|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 8:39 am Naslov sporočila: 3F elektromotor in taho generator |
|
|
Pozdravljeni,
potrebujem pomoč pri prikopu 3F elektomotorja.
Na sliki je 3F 220V elektomotor, ki ga poganja frekvenčnik. Uporablja se za odvijanje materiala.
Iz slike je razvidno da ima elektromotor poleg reduktorja, če nekakšno "sklopko" in dodan še "taho generator".
Vsaj predvidevam, da je taho generator, ker v originalni shemi tako piše.
Imam pa dvome, ker je tam notri ventilator in se na originalu vrti, ko se vrti tudi elektromtor, ko pa se elektromotor ustavi, se ventilator počasi ustavlja.
Torej imam ventilator in taho generator, sedaj pa ne vem kako je stvar povezana. Načeloma taho generatorja ne potrebujem, potreboval pa bi ventilator.
Ne vem kako je sestavljen motor, ampak sklopka se ne aktivira prej, dokler ne doseže nekih "minimalnih" vrtljajev. Rotor lahko pri malih vrtljajih ustavim z roko.
Ventilator se v naši novi konfiguraciji vrti z isto hitrostjo kot motor - rotor (zelo počasi), medtem ko se na originalu (zelo hitro - ko je motor aktiven).
V originalu je namensko razvita plošča. ki je sedaj pač nebi uporabili (Soprem).
V dozi imam 8 priključkov:
2- termostikalo
3 - dovod (vezava trikot direktno na sponkah)
3 - taho-generator- motor...?
Kakšna ideja kako stvar povezati? So ti ventilatorji 220? nebi rad česa skuril.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.28 MB |
Pogledana: |
10 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.22 MB |
Pogledana: |
9 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
2.4 MB |
Pogledana: |
26 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 9:01 am Naslov sporočila: |
|
|
A si pa prepričan, da je gor taho. Po moje je ventilator. Glede na napisno ploščico - vrtljaji od 0-2800 sklepam, da gre za posebno izvedbo motorja sicer takega podatka ne bi bilo na tablici. Ne spomnim se točno kako se že imenuje. Take motorje smo imeli v podjetju kjer sem bil prej zaposlnen na tirnih dvigalih na kolutih, ki so navijali-odvijali kabel. Motor je zmogel določen konstanten navor. Načeloma je bil lahko vključen in mehansko ustavljen. Smeromenjalna izveba je bila izvedena klasično s kontaktorji (brez kakega frekvenčnika) in se je vključevala istočasno kot se je vklapljalo premikanje tirnega dvigala.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 9:29 am Naslov sporočila: |
|
|
Prilagam še sliko sheme.
Na spletu niti ni nobenih podatkov, tako da je toliko težje.
Kar mene moti je to, da motor vleče cca. 5A pri cca. 30Hz. Frekvenčnik je sicer 400V ampak je z parametri omejen na 220V.
Termične zaščite nisem vključil, ker zabriše frekvenčnik takoj ven (potegne 5A+). Tisti boost sem moral izključiti.
Sedaj motor deluje ampak se izjemno greje, saj povprečno poteguje 5A.
Še nisem imel podobnega primera in se zato oglašam na forum.
V vseh vezavah tega proizvajalca so isti motorji in so vodeni enako kot na priloženi sliki (neke vrste regulator).
Sicer se ne spomnim ali se je regulirala tudi hitrost ali ne, ampak pri tem modelu dvomim.
Iz "tahota" pridejo 4 kabli, PE + 3x signal, upornost med posameznimi "signali" je neskončna. Če motor zavrtim na roko - rotor - se začne upornost spreminjat.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
1.97 MB |
Pogledana: |
12 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
eldi2011 Član
Pridružen-a: Pon 29 Sep 2014 15:55 Prispevkov: 257 Aktiv.: 2.21
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 11:01 am Naslov sporočila: |
|
|
Rdeče žice so zelo verjetno 123. Ohmsko pomeri, bi morala biti enaka upornost med njimi.
Preveri tudi kondenzator. Lahko ga probaš direktno.
N na 3, kondenzator med 1 in 2, pa F na 1 ali 2 odvisno od želene smeri vrtenja.
Če bo tok v redu, potem je motor dober. Očitno imaš prosilno hlajenje. To je potrebno pri
motorjih z majhnimi obrati in pogostimi zagoni in ustavitvami. Torej je lahko ena sponka F, če je
N vzeta od motorja. Ostalo pa bi bil lahko taho. Meri napetost, medtem ko na roko vrtiš motor.
Taho je očitno 3 fazni ....
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 11:43 am Naslov sporočila: |
|
|
eldi2011 je napisal/a: |
Rdeče žice so zelo verjetno 123. Ohmsko pomeri, bi morala biti enaka upornost med njimi.
Preveri tudi kondenzator. Lahko ga probaš direktno.
N na 3, kondenzator med 1 in 2, pa F na 1 ali 2 odvisno od želene smeri vrtenja.
Če bo tok v redu, potem je motor dober. Očitno imaš prosilno hlajenje. To je potrebno pri
motorjih z majhnimi obrati in pogostimi zagoni in ustavitvami. Torej je lahko ena sponka F, če je
N vzeta od motorja. Ostalo pa bi bil lahko taho. Meri napetost, medtem ko na roko vrtiš motor.
