www.elektronik.si
Kateri akumulator za avtodom
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: rok3232Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 5:56 pm    Naslov sporočila:  Kateri akumulator za avtodom
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni, sedaj se v avtodomu( za bivalni del) nahaja akumulator : VARTA LFD90 12V 90Ah(C20).
http://www.varta-automotive.com/en-gb/products/leisure/professional-dual-purpose/930-090-080

Sedaj bi pa rad dodal še en akumulator za bivalni del. Namen ga imam vezati vzporedno, tako da bom samo povečal kapaciteto. Zanima me ali je najboljše vzeti še en tak enak akumulator? Ko sem malo pogledal karakteristike tega akumulatorja sem videl da ima malo ciklov (okrog 200 pri 50% praznjenju). Prosil bi za razlago ali lahko vzporedno priključim kak drug akumulator, saj se mi ta akumulator ne zdi najboljša izbira.

Avtor: Jaka57Kraj: Grosuplje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 5:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Rok, na to, kar sprašuješ, ne vem odgovora imam pa vprašanje, kdo ta akumulator polni?
V glavnem, kakor mi je znano, se na barkah izogibajo direktnih vzporednih vezav svinčevih akumulatorjev.

Avtor: rok3232Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 6:04 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
V avtodomu sta dva akumulatorja, eden je v vozilu, drugi pa v bivalnem delu. Med sabo nista povezana. Oba pa se polnita preko alternatorja ko avto deluje. Ko pa avto stoji pa lahko bivalni del priključiš na elektriko, v tem primeru pa se polni samo akumulator v bivalnem delu.

A mogoče veš zakaj bi se izogibal paralelni vezavi? Če sta enaka akumulatorja ne vidim nobene težave, je pa res da se ne spoznam na akumulatorje. Vem da pri baterijah gre ( v mislih imam Lipo in ostale te baterije)

Avtor: Jaka57Kraj: Grosuplje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 6:26 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
rok3232 je napisal/a:
V avtodomu sta dva akumulatorja, eden je v vozilu, drugi pa v bivalnem delu. Med sabo nista povezana. Oba pa se polnita preko alternatorja ko avto deluje. Ko pa avto stoji pa lahko bivalni del priključiš na elektriko, v tem primeru pa se polni samo akumulator v bivalnem delu.

Ja enako je narejeno na barkah.

rok3232 je napisal/a:
A mogoče veš zakaj bi se izogibal paralelni vezavi? Če sta enaka akumulatorja ne vidim nobene težave, je pa res da se ne spoznam na akumulatorje. Vem da pri baterijah gre ( v mislih imam Lipo in ostale te baterije)
Kaj se zgodi, če pri enem akumulatorju vezanem paralelno pride ena celica v kratek stik?

Nekaj forumašev je, ki te zadeve pozna v nulo in upam, da boš dobil relevantne odgovore.

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 6:31 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Lahko daš paralelno vezavo ampak preko varovalke. V primeru, da gre eden v stik, bo varovalka pregorela.

Pogoj je, da daš dva povsem enaka akumulatorja in enako stara. V tvojem primeru torej kupi dva nova. Ne dajaj novega k staremu.

Še bolje pa je, da kupiš takega z večjo kapaciteto.

Avtor: matjazkariz PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 6:45 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Za bivalni del potrebuješ ciklični in ne startni akumulator. Direktno se ne vežeta. Vmes daj iz starter akumulatorja proti cikličnemu 15A Schottky diodo primerne moči, za večjo varnost varovalko ter en dovolj moćen upor (ali 10W žarnico), da omejiš tok skozi diodo.

Avtor: rok3232Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 7:42 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
ElGrigon je napisal/a:
Lahko daš paralelno vezavo ampak preko varovalke. V primeru, da gre eden v stik, bo varovalka pregorela.

Pogoj je, da daš dva povsem enaka akumulatorja in enako stara. V tvojem primeru torej kupi dva nova. Ne dajaj novega k staremu.

Še bolje pa je, da kupiš takega z večjo kapaciteto.


Avtodom je star 3 tedne tako da je akumulator se praktično nov. Kakšno varovalko pa naj dam? 50A bo vredu? Takšna je vezana za obstoječim akumulatorjem.

Avtor: rok3232Kraj: Celje PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 7:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
matjazkariz je napisal/a:
Za bivalni del potrebuješ ciklični in ne startni akumulator. Direktno se ne vežeta. Vmes daj iz starter akumulatorja proti cikličnemu 15A Schottky diodo primerne moči, za večjo varnost varovalko ter en dovolj moćen upor (ali 10W žarnico), da omejiš tok skozi diodo.


