|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
tonesem Član
Pridružen-a: Pet 26 Jul 2019 14:20 Prispevkov: 49 Aktiv.: 0.84
|
Objavljeno: Pet Feb 26, 2021 11:23 am Naslov sporočila: Obstoječi avto akumulatorji in delovna doba |
|
|
Ker v 6 letih menjam že 2 avto akumulator pri normalni uporabi (Pb, 12V srednji razred 80Ah), me zanima kje so dobri stari, ki so zdržali tudi 15 let+ A mi zna kdo predlagat, kdo še dela take ?
Nazadnje urejal/a tonesem Pet Feb 26, 2021 1:45 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s59ma Član
Pridružen-a: Čet 21 Feb 2008 12:31 Prispevkov: 626 Aktiv.: 3.17 Kraj: Medvode
|
Objavljeno: Pet Feb 26, 2021 11:38 am Naslov sporočila: |
|
|
Preden okriviš "nekakovostne" proizvajalce, se najprej dobro prepričaj, če je s polnjenjem (alternator: pravilne napetosti in tok polnjenja) in porabo avtomobila (predvsem v mirovanju) vse v redu. Malo čudno se mi zdi, da bi v tako kratkem času crknila dva akumulatorja... _________________ Na napakah se učimo (pametni se na tujih). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tonesem Član
Pridružen-a: Pet 26 Jul 2019 14:20 Prispevkov: 49 Aktiv.: 0.84
|
Objavljeno: Pet Feb 26, 2021 12:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za info. Te stvari poznam.
Je treba povedat da sem naletel ravno na serijo ki kot sem ugotovil je bila znana po slabi kakovosti izdelave. Ne želim pa konkretno omeniti in blatiti proizvajalca.
Splošno dejstvo je da so na splošno današnji akumulatorji narejeni kot hitra potrosna roba, zanima me kateri klasični Pb akumulatorji so znani po dovgi življensko dobi...
Nazadnje urejal/a tonesem Pet Feb 26, 2021 1:46 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Peter123 Član
Pridružen-a: Tor 13 Jan 2009 15:34 Prispevkov: 1368 Aktiv.: 7.33 Kraj: Lj.
|
Objavljeno: Pet Feb 26, 2021 12:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sem bil zadovoljen z dvema:
-za avto sem ga kupil v Austriji, ker mi je tam crknil. Plačal cca 30-40% več. Pri nas se te firme ni dobilo.
-za motor Fiamm (clasic ali standard), že vsaj 2x preveč spraznjen in še vedno dela.
Pred tem sem imel azijce in pa Topla 2 različni seriji.
Pri topla sem nabavil "srednji" razred in še višjo kapaciteto ker je šlo v avto pa je vseeno crknil v4-5let. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 163 Aktiv.: 4.17 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Mar 04, 2021 7:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Predlagam pregled avta pri avto električarju, da preveri, če polnjenje in praznjenje akumulatorja poteka pravilno.
Sem imel težave s praznim akumulatorjem. Kazalo je na iztrošenost akumulatorja (6 let uporabe), ampak po menjavi akumulatorja ni bilo nič bolje.
Po temeljitem pregledu so odkrili pravi razlog. Ščetke alternatorja, ki so sicer polnile akumulator ampak ga tudi praznile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3471 Aktiv.: 16.49 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Čet Mar 04, 2021 9:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektrolit je napisal/a: |
Ščetke alternatorja, ki so sicer polnile akumulator ampak ga tudi praznile. |
Lol _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lado Član
Pridružen-a: Pon 09 Feb 2004 13:22 Prispevkov: 987 Aktiv.: 4.41 Kraj: Trbovlje
|
Objavljeno: Čet Mar 04, 2021 10:09 pm Naslov sporočila: |
|
|
elektrolit je napisal/a: |
Po temeljitem pregledu so odkrili pravi razlog. Ščetke alternatorja, ki so sicer polnile akumulator ampak ga tudi praznile. |
to ti je verjetno naložil mehanik... _________________ In brake we trust... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
elektrolit Član
Pridružen-a: Sre 24 Feb 2021 21:06 Prispevkov: 163 Aktiv.: 4.17 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Mar 04, 2021 10:17 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ja, malo je poenostavil...
Pokazal je tudi obrabljen del in se je lepo videlo kratke stike. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Profesor Einstein Član
Pridružen-a: Ned 24 Sep 2006 0:13 Prispevkov: 1423 Aktiv.: 6.63 Kraj: Rogaška Sl.
|
Objavljeno: Sob Mar 06, 2021 7:10 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozimi opažam da akumulator oslabi.... posebej če gre za krajše relacije vožnje.
Jaz ga 2-3x med zimo dopolnim s klasiko polnilcem (2-3 ure na 14,4-15,6V) in prezivi do otoplitve.
