|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
gapigo Neznanec
Pridružen-a: Sre 20 Dec 2023 14:49 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.41
|
Objavljeno: Sre Dec 20, 2023 2:55 pm Naslov sporočila: Priprava za popravljanje ECU |
|
|
Zdravo, zanima me kakšne priprave in orodja rabiš za popravljanje ECU (motornih krmilnih enot).
Hvala in lep pozdrav. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mosqito Član
Pridružen-a: Čet 07 Apr 2016 23:22 Prispevkov: 3270 Aktiv.: 33.14
|
Objavljeno: Čet Dec 21, 2023 1:25 am Naslov sporočila: |
|
|
Živjo. Kaj bi pa rad popravljal? Najprej je dobro vedeti kakšna je ena splošna zgradba ECU-ja. Gor boš našel en SBC (System basis chip). Ta skrbi za nadzor, ima napajalnike (buck boost), čez njega je speljan CAN, pa LIN, ... Ta je praviloma "sorodnik" glavnega mikrokontrolerja, saj ima vsak automotive MCU nabor SBC-jev, ki ga podpirajo. Sam poznam powerPC (starejši ECU) in NXP-jeve S32 familije. Našel boš pa še STM, Infineon, ...
Za komunikacijo s plato boš rabil USB CAN vmesnik, vendar kaj veliko si ne boš pomagal, če ne veš, kako se povezat (vsaj CAN ID za endpointe v ECU-ju). Jaz imam Peak CAN USB vmesnik in BusMaster aplikacijo. Rabil boš še vsaj bazo za izbrani ECU, da se potem preko UDS lahko sploh kaj pogovarjaš... tule je en lep seznam orodij in aplikacij:
https://github.com/iDoka/awesome-canbus
Če greš mimo CAN, pa boš rabil nek debug vmesnik za MCU, ki je na ECU-ju. Tu lahko stvari postanejo kar drage, saj kakšne novejše MCUje podpirajo le največji (Leuterbach in podobno), kjer so ti vmesniki na 3-4 mestnih cifrah, kar se cene tiče. Problem je, ker so novejši MCU-ji kar dobro zaklenjeni zaradi zahtev cyber security in se tudi preko debug vmesnika ne moreš kar tako povezovati kot na kak zgodovinski MCU (ranga ARM7/9 ali powerPC).
V glavnem, šarjenje po drobovju je zanimivo, lotiš se ga lahko na različnih nivojih, vendar je potrebnega kar nekaj znanja.
Če te kaj prav podrobno zanima, pa vprašaj. _________________ Always going the extra mile. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
sg1 Član
Pridružen-a: Sre 14 Avg 2013 9:28 Prispevkov: 199 Aktiv.: 1.52 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Dec 21, 2023 12:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Po mojih izkušnjah (na avtih starih več kot 10 let) je ponavadi na avtomobilskih elektronskih enotah (tudi na motornih) najbolj pogosta težava prekinitev ene ali več povezav med konektorjem in vezjem. Tudi na samem vezju sem že večkrat naletel na popokane lote (spajka brez svinca...).
Za take napake sta osnovna pripomočka leča in fin spajkalnik. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gapigo Neznanec
Pridružen-a: Sre 20 Dec 2023 14:49 Prispevkov: 2 Aktiv.: 0.41
|
Objavljeno: Pet Dec 22, 2023 1:23 am Naslov sporočila: |
|
|
Hvala obema za odgovor. mosquito hvala za strokoven odgovor, samo jaz ne zastopim prav vsega, sem še nov na tem področju. Naj ti razložim, doma imamo delavnico in popravljamo traktorje. Na vsake toliko časa pride kakšen na katerem je treba popravit ECU. Največkrat je bosch. Zato sem mislil da bi z tem začel, malo me zanima, vendar rabin neki osnovni start da osvojim in začnem v tej smeri. Zanima me ali kdo od vas popravlja tudi tako da imaš en dober ECU zraven in sprobavaš.
Lep pozdrav |
|
Nazaj na vrh |
|
|
airwolf Član
Pridružen-a: Sre 28 Maj 2008 17:17 Prispevkov: 2078 Aktiv.: 10.69
|
Objavljeno: Pet Dec 22, 2023 10:14 am Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma je popravljanje podobno temu kar je napisal Marko.
To da imaš na mizi delujoč ECU pomaga.
