www.elektronik.si
Kotel za centralno + zalogovniki

www.elektronik.si -> Mehanika in strojništvo

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 10:30 am    Naslov sporočila:  Kotel za centralno + zalogovniki
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni,

spet težave; pred časom (2-3 leta) nazaj smo posodabljali sistem za centralno kurjavo; v dobri veri (kot vedno) smo pristali na peč za drva s podpihom, ter 2 zalogovnikoma, vsak po 1m3 vode. Glede na to, da je hiša stara 30 let, so cevi do radiatorjev speljane še po "starem", tj. glavna veja + odcepi. Hiša je dobro izolirana (sendvič gradnja), okna so lesena s "termopanom", tako da načeloma večjih izgub ni. Površina, ki jo ogrevamo je cca 220 m3. V hiši nimamo več kot 21-22 st, poleg tega so na radiatorjih termostatski ventili.
Težava pa je v tem, da se zalogovniki in voda v ceveh segrejejo na cca 85 st. C, čez 6-8 ur pa je zadeva mlačna; sumimo, da je "centralist" nekaj pomešal, ker se voda nenormalno hitro ohlaja...da bi se po ceveh toliko izgubljalo mi ni logično...
Torej, če se kdo pozna na te zadeve, ali pa da v okolici Vidma-Dobrepolje pozna kakšnega dobrega mojstra se priporočam...

hvala in lp

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 5:08 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
1 kWh shraniš v 860 litrih vode, če jih segreješ za eno stopinjo. Od 85 do 40 st (mlačno) v tvojem zalogovniku 2600l ti ta odda 45x2600/860=136kWh, če se to zgodi v 8 urah, je povprečna moč ogrevanja hiše 17kW.
Če je zunaj krepko pod ničlo, je to kar normalno.

Nenormalno hitro ohlajanje bi lahko imel, če skozi peč kroži vroča voda, tudi ko nehaš kuriti v njej, vlek oziroma podpih zraka pa ostane odprt, tako da preveri najprej to.

Pa pazi da ne ne boš dobil kakšnega "mojstra", ki ti bo prodal kaj mimo zgoraj opisnih osnov fizike.

Avtor: osmicaKraj: savinjska PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 5:49 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Predvidevam, da ne kuriš pravilno. Ko je zalogovnik ogret na nastavljeno temparaturo začne odvečno energijo odvajat v stanovanje torej, ko je zalogovnik topel bi moral nehat kurit. Mlačne cevi so zato ker takšna temparatura vode v sistemu ustreza za vzdrževanje temparature.

Avtor: milan62Kraj: Kranj PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 7:29 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Energetik-m je napisal/a:
1 kWh shraniš v 860 litrih vode, če jih segreješ za eno stopinjo. Od 85 do 40 st (mlačno) v tvojem zalogovniku 2600l ti ta odda 45x2600/860=136kWh, če se to zgodi v 8 urah, je povprečna moč ogrevanja hiše 17kW.


Izračun je potrebno malo popraviti - LukaL ima na razpolago le 2000 litrov vode

LP

Avtor: HighlagKraj: Črnuče PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 8:18 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Številka ni pretirano velika za 220m2 hišo.
Sicer praviš, da je izolacija ok, to pa ni nek hudo relevanten podatek.
Starost oken je pa?

Po mojem občutku je 2000L malo malo za tako veliko hišo. Se pa seveda lahko motim, glede na to da je precej malo podatkov.

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 8:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ravno računam tovrstne podatke za svojo novo hišo.
V naslovnem postu je čisto premalo podatkov. "Sendvič gradnja" ne pove čisto nič o toplotnem ovoju zgradbe - koliko cm izolacije je vmes? (naša 35 let stara hiša ima tudi "sendvič gradnjo", vmes pa je 1.5cm stiropora in moj oče tudi meni, da je dobro izolirana. Enako za okna. Navadna termopan okna imajo koeficient toplotne prehodnosti 2.4 do 2.8 (kar je isto, kot imajo stara okna z dvojno zasteklitvijo ali še starejša dvojna okna). Sodobna okna imajo ta faktor med 0.5 in 1.1 (in za kvocient teh faktorjev imate večje toplotne izgube skozi okna)
Ja 220 kvadratnih ali kubičnih metrov?
Koliko drv ste porabili s prejšnjo pečjo in koliko s to? (ta podatek, v kombinaciji s kvadraturo, je ključen za izračun kvalitete/količine izolacije oz. v kolikem času se naj bi 2000L vode shladilo iz 85 na 50°C (40°C je ponavadi že prehladno za radiatorsko ogrevanje).

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:05 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Bivalna površina hiše je 220 m3; je pač v 2 nadstrojih in toliko je ogrevanih. višina stropov je 2,4m, torej kubatura cca 530 m3. Sendvič gradnja je sledeča: 7 cm zunanja stena iz "porolit" opeke, 20 cm steklene volne in "modelarci" postavljeni po širini, torej 40 cm če se ne motim. Okna so, kot sem omenil lesena, na otip (vem, je subjektivna ocena) ne piha noter...s prejšnjo pečjo (klasika, Stadlerca) smo pokurili cca 40 m drv, lansko sezono z Orlan pečjo, s prisilnim vpihom 40kW pa cca 25-30 m.

lp

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 9:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
mi747 je napisal/a:
Energetik-m je napisal/a:
1 kWh shraniš v 860 litrih vode, če jih segreješ za eno stopinjo. Od 85 do 40 st (mlačno) v tvojem zalogovniku 2600l ti ta odda 45x2600/860=136kWh, če se to zgodi v 8 urah, je povprečna moč ogrevanja hiše 17kW.


Izračun je potrebno malo popraviti - LukaL ima na razpolago le 2000 litrov vode

LP

ja, pa res. tole bo prav:
1 kWh shraniš v 860 litrih vode, če jih segreješ za eno stopinjo. Od 85 do 40 st (mlačno) v tvojem zalogovniku 2000l ti ta odda 45x2000/860=105kWh, če se to zgodi v 8 urah, je povprečna moč ogrevanja hiše 13kW.

