www.elektronik.si
Priklop 3 faznega elektromotorja
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: borzonKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Sep 17, 2015 11:31 pm    Naslov sporočila:  Priklop 3 faznega elektromotorja
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni,

Potrebujem pomoč pri priklopu elektromotorja.

Imam elektromotor ki je star cca 30 let, kateremu sem zamenjal ležaje in ga očistil ....
Prvotno je bil motor napajan 3 fazno, vezan v zvezdo (Y), torej ima konce navitij spojene skupaj.

Zanima me ali bi motor lahko priklopu tudi v trikot vezavo, glede na spodaj opisane karakteristike.

Obrati: 1380 obr/min-1
Moč: 0,37 kW
Vezava: DY, 220V/380V, 1,8A/1,1A
Cos(fi) = 0,75

Problem je namreč v tem, ker NE SMEM kakorkoli poškodovati elektromotorja.

Begajo me pomisleki, ker piše na motorju DY 220/380, kar pomeni da je navitje ene tuljave grajeno za fazno napetost 230V in ne medfazno 380V. Torej eno navitje v vezavi Y prejme prikližno polovico medfazne napetosti = 200V? To pomeni , da če ga pliklopim v vezavo trikot (1 navitje prejme 400V) ga bo skurilo, ker izolacija navirja nebo zdržala zakega magnetnega polja?
Zanima me,al sii prav razlagam označbe na motorju ali sem zgrešil?

hvala vsem za pomoč


Nazadnje urejal/a borzon Pet Sep 18, 2015 12:07 am; skupaj popravljeno 2 krat

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Čet Sep 17, 2015 11:42 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če boš vezal v delta, ga priklopi na 230V, se pravi s kondenzatorjem.

Avtor: borzonKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Sep 17, 2015 11:59 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Torej je moja prejšnja razlaga pravilna, da elektromotorja ne smem vezat v trikot oziroma D na medfatno napetost?

s kondenzatorjem misliš nekako tako:

Na X1 pripeljem fazo L, X2 mostičim na Y1. Med Y2 in Z1 vežem kondenzator in na Z2 neutralni vodnik?
A bo takole ok?

Mogoče veš koliko moči oziroma obratov bi izgubil če ga vežem z kondenzatorjem? Če se prav spomnim iz študijskih let, naj bi ob nepravilni izbiri kondenzatorja izgubil tudi do 40% moči????
A mi zna kdo izračunat optimalni kondenzator za ta motor?

hvala

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Pet Sep 18, 2015 12:16 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Izguba moči je nekje tukaj ja.

Potrebuješ okoli 25uF

Avtor: faznpriferKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Pet Sep 18, 2015 8:47 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tako je. Motor grajen za vezavo zvezda ne smeš vezati v trikot, zaradi lastnosti, ki si jih že sam navedel. Pri priklopu motorja na eno fazo pa zgubi nekje 1/3 moči. Po tabeli gledano potrebuješ kondenzator 20uF.

Avtor: faznpriferKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Pet Sep 18, 2015 9:01 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Sem ti naredil še eno sliko. Zgoraj imaš vezavo, spodaj pa tabelo za izbor kondenzatorja. mogoče ti pride še kdaj prav.


Avtor: borzonKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pet Sep 18, 2015 7:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Najprej se vama zahvaljujem za vajin odgovor oziroma potrditev moje teorije.

Zaradi mojega zarjavelega znanja o elektromotorjih me zanima se nekaj.
Ali se v primeru da motor vežem preko kondenzatorja motorju spremeni nazivno stevilo vrtljajev?

Sam sicer mislim da se ne, ker na hitrost vrtenja vplivata samo frekvenca in število polov, ampak nisem 100%.

hvala

Avtor: faznpriferKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Pet Sep 18, 2015 8:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne vrtljaji se ne bi smeli spremenit, ker je hitrost vrtilnega magnetnega polja sorazmerna s frekvenco priključene trifazne
napetosti in števila magnetnih polov. Manj kot je polov oz. parov pol večji so vrtljaji.

Avtor: ZustKraj: Pivka PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 8:44 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni!

Imam za povezati stikalo zvezd-trikot s kontaktorji z EM. Iz omare s kontaktorji gre 6 žic, tri izmed njih so označene z x y z, te gredo iz kontarjev K2 in K3, če gledam tole shemo http://www.nzdl.org/gsdl/collect/cdl/archives/HASH01ba/9b176b2c.dir/p069.gif
Ostale tri gredo iz K1, označene z 1, 2, 3. Kot sem gledal so te žice v bistvu x=1, y=2, z=3.

