www.elektronik.si
Nadmorska višina in ele. motor?

www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: uleKraj: Babno Polje PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 1:38 pm    Naslov sporočila:  Nadmorska višina in ele. motor?
----------------------------------------------------------------------------
V eni knjigi "Skonaponski asinhroni motori" od Sever-ja iz leta xx sem našel en zanimiv odstavek (glej prilogo). Sicer me zanima kaj ima nadmorska višina pri moči motorja?

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 7:47 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Shocked V energetiki delam preko 20 let pa še nikoli nisem slišal, da bi imela nadmorska višina kaj z močjo asihronskega motorja Confused ...tole tudi mene zanima. Moram kolega, ki se ukvarja s previjanjem motorjev vprašati.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 8:14 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Redkejši zrak , slabše hlajenje ??????

lp Jože

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 8:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Že, a to spet nima vezje z močjo Confused

Avtor: ceroKraj: vipava PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 8:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
redkejči zrak manjši zračni upor pri rotorju in elisi ?????

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Čet Avg 26, 2004 9:00 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tole bi bilo možno Confused

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pet Avg 27, 2004 12:18 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kakšno zvezo pa ima potem temperatura ambienta ? Po moje gre za obremenljivost motorja in ne za moč , saj bi po tej logiki motor dal več
moči na os - torej manjše izgube - čeprav neznatno . Ob pregrevanju , pa se poveča upornost navitij , s tem pa se povečajo tudi izgube , oziroma moč ( izkoristek) se zmanjša.


lp

Avtor: s51asKraj: Šmarje-Sap PrispevekObjavljeno: Pet Avg 27, 2004 10:45 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
A kdo ve kolko je redkejši zrak na 1000m kot pri 0m?
Po moje gostota zraka pri tej višini še vedno niha v območju normalne gostote.

Lahko pa da se motim!

Avtor: iskraKraj: Lokev ,Boa , KOPER PrispevekObjavljeno: Pet Avg 27, 2004 11:15 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po mojem je prevajalka poznala elektriko le preko žarnice. Je pa poskrbela za prijetno zabavo Confused

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pet Avg 27, 2004 1:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tlak na 1000 m je nižji za cca 120 mBar

Avtor: robertosKraj: Vuhred JN76OO PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 8:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
cero je napisal/a:
redkejči zrak manjši zračni upor pri rotorju in elisi ?????


Se popolnoma strinjam, s tem, da je treba upoštevati, za normalno delovanje motorja nihče ne upošteva zračnega tlaka nadmorske višine, ker je zanemarljiv.
Celo malo kdo upošteva temperaturo v katerem stroj deluje, (zaradi tega seveda marsikdaj prehitro pregori), je pa dejstvo, da se za vse znanstveno laboratorijske meritve upoštevajo vsi možni dejavniki, ki še tako zanemarljivo vplivajo na moč oziroma na celotno delovanje stroja ( motorja).
Iz literature pa je razvidno, da je knjigo pisal nekdo, ki je želel zadevo strokovno razložit.

cheerio baj !

Avtor: ceroKraj: vipava PrispevekObjavljeno: Pon Sep 06, 2004 10:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
no ko smo že pri tem kake dva dni nazaj sem nekaj brskal po navodilih siemensovega krmilnika za enosmerne motorje in tam je pri montaži navedeno
da se moč niža z višino 0-1000m =100% in na 5000m je 70%
piše da je trba to upoštevat pri konfiguriranju parametrov ne piše pa zakaj je tako

LP cero

Avtor: ceroKraj: vipava PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2004 10:52 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
no pa še to :
na večji višini zrak bolje prevaja mogoče zaradi kozmičnih delcev???
no na višini 5km prevaja 2X bolje kot na morski gladini

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Sep 07, 2004 11:29 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mogoče pa je prevodnost večja zaradi večjega števila ionov ????

30 % nižja obremenljivost na nmv 5000m pa že ni več čisto zanemarljiva! Wink

lp Slowfly

Avtor: janez03Kraj: tržič PrispevekObjavljeno: Sre Sep 08, 2004 7:48 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jaz pa mislim, da je zadeva povezana s hlajenjem elektromotorja; namreč z višino pada gostota zraka, posledica pa je, da zato vse slabše odvaja proizvedeno odpadno toploto z motorja, ker hladilna vetrnica pač prečrpa (pri enakih vrtljajih) vse manj zraka. Kjer pa ni vgrajene vetrnice za hlajenje, pa je vse redkejši zrak tudi vse slabši prevodnik (odvodnik) toplote. (V plašču dobrih termo posod je skoraj vakuum).

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group