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 10:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
LukaL je napisal/a:
Bivalna površina hiše je 220 m3; je pač v 2 nadstrojih in toliko je ogrevanih. višina stropov je 2,4m, torej kubatura cca 530 m3. Sendvič gradnja je sledeča: 7 cm zunanja stena iz "porolit" opeke, 20 cm steklene volne in "modelarci" postavljeni po širini, torej 40 cm če se ne motim. Okna so, kot sem omenil lesena, na otip (vem, je subjektivna ocena) ne piha noter...s prejšnjo pečjo (klasika, Stadlerca) smo pokurili cca 40 m drv, lansko sezono z Orlan pečjo, s prisilnim vpihom 40kW pa cca 25-30 m.

lp


Se pravi, da je površina 220 m2 in ne 220 m3.

Če ste s prejšnjo pečjo pokurili 40prm drv, potem je to nekaj takšnega (tudi po kvadraturi), kot naša stara hiša. Ob taki porabi zelo težko verjamem, da ima na stenah 20cm steklene volne (mogoče 2 cm), razen če so potem tla in predvsem strop (podstrešje) povsem neizolirani (ali pa zračite po 3 ure na dan).

Kakorkoli že, če se je prej porabilo 40m drv, potem račun potrdi, da se z boljšo pečjo (na pirolizo) porabi okrog 25m drv in da so povprečne toplotne izgube okrog 10kW. Podobno, kot je že energetik izračunal in kot je napisano v naslovnem postu - 2000L zalogovnik zadošča za 6 do 10 ur, odvisno do katere temperature ga lahko praznimo. (če namesto do 40°C prevzamemo do 50°C, je to samo še 82kWh in je zalogovnik prazen v 8 urah pri povprečni porabi 10kWh).

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 10:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pardon, typo je bil 220 kvadratov ima, jasno Wink...stene pa so, kot sem omenil, sendvič, s takšno konfiguracijo, kot sem napisal (letos sem podiral eno steno, in sem si zadevo natančno ogledal). V zg. nadstropju je stanovanje (mansarda) in sem izolacijo na "strop" polagal sam (50 cm tervola); streha je bila prekrita cca 6 let nazaj in je izolirana (bil zraven)...
Saj mogoče pretiravam, samo res se mi zdi, da se zalogovniki praznijo kar hitro.
Kar se tile kurjenja; peč se zakuri kot "klasiko"; nato pa, ko se razgori, naložim "na polno"; po cca 10 minutah, grem preverit, kako gori; če je vse ok in se je zadeva razgorela, pustim, potem pa se pri x stopinajh vključi ventilator za podpih...nobena znanost...

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Ned Jan 29, 2012 11:59 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi če se ti zdi, da se zalogovnik izprazni prehitro, je to točno takšen čas, kot ga izračunamo teoretično, tako tukaj ne more biti napake. Seveda je to teorija, ampak v praksi je ta čas lahko edino manjši (zaradi izgub) in nikakor večji.




Povsem drugo vprašanje pa je, kako je mogoče skuriti 25-30m drv (pri 90% izkoristku) v 220 kvadratov dvoetažni hiši, ki ima po stenah 20cm izolacije in na strehi 50cm. Tukaj pa nekaj močno ne štima.
Kot že rečeno, toliko porabimo mi v naši stari hiši, ki je skoraj brez izolacije.

Teoretična poraba za 220 m2 povprečno hišo (20/50cm izolacije, okna k=2.5, peč na drva z 90% izkoristkom) je okrog 8prm (brez sanitarne vode), kar je precej razlike s 25-30prm.

Avtor: skatKraj: Ribnica PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 12:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
LukaL je napisal/a:
Bivalna površina hiše je 220 m3; je pač v 2 nadstrojih in toliko je ogrevanih. višina stropov je 2,4m, torej kubatura cca 530 m3. Sendvič gradnja je sledeča: 7 cm zunanja stena iz "porolit" opeke, 20 cm steklene volne in "modelarci" postavljeni po širini, torej 40 cm če se ne motim. Okna so, kot sem omenil lesena, na otip (vem, je subjektivna ocena) ne piha noter...s prejšnjo pečjo (klasika, Stadlerca) smo pokurili cca 40 m drv, lansko sezono z Orlan pečjo, s prisilnim vpihom 40kW pa cca 25-30 m.

lp


Tudi jaz ogrevam cca 200m2, pa porabim manj kot 12m3 drv (v hlodih- to je ca 16m nasekanih), na sezono (s pečjo na podpih). Imam pa regulacijo ogrevanja s Seltronovim WDC20, ki zelo dobro regulira temperaturo ogrevalnega kroga z motornim pogonom na mešalnem ventilu. Seveda pa nastavljam tudi zmanjšano nočno ogrevanje na 19stC.( pa tudi med službo, ko nas ni doma).
Zalogovnik 2000l se ohladi na 40stC tudi po ca 6-8 ur ogrevanja- Ponoči ko ne ogrevam se ne ohlaja dosti. Ponavadi med tednom, ko pridem iz službe je v njem ca 40stC, še od prejšnjega večera.

Če je pa zunaj mraz, kot zdaj, je pa treba kar nakladat.
Se pa precej pozna vsaka nastavljena stopinja več.

Avtor: MarkoMKraj: Lovrenc na P. PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 1:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zalogovniki so dosti izolirani?

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 4:11 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zdravo

Pri izračunu potrebne velikosti zalogovnikov glede na izgube objekta je potrebno biti pozoren na to, da je koristnega nihanja temperature le dobrih 40°C, realno pa še nekoliko manj ker ni varno segrevati na mejo.

Jaz sumim da je za slab izkoristek vseh kotlov (radiatorjev) kriv apnenec, ki se nabere na stenah, ker se v sisteme ogrevanja naliva voda z vodovodnega omrežja in ne destilirana saj bi bila predraga (morda pa niti nebi bila tako draga).

