www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Naročniški sistemi v avtomobilih

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6555
Aktiv.: 29.39
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 11, 2023 11:07 am    Naslov sporočila:  Naročniški sistemi v avtomobilih Odgovori s citatom

Ena "zanimivejših" stvari, o kateri je kar nekaj govora v zadnjem času so sistemi, za katere naj bi se plačevala naročnina. Težnja proizvajalcev je na nek način logična.

Se mi pa pojavlja eno hipotetično vprašanje. Če vzamem za primer naročniško gretje sedežev. Zadeva je v avtomobilu torej vgrajena in če se kupec odloči, da ne bo plačal naročnine pač ne deluje. Kaj se bo zgodilo pa v primeru okvare tega sistema ... če bo naprimer začel greti pri 30 stopinj sredi poletja? Bo servis zaračunal popravilo "sistema, ki ga ni"? Think
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
mosqito
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22
Prispevkov: 3246
Aktiv.: 33.10

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 11, 2023 11:50 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro vprašanje. Koliko se je pa dejansko tega prijelo? Tukaj berem, da so v glavnem težave (morda "porodne")?

Po mojem bi bilo logično, da je ta del na strani proizvajalca, vsaj v EU bi tako pričakoval, kjer zakonodaja načeloma ščiti šibkejšega (potrošnika).



Mimogrede: a so žmigavci v BMW opcija, ki je večina ne vzame ob naročilu avta? Very Happy

_________________
Always going the extra mile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6555
Aktiv.: 29.39
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 11, 2023 1:04 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mosqito je napisal/a:
Mimogrede: a so žmigavci v BMW opcija, ki je večina ne vzame ob naročilu avta? Very Happy
Itak. Laughing Tega imaš veliko pri določenih znamkah ... recimo zavore pri holzwagnih, škodilak ima zanimiv sistem avtonomne vožnje po levem pasu, ...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Bonus
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Mar 2014 22:50
Prispevkov: 118
Aktiv.: 0.96
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 11, 2023 3:27 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

V BMW so žmigavci sicer vgrajeni, zgleda pa da se plačuje število vklopov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
frenki
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 23 Feb 2003 21:26
Prispevkov: 6555
Aktiv.: 29.39
Kraj: Ljubljana (JN76GB)

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 12, 2023 9:44 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mosqito je napisal/a:
Dobro vprašanje. Koliko se je pa dejansko tega prijelo? Tukaj berem, da so v glavnem težave (morda "porodne")?


Kaj pa vem. Think Nekaj tega sem že zasledil. Na nek način razumljiv bi mi bil tak model za storitve, ki jih avtomobilski proizvajalec ali partner vzdržuje ... razni dostopi do prometnih informacij naprimer, ... V teh primerih gre za neko storitev, ki se vzdržuje v ozdaju.

Mi je pa precej nerazumljivo, da bi se tak model uvajal za sisteme, ki so v avtomobilu vgrajeni ... kot naprimer "podaljšanje avtonomije baterije" pri Tesli, ali pa že omenjeno gretje sedežev v BMW-jih.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Iztok_S
Član
Član



Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06
Prispevkov: 426
Aktiv.: 4.35
Kraj: Ljubljana, Trzin

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 12, 2023 11:15 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ko ste ravno omenili BMW in smerokaze. Tega sistema lastniki BMWjev dejansko ne uporabljajo dosti, saj je njihova izvedba za trojni utrip v praksi neuporabna. Voznik nima občutka ali ga je vklopil ali ne, če se ne prepričaš na lučki za smerokaz na armaturi obenem pa je njegova uporaba v konkretnem primeru bila celo smrtno nevarna...
2007 je kolega kupil dobro opremljenega BMWja s 3L motorjem. Skratka vozil sem ga na daljši vožnji od Antiba domov. Na avtocesti sem se dotaknil smerokaza za zavijanje levo, zavijem levo na prehitevalni pas cesta pa počasi prehaja v levi ovinek. Poskušal sem slediti cesti in ni šlo. Volan se je zataknil. Ni bilo možno obrniti levo!!!!?? Na desni je bil tovornjak in ko je bila razdalja že kritična sem pričel naglo zavirati, tovornjak me prehiti nato pa volan sunkovito obrnem rahlo desno in nato nazaj levo. V tistem hipu se je volan sprostil in zopet sem imel avto pod kontrolo. Bil sem jezen ko vrag, hudi nesreči pa sem se izognil samo zaradi vozniških iskušenj. Do doma si nisem več upal uporabiti smerokaza v tem avtu.

