|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gasilecelektricar Član
Pridružen-a: Sob 27 Okt 2012 14:00 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 12:31 pm Naslov sporočila: 230V elektrika v prikolici |
|
|
Pozdravljeni,
Sem v rahli dilemi, zato se obračam na vas za pomoč pri moji težavi.
Rad bi izvedel 230V električno instalacijo v avto prikolici, ki bo služila kot ˝mobilni šank˝. V njej bo hladilnik, kakšen električni grelec in luči. Razmišlajl sem, da bi instalacijo ivedel klasično: razdelilna omarica z FID ter preko varovalk na porabnike. Enofazna instalacija.
Vir napajanja bo iz 1 fazne vtičnice, ker bo prikolica postavljena na prireditvah kjer organizatorji poskrbijo za elektriko. Kar me muči je to, kako zagotoviti da bosta faza in nula vedno na pravih sponkah?
Kaj pomeni če bi bili faza in nula zamenjani na fid stikalu in varovalkah? Še sploh opravljajo svojo funkcijo?
Kaj bi pomenilo to za LED luči, če je prisotna stalna faza in na stikalu preklapljaš nulo.
Prosim za vaše mnenje in nasvete!
hvala! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jozede Član
Pridružen-a: Sob 19 Jul 2014 18:32 Prispevkov: 342 Aktiv.: 2.88 Kraj: Jesenice
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 2:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pred kratkim, je prijatelj delal pregled elektrike v kombiju, ki ga bo uporabljal za kempiranje. Preglednik za elektriko je zahteval KZS stikalo 30mA.
Čez stikalo pelješ fazo in nevtralni vodnik. Zaščitni vodnik je povezan na kovinski del karoserije.
Glede led svetilk ne bi smelo biti problema, če pa bi bil (bi brlele), lahko obrneš vtikač na podaljšku, s katerim se boš priklopil na elektriko. V primeru fiksnega priključka, bo pa elektrikar znal pravilno priključiti fazo in preostala dva vodnika. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gasilecelektricar Član
Pridružen-a: Sob 27 Okt 2012 14:00 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 2:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
V mislih imam 30mA FID seveda. Kar se tiče povezave ozemljitve s kovinskimi deli, pa sem malo skeptičen, da se nebo kaj ˝teplo˝ z maso iz avtomobila?
Okej to sem tudi ramišljal če bi za luči uporabil dvopolno stikalo in prekinjal oba vodnika. Zanima me predvsem za fid in varovalke če bodo opravljali svojo funkcijo? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pinkobalinko Član
Pridružen-a: Ned 12 Feb 2017 0:07 Prispevkov: 95 Aktiv.: 1.09
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 3:51 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi uporabil 2-polni KZS, ustrezno dimenzioniran - B ali C 16 bi znal bitu v redu, če se bo uporabljal 3x2,5 mm2 kabel. Za kakšne dodatne varovalke ne vidim potrebe, ker KZS že opravlja to funkcijo.
Seveda daj končano instalacijo pregledati in poštempljati papir. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Energetik-m Član
Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16 Prispevkov: 1345 Aktiv.: 7.69 Kraj: Zagorje
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 4:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ena od zahtev za instalacijo je tudi da so varovalke in stikala v faznih vodnikih. Če ne moreš zagotoviti kje bo faza, daš pač dvopolne. _________________ lp |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sebaveh Član
Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51 Prispevkov: 1615 Aktiv.: 8.16 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 7:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj če bi za priklop do organizatorja uporabil moder CEE vtikač? Tistega lahko vtakneš v vtičnico na samo en možen način. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pinkobalinko Član
Pridružen-a: Ned 12 Feb 2017 0:07 Prispevkov: 95 Aktiv.: 1.09
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 7:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Verjetno mu bo večina do prikolice pripeljala kabel z navadno vtičnico.
