www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Enofazni motor se ne zažene (Lavor 1310)

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2053
Aktiv.: 10.65

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 14, 2019 7:43 pm    Naslov sporočila:  Enofazni motor se ne zažene (Lavor 1310) Odgovori s citatom

V garažo sem dobil visokotlačnem čistilniku Lavor Missisipi 1310 ki je 5 let stal razmontiran.
Zdaj imam nalogo, da ga sestavim nazaj skupaj.

Del ožičenja je odklopljen in se ga še nisem dotaknil (tak je prišel do mene).
Motor sem ločil od vsega (stikalo za pritisk, glavno stikalo) in ga poskusil zagnati.

Tukaj pa se pojavi težava motor se ne zažene.
Ne sliši se tudi kakršno koli brnenje, prav tako ne vrže ven varovalke.
Kondenzator je 45uF.
Če motor zavrtim z roko se lepo zavrti (ni zablokiran), prav tako sem odvil črpalko da je ne uničim.
Na motorju ni nobenih oznak, oziroma jih še nisem našel.

Pomeril sem upornosti med različnimi žicami (odklopljeno napajanje in kondenzator).
Motor ima 4 žice Rdečo, črno, Belo in Modro, ozemljitev je speljana na ohišje in nobena od žic ne prevaja nanjo.

Rdeča - Črna (L in N) - 1,1R
Rdeča - Bela 0,2R
Rdeča - Modra 3,4R
Bela - Morda (kondenzator) 3,3R
Bela - Črna 1,2R
Morda - Črna 2,4R

Kako naj pravilno povežem kondenzator in napajanje oziroma ali je motor z temi vrednostmi sploh uporaben (dva multimetra sta pokazala identične rezultate).

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3366
Aktiv.: 15.78
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 14, 2019 9:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

če motorja ni škoda, bi jaz te meritve izvedel z malo izmenično napetostjo, npr. 12V/50Hz. Enako velja za kondenzator (pri 12V/50Hz bi moralo skozi 45uF teči 0,169A)
_________________
___
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2053
Aktiv.: 10.65

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 14, 2019 9:47 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Škoda ga ni, bom pogledal če se mi valja kje kakšen AC napajalnik.
Samo sem 90% prepričan da ga nimam.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.11

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 14, 2019 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z malce improvizacije pri ovijanju žic okrog kontaktov vtikača ga priklopi kar skozi sušilnik za lase (fen).
Faza)-------[Fen]------×
Nula)---------------------×
x sta sponki, na katere potem priklapljaš ostale žice.


Stikalo na fenu mora biti na najvišji stopnji, da bo napetost skozenj izmenična (prva stopnja gre namreč skozi diodo, ki odreže eno polperiodo napetosti).

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2053
Aktiv.: 10.65

PrispevekObjavljeno: Sre Avg 14, 2019 10:32 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

OK, bom probal.
Bi moral celo imeti vtičnice in vtikač doma da tole zvežem kot se zagre.
Pa potem merim tok, ki teče skozi na vseh kombinacijah.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
joli
Član
Član



Pridružen-a: Sob 25 Feb 2017 22:55
Prispevkov: 50
Aktiv.: 0.58
Kraj: Šoštanj

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 15, 2019 9:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pozdravljen
rdečo/črna -glavno navitje (priklop L/N)
bela-skupni od glavnega navitja za kondenzator
modra /izhod od pomožnega navitja za kondenzator

Tako bi po mojem moralo delovati,smeri pa tak ne moreš obrniti ker je začetek pomožne vezan že v navitju

L,P, Joli
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2053
Aktiv.: 10.65

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 15, 2019 9:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ja tako je že zdaj povezano vendar ne da od sebe nič.
Bom se danes malo pogledal.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sslavc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 05 Dec 2012 16:21
Prispevkov: 37
Aktiv.: 0.27
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 15, 2019 5:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ti motorji imajo običajno na statorju v izolaciji termično zaščito proti pregretju. Poišči jo in preveri.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
psevdonim
Član
Član



Pridružen-a: Čet 21 Sep 2006 21:42
Prispevkov: 3366
Aktiv.: 15.78
Kraj: slo

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 15, 2019 7:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

airwolf je napisal/a:
Škoda ga ni, bom pogledal če se mi valja kje kakšen AC napajalnik.
Samo sem 90% prepričan da ga nimam.



elek_tmp.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  96.63 KB
 Pogledana:  9 krat

elek_tmp.jpg



_________________
___
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
airwolf
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17
Prispevkov: 2053
Aktiv.: 10.65

PrispevekObjavljeno: Čet Avg 15, 2019 9:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Sem rešil zagonetko.
Zvezal sem tako kot je predlagal joli (tako je tudi že bilo).

Potem sem pa samo na novo potegnil ožičenje za motor in je oživel.

Vzrok je bil zanič napajalni kabel za motor (med ploščo in motorjem).
Vsem hvala za pomoč.

Prvi zagon po 5 letih stanja je uspel, na dvorišču je pa po novem velik naparjen madež saj, ki so se pokadile od vsepovsod, ko je grelec kresnil.

_________________
LP Gašper
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 47 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group