Še več je tega kamna če vodo ob popravilih spuščamo ven in novo dolivamo - izkoristek s tem pada, poraba kuriv se povečuje, možnost okvare na kotlu pa se zaradi pregrevanja sten kotla povečuje.

V priponki so navedene toplotne prevodnosti za nekatere snovi - izkaže se da apnenec prevaja 28 kraj slabše kot jeklo.

Lp.

Darko


Nazadnje urejal/a Profesor Einstein Pon Jan 30, 2012 4:50 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: MarkoMKraj: Lovrenc na P. PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 4:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede apnenca: preverjeno se ne prijema v centralnem sistemu na cevi in zalogovnike, ker ponavadi vode ne menjavamo vsaki dan, mesec ali leto, le ob kakšnih vzdrževanjih in popravilih.
V naši prejšnji klasični centralni kurjavi iz kovinskih cevi ni bilo sledu o kamnu (obratovala cca. 30+ let). Nasprotno pa v vodovodnem omrežju kamna toliko, da je bil pretok še minimalen.

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 4:49 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zdravo

Kot kaže se potem ves apnenec, ki ga vnesemo v sistem nabere nekje v kotlu.
Ob menjavi radiatorjev, ki so obratovli dobrih 35 let ga tudi jaz nisem opazil. Rolling Eyes

Lp.

Darko

Avtor: bumbarKraj: Cerkno PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 5:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
No ja, tolikokrat se pa voda v sistemu vseeno ne menja. In tega kamna spet ni toliko, sicer bi navaden bojler ali pa pralni stroj (vemo, koliko vode gre skozi) "okamenel" v pol leta.
Kakorkoli, če je na hiši res toliko izolacije, kot navajaš, potem je poraba kuriva vsaj za faktor 2 previsoka. Nekaj mora biti hudo narobe in verjetno tega ne more biti težko odkriti. Vsaj ne za nekoga, ki se na te stvari vsaj malo spozna.
lp

Avtor: ro-biKraj: Koroška PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 5:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Profesor Einstein je napisal/a:
Zdravo

Kot kaže se potem ves apnenec, ki ga vnesemo v sistem nabere nekje v kotlu.
Ob menjavi radiatorjev, ki so obratovli dobrih 35 let ga tudi jaz nisem opazil. Rolling Eyes

Lp.

Darko


Glaven vzrok, da ga nisi opazil je ta, da ga je v tistih nekaj litrih "procesne" vode izredno malo in tudi če se ves izloči, se nikjer ne pozna.
Drugo je v ceveh ali bojlerju, kjer je nonstop sveža in nasičena voda. Tam se odlaga v večjih količinah.

Avtor: HighlagKraj: Črnuče PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 5:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Apnenca je v vodi minimalno. Glede na količino vode v sistemu tudi ni pričakovati, da bi se ga lahko izločilo toliko, da bi lahko delal probleme. V zelo trdi vodi je cca 181mg trdnih snovi v litru. Če je 100l vode v sistemu to znese 18g mineralov. Glede na površino sistema je to zanemarljivo.

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 7:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zalogovniki so izolirani; pač "fabrško"...absolutno gre drv za tak sistem preveč, zato sprašujem...razni mojstri so pa tako-tako, nihče noče popravljat za nekom...
Mešalni ventil...je voden "ročno", se pravi od 10h stopenj na skali je trenutno priprt na 4...mogoče bi bilo nujno si umisliti sobni termostat, ki je zvezan tako, da krmili mešalni ventil (Seltronovi izdelki npr.)

hvala in lp,

Luka

Avtor: osmicaKraj: savinjska PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 8:12 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi na mešalni ventil sem posumil. Potrebno bo dodat avtomatiko za krmiljenje mešalnega ventila. Odprirat/zapirat se more tako, da je v sistemu določena temparatura vode, katera je odvisna od zunanje temparature, temparature v stanovanju, nastavljenega "koificienta izgub"... kar je vse skupaj najbol optimalna poraba energije. Tako lahko voda v zalogovniku ostane dlje časa topla.

Avtor: bumbarKraj: Cerkno PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 8:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nekako dvomim, da bi bil mešalni ventil kriv za vse skupaj. Dejstvo je, da se ti energija nekam izgublja. Sad Ko je sistem segret, kakšne so temperature v sredini in na dnu zalogovnikov? Koliko drv naložiš naenkrat v kurišče? Kakšna je nastavljena temperatura kotla?
Think Think Mešalni ventil da je ročni? Je mogoče, da se ti kotel pregreva zaradi priprtega mešalnega ventila? Ker če se in če imaš vgrajeno zaščito pred pregrevanjem (termična zaščita s prisilnim hlajenjem), ti drva gladko "odtekajo" v kanalizacijo. Liar
Ne vem, samo razmišljam ......

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 8:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mešalni ventil je moj glavni osumljenec Wink.
Glede temperature v zalogovnikih, lahko samo povem kakšna je na vrhu in sicer 85 st., ker je tipalo samo eno :/.
Kar se tiče nalaganja drv, naložim na polno, vendar pazim, da drva gorijo (in ne tlijo...os se "kuhajo").
Je pa bojda (bojda zato, ker nam je tako rekel centralist), je stvar speljana tako; da se najprej segreje kotel na 65 st. (pri tem dela črpalka kotel-kotel??), potem pa se toplota preusmeri na zalogovnike in hkrati v obtok...če spet pade pod 65 se vkolpi krog kotel-kotel itd. Nastavljeno imam, da se segreva do 85 st.
To, da mečem drva v kanal mi je jasno, samo rad bi našel "odtok" Wink

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 9:09 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mešalni ventil ti lahko v najslabšem primeru odnese 30% (verjetno manj kot 10), nikakor ne 300%.

