www.elektronik.si
Vespa oldtimer 6v elektrika

www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: oldtimervespa PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2012 12:10 pm    Naslov sporočila:  Vespa oldtimer 6v elektrika
----------------------------------------------------------------------------
Ob močnejšem plinu pregori sprednja 6v žarnica - 12 v ne sveti dovolj močno. Če zna kdo popravit (mogoče omejitev napetosti) prosim za mail ali mobi za kontakt.

Avtor: jože zupančičKraj: kamnik PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2012 12:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Napiši koliko W-no žarnico imaš sedaj notri. Original ti motorji nimajo regulacije napetosti diname. Nasvet, vgradi močnejšo žarnico, na primer 6V 35W.

Avtor: Merlin PrispevekObjavljeno: Pon Jun 04, 2012 7:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Meni je na automatiku tako pregorevala, ko je zgorela zadnja. Poizkusi močnejšo zadnjo.

Avtor: SamoRKraj: Koper PrispevekObjavljeno: Sre Jun 06, 2012 12:38 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Najprej eno vprašanje. Imaš zadaj dve enonitni ali eno dvonitno žarnico?

Vprimeru enonitnih žarnic zamenjaj pozicijsko (tista, ki stalno gori) z žarnico 12v 5W od avtomobilskega bočnega žmigavca ali s čim podobnim. Pri dvonitni žarnici predelaj na dve enonitni. Tako smo mi delali na tomosakijih

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Pon Avg 19, 2019 8:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Bom nadaljeval kar tukaj.
Pri Vespi, starejši model, brez akumulatorja, se pojavlja problem s smerokazi. Ko se štarta, smerokazi najprej ne delujejo. Ko se stikalo za smerokaze vključi, vseeno katera smer, se smerokaza mogoče zbudita, ali pa tudi ne. Vmes se zgodi, da ob vklopu žarnici na posamezni strani gorita neprestano. Nekega vzorca ni.
Enostavno ne vem, kaj bi lahko bilo narobe.
V priponki je shema za pripadajoči model.
Gledal sem shemo vezave in pripadajočega avtomata, vendar mi ni jasno, kako zadeva deluje.
A mi lahko prosim nekdo obrazloži, kaj pomenijo oznake P X L na flasher indikatorju, oziroma delovanje vezave?

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Pon Avg 19, 2019 9:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zelo verjetno imaš problem na avtomatu, in mogoče na stikalu.

Po shemi bi rekel da gre za dvokrožen izmeničen sistem. To pomeni, da sprednji smernik gori takrat ko je zadnji izklopljen, in obratno. Zato ima tudi smerno stikalo 6 priklopov:
- zelen = dovod napajanja v avtomat (X)
- rdeči = dovod za zadnje smernike (P na avtomatu) in tudi na kontrolno lučko (drugi priključek lučke je na +12V)
- bel = dovod za sprednje smerokaze (L na avtomatu)
- roza = smernik spredaj levo
- rjavi = smernik spredaj desno
- moder črtkan = smernik zadaj levo
- vijoličen = smernik zadaj desno

Preveri tudi, če je ohišje avtomata mogoče kovinsko, oziroma imavsaj montažno luknjo kovinsko - mogoče potrebuje maso šasije za svoje delovanje.

Avtor: eldi2011 PrispevekObjavljeno: Pon Avg 19, 2019 11:01 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Preveri 12V PX200 regulator.

Avtor: pajo PrispevekObjavljeno: Sre Avg 21, 2019 4:34 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
sebaveh je napisal/a:
Zelo verjetno imaš problem na avtomatu, in mogoče na stikalu.

Po shemi bi rekel da gre za dvokrožen izmeničen sistem. To pomeni, da sprednji smernik gori takrat ko je zadnji izklopljen, in obratno. Zato ima tudi smerno stikalo 6 priklopov:
- zelen = dovod napajanja v avtomat (X)
- rdeči = dovod za zadnje smernike (P na avtomatu) in tudi na kontrolno lučko (drugi priključek lučke je na +12V)
- bel = dovod za sprednje smerokaze (L na avtomatu)
- roza = smernik spredaj levo
- rjavi = smernik spredaj desno
- moder črtkan = smernik zadaj levo
- vijoličen = smernik zadaj desno

Preveri tudi, če je ohišje avtomata mogoče kovinsko, oziroma imavsaj montažno luknjo kovinsko - mogoče potrebuje maso šasije za svoje delovanje.


Sebaveh, kar si napisal popolnoma drži in HVALA za nasvet in podrobno obrazložitev.
Ohišje je v celoti plastično.
Avtomat za smernike je bil zamenjan z novim-"originalnim" (glej sliko).
Na C je priključen dovod iz reglerja (po shemi X), na L1 (po shemi P) zadnji smerniki (rdeča povezava-po shemi P) in L2 (po shemi na prednje smernike (črna črtkana-po shemi L). Načeloma bi se lahko priključka L1 in L2 med sabo zamenjala, ampak original je original. Tako velja ista priključitev kot pri starem.

Prednost take vezave-rešitve je, da za smernike v tem primeru lahko naenkrat dela samo ena žarnica(če ne upoštevamo kontrolne lučke), kar vpliva na manjšo obremenitev statorja generatorja in reglerja.
Se splača poiskati originalni avtomat, ker niso potrebne predelave.

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group