Taho je očitno 3 fazni .... |
Med rdečimi žicami ni upornosti, razen ko premikam rotor, se upornost spreminja. Rdeče žice so "taho" ampak nekako mi ne gre skupaj kako potem vključim prisilno hlajenje. Namreč na motor ne dovedem N-ja (ker grem iz frekvenčnika).
Konfiguracija ki je na shemi ni več aktualna. Proizvajalec je imel namenski regulator za motor, katerega sem prevezal na frekvenčni pretvornik.
Torej iz frekvenčnega pretvornika grem direktno na sponke elektromotorja (3x 230V).
Motor nima majhnih obratov (vsaj zame ne) - po tablici 2800 RPM. Trenutno imam pri frekvenci 5Hz, 4.5A toka. Če frekvenco povečam, se tok poveča.
Še kakšna ideja oz. kaj lahko še preverim?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 11:54 am Naslov sporočila: |
|
|
Tole na načrtu je običajen enofazen motor. S frekvenčnikom si tukaj dosti ne boš mogel pomagat. Kondezator služi za smer vertenja. Tudi s podobno zadevo sem imel opravka. Na liniji je bil navijalec selotejpa ji je selotejp odstranjeval z obedlovanca.
Regulacija je bila izvedena s triacom - podobno kot regulator svetlobe.
Moment se je nastavljal s potenciometrom.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 12:29 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stare kofiguracije z regulatorjem ni več.
Sedaj je povezan direktno na frekvenčnik. Torej tisti regulator in kondenzator ter ostale stvari so šle v smeti.
Obdržali smo motor, ampak se sedaj zakompliciralo pri regulaciji.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 12:39 pm Naslov sporočila: |
|
|
Riven je napisal/a: |
Stare kofiguracije z regulatorjem ni več.
Sedaj je povezan direktno na frekvenčnik. Torej tisti regulator in kondenzator ter ostale stvari so šle v smeti.
Obdržali smo motor, ampak se sedaj zakompliciralo pri regulaciji. |
Še enkrat - tole na načrtu je enofazen motor. Ima glavno in dva pomožna navitja.
(podbna vezava je bila v starih pralnih strojih mala brzina - pranje) Glavno navitje je običajno izvedeno iz debelejše žice . Pomožna navitja sta enaka le konci so zamenjani. Tole ne gre priklopit na tri faze. Eno navitje bo "zaviralo".
Poskusi zvezati kot je v načrtu. Namesto tiste regulacije daj navaden svetlobni regulator.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 1:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Žice ki pridejo iz motorja, so vse enako debele. Sam sem bil prepričan da je 3f motor zvezan na 1f .
Ker v primeru 1F motorja, nebi mogel narediti tega
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.29 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 1:58 pm Naslov sporočila: |
|
|
Riven je napisal/a: |
Žice ki pridejo iz motorja, so vse enako debele. Sam sem bil prepričan da je 3f motor zvezan na 1f .
Ker v primeru 1F motorja, nebi mogel narediti tega |
Nesi motor nekomu, ki previja motorje in ima instrumente. Pa naj ti naredi meritev.
Jaz trdim da je motor navit enofazno sicer na tablici ne bi bilo podatkov za kondezator.
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cici Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 7:42 Prispevkov: 740 Aktiv.: 3.32 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 3:49 pm Naslov sporočila: |
|
|
Riven je napisal/a: |
Žice ki pridejo iz motorja, so vse enako debele. Sam sem bil prepričan da je 3f motor zvezan na 1f .
Ker v primeru 1F motorja, nebi mogel narediti tega |
Ste imel srečo pri tem poizkusu. Zagozda je lahko zelo nevaren izstrelek.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
milan62 Član
Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2379 Aktiv.: 10.67 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 5:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Originalno ta motor ni bil priklopljen na frekvenčnik ampak na regulator s tiristorskim (triac) izhodom. V preteklosti sem se že srečal s takšnimi pogoni. Motor lahko brez škode deluje tudi trajno zavrt, mora pa imeti ventilator.
Nekaj tudi tu piše, če kaj razumeš
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3652746.html
LP
_________________ Wasting time online since 1999 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Riven Član
Pridružen-a: Ned 16 Dec 2012 18:33 Prispevkov: 194 Aktiv.: 1.40 Kraj: Vojnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 5:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
cici je napisal/a: |
Riven je napisal/a: |
Žice ki pridejo iz motorja, so vse enako debele. Sam sem bil prepričan da je 3f motor zvezan na 1f .
Ker v primeru 1F motorja, nebi mogel narediti tega |
Ste imel srečo pri tem poizkusu. Zagozda je lahko zelo nevaren izstrelek. |
Niti nisem razmišljal o tem...Hvala!
Hvala @milan62, mislim da je ravno to tista regulacija. Mislim da je v originalu res tiristorsko vodenje. Nisem našel nobene plošče da bi preveril, ampak glede na ene sheme je več kot očitno res to to.
Torej mi ostane edino to, da namestim namesto frekvenčnika dimmer? Kaj priporočate?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 74 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|