www.elektronik.si
Kako naj naredim naslednji izpit iz elektronike ? SOS ! :(
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Naloge, izpiti, seminarske

Avtor: bostjank PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 12:49 am    Naslov sporočila: icon_question Kako naj naredim naslednji izpit iz elektronike ? SOS ! :(
----------------------------------------------------------------------------
Na eni od (družboslovnih) fakultet imamo predmet, kjer je potrebno osvojiti znanje na področju procesnega računalništva.

Ključne besede:
PROCESNO RAČUNALNIŠTVO Alpha KON PLC FX0S NUK BOOLOVA ALGEBRA A/D PRETVORNIK

Kaj kmalu lahko študent ugotovi (bodisi z obiskom vaj, predavanj ali preprosto na forumu fakultete), da si s pedagoškim procesom nima kaj prida pomagati in da potrebuje strokovno pomoč iz drugih virov. Nehvaležno bi bilo opravljati profesorja iz "stare dunajske šole", a vendarle, izpit bo treba tako ali drugače opraviti.

NALOGE:

1. Na hodniku imamo dve stikali X1 in X2 na dveh različnih mestih in dve različni žarnici Y1 in Y2, ki osvetljujeta hodnik. Ob pritisku na eno ali drugo stikalo se žarnici prižgeta, če je na hodniku dovolj temno, kar pogojuje vhodni signal iz fotocelice (senzor Y3). Če je dovolj svetlo, je stikalo vklopljeno (LOG, 1), sicer pa se izklopi (LOG, 0). IZDELAJTE KRMILNI PROGRAM ZA KRMILNIK ALPHA (FUN).

2. Glede na podatke iz prve naloge napišite:
2.1
KRMILNI PROGRAM Z UKAZI (NUK) ZA FX0 (uporaba pomnilnika F.SET, RESET) in določite čas izvajanja programa, če je povprečni čas 2,5uS/instr. (brez END).
2.2.
Po 100-tih vklopih žarnice Y1 naj se prižge še žarnica Y3. NAPIŠITE KON ZA PLC FX0.

3. Naloga
3.1.
Za funkcijo Y1 napišite ustrezen krmilni program z NUK za PLC FX0;
3.2.
Za funkcijo Y2 napišite program s KON za PLC FX0;
ali je Y1=Y2;
Y1=(X1+X3+X4)v(X2+X3+X4) - opomba: zaradi lažjega pisanja besedila v forumu sem znak "+" uporabil namesto profesorjevega narobe(!) obrnjenega "v", nad X1 in X2 pa je narisana tudi vodoravna "črtica";
Y2=(X1vX2)+X3+X4 - velja ista opomba kot pri Y1 glede znaka "+", "črtice" pa so narisane nad X1 in X2.

4. Naloga
4.1.
Za log. funkcijo XAND napišite pravilnostno tabelo in program s FUN-bloki za ALPHA krmilnik;
4.2.
Napišite program za funkcijo XOR z NUK za PLC FX0 in ustrezno enačbo z Boolovo algebro: Y1=f(X1, X2). Ali je Y1=Y2 ?

5. Pri računalniški regulaciji temperature vode v območju od 0 do 90 stopinj C uporabljamo 8 bitni A/D pretvornik. Grelec se izklopi ko temperatura doseže 2/3 maksimalne vrednosti, vklopi pa se, ko pade temperatura na 1/2 maksimalne vrednosti.
5.1.
Določite desetiško, dvojiško, oktalno in heksa vrednost v podatkovnem registru ob vklopu in izklopu grelca.
5.2.
Kolikšna je temperatura vode pri vrednosti 300 (oktalno) ?

6. Imamo dve običajni stikali S1 in S2. Žarnica L1 se prižge samo v primeru, kadar je vklopljeno eno ali drugo stikalo (če sta obe vklopljeni ne gori). Druga žarnica L2 pa se prižge samo kadar sta obe stikali (S1 in S2) izklopljeni ali vklopljeni. Pogoj, da ena ali druga žarnica sveti, zagotavlja vklop stikala S3. Napišite ustrezen krmilni program:
6.1.
Za krmilnik ALPHA z uporabo log. fun XOR
6.2.
KON za krmilnik FX0s

7. Na hodniku imamo dve tipkovni stikali T1 in T2 in žarnico L1, ki osvetljuje hodnik. Ob pritisku na eno ali drugo tipko se žarnica vklopi in 30 sekund po vklopu ugasne (uporaba pomn. log. fun.!!!)
7.1.
Napišite program z NUK (z ukazi za FX0s)
7.2.
Čas izvajanja programa (brez END), če je povpr. čas 2,5us/instr.

