www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 
Sponsored by SiOL

Polnjenje akumulatorja Oerlikon 12CP150
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 9:50 am    Naslov sporočila:  Polnjenje akumulatorja Oerlikon 12CP150 Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

Zanima me ali lahko polnim akumulator Oerlikon 12CP150 preko alternatorja?

Uporabil bi se v avtodomu kot sekundarni akumulator in med vožnjo bi ga rad poleg primarnega v avtu polnil tudi tega. Alternator pa daje konstantno 14,2-14,3V in je 90A (Valeo 96 428804 80).
Malo me moti, ker na akumulatorju piše 13,50V +/-1%.

Že v naprej se vam zahvaljujem za odgovore.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
s59ma
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31
Prispevkov: 551
Aktiv.: 3.86
Kraj: Medvode

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 12:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če dobro pogledaš datasheet (spodaj), je predvidena življenjska doba za akumulator 15 let (zelo mu škoduje previsoka temperatura!). Predpisana napetost je za doseganje dolge življenjske dobe. Lahko polniš tudi s previsoko, ampak sprijazniti se boš moral, da bo trajal precej krajši čas.
Priporočam, da polnega odklopiš in ga ne "kuhaš" s previsoko napetostjo.

_________________
Na napakah se učimo (pametni se na tujih).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 3:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovor. Sem si kar mislil, da ne bo primeren aku :/
Kakšna napetost pa bi bila optimalna za polnjenje, največ 13,5V?

Ta aku bi rad porabil za napajanje inverterja med vožnjo na katerega je obešena klima, ki vleče cca. 60A izmerjeno pri 12,2V. Tako, da bi inverter/klima koristila ta aku in motorski aku + alternator za polnjenje.

Drugače pa imam polnilec BC-01220 SCT , s katerim ga bom polnil ko vozilo stoji.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Merlin
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47
Prispevkov: 279
Aktiv.: 1.93
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 6:39 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mogoče zaporedno dioda, zmanjša za približno 0,7v.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 7:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tudi sam sem že razmišljal in iskal, da bi dal primerno diodo 100A in bi potem dobil napetost na sekundarnem aku cca.13.5V kot je potrebno.
Po mojem bi to rešilo težavo Very Happy Samo pravo diodo še najdem in sprobam.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Merlin
Član
Član



Pridružen-a: Sob 29 Dec 2007 0:47
Prispevkov: 279
Aktiv.: 1.93
Kraj: Krško

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 8:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Da jo ne boš pozabil hladit.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
s56al
Član
Član



Pridružen-a: Pon 19 Sep 2005 12:03
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 19, 2019 8:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

king25 je napisal/a:
Kakšna napetost pa bi bila optimalna za polnjenje, največ 13,5V?

Odvisno od temperature, po karakteristiki, kot je specificirana v podatkovnem listu (Slika 3).

Ta tip akumulatorja ni najbolj primeren za "ciklično" uporabo v avtodomu, na jahti ali v kakem drugem podobnem obratovalnem režimu.

LP, Sandi
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 7:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima me ali je dioda PBY 385 primerna za zmanjšanje napetosti iz alternatorja za cca. 0,7V?
Nikjer ne najdem podatka o njej ampak po moje je nekje med 150 in 250A.

Imam pa še 3x PBY 307, ki so 35A in bi jih lahko vezal mogoče vzporedno?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
bostjang
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29
Prispevkov: 1875
Aktiv.: 11.11
Kraj: Postojna

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 8:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ni priporočljivo. Biti morajo na čim bolj enaki temperaturi. 25K razlike bi npr. pomenilo skozi eno 30A, skozi toplejšo pa 40A.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1024
Aktiv.: 8.47
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 9:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po mojem se ti bo alternator scvrl. Enkrat sem pri Seat Alhambri meril porabo. Tokovne klešče sem obesil na plus iz alternatorja in vključeval porabnike:
ventilator za hlajenje notranjosti 30A,
luči 10A
klima 10A
ventilator hladilnika 30A (ta dela bolj redko)
poraba kar tako, ko motor teče, 10A

rabiš 180A alternator.

Drugi aku priključi preko odklopnika 100A in releja 12V 200A na motornega. Rele se vklopi, ko vklopiš klimo in teče motor.
Manj mu bo škodilo, če bo včasih malo preveč poln, kot pa če bo večino časa na pol prazen, kar bo zagotovo, če daš zaporedno diodo.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 24, 2019 9:53 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za odgovore. Potem bom dal kar močnejšo diodo PBY 385. Samo hlajenje še rešim in nekako moram izolirat hladilnik pred kratkim stikom proti minosu.

Glede vklopa klime pa imam rešeno tako, da ko avto deluje in je napajanje alternatorja ok, potem preklopi 150A rele in vzporedno veže akuta. Če slučajno napetost na alternatorju pade pod nastavljeno potem se klima izključi.
Sekundarni akumulator je pa vedno vklopljen na polnilec, ki ga vzdržuje ko vozilo stoji. Tako, da prazen ne bo nikoli ko gre avtodom na pot.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 01, 2019 11:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zanima me še samo kakšna je lahko minimalna napetost alternatorja pri polnjenju?
Sedaj ko med vožnjo vključim še klimo preko inverterja mi pada napetost na alternatorju iz 14,2V na 13V in čez čas tudi na 12.6V, kar mislim, da je sigurno premalo za polnjenje.
Nisem pa še meril toka na alternatorju ampak glede na padec napetosti je precej obremenjen oz. preobremenjen Rolling Eyes
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
1000 kunst
Neznanec
Neznanec



Pridružen-a: Tor 23 Apr 2019 18:09
Prispevkov: 2
Aktiv.: 0.30
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sob Jun 01, 2019 8:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Smola! Pri katerih obratih napetost pada? Med vožnjo? 90amperski alt. bi moral držat 14V, vse dokler ne gre čez 100C*. Mogoče je odneslo kakšno diodo? Pomeri ripple oz. izmenično komponento. Drugače pa zamenjat alternator z 120 ali 140 amperskim, ali pa dograditi dodatnega. Če je prostor.
_________________
Dobro konstruirano podvoji, da bo ziher.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
king25
Član
Član



Pridružen-a: Ned 18 Jul 2004 1:06
Prispevkov: 573
Aktiv.: 3.39
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 02, 2019 7:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Napetost pade samo ko vklopim inverter, ker ima veliko porabo, ko poganja klimo. Ko pa ga ugasnem pa se napetost takoj dvigne in je konstantna nad 14V.
Definitivno je alternator preslab in bom najverjetneje šel v predelavo na 150A alternator.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Fantocci
Član
Član



Pridružen-a: Pon 06 Jul 2009 10:52
Prispevkov: 133
Aktiv.: 1.06

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 05, 2019 10:10 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Katero klimo pa imaš to?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 197 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group