Je pa sprobavanje lahko zoprno ker moraš potem na mizi zgraditi celotno instalacijo traktorja oz vsajk dobro simulacijo. Na tem mestu so ti lahko v pomoč servisna navodila.
Pred kratkim sem zaradi tega dobesedno razkopal dva traktorja, da sem nosil dele iz enega na drugega, da mi je ratalo jasno kaj heca.
Traktorj je hotel kalibracijo zadnje hidravlike, ki pa je vedno padla z napako potrebna kalibracija.
No potem se pa pojdi.
Je pa skoraj nemogoče dobivati notranje načrte ECU-jev.
Če boš flashal ECU-je si nabavi dober programator (KESS na primer)
Trenutno imam na mizi računalnik za NH menjalnik za polovičke in iskreno ne vem kje naj se ga lotim.
Prvi korak bo odstranjevanje laka in iskranje datasheetov posameznih elementov. _________________ LP Gašper
Nazadnje urejal/a airwolf Pet Dec 22, 2023 11:36 am; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mucek Član
Pridružen-a: Tor 01 Avg 2006 10:47 Prispevkov: 5342 Aktiv.: 24.66 Kraj: Domzale
|
Objavljeno: Pet Dec 22, 2023 10:42 am Naslov sporočila: |
|
|
gapigo je napisal/a: |
Hvala obema za odgovor. mosquito hvala za strokoven odgovor, samo jaz ne zastopim prav vsega, sem še nov na tem področju. Naj ti razložim, doma imamo delavnico in popravljamo traktorje. Na vsake toliko časa pride kakšen na katerem je treba popravit ECU. Največkrat je bosch. Zato sem mislil da bi z tem začel, malo me zanima, vendar rabin neki osnovni start da osvojim in začnem v tej smeri. Zanima me ali kdo od vas popravlja tudi tako da imaš en dober ECU zraven in sprobavaš.
Lep pozdrav |
Tako, brez zamere, ampak zadeva je precej kompleksna in iti v to v smislu "šišam, brije, zube vadim" ne bo prav uspešna ...
Dobra stvar vsega pa je, da je veliko napak trivialnih - bodisi hladen lot (sploh letniki okrog 2000-2005, ko se je RoHS še uveljavljal in je bilo veliko problemov) ali pa slabi stiki na konektorjih. Za to dvoje ne potrebuješ veliko: lupo/mikroskop, spajkalnik in multimeter. Pa dober svinčev cin, fluks in veliko mero potrpljenja, če je elektronika zalita
LP, g _________________ ...lahko pa se tudi motim ... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok_S Član
Pridružen-a: Sre 13 Apr 2016 10:06 Prispevkov: 428 Aktiv.: 4.35 Kraj: Ljubljana, Trzin
|
Objavljeno: Pet Jan 12, 2024 12:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Kar so napisali predhodno vse popolnoma drži. Prijatelj se ukvarja s servisiranjem in prodajo vozil. Vsake toliko mi prinese kakšen SAM ali ECU, predvsem od Smartov in do sedaj sem mu skoraj vse uspešno popravil. V 90% primerov je bila krivda za okvaro točno to kar je omenil Mucek. Počeni spoji v cinu... še posebej lead free ali pa čisto navadni spoji v konektorjih, povezave med TIV, pokvarjen rele, pregorene varovalke, skurjen H-bridge za kakšen motor, črpalko, skurjen CAN čip... . Zelo redke so okvare, kjer bi iz neznanega vzroka nekaj crknilo kar tako brez zveze. OK to ne velja za Audi.
Načeloma potrebuješ za začetek samo dobro osnovno opremo za lotanje, AVO instrument, skratka osnovne zadeve kot je omenil Mucek.
Zelo uporaben mi je komponent tester (podobno kot curve tracer) na osciloskopu saj diretno v vezju lahko pomeriš spoje, upore (nižjih vrednsoti kjer te zanima samo, če so celi in ne vrednost), diode, tranzistorje, kondenzatorje...
Če imaš vsaj malo osnovnega elektrotehničnega znanja se ti kar loti in če kaj ne boš vedel vprašaj tu na forumu in ti bomo pomagali po najboljših močeh. Z nabiranjem izkušenj boš čedalje bolj uspešen. Dobrih avtoelektričarjev še posebej takih, ki imajo elektrotehnično podlago, za traktorje močno primanjkuje ali pa jih skoraj ni. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 96 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|