8.
8.1.
Za funkcijo Y1 napišite ustrezen krmnilni program s KON za PLC FX0
Y1=(X1+X3+X4)v(X2+X3+X4) - velja ista opomba kot pri 3. nalogi, "črtice" so nad X1 in X2;
8.2.
Za funkcijo Y2 napišite program z NUK za PLC FX0 in ugotovite ali je Y1=Y2; Y2=(X1vX2)+X3+X4 - velja ista opomba kot pri 3. nalogi, "črtice" so nad X1 in X2.

9. Krmilna naloga za FX0S je podana v naslednji obliki

0|---|X001|------|X002|----------|/X005/|----------------------------(Y001 )|
|...................................|......................|............................................. |
|...................................|......................|..............................................|
|---|X003|------|/X004/|-----|X006|-----|...............................................|

Opomba: zaradi lažjega risanja slike v forumu znaka "." (pikice) ne upoštevajte. Znak "|" predstavlja neprekinjeno črto, ki na skrajni levi in desni omejuje skico, na sredini pa po dveh linijah povezuje zgornjo (x001,x002,x005) in spodnjo vrstico (x003,x004,x006).

Napišite
9.1.
Krmilni program za krmilnik ALPHA;
9.2.
Krmilno nalogo z Boolovo algebro.

10. Pri računalniški regulaciji temperature vode v območju od 0 do 60 stopinj C uporabljamo 8 bitni A/D pretvornik. Grelec se izklopi ko temperatura doseže 2/3 maksimalne vrednosti, vklopi pa se ko pade temperatura na 1/3 maksimalne vrednosti.

10.1.
Določite destiško, dvojiško, oktalno in heksa vrednost temperature v podatkovnem registru ob vklopu in izklopu grelca.
10.2.
Kolikšna je temperatura vode pri vrednosti 7E (heksa) ?


IZVIRNIKI IZPITOV (vključujejo tudi teoretična vprašanja):

http://www2.arnes.si/~bkrzis1/fov_procesno_racunalnistvo_izpiti.pdf


Nazadnje urejal/a bostjank Sre Maj 07, 2008 11:37 pm; skupaj popravljeno 3 krat

Avtor: . PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 8:39 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.

Avtor: HighlagKraj: Črnuče PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 9:09 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nimam pojma kaj je Alfa, ampak nekaj vprašanj je pa čist osnovnih.

Ja šola je bila včasih kraj, kjer si moral kdaj pa kdaj dejansko vzeti v roko knjigo...
Pravzaprav moraš po mojih trenutnih izkušnjah še vedno, samo nekateri iščejo bližnjice.... In teh nekaterih je vse več. Ni mi pa jasno kako mislijo ti nekateri potem delati samostojno v službi? Bo tam tudi nekdo drug delal namesto njih? Jaz sigurno ne!

Avtor: robotKraj: MB, Podvelka PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 9:35 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Največji problem je, ko ti študentje fakultete za računalništvo pričnejo pošiljat naloge za HTML in te prosit, da jim pomagaš spisat tabele, nastavit širino tabel in podobno ... Takrat se šele človek zgrozi, ker enostavnejše stvari mislim, da jih ne morejo učit.

Avtor: borberKraj: LJUBLJANA PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 9:37 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
boštjank očitno želi postati birokrat, kjer je važen le "papir" ne pa znanje. Topic sodi na pranger.

Avtor: bostjank PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 10:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Najprej naj se zahvalim za hiter odziv številnih uporabnikov na tem forumu.

O samem odzivu ne nameravam izgubljati veliko besed, ker nisem podal nobenih podatkov, na osnovi katerih lahko odgovarjate na vprašanja o tem, ali študiram ob pravem času, na pravem mestu in na pravi način.