Napisal sem pismo in ga naslovil na upravni odbor BMW koncerna direktno. Opisal sem še cel kup napak... recimo gumb za navigacijo se obrača v obratni smeri kot je to intuitivno, namreč obrat gumba v smeri urinega kazalca pomakne kurzor DOL in v nasprotni smeri urinega kazalca GOR??#%@×... v oglasih je pisalo odziven volan... malo morgen... Vgradili so premajhen volan in preveč direktno letev, zato je vožnja s takim krmilnim sistemom bila bolj podobna lovljenju avta po cesti kot pa "odzivno upravljanje". Napak katere sem opazil je bilo skupaj cca 40. Edina dobra zadeva je bila motor.
Pismo sem poslal večkrat, vendar nikoli nisem prejel odgovora.

Prijatelj, čeprav velik nekdanji ljubitelj BMWjev noče več slišati zanj. Njegovemu znancu je na manj kot leto dni starem avtu odpovedal motor, njegovi ženi pa je prav tako le nekaj mesecev star BMW zgorel na Ljubljanski obvoznici. Pa da ne bi mislili, na splošno se je kvaliteta vozil drastično zmanjšala še posebej odkar v imenu ekologije "ščijemo" v gorivo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 868
Aktiv.: 3.89
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 12, 2023 12:03 pm    Naslov sporočila:  Re: Naročniški sistemi v avtomobilih Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:
Ena "zanimivejših" stvari, o kateri je kar nekaj govora v zadnjem času so sistemi, za katere naj bi se plačevala naročnina. Težnja proizvajalcev je na nek način logična.
Saj gre vse v naročniški model, začenši z nakupi mobitelov. Pa programi so tudi vsi že na mesečne naročnine, pa orodje in stroje se da tudi vzeti na operativen leasing.

Proizvajalci si na ta način zagotovijo stalen dotok sredstev, pa še višji so.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
twom
Član
Član



Pridružen-a: Ned 26 Okt 2003 0:37
Prispevkov: 868
Aktiv.: 3.89
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 12, 2023 12:07 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

frenki je napisal/a:
mosqito je napisal/a:
Mimogrede: a so žmigavci v BMW opcija, ki je večina ne vzame ob naročilu avta? Very Happy
Itak. Laughing Tega imaš veliko pri določenih znamkah ... recimo zavore pri holzwagnih, škodilak ima zanimiv sistem avtonomne vožnje po levem pasu, ...

Večina šoferjev, ki smernike sploh uporabljate, jih uporabljate napačno. Smerniki so zato da se najvi sprememba, ne da se vklopijo, ko se že zavija ali razvršča.

Pravilen postopek: pogledaš levo, desno, nazaj, vklopiš smernik, še enkrat se prepičaš če lahko izvedeš manever, in sedaj zaviješ...

Kako izgleda dejansko uporaba žmigavca:
avto zaniha levo desno, malo upočasni, začne zavijati in ob enem se prižgejo smerniki
drug primer:
avto se razvrsti na levi pas za zaviti levo, po pasu pelje do semaforja, pride do točke za zavijat, vklopi smernike in ob enem tudi začne zavijat.

Smernike se vklopi da NAJAVIŠ spremembo, se pravi preden se razvrstiš na levi pas, preden sploh začneš zmanjševat hitrost za zavijat. Itd...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 453
Aktiv.: 2.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Feb 12, 2023 10:40 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Iztok_S je napisal/a:
......obenem pa je njegova uporaba v konkretnem primeru bila celo smrtno nevarna. .....Poskušal sem slediti cesti in ni šlo. Volan se je zataknil. Ni bilo možno obrniti levo!!!!??......