Avtor: NaceKraj: Zagorje ob Savi PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 9:35 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
LukaL je napisal/a:
Mešalni ventil je moj glavni osumljenec Wink.
Glede temperature v zalogovnikih, lahko samo povem kakšna je na vrhu in sicer 85 st., ker je tipalo samo eno :/.
Kar se tiče nalaganja drv, naložim na polno, vendar pazim, da drva gorijo (in ne tlijo...os se "kuhajo").
Je pa bojda (bojda zato, ker nam je tako rekel centralist), je stvar speljana tako; da se najprej segreje kotel na 65 st. (pri tem dela črpalka kotel-kotel??), potem pa se toplota preusmeri na zalogovnike in hkrati v obtok...če spet pade pod 65 se vkolpi krog kotel-kotel itd. Nastavljeno imam, da se segreva do 85 st.
To, da mečem drva v kanal mi je jasno, samo rad bi našel "odtok" Wink

Daj ti tole tvojo abstraktno centralno ogrevanje poslikaj in pripni, da vidimo kaj sploh imaš, da ne bomo preveč modrovali. Kdaj se ti vklopi in izklopi črpalka na radiatorje( ? st. celzija ). Kako imaš preklop na zalogovnike -posebej črpalka?
LP Nace

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 9:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bom poslikal...

Avtor: MarkoMKraj: Lovrenc na P. PrispevekObjavljeno: Pon Jan 30, 2012 11:02 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Črpalka kotel-kotel ali komercialno ime laddomat. To je v osnovi mešalni ventil, ki odpre povratni vod iz zalogovnika ob določeni temperaturi peči, da začne segrevati zalogovnik plus črpalka. Eni so narejeni mehansko s termostatom, takšnim kot je v avtomobilu, po novem pa imajo lahko elektronsko regulacijo in motorizirani mešalni ventil. Njegovo bistvo je, da ne spušča mrzle vode v peč.
Če je mehanski je možnost, da je odpovedal vgrajen termostat (trgovci temu pravijo tudi "kapsl", ker ne vedo točno kakšen je namen). Simptomi so sledeči, zalogovnik se ne bo v celoti segrel, če termostat ne odpira kot bi moral in pa peč bo ostala vroča. Na vrhu bo topel, spodaj pa mrzel. Škoda nimaš termometra tudi na dnu zalogovnika.

Avtor: NaceKraj: Zagorje ob Savi PrispevekObjavljeno: Tor Jan 31, 2012 4:03 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zalogovnik ti lahko ohladi tudi črpalka za kroženje sanitarne vode, seveda če jo imaš.
LP Nace

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 7:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Evo slike...na slike nisem nič "pisal"; upam, da se bomo znašli...Wink

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 8:47 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zakaj si vezal zalogovnike vsporedno? Na vrhu nimajo priklopa ?
Sanitarno vodo ogrevaš neprekinjeno ?(krožni sistem)
Kje imaš mešalni ventil in kako je reguliran ? Ali si ugotovil najnižjo temperaturo vode za ogrevanje ,katera ti še dovoljuje udobno ogrevanje prostorov ?

Poglej si vezavo zalogovnikov ,kjer ti topla voda ne ostaja po "žepih".
http://www.solarbayer.de/Holzvergaserkessel-HVS-E-&-LC.html

Prospekt
Holzvergaser HVS E / LC

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 8:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Solomojster:
žal nisem strokovnjak za centralno, tako da to nam je naredil mojster...bojler za sanitarno vodo je v prvem zalogovniku (pri peči). Mešalni ventil je tej sliki in je "ročno" reguliran (če je zunaj mraz ga odpremo na 5, drugače je na 3...-tu vem, da rabimo elektroniko...)
drugače pa kar se temperature vode tiče; tam 70-72 st C je recimo temu (na oko) čisto dovolj za ogrevanje...

na sliki je mešalni ventil "pod" termo/manometrom.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 9:30 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Je za pečjo kaj podobnega kot na pripeti sliki?
To je Laddomat, ki zagotavlja primerno temperaturo povratne vode in pravilno v slojih polni zalogovnik.
Pri zalogovniku je tudi pomembno, da črpalka deluje z čimmanjšo močjo (pretokom), da se voda v njemu ne premeša in topla ostane zgoraj in hladna spodaj - z mlačno vodo ne boš dosti grel radiatorjev!
Poizkusi zmanjšati moč na minimum (I) na črpalki, ki poganja vodo v radiatorje in po potrebi dvigni na sredino (II).

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 10:03 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
tole je...sem malo z nerodnega kota slikal..

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Sre Feb 01, 2012 10:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Za začetek preveži zalogovnika.Tako kot so na linku ,ki sem jih podal.Torej zaporedno.Najprej ogreješ en zalogovnik ,ko je ta ogret se polni drugi zalogovnik z vrha navzdol.Zakaj bi ogreval vso toplo vodo, če jo morda v prehodnem obdobju ne rabiš. S tem se bojo tudi pretoki vode porihtali.Vremenska regulacija kot praviš je v planu. Preveri tudi koliko ti krožni sistem razhlajuje sanitarno vodo. Prav rad bi videl sedanjo temperaturno sliko tvojih zalogovnikov.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 12:24 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po moje niti ne bi bilo potrebno prevezovati zalogovnikov ampak popraviti odjem vode v mešalni ventil Confused
Sedaj sem malo bolje pogledal slike in vidim, da je za ogrevalni krog voda vzeta takoj nad pečjo in šele potem v zalogovnike. Namesto, da bi toplo vodo vleklo iz zalogovnikov kroži mrzla skozi peč - po poti najmanjšega upora d'oh!
Pa tudi na spodnjo črpalko imam pripombe - krmili jo tisti naležni (oranžni) termostat čeprav je na peči že to narejeno (vklopi pri 65*C) Rolling Eyes

Najprej! pa menjaj mojstra čeprav se vsekdo otepa popravljanja za drugim Wink

Ko boš že izpuščal vodo iz sistema reskiraj še za 4 termometre in 4 tulke, da boš lahko spremljal temperature v zalogovniku Wink
Kako se pravilno polni in prazni zalogovnik lahko pogledaš na www.plisk-plask.net Wink
Enaka peč - zalogovnik pa malo po domače ampak še dela Wink

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 9:57 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Drži se sheme SPS 9. Ob ustrezni količini drvi boš lahko ogrel tudi samo sanitarno vodo ,brez kakšnih izgub -ogretih žepov ,ki jih ne boš nikoli izkoristil -toplotna zguba.
Uporabi najvišje točke zalogovnika za priklop in najnižje.

http://www.solarbayer.de/Hydraulikschemen.html

Robert imaš kje opisano izdelavo elektronike za spremljanje podatkov ?