Zanima me kako povežem na motor. Tole je slika omarice na elektromotorju.

http://hopsasa/f/4/Ur/jdOGQKF/2015-10-31-0320.jpg


Sam se razmišljal da bi žice iz omare povezal na motor tako:
2 z U1
3 z V1
1 z W1

Y z W2
Z z U2
X z V2

Če je to pravilno, ali moram povezati še kaj dodatno, naprimer z mostički?
Glede na to shemo.
http://hopsasa/f/28/jz/3SbbWVLv/shema.png

Avtor: Bizgec65Kraj: Trebnje PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 8:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če odmisliva varovalke, si dobro oglej pripeti shemi! Najdi ostale razlike.
(Glede na to da si že kar nekaj časa na forumu, pripni slike tu in ne na HOPSASA)

PS.: Vzemi ohm meter, pomeri, ali gredo vodniki z oznako 1,2 in 3 res po vrsti s K1, potem pomeri vrstni red X,Y in Z, kateri gredo z K2 in (premostičeno) z K3. Potem je samo umetnost navitja motorja povezati medfazno. Sam bi uporabil (abecedni) vrstni red:
1 - U1
2 - V1
3 - W1
Zamaknemo navitje:
X - V2
Y - W2
Z - U2

Avtor: ZustKraj: Pivka PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 9:17 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede slik pa jih bom tukaj pripel, ko ugotovim kako. No mi je uspelo, kot priponko se da. Ne razumem pa pravila zakaj moraš biti registriran in aktiven, da lahko vidiš datoteke od ostalih, to ravno ne prispeva k širjenju znanja. Ker na forumu nisem aktiven - ne napišem mesečno vsaj enega prispevka, sedaj ne morem gledat datotek od drugih, čeprav bi to večkrat zadostovalo za rešitev kakega problema.

Avtor: Bizgec65Kraj: Trebnje PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 9:20 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede gledanja ostalih slik si razlagaj kakor veš. Mr. Green
Glede motorja pa takole, za to vrsto vezave seveda ne rabiš mostičenja, kajti v tem primeru bi naredil medfazni stik, kar pa posledično povzroči glasen pok in nekaj dima.
Bo sedaj kaj bolje?

PS (spet):
Saj bi poslal narisano, ampak itak ne moreš pogledati, je pa na spletu 534857239+ primerov in slik o tem.

Če bi dal mostičke vzporedno, torej:

W2 U2 V2
I I I
U1 V1 W1, bi s tem motor povezal v trikot.

Če pa bi dal mostičke samo med W2-U2-V2, bi s tem povezal motor v zvezdo.
Za vse to imaš stikalo in K2 ter K3.
Nekaj o tem tudi
TULE .

Avtor: ZustKraj: Pivka PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 10:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Bo bolje. Smile Nisem štromar, zato tudi sprašujem na forumu in še koga, preden kaj zvežem in priklopim, da ni preveč tveganja in pa kakšne škode.

Sem se sedaj malo poglobil v sheme in še kar sem glede vezave našel na internetu pa malo bolj razumem. Eden od kontaktorjev je torej zato, da nadomesti mostičke ki so potrebni za zagon v zvezdi, potem ko poteče nastavljen čas na časovnem releju pa se ta kontaktor izklopi in vklopi tisti ki nadomesti mostičke za trikot. Tretji pa je verjetno za to, da se omogoči prekrapljanje med prvima dvema.

Bom pomeril, da bo sigurno (namesto ohm metra lahko uporabim funkcijo na multimetru, test prehodnosti, deluje pa tako da ko staknemo merilni konici multimeter odda zvočni signal, no pa saj to je v bistvu merjenje upornosti, in ko upornost pade pod določeno vrednost piska)

Kot sem gledal v omaro gredo vodniki iz tretjega kontaktorja (zveda) črna (z), rjava(x), modra(y), vodnikom sem sledil iz kontaktorja št.3 preko kontaktorja št.2 do izhoda in ugotovil da je črn na izhodu črn na kontaktorju 3, moder moder in rjav rjav, jutri še pomerim. Na izhodu sem jih označil z 1(rjav), 2(moder), 3(črn).

Kako je sedaj pravilno vezano na motor? Na motorju, kot je razvidno iz prejšnje fotografije, so kontakti:

U1
V1
W1

W2
U2
V2

PS: Zanimivo, fotografijo ki sem objavil kot priponko, je na forumu ne morem pogledat, ker nisem aktiven, smeha Very Happy

Avtor: ZustKraj: Pivka PrispevekObjavljeno: Sob Okt 31, 2015 10:16 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
No, si me malo prehitel, sem dolgo pisal.

Avtor: SlowflyKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Nov 01, 2015 12:14 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
@Zust

Pa napiši kdaj pa kdaj vsaj kakšen vic v primerno temo, da bomo še ostali imeli kaj od tebe, ne samo ti od nas. Tudi s tem si dvigneš potrebno aktivnot na forumu. Forum nareč funkcionira po principu Daj - Dam. Saj če nimaš znanja o elektriki - elektronik, obstaja gotovo kakšno področje, kjer bi tvoje znanje komu pomagalo. Če nimaš uporabnih znanj, se drži vicev. Upoštevaj edino to, da je menda že Kajn ubil Abela, ker mu je stare in vedno iste štose pravil. Cool
Pa ne piši sporočil tipa "hvala, O.K. ali podobnih traparij, saj s tem samo povzročaš delo moderatorjem, ker morajo takšne neumnost prestavljati v smeti.

lp

Stran 1 od 3

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group