Seveda med polnjenjem odklopim vsaj eno klemo, da ne napajam instalacije vozila s povišano napetostjo.
Literatura navaja... vrelna napetost elektrolita Pb akumulatorja pri 25°C znaša 14,4V.
Polnjenje pri nizjih temperaturah zahteva višjo polnilno napetost; to alternator ne zagotavlja zaradi omejitve porabnikov v vozilu ker ne bi prenesli povišane napetosti.
So pa razlike med akumulatorji za prvo vgradnjo ki so izdelani po posebnih kakovostnih zahtevah naročnika in teh ki so prosto dostopni po trgovinah. _________________ --
"Če bi volitve kaj pomagale, bi jih prepovedali." (Mark Twain) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
comteq Član
Pridružen-a: Sre 30 Jul 2008 11:15 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.10
|
Objavljeno: Sob Avg 07, 2021 2:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz sicer nisem elektronik, imam pa kar nekaj izkusenj z avti. Mogoce bo komu kdaj pomagalo.
V nekaterih primerih ti lahko ubija akumulator tudi avto, s katerim ni prav nic narobe. Ze BMW je pred 15+ leti zacel uvajati PWM kontrolirano napetost porabnikov in "variabilne" alternatorje, ki lahko polnijo tudi do 18V. To je predvsem v avtih, ki imajo vse polno komforta (navigacije, velike zaslone, cd/dvd izmenjevalce, bluetooth...). Praviloma imajo vgrajen senzor baterije (na minus klemi), ki nenehno belezi stanje akumulatorja, kadar je avto v mirovanju (izracunava SOC in SOH).
Pri takih "luksuznih" avtih je treba avtomobilu dopovedat, da ima nov akumulator. Ce ga samo menjas, nisi naredil nic. Kolikokrat se zgodi scenarij "original BMW aku mi je zdrzal 10 let in 200k, sedanji pa niti eno leto ne". Ce nisi registriral novega akumulatorja, ti ga bo brzkone polnil cez 15V in si hitro nazaj na zacetku.
Enako pri VW, audi, mercedes...
Edit: se to moram dodati. Pomembna je tudi procedura menjave. Taki akumulatorji se v avto montirajo maksimalno napolnjeni na zunanji polnilec, avto mora imeti vse ključavnice zaprte (havba oz prtljaznik), da gre takoj po priklopu nazaj v fazo mirovanja in tako se avto potem v mirovanju pusti vsaj tri ure, da ECU dobi prvi cikel informacij o SOC akumulatorja. V kolikor mu das noter nov aku z 12.4V - tudi ce ga registriras in s tem resetiras kilometre, bo SOC se vedno premajhen in bo avto avtomaticno mislil, da si zgolj registriral novo baterijo, montiral pa v bistvu staro.
Slisi se bizarno, ampak pejte vprašat kakega slabse podkovanega mehanika, ki se je ze kdaj opekel z menjavo na omenjenih avtih... Marsikateri ti ga ne bo hotel menjavat... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Sre Jan 19, 2022 12:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Po 9 letih sem ravno danes pripeljal 2 nova TAB akumulatorja. 12V 135ah. 9 let so zdržal tastari.
Se spomnem ko sem jih pred 9 leti namontital. Nove!
Čez 2 tedna bi moral pelete iskat. Zalimalo zaganjač(mal starejši je bil) in je verglau 10 minut, predn sem uspel najti ključ za kleme(hiša v adaptaciji, proti koncu).
Naslednjih 7 let alternator pilnil z 24V. Namesto z 28.5V.
Zadnji dve let nov alternator. Polne z 28.5V.
Ampak so vseeno zdrzal 9 let.
Kolega je reku, da je tako(kot je že omenil nekdo prej):
Akumulatorji 1klase gredo za prvo vgradnjo.
Akumulatorji 2 klase...mal slabši...gredo na servise.
Akumulatorji 3 ali najslabši iz proizvodnje gredo na trgovske police.
Zgleda da sem takrat imel srečo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
lojz54 Član
Pridružen-a: Čet 30 Dec 2010 15:20 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.89 Kraj: Portorož
|
Objavljeno: Sre Jan 19, 2022 7:26 am Naslov sporočila: |
|
|
je čisto odvisno kdaj crkne.Sem imel nov avto pa je šel akumulator po 14 dneh! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Mr.G. Član
Pridružen-a: Sre 17 Feb 2010 13:17 Prispevkov: 36 Aktiv.: 0.21 Kraj: Idrija
|
Objavljeno: Sre Jan 19, 2022 8:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Naj bi bilo tako. Je pa res, da nkol ne veš....tud pr novmu.
No bomo vidl kolk bodo zdej zdržal. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
milan62 Član
Pridružen-a: Ned 04 Jan 2004 23:19 Prispevkov: 2380 Aktiv.: 10.65 Kraj: Kranj
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 93 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|