|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Sob Jun 22, 2019 8:30 pm Naslov sporočila: Enofazni motor + 1-0-2 stikalo za spreminjanje smeri |
|
|
Imam težavo:
-enofazni el. motor in 1-0-2 dvojno stikalo, za spremembo smeri vrtenja.
potrebujem napotke, katere kontakte je treba skupaj vezat, da bo delalo tako, da se bo s stikalom dalo spreminjati smer vrtenja.
V2 kontakt je prazen, za orientacijo
Če vežemo direkt U2+z2 in v1+U1 skupaj se el. motor vrti v levo
Če vežemo direkt U2+V1 in z2+U1 skupaj se el. motor vrti v desno
Kako naredit vezavos stikalom, da dosežemo da smer vrtenja spremeni 1, v eno smer in 2 v drugo smer. na 0 je pa ugasnjen?
Opis: |
S to vezavo se el. motor vrti v levo |
|
Velikost datoteke: |
1.11 MB |
Pogledana: |
7 krat |
|
Opis: |
v tej vezavi se el. motor vrti v desno. |
|
Velikost datoteke: |
1014.44 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
Opis: |
to je treba vezat v omrežje |
|
Velikost datoteke: |
904.71 KB |
Pogledana: |
13 krat |
|
Opis: |
na v1 in z1 je vezan kondenzator |
|
Velikost datoteke: |
47.29 KB |
Pogledana: |
2 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
721.53 KB |
Pogledana: |
11 krat |
|
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.03
|
Objavljeno: Sob Jun 22, 2019 8:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ploščici odstraniš, nato pa povežeš skupaj iz:
U1 na stikalo 01
U2 na stikalo 02
Z2 na stikalo a1 in b2
V1 na stikalo b1 in a2
Če gledaš od sponke U1, s stikalom na "1" skleneš na Z2, na "2" pa na V1.
Če gledaš od sponke U2, s stikalom na "1" skleneš na V1, na "2" pa na Z2.
Tisti 01 in 02 sta v bistvu dovodni sponki.
V položaju "1" sta sklenjeni a1-01 ter a2-02.
V položaju "2" sta sklenjeni b1-01 ter b2-02.
V položaju "0" je vseh 6 sponk ločenih med seboj.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Sob Jun 22, 2019 11:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za napotke.
Imam še eno vprašanje:
Kam priklopim Fazo in nulo?
U1 in U2 ? ali kako drugače?
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.03
|
Objavljeno: Ned Jun 23, 2019 8:11 am Naslov sporočila: |
|
|
Vse obstoječe žice ostanejo na svojih sponkah. Z 1-0-2 stikalom samo nadomestiš nepremični ploščici s "premičnima ploščicama".
Torej dodaš žice od sponk motorja do sponk stikala. Na žice pritrdi očesca in faston-e. Očesca natakneš na sponke motorja in priviješ matice enako, kot da bi bile ploščice.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 12:01 pm Naslov sporočila: |
|
|
Vezano po vaših navodilih.
Če dodam, Nulo (modra žica) sem vezal na U2 na motorju in fazo (rjava žica) sem vezal na U1. oba direktno.
Če imam stikalo na 0 (nič), brenči. Na 1(ena) se vrti v eno smer in na 2(dva) se vrti v drugo smer.
Ko je stikalo na nuli, mi ni všeč da brenči. Kaj je narobe?
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Nace Član
Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.71 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 12:30 pm Naslov sporočila: |
|
|
Prej si fazo in nulo prekinjal verjetno s kakšnim stikalom? Ali si motor zaganjal direktno preko vtikača? Tisto stikalo je samo za menjavo smeri vrtenja, zato ti pa brenči, ko je stikalo na ničli, ker ni vklopljeno pomožno navitje.
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.03
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 1:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Tisto mini stikalce je res samo za menjavo smeri pri ugasnjenem motorju ne pa za vklapljanje motorja.
Če bi rad vklapljal v obe smeri s stikalom, potrebuješ
3-fazno grebenasto stikalo 1-0-2 .
Dva dela stikala vežeš enako, kot to malo stikalce, s tretjim delom pa v 1 in 2 položaju vklopiš fazo na U1.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
zoran Član
Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 14:44 Prispevkov: 541 Aktiv.: 2.43 Kraj: SG
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 2:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Z navadnim 3 faznim stikalom nevem če bo šlo. Če je motor prenosen in napajanje preko vtičnice, moraš s stikalom prekiniti fazo in ničlo (nikoli ne veš kje je faza in kje ničla na vtikaču). bo potrebno 4 polno stikalo 1-0-2
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.03
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 3:42 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, @zoran ima prav.
Če je celotna naprava enofazna in ni fiksno priključena, potrebuješ 4-polno 1-0-2 stikalo.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko11 Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 17:47 Prispevkov: 866 Aktiv.: 3.88 Kraj: Dobrepolje
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 5:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lahko pa zvežeš takole kot je na risbi, dodaš eno dvopolno stikalo, kot glavno stikalo. Z obstoječim pa menjaš smer. Verjetno je to ceneje, kot 4P grebenasto stikalo.
Lp,marko
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.32 MB |
Pogledana: |
12 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Pon Jun 24, 2019 11:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala vsem za pomoč in napotke.