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 11:05 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
PC+par diod,...

Program lahko snameš tukaj:
www.plisk-plask.net/Termometer/kurilnica.zip

EDIT: Priložil pravo datoteko d'oh!


Nazadnje urejal/a robert Čet Feb 02, 2012 7:50 pm; skupaj popravljeno 2 krat

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 3:02 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
solomojster je napisal/a:
Drži se sheme SPS 9.....

No no, ne toliko pretiravat s to shemo. Če pogledaš po netu in vseh mogočih katalogih vidiš, da večina priporoča in ima vzporedno vezane zalogovnike, se pravi tako kot ima LukaL. Očitno dovolj uspešno delujeti tako vzporedna kot zaporedna vezava.

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 4:53 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kakšna je prednost ene in druge ?

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 5:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Robert:
tisti cevni termostat, krmili črpalko za ogrevanje radiatorjev; za laddomat skrbi avtomatika v peči.
ja problem so mojstri, ki so v "cehu" in si malo krijejo hrbte Wink...noben noče prevzeti odgovornosti, ker je sistem že pač postavljen...

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 5:47 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
V danem primeru je bistvena prednost vzporedne vezave v tem, da je že postavljena.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 6:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede na sliko in hitro prebrano:
1. Če sem dobro zasledil, zalogovnika nista priklopljena na najvišji točki. To pomeni, da ostaja topla voda v "žepu" in kroži samo med prvim in četrtim priključkom. Ker sta dva taka žepa in vpliv gravitacije, da se topla voda nabira zgoraj, se zna zgodit, da tako ostaja 1/5 tople vode na zalogovnik neizkoriščene.
2. Kje meriš temperaturo zalogovnika? Če jo meriš pri četrtem izvodu, potem imaš velike pogreške. V svojem zalogovniku merim temperaturo na 4 točkah (pri vseh 4 izvodih po vertikali - zgornja najvišja točka je brezpredmetna za meritve, ker je neposreno povezana s temperaturo kotla). Med najvišjo in najnižjo točko je lahko tudi 40˘C ali več razlike. To pomeni, da tvoj zalogovnik ni ogret na temp., ki jo trenutno kaže.
Moji trenutne meritve, gledano od zgoraj navzdol, zalogovnika so: 70;61;53;49.
Praktično to kaže, da zalogovnik nima neke fiksne temperature, če je zagotovljeno razslojevanje. Če pa še gubiš 1/5 zardi nepravilne vezave pa je še toliko slabše.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Čet Feb 02, 2012 6:45 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Seveda ostaja še problem vpihovanja zraka, ko je že dogorelo in kroženja vode med zalogovnikom in kotlom, ko je že ta dogorel.

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 7:31 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
tretjic je napisal/a:
V danem primeru je bistvena prednost vzporedne vezave v tem, da je že postavljena.

In rezultati so takšni kot so.Kot smo forumaši ugotovili so priklopi prenizko.Odjemno mesto dvižnega voda ni izvršena iz zalogovnika!!!! Tudi obstoječo vezavo bo treba predelat v vsporedno ali zaporedno ,samo da bo LukaL zadovoljen z sistemom v katerega je vložil precej denarja zaradi izkoristka .
V kolikor bo vsporedna ,naj pazi na hidravlično uravnoteženost sistema !!!

Sheme sem podal zato ,da bo lahko LukaL kontroliral "mojstre" pri njihovem delu.

Avtor: NaceKraj: Zagorje ob Savi PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 11:59 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Take zmešnjave pa še nisem do sedaj videl, pa sem jih kar nekaj.
Preden si slikal bi lahko vsaj tisto kramo pometel dol s peči in toplotne črpalke ( potencialno možno da pride do požara).
Sanitarna voda je v bojlerju toplotne črpalke? Če sem prav videl imaš to črpalko, ki greje sanitarno vodo, stalno vklopljeno?
Katero črpalko vklaplja tisti naležni termostat kjer piše na njem 45st. Celzija?

LP Nace

Avtor: igo PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 12:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
pajo je napisal/a:
...Med najvišjo in najnižjo točko je lahko tudi 40˘C ali več razlike. To pomeni, da tvoj zalogovnik ni ogret na temp., ki jo trenutno kaže.
Moji trenutne meritve, gledano od zgoraj navzdol, zalogovnika so: 70;61;53;49. ...
Shocked Ali bi kaj pomagalo, če bi z eno mini črpalko vodo črpal iz povsem zgornje točke na dno, da bi krožila?
S tem bi v dano prostornino vode shranil več toplotne energije.

Če bi voda iz peči v zalogovnik vstopila v najnižji točki in tudi izstopila v najnižji točki (Ali je to pri kakšnem zalogovniku sploh možno? Ali obstaja zalogovnik, ki ima te priključke čisto na dnu?), takšno prečrpavanje ne bi bilo potrebno, voda pa bi imela enako temperaturo po vsem zalogovniku.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 1:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Bojim se, da bo v tem primeru prišlo do povečanega mešanja vode. Prav tako pride do mešanja, če toplo vodo priklopiš na najnižji točki zalogovnika.

