www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Cvetke avtomobilske industrije
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Dobra volja je najbolja, ...
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Energetik-m
Član
Član



Pridružen-a: Pon 07 Dec 2009 19:16
Prispevkov: 1066
Aktiv.: 8.34
Kraj: Zagorje

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

100kwh baterija ima 70kA kratkostičnega toka pri 800VDC. O tem govori Silvo nekaj postov nazaj.
Takšno ima Rimac.
Baterijska varovalka, ki to izklopi, je v primeru kratkega stika ob nesreči edina zaščita.
Pri AC oblok ugasne, ko gre tok skozi 0. Pri DC mora pa oblok pogasiti varovalka.

_________________
lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 722
Aktiv.: 4.11
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:51 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Baterija v avtu ne eksplodira kot je tisti rus kazal na sliki, v večini primerov imajo potniki čas zapustiti vozilo, baterija ima vgrajen tudi kontaktor, ki prekine povezavo med baterijo in ostalim vozilom v istem hipu, ko se sprožijo zračne blazine.
Sp pa seveda izjeme, ena kona je zagorela v ameriki pa je cel svet govoril...
a vsak dan zgori na stotine "MNZ" jev pa je to čisto normalno.

@grega09
Baterije so že sedaj dobre, moje mnenje je, da je za večino ljudi dovolj 22 kWh baterija v drugem in 50 Kwh v prvem avtu z dobro polnilno infrastrukturo.
Seveda so izjeme ki rabijo 500 km vsak dan brez prestanka in tisti ki pravijo "dokler se ne morem peljati 800 km daleč in potem natankati v 5 minutah ga nočem" a na dan delajo 20 km Smile
Brat se vozi z ev-jem za 43 k€ in v 6 minutah napolni za 100 km Smile.. pa v bloku je doma.

_________________
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13719
Aktiv.: 78.09
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Brat se vozi z ev-jem za 43 k€ in v 6 minutah napolni za 100 km Smile.. pa v bloku je doma.


Meni bedaku, stromarju s 35leti "kilometrine na elektro področju" na preprosti način razloži kako je to mogoče? ....potem se bomo šli malo matematike.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 722
Aktiv.: 4.11
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.
_________________
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 13719
Aktiv.: 78.09
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pirpy je napisal/a:
Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.


No pa se gremo matematiko P=U*I (čisto idealen račun brez izgub)
175000/230V=760A
Od kot hudiča dobi 760A 10 minut? To bi bilo edino izvedljivo, če ima sama polnilna naprava vgrajen akumolator, ki se sicer polni z normalnim tokom, ki ga dopušča omrežje potem pa ga "prečrpaš" iz tistega akumolatorja v avtomobilskega.

Torej da spraviš to energijo v akumolator in iz omrežja recimo "pumpaš" 10A pri 230V zato potrebuješ več kot 4h.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2189
Aktiv.: 14.97
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za 40 k si kupim tak avto, da se v njem peljem kot gospod in ne v električni gajbi, polni cenene plastike.

Vse kar električni avto ima je visoka cena. Potem pa to visoko ceno opravičujete s tem, da se vozite 2 eur na 100 km. Delate pa max 15-20 kkm na leto.

Skratka, moč za polnjenje tako hitro mora tudi od nekje priti. Od hidro elektrarne ne, tudi od fotovoltaike ne.

Še mnogo preveč "če-jev" je v igri. Pa sem včasih bil bolj optimist glede tega. Sedaj pa vidim, da automotive industrija nima pojma ali pa noče narediti dober, zanesljiv, uporaben, lep, udoben in poceni avto.

Prodajo vam elektro golfa, povsem neuravnotežrnega po oseh in to je višek tehnike? Spaček je bil bolj uravnoteženo vozilo.

Da ne omenjam, da so avti (ne samo električni) polni software-a, ki je luknjast in poln bugov. Pa to je za zapeljat samo v prešo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 722
Aktiv.: 4.11
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:33 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mislim, da ima vsak SC z 8 polnilnimi postajami vsaj megavatni transformator v neposredni bližini. Potem pa če polnijo samo 4-je so moči na vseh maksimalne, ko pa peti pride pa dobi ostanek , kar pa ni problem, ker se avto polni s takšno moč samo prvih nekaj minut , potem si ravno nazaj z vc ja in mogoče kavice in nadaljuješ pot.
Polnilne ročice ima vodno hlajene.

_________________
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 722
Aktiv.: 4.11
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:41 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

primer rekorderja, njegov avto se polni z 1600 km na uro prve minute Smile


supercharger-v3-in-action.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  157.26 KB
 Pogledana:  27 krat

supercharger-v3-in-action.jpg



_________________
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
polhar
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 9:11
Prispevkov: 342
Aktiv.: 1.97
Kraj: Dol pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 12:28 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Silvo je napisal/a:
pirpy je napisal/a:
Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.


No pa se gremo matematiko P=U*I (čisto idealen račun brez izgub)
175000/230V=760A
Od kot hudiča dobi 760A 10 minut? To bi bilo edino izvedljivo, če ima sama polnilna naprava vgrajen akumolator, ki se sicer polni z normalnim tokom, ki ga dopušča omrežje potem pa ga "prečrpaš" iz tistega akumolatorja v avtomobilskega.

Torej da spraviš to energijo v akumolator in iz omrežja recimo "pumpaš" 10A pri 230V zato potrebuješ več kot 4h.


Malo googlanja hitro vrne, da Tesla za hitro polnjenje uporablja 480V.
Porshe ima sistem z 800V (vendar s precej večjo močjo polnjenja - 220kW).
Te polnilnice ne uporabljajo samo ene faze.
Ugibam tudi, da te polnilnice stojijo nekje blizu energetska omrežja s srednjo napetostjo, kjer taki tokovi niso problem.
Porsche ima tudi opcijo Charge-box, ki vsebuje akumulator in kot si že sam ugotovil, deluje kot buffer.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pirpy
Član
Član



Pridružen-a: Ned 30 Maj 2004 21:57
Prispevkov: 722
Aktiv.: 4.11
Kraj: Topolšica

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:08 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako ima Porsche 220 kW na 800 V,precej večjo moč polnjenja kot tesla 250 kW na 400 V?
_________________
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
polhar
Član
Član



Pridružen-a: Sob 04 Mar 2006 9:11
Prispevkov: 342
Aktiv.: 1.97
Kraj: Dol pri Ljubljani

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:40 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

pirpy je napisal/a:
Kako ima Porsche 220 kW na 800 V,precej večjo moč polnjenja kot tesla 250 kW na 400 V?


Izgleda da se pogooglal stare podatke o Tesla supercharge-u.
Vidim da so pred približno enim letom predstavili 220kW polnilnico.
Tudi Porsche dela (ali pa že ima) polnilnico 350kW.
Ne glede na točno moč hitrih polnilnic, želel sem opozoriti da uporabljajo višjo napetost od omrežne in očitno ni mišljeno da bi take polnilnice imeli privat doma.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
qwertz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 01 Jun 2008 11:57
Prispevkov: 2189
Aktiv.: 14.97
Kraj: Vrhnika

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Seveda ni to mišljeno. To je mišljeno za postavitev ob avtocestah. Kot so danes bencinske črpalke.

Edino ne vem, kako si to zamišljajo, da bo vsaka firma imela svoj tip polnilnice. Spet neumnost.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Dobra volja je najbolja, ... Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3
Stran 3 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 53 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group