www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 
Sponsored by SiOL

Kako deluje regulator vrtiljaka?

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
.
Član
Član



Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16
Prispevkov: 16777215
Aktiv.: 99218.06

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2004 8:35 am    Naslov sporočila:  Kako deluje regulator vrtiljaka? Odgovori s citatom

Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 13.48
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2004 9:05 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

To je bila res voda ali pa vsaj mešanica vode in dodatkov, menda soda bikarbona Rolling Eyes

Ta zadeva pa so v bistvu rotorski upori (upori v tem primeru so/je voda, tisti zgornji del pa so elektrode).
Rotorski upori se uporabljajo pri asinhronskih motorjih, kateri nimajo kratkostične kletke narejene tako da so palice že povezane, ampak imajo tri drsne obroče, krtačke in konce speljane ven iz motorja. Ti 3 konci gredo na "zaganjač, ki je v bistvu trojni potenciometer, oziroma spremenljiv upor, lahko tudi več uporov in namesto drsnika je to narejeno s preklopnikom, mehanskim ali pa s kontaktorji.
Upori so običajno nizkoohmski, tokovi skoznje pa veliki, reda 100A in več, seveda odvisno od moči motorja.
Take motorje ima večina starejših žerjavov po tovarnah. Sprva so bili mehanski preklopniki in kabli speljani do velikih omar z upori, zračno hlajenimi, kasneje pa so preklopniki postali majhni, z njimi pa so vklapljali kontaktorje. Upori so bili vezani v zvezdo.
Pri motorju je še vedno obstajala možnost vezave zvezda/trikot, vendar se v praksi ni nikoli uporabljala, saj je bil zagon in regulacija vrtljajev izvedena z rotorskimi upori.
Pri žerjavih je bil spust 1. stopnja le zaviranje, saj je pod težo bremena šlo dol že samo od sebe.
No pa pustimo to, pri vrtiljaku je običajno smer vrtenja le v eno smer, in je regulacija najbolj navadna, ima pa najbrž tudi zavoro, da lahko zadevo dokaj hitro ustavi.
Danes se take stvari veliko bolj elegantno rešijo z klasičnim asinhronskim motorjem, ki je manjši in seveda s frekvenčnim krmilnikom (regulatorjem). Starih vrtiljakov običajno ne predelujejo, saj imajo take vrtiljake po terenu v glavnem v lasti kakšni cigani, ki pa v sodobno tehniko niti ne vlagajo. In zakaj bi, če je pa stara tehnika bolj zanesljiva in skoraj neuničljiva, le večja in težja je.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 206 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group