Jaz imam povezavo med zalogovnikom in kotlom rešeno z dvema cevama. Vroča je priklopljena neposredno na vrh zalogovnika. Ogrevanje bajte in sanitarne vode pa je priklopljeno direkt na ti dve cevi.
Regulacija je narejena zaenkrat s pomočjo dveh mešalnih ventilov: enega za vzdrževanje temperature kotla in enega za regulacijo temp. dvižnega voda. Celotno izvedbo centralne pa sem si zamislil in spohal skupaj sam. In deluje zadovoljivo.
Odkar imam zalogovnik, sem spremenil tudi režim ogrevanja in kurjenja.
Prej se je zakurilo običajno popoldan in se je zadnjič naložilo, ko se je šlo spat.
Sedaj vzdržujem v bajti 24 ur približno enako temperaturo. V odvisnosti od zunanjih temperatur prilagajam temperaturo v dvižnem vodu. Ko so temp nad 0°C je dovolj 35°C, ko so bližini ledišča in nekaj manj je pa potrebno dvigniti do 40, oziroma sedaj, ko so te nizke temp. pa 45-50°C.
V kotlu vzdržujem temperaturo nad 80°C. Ko se začne temp. v kotlu nižat se peč enostavno ustavi in odklopi od ostalega sistema. Tako kotel čaka na naslednje kurjenje oziroma nalaganje drv tudi pri temp. 78-82°C. Pri tem ostane v kotlu še nekaj žerjavice, tako da ni problem ponovni zagon kotla tudi po 5-6 urah.
Kotel je 30kW Atmos s spodnjim odgorevanjem.
Zalogovnik 1500 l.

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 3:41 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi če se zdi, da zalogovniki niso priključeni na vrhu, so verjetno cevi znotraj zalogovnika speljane pod kotom tik do vrha - da zmanjšajo mešanje v zalogovniku (vsaj pri vseh, ki jih zdaj prodajajo je tako). Podoben sistem je tudi pri skoraj vseh zalogovnikih za sanitarno vodo.

Igo, to da je temperatura zgoraj bistveno višja je plus, ne pa minus. Črpalka bi to vodo res zmešala, tako bi imela vsa voda enako (nižjo) temperaturo in bi bila prehladna za uporabo. Shranil bi isto količino energije, saj ima tudi sedaj, ko je zalogovnik poln, vsa voda (skoraj) enako temperaturo (npr. 85 °C).
Točno to je problem večine instalacij (in tovarniško narisanih shem), saj je ponavadi priključena črpalka za sanitarno vodo na vrhu, izteka pa na priključku pri dnu. Voda se skozi bojler ohladi komaj za nekaj stopinj, kar v praksi pomeni, da prav ta črpalka zelo hitro premeša vso vodo v zalogovniku (če bereš na forumih, kjer so bolj namenski za te zadeve, vidiš da je ta črpalka/vezava skoraj vedno tisti ključni izvor težav)
Podobno lahko vodo ohladijo/premešajo tudi radiatorji, še posebej če niso vezani preko mešalnega ventila.
Edino talno/stensko gretje ima na izhodu dovolj nizko/neuporabno temperaturo, da ga lahko priključimo povsem pri dnu.

Osebno tudi ne vidim dobrega razloga, da bi šla voda iz peči najprej v zalogovnik in šele potem v ogrevalni krog. To sicer mogoče povsem vredu deluje, kjer so potrebe po energiji nizke in zalogovnik zdrži 24 ur ali več. V Lukovem primeru pa to pomeni samo slabšo odzivnost (sploh ker ima samo radiatorje) in v praksi pomeni, da ko je voda v sistemu mrzla in zakurimo, se bo najprej grel zalogovnik in šele potem ogrevalni krog. V primerjavi z zdajšnjo situacijo to pomeni vsaj pol ure zamika, lahko še več. Poraba energije/izgube so pa iste.


Lahko doktoriramo iz vezav, ampak če je Luka že s prejšnjo pečjo pri 50-60% izkoristku (ko še ni bilo zalogovnikov in predvidevam da je bila izolacija prostorov ista) porabil 40pr metrov drv, potem ta zalogovnika niti v teoriji ne moreta zdržati več kot 6 do 10 ur.

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Pet Feb 03, 2012 8:37 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Vrsta objekta Raba energije v kWh/m2 oz.
energijsko število Poraba kurilnega olja liter/m2stanovanja/leto
zelo potratna hiša >250 >25
potratna hiša 200-250 20-25
povprečna hiša 150-200 15-20
varčna hiša 100-150 10-15
zelo varčna hiša 50-100 5-10
hiša prihodnosti <50 <5

Z 30metri drvi dobimo 72300 kwh podelimo z 220m2 ogrevane površine in na meter ogrevane hiše na leto porabimo 328 kwh.Pademo krepko v razred zelo potratnih hiš.
Čemu toliko izolacije?
S takim sistemom se ne moremo sprijaznit niti pod razno!

Robert "plisk plask" lahko podrobneje predstviš tvojo online kurilnico.Predvsem program.Brez meritev ne bo nič.

Nekaj v stilu tega;
http://www.solartirol.at/Testanlagenlive.html

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Sob Feb 04, 2012 7:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nace, a ti ni všeč zmešnjava, v smislu krame, ki je povsod naložena, ali vezave kotla...? Če prvo; vem da je založeno, samo kaj čmo, tast odlaga stvari povsod Whistle
tisti termostat vklaplja črpalko za ogrevanje...

Avtor: NaceKraj: Zagorje ob Savi PrispevekObjavljeno: Ned Feb 05, 2012 2:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zmešnjava je mišljena vezava kotla.
Termostat imam jaz nastavljen na 35st.C.
Tisto kramo pa daj v kakšno škatlo, da ne bo ravno na peči.
Nisi odgovoril glede sanitarne vode.
LP Nace

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Ned Feb 05, 2012 4:02 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
aha,
Citiram:
Sanitarna voda je v bojlerju toplotne črpalke? Če sem prav videl imaš to črpalko, ki greje sanitarno vodo, stalno vklopljeno?

takole je: bojler je v prvem zalogovniku (tistemu bližje peči) - zimski režim. Poleti, ko ne kurimo, pa za sanitarno poskrbi TČ.

