www.elektronik.si
Zamenjava 16uF kondenzatorja z 20uF kondenzatorjem
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: troks PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 10:09 pm    Naslov sporočila:  Zamenjava 16uF kondenzatorja z 20uF kondenzatorjem
----------------------------------------------------------------------------
Se bo enofazni motor zagnal z 20uF kondenzatorjem, če je bil original 16uF?
In kako bo trajno deloval?

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 11:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zagnal se bo. Trajno delovanje pa bo uničilo pomožno navitje.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Apr 21, 2015 11:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kolikšno toleranco pa imajo takšni kondenzatorji? Običajno 10%, lahko tudi kaj več.
Kondenzator z nazivnimi 16 uF ima torej lahko kapacitivnost od 14,4 do 17,6 uF, tisti z 20 uF pa od 18 do 22 uF.

ElGrigon, si še tako zelo prepričan, da se bo pomožno navitje skuhalo?

Avtor: 144300Kraj: Zelena dolina PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 7:53 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nekateri motorski kondenzatorji, ki so grajeni v zadnjem času imajo tehnologijo( nekatere firme ) , kjer je možno ,da pride do izgube kapacitivnosti po nekaj letih,( ekonomija ) tako ,da je celo možno , da bo kakšen Iskrin starejše generacije dlje ohranil kapacitivnost kot novodobni . ( odvisno od tipa, za kateri trg je bil namenjen itd )

Avtor: protoncekKraj: Mengeš PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:59 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ogromnokrat sem že naredil ravno to - in to povsem namensko. Sicer je v mojem primeru šlo za motor drsnih vrat, ki ne deluje trajno, ampak naenkrat tam minuto, dve, potem počiva. Ampak če motor ne bo dalj časa polno obremenjen, potem ni panike. Malo mu povečaš moč, to je vse. Pa še to, kot pravi Slowfly, samo če imaš srečo v toleranci.

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 5:39 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če se bo motor segrel (pregreval), je problem prevelika kapacitivnost v tem primeru.
Nižja kapacitivnost ni problem, ker ti v takem primeru sčasoma odpove kondenzator in ne motor. Dlje kot se odstopa od originala prej so tukaj okvare.

Avtor: lojzek PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Think kolikokrat je tak motor v debati in za koliko casa obremenjen PRIBLIZNO trajno in PRIBLIZNO nazivno? Kompliciranje brez veze. Ubogaj Slowfly-ja

Avtor: troks PrispevekObjavljeno: Sre Apr 22, 2015 8:44 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Motor je za masažno kad pa v 6-i trgovini sem ga komaj dobil, tak majhnega, da paše v dozo, tak da bo šel not pa kaj bo, bo Wink
Hvala za odgovore.

Lp, Peter

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Pon Apr 27, 2015 10:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kondenzatorji 16uF so bili v starih pralnih strojih.

Avtor: boskosiKraj: Maribor PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 10:51 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bom še jaz tu postavil vprašanje da ne odpiram nove teme.....
se pravi čeprav razumem prevelika kapaciteta bolj negativno vpliva na elektromotor kot premajhna....je možno da je posledica tudi manj mirno oziroma neenakomerno delovanje (občasno je kot bi ga malo streslo, pa tudi zvok je dokaj neobičajen ko se dobro segreje).....je možno da se zaradi prevelikega kondenzatorja bolj greje? trenutno je not 20uF, ne vem kaj je blo not prej, se pa vidi da ni več original.....drug enak motor (ni od istega proizvajalca) ima not 14uF kar piše tudi na pokrovu priključne doze

Avtor: Profesor EinsteinKraj: Rogaška Sl. PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 4:11 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
V kolikor imate pri roki A-meter ga vežite v serijo s pomožnim navitjem in boste videli spremembo toka pri originalnem 14uF oz 16uF in nadomestnem 20uF.

Če zaznate porast toka bo zagotovo na daljši rok prišlo do pregretja pomožnega navitja... izgube se povečujejo s kvadratom toka skozi navitje.

Napačna vrednost poslabša razmere (ali se pregreva ali pa nima dovolj vrtilnega momenta)... z izbiro kondenzatorjev se ni za hecati.

Lp.

Avtor: 144300Kraj: Zelena dolina PrispevekObjavljeno: Čet Avg 13, 2015 9:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nekatere firme namensko delajo toleranco v minus, zakaj,zato da prihranijo pri foliji, ter s tem tudi lažje dosegajo dimenzijske zahteve. Kar se dobi po trgovinah je lahko tudi odbrano od rednih naročil,kateri morajo zadostit strožjemu režimu, kaj pa ne zadosti dajo v trgovine ,za tam pa je še sprejemljivo , če je M , potem se zna kje je.

Avtor: boskosiKraj: Maribor PrispevekObjavljeno: Ned Avg 23, 2015 1:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
hvala za info.....po zamenjavi kondenzatorja prave vrednosti motor dosti lepše teče in se ne greje več tako...

Avtor: bosko90Kraj: Sl. Bistrica PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2020 8:21 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni, da ne odpiram nove teme, pišem kar tukaj.
Imam sledeč primer. Trofazni elektromotor majhne moči 0,125kW, ki bi ga rad priklopil na eno fazo. Kako vezati kondenzator načeloma vem. Velikost kondenzatorja bi naj bila 12uF, ali je to v redu? Zatakne pa se, ko iščem po trgovini zasledim, da so kondenzatorji zagonski in pogonski. Katerega tukaj vzeti? Vem, da bi se sicer zagonski kondenzator ko motor doseže vrtljaje moral odklopit. V eni temi sem prebral, da svetujejo zagonski kondenzator in odklop tega, ko pa sem se pogovarjal z nekom, ki se že precej let ukvarja z elektromotorji, pa reče naj samo vežem zraven kondenzator in je to to.

Avtor: kastaneda PrispevekObjavljeno: Pon Feb 17, 2020 8:41 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
bosko90 je napisal/a:
... ko pa sem se pogovarjal z nekom, ki se že precej let ukvarja z elektromotorji, pa reče naj samo vežem zraven kondenzator in je to to.

To je to!

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group