V poduk naj vam bo naslednji odgovor, ki ga na žalost ne morem pripisati temu forumu:

Zdravo,

pri študiju ti bo v pomoč naslednja literatura, kjer boš našel odgovore na večino omenjenih problemov:

Štandeker, C.: Digitalni sistemi in krmilja, Tehniška založba Slovenije, 1997.
Štandeker, C.: Krmilja in regulacije (1. del), Tehniška založba Slovenije, 1989.
http://www.s-sc.ce.edus.si/elektro_kemija/Grilc/literatura.htm (vse v zvezi s
krmilnikom Alpha)
http://download.mitsubishi-automation.com/resources/manuals/149238.pdf

-- Konec odgovora

Da bo lažje razumljivo: še kako se želimo nečesa naučiti na način, ki ni na pamet ali po liniji najmanjšega odpora. Kaj bo ob tem z vašo in profesorjevo reakcijo, ki ne doprinese v odgovorih nič konkretnega, nas res ne zanima.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 10:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hmm, Boštjan je v prošnji za pomoč navedel, da ne študira na tehnični, ampak na družboslovni fakulteti. Res se marsikje najdejo profesorji, ki mislijo, da je predmet ki ga oni predavajo najpomembnejši na celem svetu, pa čeprav ta predmet s samo usmeritvijo študija nima pravzaprav nobene zveze, če pa želiš končati študij, je treba nekako opraviti tudi tak izpit.
Žena je trenutno na podiplomskem študiju gradbeništva, kakšne izpite je morala opraviti raje ne povem. Več kot pol jih z gradbeništvom in komunalo nima prav nobene zveze.
Ni mi čisto povsem jasno, zakaj ste ga tako "brutalno raztrgali", nekateri bi ga celo pribili na pranger. Pa čisto kulturno je prosil za malo pomoči.
Toliko v razmislek!

lp

Avtor: borberKraj: LJUBLJANA PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Odgovor na eno vprašanje ali razlaga ne bi bil problem. Konkretnih vprašanj je pa več, kot deset. Če bi kdo odgovoril na vsa vprašanja to ne bi zadostovalo za uspeh na izpitu. Upam, da vprašanja niso ukradena...
Če bi fant vprašal drugače, kot je verjetno pri tistem odgovoru s katerim je zadovoljen, bi bil rezultat boljši.
Profesor je, vsaj mislim tako, naštel, priporočil potrebno literaturo za študij predmeta.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:27 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glej, ne vem kako je na ljubljanski Fakulteti za elektrotehniko, vem pa kako je v Mariboru. Med ostalimi predmeti poslušajo bodoči štromarji tudi ekonomijo. In profesorica, ki predmet predava, je ena bolj [cenzurirano], pri njej padajo kot popipsane muhe. Kaj si bo el. inženir v življenju pomagal z ekonomskimi teorijami, mi ni čisto jasno, verjamem pa, da so zelo redki na elektro faksu, ki bi jih omenjen predmet hudo zanimal.
Verjemi, da vem o čem govorim, saj je ta profesorica, sicer odlična ekonomistka, moja sestrična.
In sedaj si predstavljaj recimo študenta ekonomije, ki ga nekdo "davi" s procesnim računalništvom.


Nazadnje urejal/a Slowfly Sre Maj 07, 2008 11:32 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: bostjank PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če nekdo celo ponudi opravljanje izpita iz procesnega računalništva, moramo žal takšno ponudbo zavrniti.

Ponujamo pa X EUR tistemu, ki nam bi pomagal pri osvojiti znanja na krajši privat delavnici. Se kdo javi, gospodje ?

Še enkrat poudarjam... Beseda ni konj.


Nazadnje urejal/a bostjank Sre Maj 07, 2008 11:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: borberKraj: LJUBLJANA PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
slowfly, mogoče bi ti bilo bolj jasno, če bi vprašal sestrično.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kdo ve, čeprav močno dvomim.

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Sre Maj 07, 2008 11:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bostjank je napisal/a:
Ponujamo pa X EUR tistemu, ki nam bi pomagal pri osvojiti znanja na krajši privat delavnici. Se kdo javi, gospodje ?

Ne zaradi x €, ampak zato, da bo jasno v čem je tu problem.