Tudi jaz ne maram teh novodobnih avtomobilskih pripomočkov. Na cesti je preveč različnih situacij in lahko se zgodi da kakšen sistem deluje ravno nasprotno kakor bi bilo v trenutni situaciji bolj varno.

Bila je zima, na avtocesti prehitevam kamion s prikolico, ko sem bil že mimo kabine kamiona se pojavi na levi strani prehitevalnega pasu sneg, del cestišča ki še ni bil zvožen, ker je levo pogonsko kolo začelo spodrsavati se je vklopil sistem proti spodrsavanju, kljub temu da sem pritiskal na plin se je avto začel ustavljati, nekaj sekund sem vozil vzporedno s kamionom nato me je prehitel in sem zapeljal za kamion na čisti del čestišča.
Nato sem razmišljal, kaj če to ne bi bilo na avtocesti ampak na navadni cesti, in ko bi takole prehiteval bi mi nasproti pripeljalo nasproti vozeče vozilo..... Confused ne bom razlagal, mislim da si lahko predstavljate. Not talking

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5774
Aktiv.: 25.88
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 13, 2023 6:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

twom je napisal/a:
.......Večina šoferjev, ki smernike sploh uporabljate, jih uporabljate napačno. Smerniki so zato da se najvi sprememba,......
Pozabil si še en primer, ki se redno dogaja (gotovo bi se našel še kakšen...). veliko šoferjev najprej pritisne na zavoro, šele nato nakaže smer.....

jozkoc ne vem sicer kakšen avto imaš, toda pri mojem (Honda 4x4) lahko vse te asistenčne sisteme izključim in ostanejo izključeni.

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mosqito
Član
Član



Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22
Prispevkov: 3246
Aktiv.: 33.10

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 13, 2023 8:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na peđotu (rifter) lahko ugasnem npr. lane assist, asr, ... Ampak samo do naslednjega reseta (kurbljanja).
_________________
Always going the extra mile.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jozkoc
Član
Član



Pridružen-a: Sre 16 Jun 2010 13:32
Prispevkov: 453
Aktiv.: 2.68
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 13, 2023 10:54 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaka57 je napisal/a:
jozkoc ne vem sicer kakšen avto imaš, toda pri mojem (Honda 4x4) lahko vse te asistenčne sisteme izključim in ostanejo izključeni.

Nič posebnega, Opel Astra Classic model H, in ne, ne da se izključit asistenčnih sistemov, vsaj ne da bi jaz vedel.

_________________
Nikoli ni tako dobro da ne bi moglo biti še boljše.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Jaka57
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Ned 12 Dec 2004 21:47
Prispevkov: 5774
Aktiv.: 25.88
Kraj: Grosuplje

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 12:59 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

mosqito je napisal/a:
Na peđotu (rifter) lahko ugasnem npr. lane assist, asr, ... Ampak samo do naslednjega reseta (kurbljanja).
Pri Hondi jih ugasneš in ostanejo ugasnjeni tudi pri naslednjem kurblanju.
Menda pa pri Nemcih to ne gre, vsaj za Mercedes in VW naj bi to veljalo.
Bedarija na kvadrat!

_________________
Lp, Jaka
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sebaveh
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Jan 2008 13:51
Prispevkov: 1617
Aktiv.: 8.16
Kraj: Slovenska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2023 9:46 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zato pa so se nekateri znašli - vzeli so zelo droben, 6-pinski mikrokrmilnik in z nekaj dodatnega vezja vse skupaj skrili kar v samo tipko, recimo za start/stop. Napajanje vzeli običajno iz osvetlitve, program pa napisali tako, da simulira pritisk tipke ob vsakem zagonu. Program je seveda napisan tudi tako, da je funkcijo še medno mogoče ročno vklopiti ali izklopiti med vožnjo.
Že sestavljeni kompletki (pravzaprav tipka z dodatki) se dobijo recimo na eBayu.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 78 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group