Pred časom sem nabavil gorilec za sekance. V bistvu je to gorilec za pelete in premog (ustrezne granulacije) za centralno peč. Da se mi okrog hiše ne zarašča grmovje sem prvo nabavil stroj za izdelavo sekance in te sekance testiral na tem gorilniku. Izkazalo se je, da se polž, ki je gnan preko reduktorja i=1200 (dvojni reduktor, i=40 in i=30),znese en obrat na minuto, kar je prepočasi za kurjenje sekancev. En reduktor sem vzel stran in dodal flančno in nov motor. Stikalo rabim, da spremenim smer v primeru, če se mi slučajno polž zatakne oz. zabaše. Sicer pa bo nova kombinacija el. motorja in reduktorja po novem i=40 krmiljena iz elektronike za omenjeni gorilec. Zdaj se bo polž vrtel s cca 34 obrati na minuto, oz. bo naredil 3 obrate v 5 sekundah na vsakih 60 sekund... to pa zadostuje za kurjenje sekancev. Teoretično... Praktični test še sledi, ko padejo temperature...
Ker bo priklop na elektroniko fiksen, ( faza je faza, nula je pa vedno nula) bom dal še eno klecno stikalo z dvema kontaktoma, ravno toliko, da fazo prekinem, ker sem ugotovil, da drugače tudi smeri ne morem zamenjati, dokler ne prekinem dovoda....
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Tor Jun 25, 2019 12:16 am Naslov sporočila: |
|
|
V neki trgovini so mi hoteli prodati frekvenčni regulator za 190 EUR, kar je pa predrago in nisem šel v nakup.... Poleg tega se mi zdi regulator bolj komplicirana zadeva. Jaz bi že vedel kako in kaj. Za ženo more pa to bit bolj enostavno, da ko me ni doma, lahko ona sama na simpl zrihta, če se kaj zatakne.
Originalni motor je 120 W enofazen in enojnim stikalom 1-0-2 (trije kontakti) pa je delalo. Mogoče je drug tip enofaznega motorja. Vi ste strokovnjaki, mogoče bolj veste za kaj gre.
Novi motor je 250 W oz. 0,25 kW enofazni, s kontakti, ki so na slikah...
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.87 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Jun 28, 2019 2:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
miloshribernik je napisal/a: |
Originalni motor je 120 W enofazen in enojnim stikalom 1-0-2 (trije kontakti) pa je delalo. Mogoče je drug tip enofaznega motorja. Vi ste strokovnjaki, mogoče bolj veste za kaj gre.
Novi motor je 250 W oz. 0,25 kW enofazni, s kontakti, ki so na slikah... |
Tak motor ima obe navitji delovno in pomožno enaki, zato je lahko delovalo z enostavnim enopolnim stikalom 1-0-2. Tvoj motor ni tak, vsaj kolikor je vidno iz priloženih slik priključkov.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.03
|
Objavljeno: Pet Jun 28, 2019 4:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čisto sem pozabil na tole ...
V enem kaminu na pelete sem videl motor z reduktorjem (MzR), ki je bil vpet na vzmeteh. Če se je polž zataknil, se je MzR zavrtel za 90° in poklopil eno malo končno stikalce. Takrat je motor spremenil smer vrtenja, naredil 1 obrat nazaj in nato spet naprej. S tem, da se je MzR zavrtel nazaj za 90°, se zablokiral, polž pa je opravil še preostalih 270° vzvratno, da je sprostil oviro.
Problem je v tem, da je treba pred vsako spremembo smeri počakati eno sekundo, da se motor ustavi, sicer bi bilo to čisto enostavno zvezati z relejčki.
Če imaš na voljo 12 ali 24 V DC, je možno k relejčkom dodati še par tranzistorjev, uporov, diodic in kondenzatorjev, da se prepreči prehitre ponovne vklope relejev.
Seveda ob predpostavki, da:
- avtomatika najprej poskuša vrteti motor za 3 sekunde in se polž zatakne
- končno stikalce vklopi relejček za spremembo smeri vrtenja in medtem 3 sekunde potečejo
- avtomatika dojame, da se plamen ni povečal, zato ponovno zavrti motor za 3 sekunde, pri čemer se tokrat vrti nazaj
- drugo končno stikalce spet obrne smer v naprej
- avtomatika spet ugotovi, da se plamen ni povečal, zato ponovno zavrti polž 3 sekunde naprej
- tokrat mora polnjenje uspeti in plamen se mora povečati, naslednje polnjenje pa mora biti prej kot čez minuto.
Če avtomatika ni tako pametna, da poskuša večkrat zapored napolniti kurišče, tvoji releji pa se medtem ukvarjajo s spremembami smeri vrtenja, je rešitev bolj zapletena, saj mora tvoja avtomatika v tisti minuti do naslednjega polnjenja polž nekako sprostiti, da opravi predvideno število vrtljajev in napolni kurišče.
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
miloshribernik Član
Pridružen-a: Sre 20 Maj 2009 19:35 Prispevkov: 10 Aktiv.: 0.05 Kraj: Bohinj
|
Objavljeno: Čet Sep 26, 2019 10:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa vezava za spreminjanje smeri z grebenastim stikalom?
Opis: |
L vežem na 1 in 5
N vežem na 3 in 7
2 vežem na U2 in V1
4 vežem na Z2 in U1
6 vežem na Z2 in U2
8 vežem na U1 in V1
A je to pravilno? Če ni, kako je pravilno? |
|
Velikost datoteke: |
76.63 KB |
Pogledana: |
0 krat |
|
_________________ elektrika je tista k se ne pusti šlatat. ampak če jo prav primeš, se jo da pa fajn ponucat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 77 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|