetike z Ohmovim zakonom in to je to.
Ni hudič, da ne bi ugotovil, kje je napaka (kakšen slab stik v ožičenju?).

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 923
Aktiv.: 8.55
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 04, 2018 6:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V starih časih, ko smo vozili še stoenke (to je avto - za ta mlade Very Happy ), je bila originalno notri lučka in temperaturno stikalo. Potem sem kupil termistor in instrument od enega novejšega modela in vgradil. To je bil instrument s prekrižanima tuljavicama, torej kvocientmeter. Meri razmerje tokov skozi eno in drugo tuljavo, ena je priključena na napajalno napetost, druga preko termistorja. S tem se kompenzira vpliv napajalne napetosti, pa še instrument je bolj robusten, ker se vrti le kos železa in ne tuljavica. Preveri, če je tudi pri tebi takšen in kam je priključena druga tuljavica.
_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
eldi2011
Član
Član



Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55
Prispevkov: 147
Aktiv.: 2.98
Kraj: Domžale

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 05, 2018 9:41 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kolikor sem gledal na netu, ima tale moped centralno enoto, ki skrbi tudi za prikaz temperature. Torej je možnost napake: senzor, kabel s priključki, prikazovalnik, kabel s priključki do njega ali pa sama centralna enota, kar pa je najbolj neugodna in draga varianta. Lahko pa izziv za elektronika.
Menda obstaja tudi tester, ki ga priklopiš na centralno enoto.
Najti nekoga, ki ima. Verjetno servis.
Jaz bi najprej naredil to, mogoče se da diagnosticirati napako....

https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/peugeot_jetforce_servicemanual.pdf

Tukaj je pdf, ki ti bo mogoče prišel prav.
Me pa zanima, kot piše notri, da pri vklopu naredi kratek self test armature, kjer gredo kazalci do maximuma za kratek čas, kaj se zgodi s tvojim za temperaturo ?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
clownfish
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05
Prispevkov: 759
Aktiv.: 4.87
Kraj: Povir / Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 05, 2018 10:29 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

eldi2011 je napisal/a:
Kolikor sem gledal na netu, ima tale moped centralno enoto, ki skrbi tudi za prikaz temperature. Torej je možnost napake: senzor, kabel s priključki, prikazovalnik, kabel s priključki do njega ali pa sama centralna enota, kar pa je najbolj neugodna in draga varianta. Lahko pa izziv za elektronika.
Menda obstaja tudi tester, ki ga priklopiš na centralno enoto.
Najti nekoga, ki ima. Verjetno servis.
Jaz bi najprej naredil to, mogoče se da diagnosticirati napako....

https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/peugeot_jetforce_servicemanual.pdf

Tukaj je pdf, ki ti bo mogoče prišel prav.
Me pa zanima, kot piše notri, da pri vklopu naredi kratek self test armature, kjer gredo kazalci do maximuma za kratek čas, kaj se zgodi s tvojim za temperaturo ?


Hvala za link.
Kot sem pogledal gre v mojem primeru verjetno za starejšo izvedbo armature saj nima nobenega digitalnega prikazovalnika torej je drugačna kot tale v temu servisnemu priročniku.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
clownfish
Član
Član



Pridružen-a: Pet 05 Avg 2005 13:05
Prispevkov: 759
Aktiv.: 4.87
Kraj: Povir / Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Okt 08, 2018 2:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem včeraj razstavil del armaturne plošče kjer je tale merilnik temperature.
Že pri jemanju dol kazalca sem ugotovil, da sama os merilnega inštrumenta nima nobene zareze ali kaj podobnega sam kazalec pa je preprosto nataknjen na os.
Tako sva z sinom snela merilni element iz bloka motorja ga segrela v vodi na 80 stopinj in takrat na os nataknila kazalec, da je bil usmerjen na 80 stopinj na skali.
To sva parkrat spremenila dokler nisva bila z natančnostjo kazanja zadovolna.
Je pa stvar bolj po kmečko narejena tako, da je samo vprašanje časa kdaj se bo kazalec spet sam premaknil glede na os in takrat bo spet potrebno tako umerjanje.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 2298 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group