|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:19 am Naslov sporočila: Navitje elektromotorja |
|
|
Pozdravljeni
Zanina ne ali mogoče kdo ve kako določiti začetke in konce navitij trofaznega asinhronskega motorja. Priključna plošča je razbita in ne morem vizuelno določiti začetkov on koncev. Torej bo treba nekako pomeriti, samo kako. Sem iskal po google, pa nisem nič pametnega našel. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.08 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:33 am Naslov sporočila: |
|
|
Navitje ima (odvisno od moči motorja) neko ohmsko upornost, ki je višja od nič. Poiščeš tri posamezne pare zic z enako upornostjo. Ko jih zvežeš v zvezdo ali trikot, se bo motor lahko zavrtel v napačno smer, kar bi lahko bilo nevarno, če je motor na kakšni napravi. Zamenjava dveh žic med seboj bo uredila smer vrtenja.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
|
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:40 am Naslov sporočila: |
|
|
Jur
Trofazni motor ima tri navitja. Vem da lahko poiščeš priključke teh navitj z ohm metrom. Vendar ni vseeno će med sabo pomešaš začetke in konce navitij. Potem motor ne bi imel dovolj moči motor bi brnel pa še gretje bi se povečalo. Indukcija ene tuljave bi nasprotovala indukciji ostalih dveh. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.08 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 10:58 am Naslov sporočila: |
|
|
Priključiš ga in vidiš ali je pravilno deluje. Brnenje opaziš takoj, pregrevanje po 15 minutah delovanja (tudi v prostem teku). Če odpreš motor, se v glavnem vedno vidi, katera žica pride iz dna navitja statorja in katera iz vrha.
Jur |
|
Nazaj na vrh |
|
|
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 11:03 am Naslov sporočila: |
|
|
Ampak jaz bi rad zadevo izmeril in tako določil začetke in konce navitij. Vem, da obstajajo neke metode in postopki. Zanima me če kdo ve kaj o tem. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 11:44 am Naslov sporočila: |
|
|
napetost je napisal/a: |
Ampak jaz bi rad zadevo izmeril in tako določil začetke in konce navitij. Vem, da obstajajo neke metode in postopki. Zanima me če kdo ve kaj o tem. |
Zmerit ne bo šlo. Po mojih izkušnjah so so začetki ter konci na glavi običajno skupaj. Snami pokrov motorja. Sicer pa, če se prav spomnim zamenjava koncev ne bo naredila nič drugega kot obrnila smer vrtenja. Težava pa nastane v vezavi trikot, če navitja na priključku niso pravilno razporejena.
Koda: |
u v w
o. o o
`-.´ ,´
/ `-. /
,´ ,`-.
o o `o
z x y
|
_________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 1:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Smer motorja obrneš tako če zamenjaš dva začetka med sabo. Najlaže je zamenjati zaporedje faz na kontaktorju ali dovodne žice na priključni sponki na motorju. Konci navitij so tako zvezani skupaj če se motor priključi v zvezdo.
Če kje najdem postopek ugotavljanja zčetka in konca tuljav motorskega navitja ga pripnem na forum, razen če me pri tem kdo ne prehiti. Začetki in konci navitij elektromotorja so bistveni zaradi smeri magnetnega pretoka ( induktivnosti magnetnega polja), tako kot pri tuljavah _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.08 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 1:08 pm Naslov sporočila: |
|
|
Načeloma bi šlo tako???:
Če bi na eno navitje priključil izmenično napetost (na primer 12 voltov, da ne bi bilo preveč toka), potem pa bi na sosednjih dveh navitjih z osciloskopom opazoval inducirano napetost. Ko bi konce navitij pravilno zvezal, bi moral biti inducirani signal v vseh navitjih enak po amplitudi in fazi.
jur |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Silvo Moderator
Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09 Prispevkov: 14555 Aktiv.: 65.33 Kraj: Koroška-okolica Dravograda
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 1:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za info sem poklical kodelga, ki je dolga leta previjal motorje. Če konci ter začetki niso ločeni, oz drugače obarvani potem je edina možnost, da se sledi žicam v glavi navitja. (instrumeta za tovrstno meritev on ne pozna) Rekel je, da naj se motor zažene. Že po zvoku delovanja, se da ugotoviti kdaj je pravilno vezan. Napačno je lahko vezana le ena tuljava. Torej max trije poskusi. _________________ lp
Silvo |
|
Nazaj na vrh |
|
|
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Čet Sep 27, 2007 2:02 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala za nasvete. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Slowfly Član
Pridružen-a: Sre 18 Feb 2004 2:07 Prispevkov: 4082 Aktiv.: 18.32 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2007 11:39 am Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu je zadeva zelo preprosta.
Najprej z ohmmetrom, žarnico...... definiraš posamezna navitja. Označiš začetke (A,B,C), ter konce (x,y,z) vsakega navitja. Pravzaprav je vseeno, kje je začetek in kje konec, le označiti jih je treba. Nato povežeš x,y in z v zvezdišče.
Sledi priključitev na preiskusno napetost.Napetost s katero preiskušaš, mora biti izmenična, ter ne sme preseči 1/5 nazivne napetosti motorja, za 220/380 V motor, torej do 45V. Eno od zunanjih sponk (A,B ali C) in zvezdišče priključiš na preiskusno napetost, ter z voltmetrom pomeriš napetost med priključeno zunanjo sponko (A,B ali C), ter ostalima dvema. Izmerjena napetost mora imeiti 1,5 kratno vrednost preiskusne. Pomeriš še napetost med preostalima zunanjima sponkama, ta pa mora biti pri pravilni vezavi 0V. Če temu ni tako, zamenjaš strani na enem od navitij, katerih zunanja sponka je v zraku.
Upam, da bo to koristilo tudi ostalim.
lp
Nazadnje urejal/a Slowfly Pet Sep 28, 2007 12:09 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
napetost Član
Pridružen-a: Pet 29 Dec 2006 19:52 Prispevkov: 884 Aktiv.: 4.20 Kraj: koroška
|
Objavljeno: Pet Sep 28, 2007 12:06 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala
To sem imel v mislih, samo nisem vedel kako to gre.
Sem preizkusil in deluje. _________________ lp
Janez1322@gmail.com |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 70 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|