Na mnoga od teh vprašanj, ti celoten forum ne more niti slučajno odovoriti, ker so očitno specifična in se navezujejo na neko verjetno predavano snov, ki pa je mi tu ne poznamo.
Spet druga so tako očitno osnovna, da nisem povsem prepričan ali to res ne znaš, ali pa nas samo za nos vlečeš.

Kot primer takega vprašanja je recimo vprašanje 5.2
Oktalno 300!
Vsak sistem ima neko osnova naš običajni računski sistem ima osnovo 10. Če bi teh 300 bilo v desetiškem sistemu bi to bilo 3*10*10, ker je teh 300 v oktalnem, torej osmiškem sistemu je izračun 3*8*8 =192.
Analogno poteka izračun tudi za 5.1

Povsem ekvivalenten primer je naloga na 10.2
7E heksa... šestnajstiški sistem - torej 7*16 +E (14) = 126
analogno poteka rešitev naloge 10.1, le malček več truda je potrebno.

Te stvari so tako osnovne, da je veliko ljudi mnenja, da so del splošne izobrazbe današnjega časa. Od tod tudi ves revolt ob tvojih vprašanjih. Da je to res del splošne izobrazbe me prepriča tudi v win XP vgrajen kalkulator, ki v primeru, da je nastavljen na View->Scientific zmore tako heksa, kot oktalne in binarne preračune v desetiški sistem in nazaj.

Glede na to, da imaš rešitev ves čas pred nosom, je povsem logično, da so ljudje ob tvojem postu dvignili nos.

Oglej si še tole pisanje.

Avtor: VolkDKraj: Divača (Kačiče) PrispevekObjavljeno: Čet Maj 08, 2008 12:03 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Slowfly je napisal/a:
Med ostalimi predmeti poslušajo bodoči štromarji tudi ekonomijo. In profesorica, ki predmet predava, je ena bolj [cenzurirano], pri njej padajo kot popipsane muhe. Kaj si bo el. inženir v življenju pomagal z ekonomskimi teorijami, mi ni čisto jasno, verjamem pa, da so zelo redki na elektro faksu, ki bi jih omenjen predmet hudo zanimal.

Bodoči štromar z visoko in višjo izobrazbo mora in to nujno razmišljati tudi o ekonomiji. Glede na to, da bo konstruiral naprave namreč ni vseeno kakšne elemente in postopke bo izbral, pri tem ne mislim zgolj na tehnične performanse, temveč tudi na ekonomsko učinkovitost.

Slowfly je napisal/a:
In sedaj si predstavljaj recimo študenta ekonomije, ki ga nekdo "davi" s procesnim računalništvom.

Tudi ekonomist mora vedeti kje so meje zmogljivosti na področju procesnega računalništva. V nasprotnem se lahko hitro zakalkulira.

Slowfly je napisal/a:
Verjemi, da vem o čem govorim, saj je ta profesorica, sicer odlična ekonomistka, moja sestrična.

kar v šolo naj te vzame, pa nauči naj te, kako se prišpara 500€ , ki jih potem lahko zapraviš v Pordenone....
Laughing Very Happy Very Happy

Avtor: PrimozLKraj: okolica Vipave PrispevekObjavljeno: Čet Maj 08, 2008 12:03 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Slowfly je napisal/a:
Kaj si bo el. inženir v življenju pomagal z ekonomskimi teorijami, mi ni čisto jasno, verjamem pa, da so zelo redki na elektro faksu, ki bi jih omenjen predmet hudo zanimal.


Živijo,
Tudi na FE v LJ je bil pred leti profesor ekonomike, politične ekonomije ipd., s katerim so imeli nekateri težave. Tudi meni na začetku predmet ni dišal. Ni mi preostalo drugega, kot da se zakopljem v gradivo. Danes sem zelo zadovoljen, da sem dobil tiste osnove. Brez pomislekov lahko rečem, da je inženir elektrotehnike, ki dela v industriji in nima blage veze o osnovah ekonomije, ravno tako neuporaben kot če ima pomanjkljivo znanje elektrotehnike.

Se strinjam z Borberjem, če možakar nima konkretnih vprašanj in jamra na splošno, kako on ne-bi-da-bi, sodi na pranger.

LP Primož.

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group