Avtor: mainmanKraj: okolica MS PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2012 9:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi sam prehajam na kurjenje z drvmi saj je kurilno postalo predrago.

Hiša je bolj tako izolirana. Demit fasada 8 cm. V tlakih zgoraj je stiropol. Stropi v marsadi še niso izolirani. Zidana z navadnim modulum. Lokacija prekmurje, okolica MS. Okna lesena, dvojna zasteklitev, termo... Trenutno uporabljamo samo pritličje. Ogreva se max. 120 m2.

Trenutno imamo v kurilnici zmontirani dve peči in sicer peč za kurilno olje in peč za drva (ferroterm 35kw). Peč za drva je bila do zdaj rabljena samo eno sezono in to samo mesec ali dva. Je pa stara 15 let. Glede na to, da je skoraj nerabljena sem se odločil da ji samo dogradimo zalogovnik in jo uporabljamo tako kot je, saj jo je škoda zavreči.

Zanima me kakšno velikost zalogovnika bi priporočali? Mojster mi je priporočil 1500 literskega, če pa ga ne spravimo noter pa 1000 l.

Tole sprašujem predvsem zato, da ne bi slučajno imel problemov v prihodnosti, da vode v zalogovniku ne bi mogel segreti na uporabno temperaturo. Ogrevanje je radiatorsko, talnega nimamo.

Glede kurjenja bi se kurilo čez dan, ponoči bi uporabljali vodo iz zalogovnika, ni problem če se dnevno dvakrat zakuri, vsaj dokler so še starši pri moči. V primeru odsotnosti bi še vedno lahko uporabili oljno peč. Saniratno vodo čez leto ogrevamo preko peči na drva z bojlerjem.

Upam, da sem navedel zadosti podatkov. Sem prebral že ogromno zadev pa vseeno nisem siguren in rajši še vprašam, da ne sprejmem napačne odločitve.

Avtor: Pyr0Beast PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2012 10:31 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nastaviš oljno peč na kake 40°C in tisto na drva na več. Zakuriš in segrevaš hkrati obe peči. Ko toplote zmanjka se vključi tista na olje.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2012 10:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pyr0Beast je napisal/a:
Nastaviš oljno peč na kake 40°C in tisto na drva na več. Zakuriš in segrevaš hkrati obe peči. Ko toplote zmanjka se vključi tista na olje.


In ogrevaš z oljem peč na drva, ki ima še klasični regulator vleka...

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2012 10:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
mainman je napisal/a:


Zanima me kakšno velikost zalogovnika bi priporočali? Mojster mi je priporočil 1500 literskega, če pa ga ne spravimo noter pa 1000 l.



Računaj minimalno 50 litrov zalogovnika na kW peči.

Avtor: LinuxFuterKraj: Novo mesto PrispevekObjavljeno: Tor Feb 14, 2012 11:00 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pyr0Beast je napisal/a:
Nastaviš oljno peč na kake 40°C in tisto na drva na več. Zakuriš in segrevaš hkrati obe peči. Ko toplote zmanjka se vključi tista na olje.


Ali pa peči vežeš zaporedno, da peč na kurilno olje lahko dopolnjuje peč na drva, ter nastaviš želeno minimalno temperaturo bi jo pošiljal v ogrevalni sistem. Pa gorilnik na peči na kurilno olje mora imeti loputo da ne vleče čez peč direktno v dimnik.

Avtor: LukaLKraj: okolica Grosupljega PrispevekObjavljeno: Sre Feb 15, 2012 8:21 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hvala vsem za mnenja in pripombe.

Bo potrebno nekaj "predelav", da bo sistem optimalno deloval...

hvala in lp

Luka

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Sre Feb 15, 2012 9:33 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=keCxQJddD0o
Applause

Avtor: mainmanKraj: okolica MS PrispevekObjavljeno: Sre Feb 15, 2012 9:53 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hvala vsem na odgovore. Torej pravite, da zalogovnik ni preveilk za tako peč in ne bi smelo biti problemov. Če ga pa ne bomo spravili noter bomo pa vzeli 1000 literskega.

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Čet Feb 16, 2012 11:14 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zdravo

Najbolje je imeti čimvečji zalogovnik z izolacijo, ki ga spraviš v kotlovnico v enem kosu... toliko da akumulira celotno potrebno energijo enega dneva pri razliki temp 30°C (80°C-50°C) če ogrevaš radiatorsko.

*******************

Mali zalogovniki so bolj primerni za sprotno "reševanje" peči v primeru uporabe vremensko reguliranega ogrevanja z mešalnim ventilom. V prehodnem obdobju se čez dan že lepo ogreje, regulacija zniža temperaturo dvižnega voda in je težko kuriti pomalem da nebi prihajalo do kondenzacije dimnih plinov in še izkoristek je slab ker se drve "kuhajo" .... z zalogovnikom pa lahko kuriš na polno dokler ga ne nabiješ do 80-85 in drži potem nekaj časa.

*****************

Najboljša rešitev je imeti večji zalogovnik (ki akumulira potrebno energijo enega dneva) da se kuri samo en cikel dnevno, ko si doma (recimo popoldan po službi). Kvaliteta ogrevanja je v tem primeru enaka, kot da kuriš na olje ali plin - zjutraj ob 5h začne pomalem krožit Smile in drži do popoldneva ko se vrneš s službe. Potem pa zopet zakuriš na polno par uric.

Lp.