Dvopolni KZS in dvopolna stikala, pa bo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Branez Moderator
Pridružen-a: Pon 14 Apr 2003 7:21 Prispevkov: 7770 Aktiv.: 34.87 Kraj: Koprivnica HR
|
Objavljeno: Pet Avg 16, 2019 8:13 pm Naslov sporočila: |
|
|
sebaveh je napisal/a: |
...Tistega lahko vtakneš v vtičnico na samo en možen način. |
In še vedno ostaja možnost, da nekdo na vtičnici ni bil pozoren na razpored ničle in faze. To govorim iz lastnih izkušenj.
Drži se tega kar ti je svetoval Energetik-m! _________________ The true sign of intelligence is not knowledge but imagination.
Creativity is intelligence having fun!
Albert Einstein |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2542 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Sob Avg 17, 2019 5:49 am Naslov sporočila: |
|
|
V svetu avtodomov so vsi vtikači CEE modri in seveda polarizirani. Kar je edino pravilno.
Šuko vtikač je eno navadno skropucalo, ni polariziran, ima slabe kontakte (nezanesljive) za ozemljitev ipd. Je npr. UK vtikač mnogo bolj pametno načrtovan.
Jaz predlagam, da se vgradi npr. 2 indikatorja pred glavnim stikalom, s katerim se preveri, če so zadeve prav vključene. Nato se vključi glavno stikalo, ko je vse ok.
Seveda se upošteva vse zgornje nasvete. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gasilecelektricar Član
Pridružen-a: Sob 27 Okt 2012 14:00 Prispevkov: 11 Aktiv.: 0.08
|
Objavljeno: Ned Avg 18, 2019 7:43 am Naslov sporočila: |
|
|
CEE vtikač nažalost ne pride v poštev, ker bo do prikolice kabel z navadno vtičnico.
Kako pa bi se obneslo če uporabim FID in dvopolne varovalke? Zanimam me predvsem če bo fid opravljal funkcijo?
Drugače grem v varianto z KZS-om.
Hvala vsem za odgovore!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
qwertz Član
Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57 Prispevkov: 2542 Aktiv.: 13.14 Kraj: Vrhnika
|
Objavljeno: Ned Avg 18, 2019 9:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Očitno je, da se ne spoznaš. Kaj če bi ti to dal enemu naredit?
KZS je kombinacija "FID-a" in inštalacijskega odklopnika, po domače avtomatske varovalke.
Vzameš 0,03 A verzijo, 13 A.
Jaz ti vseeno predlagam CEE natičnico na vozilu in si potem narediš adapter na šuko. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pinkobalinko Član
Pridružen-a: Ned 12 Feb 2017 0:07 Prispevkov: 95 Aktiv.: 1.09
|
Objavljeno: Ned Avg 18, 2019 9:51 am Naslov sporočila: |
|
|
FID in varovalke bodo delovali, ne glede na to kje je priključena faza in kje nula, ampak, če niso dvopolni, bodo ob napačni priključitvi izklopili nulo, faza pa bo ostala priključena, kar pa predstavlja veliko nevarnost.
Dvopolni KZS 2m2p (kombinirano zaščitno stikalo), ki je FID + avtomatska varovalka v enem. In dvopolna stikala. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bostjang Član
Pridružen-a: Tor 03 Jan 2006 15:29 Prispevkov: 3174 Aktiv.: 14.25 Kraj: Postojna
|
Objavljeno: Ned Avg 18, 2019 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Eden od razlogov za varovalke na fazi je tudi njihova funkcija zaščite pred napetostjo dotika. Okvarni tok steče preko ozemljitve in varovalka pregori. Če v dejanski fazi ni varovalke,...
Če sem prav prebral TS, FID ne sme biti edina zaščita pred napetostjo dotika. Jaz bi ga obvezno vgradil, ker bo odklopil tudi pri (dovolj velikem) toku skozi človeka v tla (in ne v karoserijo), ne glede na fazo in ničlo.
Se strinjam s qwertz. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|