Saj moj akumulator je ciklični in hkrati tudi startni. Ali mi potem odsvetujete, da kupim še enega takega in ga vežem vzporedno preko varovalke? A tako kot mi pa vi predlagate pa lahko kupim pravi cilkični akumulator, torej gel ali pa AGM?

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Ned Mar 06, 2016 8:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
rok3232 je napisal/a:

Avtodom je star 3 tedne tako da je akumulator se praktično nov. Kakšno varovalko pa naj dam? 50A bo vredu? Takšna je vezana za obstoječim akumulatorjem.


Obstoječa varovalka je vredu. Vsak pa naj ima svojo, takoj na plus polu.

Avtor: tretjicKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 12:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Da podam še malo drugačen odgovor od večine... V praksi uporabljam nekaj podobnega kakšnih 20 let.

Osebno ne vidim težave za vzporedno vezavo svinčenih akumulatorjev, seveda enake nazivne napetosti. Niti če sta akumulatorja povsem različnega tipa in/ali različno stara (to dvoje je sicer nepremostljiv problem pri zaporedni vezavi).

Ne vidim kaj nemogočega na akumulatorju bi se lahko zgodilo, da bi varovalka to preprečila. Varovalka pa seveda varuje v primeru klasičnega kratkega stika. Ampak 50A je premalo še za osebni avtomobil (polnilni tok v prazen akumulator bo med vožnjo precej višji od 50A!).

Akumulatorja morata biti v mirovanju ločena, da lahko v avtodomu normalno uporabljamo elektriko, brez strahu da zmanjka energije za zagon motorja.

Jaz imam narejeno tako, da sta takrat, ko je en ali drugi akumulator priključen na polnjenje povezana vzporedno, sicer sta ločena (oz. 1 startni akumulator 70Ah in 5 "bivalnih" akumulatorjev, vezanih vzporedno, skupaj 250 Ah)

Avtor: MONDKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 12:23 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede na to, da je avtodom nov, bi jaz zaprosil prodajalca, da želim dodatni bivalni akumulator in garancijo delovanja.
Pri trenutnih cenah novih avtodomov, to ne bi smel biti previsok strošek za kupca.

Drugače pa ne odkrivaj tople vode. Ogromno je že napisanega o tem na medmrežju.
Išči pod " leisure batteries in parallel"

Avtor: protoncekKraj: Mengeš PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 7:00 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Med bivalnim accujem, zagonskim accujem in alternatorjem je elektronika (ki, spotoma, sploh ni poceni!!!) in ne samo navadna dioda. Ta elektronika skrbi za polnjenje in praznjenje tega accuja ter obenem tudi accuja za avto (vžig itd).
Z obzirom, da praviš, da je avtodom nov ima gotovo garancijo, kar pomeni da si zelo omejen v "čaranju", da ne izgubiš garancije...
Problem paralelno vezanih accujev je, kot je bilo že omenjeno, to, da če v enem odpove ena celica, bo s seboj odnesel tudi drug accu, saj ga bo izpraznil preko meje. Ravno to bo preprečila varovalka.

Avtor: sscottKraj: Medvode PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 7:17 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
med oba akumulatorja daš cyrix pametni rele. Na OBEH straneh, 10cm od klem pa varovalko 100A. Kabel naj bo debel 10mm2 ali 16mm2

LP Mare

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 9:03 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če vzporedno priključiš drug akumulator, ki ni istega tipa, potem bo v mirovanju eden praznil drugega, ker se tehnologije malo razlikujejo med sabo.
Kot si napisal, imaš polnjenje rešeno, zato ne kompliciraj z raznimi dodatki in vezavami.
Več uporabne kapacitete za svoj denar dobiš, če kupiš TAB Motion.
Sedaj kupi še enega takega kot ga imaš in ga veži paralelno preko enake varovalke, kot jo ima obstoječi. Ko bosta crknila, pa TAB motion, enega z dovolj veliko kapaciteto. Prednost slednjega je, da ima pokrovčke in lahko po potrebi doliješ destilirano vodo. Tisti varta pa je brez vzdrževanja, kar vzemi dobesedno. Če ti polnilec zaradi kakšne napake malo preveč polni in se bo znižal nivo kisline, ga ne moreš doliti, dobiš pa zanj nekaj na odpadu.

Avtor: protoncekKraj: Mengeš PrispevekObjavljeno: Pon Mar 07, 2016 10:16 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Avto je NOV, kot pravi rok3232. To pomeni, da je accu tudi NOV. Torej ne bi smel biti noben problem pri prodajalcu zamenjati accu za večjega. Brez nepotrebnega kompliciranja.

Stran 1 od 3

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group