Darko

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Pet Okt 19, 2012 9:23 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zdravo

Tole je pa zanimiva ugotovitev, ki jo je pri designu potrebno upoštevati.

tretjic je napisal/a:

Točno to je problem večine instalacij (in tovarniško narisanih shem), saj je ponavadi priključena črpalka za sanitarno vodo na vrhu, izteka pa na priključku pri dnu. Voda se skozi bojler ohladi komaj za nekaj stopinj, kar v praksi pomeni, da prav ta črpalka zelo hitro premeša vso vodo v zalogovniku (če bereš na forumih, kjer so bolj namenski za te zadeve, vidiš da je ta črpalka/vezava skoraj vedno tisti ključni izvor težav)

Podobno lahko vodo ohladijo/premešajo tudi radiatorji, še posebej če niso vezani preko mešalnega ventila.

Edino talno/stensko gretje ima na izhodu dovolj nizko/neuporabno temperaturo, da ga lahko priključimo povsem pri dnu.



Zanima me kakšna je najboljša rešitev za prvi primer, da nebi prihajalo do premešanja vode v zalogovniku zaradi segrevanja sanitarne vode.

Je dobro iztok priključiti na zgornji tretjini zalogovnika in črpalko nastaviti na malo moč da ne dela velike dinamike pretoka vode po zalogovniku.

Hvala za informacijo.

Lp.

Darko

Avtor: mirosKraj: Bohinj PrispevekObjavljeno: Sre Dec 26, 2012 12:29 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pozdrav
Kar je napisal tretjic glede povratnega voda ogrevalnega kroga sanitarne vode se popopnoma strinjam. Ko sem prebral njegov komentar sem stestiral in dejansko mi je v približno petih minutah pri ogrevanju sanitarne vode zalogovnih "shladilo" za skoraj dvajset stopinj, no zmešalo je zalogovnik. Prej je bilo spodaj cca 40 stopinj, zgoraj pa cca 72 stopinj. Po petih minutah je bilo zgoraj cca 55 stopinj, spodaj pa 50. Temperatura v zalogovniku je padala približno za desetinko/2 sekundi. Zaenkrat nameravam ta problem rešiti poleti (zaradi izpusta vode) kar tako, da bom povratni vod ogrevalega kroga sanitarne vode speljal za črpalko dvižnega voda kar v dvižni vod. Mislim, da ima hiša tako veliko toplotno kapaciteto, da to ne bo problem. Trenutno pa sem dal črpalko sanitarne na minimum in skoraj povsem zaprl ventil ogrevanja sanitarne vode.

Ker je tu večina elektronikov imam še eno, upam, da ne preveč neumno, vprašanje. Nekako moram montirati še diferenčni termostat za krmiljenje črpalke kotla, da bi bila temperatura v kotlu višja kot v zalogovniku. Zanima me, če je možno eno temperaturno sondo priklopiti na dva vhoda. Trenutno imam Seltron, ki meri temperaturo v zalogovniku, diferenčne temperature pa ne pozna (WDC10B). Z njegovega vhoda pa bi vzporedno speljal kar še na vhod diferenčnega termostata. Stvar je v tem, da imam zalogovnik čisto "zazidan" s stiroporjem, pa se mi ne da podirati stiroporja. Mislil da bom uporabil kar Firštvovega, samo mislim, da nima PT1000 tipal, ki jih imam trenutno, ampak KTY.

Za vsak komentar bom hvaležen.

LP
Miro

Avtor: . PrispevekObjavljeno: Sre Dec 26, 2012 12:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.

Avtor: folcKraj: Nekje med NG in Tolminom PrispevekObjavljeno: Čet Dec 27, 2012 12:12 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
@mori malo si poglej hranilnike toplote (zalogovnike) od Frolling proizvajalca .. ki ima posebno pregrado ki preprečuje mešanje, seveda brez mešalnega ventila tipal in črpalk ter krmiljenja sistem ne bo deloval pravilno to pa na žalost stane veliko €€€

je pa zadeva tip top ko je enkrat narejena proffesionalno

Avtor: romchKraj: Velenje PrispevekObjavljeno: Čet Jul 18, 2013 7:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Še sam bi imel vprašanje glede peči in zalogovnika. Ogrevalnih površin cca 100m2. Hiša komplet zelo dobro izolirana.. Zadnjo sezono(zimo) se je pokurilo slabe 4m drvi. Ker pa preurejamo kurilnico bi zamenjali peč ter dodali zalogovnik. Sedanja peč je sicer še normalno delujoča..Glede peči bi ostali na klasiki ter 20kw moči. Zalogovnik je pa lahko max 850l, več prostor ne dovoljuje. Zanima me, ali bi še šlo vseeno skozi 20kw + 850l zalogovnik + 7 radiatorjev? Problem pri manjših pečeh je pa zelo malo kurišče.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Čet Jul 18, 2013 9:00 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Res se uporablja formula, ki določa litre na kilowat peči nihče pa me upošteva velikosti nalagalnega prostora Confused
20kW peč ima lahko nalagalni prostor za "tri polena" ali "tri karjole" Wink
Po mojih neprofesionalnih izkušnjah lahko zmontiraš brez problema in tudi delovalo bo OK. Samo na kakšne subvencije pa pozabi

Cool

Avtor: mrtnKraj: Novo mesto PrispevekObjavljeno: Pet Jul 19, 2013 9:53 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Naj malo pomagam...pravilno računanje velikosti zalogovnika je nalagalni prostor v litrih*12 litrov in s tem dobite primerno velikost zalogovnika.
Primer: peč xxx, ki ima 20kW ter prostor 133l x 12l = zalogovnik 1596l.
Več info je na ekoskladu vključno s seznamom peči.

lp

Avtor: folcKraj: Nekje med NG in Tolminom PrispevekObjavljeno: Pet Jul 19, 2013 9:29 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
mrtn točn [slovenščina je zame švedska vas] ... a subvencije če se ne motim poidejo jutri

Avtor: mrtnKraj: Novo mesto PrispevekObjavljeno: Sob Jul 20, 2013 8:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jop, subvencije so žal pošle...kolkor sem slišal so se naši Slovenčki nekaj igrali z evropskimi sredstvi, tako da še ni nujno da kdo kaj dobi kar se tiče subvencije Confused razen, če evropski sklad ne vpliva na to..

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group