www.elektronik.si
obremenitev akumulatorja in meritev
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Avtoelektrika

Avtor: sebastigKraj: World PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 3:33 pm    Naslov sporočila:  obremenitev akumulatorja in meritev
----------------------------------------------------------------------------
Pozdrav,

Mi lahko kdo pomaga kako bi lahko obremenil akumulator avta in nato izmeril njegovo napetost ali je še OK ali je akumulator pri koncu? Gospod mi je danes izmeril akumulator z neko preprosto napravico kjer je imel priključen tudi multimeter na akumulator, ki je kazal napetost. Tako sva videla da je obremenjen akumulator s to napravico imel le še 7.1 V medtem ko je neobremenjen kazal 12.38 ter pri prižganem avtu 14.45V z vsemi porabniki prižganimi.
Bi si lahko kaj takega naredil doma ali se da kaj takega tudi nabavit in kako se reče temu?


LP
S

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 3:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Upor. Moč pa mora biti kar lepa.

Lahko pa preprosto meriš napetost, ko zaganjaš motor.

Avtor: MadMax PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 3:56 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kaj takega?
Stvar je zgolj močnostni upor ki pri 12V obremeni s cca 100A, in pa voltmeter s preddefinirano barvno skalo glede na nazivno kapaciteto akumulatorja.
Po želji dodaš še svoj voltmeter, tile ceneni niso ravno trpežni (a ko delajo, so zadosti točni).
Zadeva se oreng segreje, zato je max. čas obremenitve po navodilih 10 sekund. Dejansko se v tem času zna že rahlo pokadit iz upora.

Med zaganjanjem je težko karkoli relevantno in ponovljivo pomerit, rabiš kar nekaj "kilometrine" da iz take meritve podaš kolikortoliko realno oceno stanja akumulatorja...

Aja, za ustrezno obremenitev si lahko vežeš nekaj žarnic vzporedno. Ne rabijo bit nove, recimo pri H4 crkne kratka, dolga je običajno ok. Ako jih nimaš, obišči kak bližnji servis in pobaraj če imajo kaj v smeteh.


Nazadnje urejal/a MadMax Pon Okt 30, 2017 4:01 pm; skupaj popravljeno 1 krat

Avtor: TidraKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 3:59 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
dej še omeni koliko je akumulator star,....

to da ob prižganem avtu kaže 14.45V ne pomeni da je to napetost akumulatorja ampak alternatorja,...

mene so učili, da ko ima akumulator 12V je prazen, pod 12V pa fuč.... fko da če je tvoj imel neobremenjen 12.38V,... vrjamem da je pod neko konkretno obremenitvijo padel pod 12V,...

Avtor: MadMax PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 4:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi to drži.
Daš kontakt, prižgeš luči, napetost ne sme biti pod kakih 11.5V niti pri dizlu med gretjem svečk. Brez predgretja je 12 meja.
Ampak tudi taki zaključki so vezani na kilometrino, saj se ne da nekomu na daljavo brez kristalne krogle podat točne vrednosti na decimalko.... Ogromno spremenljivk vpliva na tako oceno stanja.

Marsikater dandanašnji akumulator zdrži garancijsko dobo + kako leto/dve (nekateri še tega ne...), kar je več je podarjeno...

Avtor: sebastigKraj: World PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 4:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
akumulator je že starejši, še prvi iz leta 2011, čeprav mi je nekako jasno, da je življenjska doba akumulatorja pošla. Avto ima zdaj prevoženih 48975km(sem ga pravkar umival znotraj in zunaj), verjetno je že res da so akumulatorji iz leta v leto če ne že iz dneva v dan slabše kvalitete, vse z namenom da denar kroži........
Skratka, MadMax, tole zadevo sem imel že v mislih, stvarca obremeni in hkrati zmeri akumulator. Ne rabim tega vsak dan, ampak sem pa želel sam kaj pogledat, preverit in na koncu neko mnenje podat preden odprem denarnico in iz nje skoči ven kak velik pajek.
Hvala za info, akumulator je zdaj menjan, aja še tole, ja pozabil sem natančno napisati, ko je avto brez obremenitev, torej v stanju mirovanja, je imel 12.38V ko pa sem ga zaštartal je imel tam med 14.1 in potem konstantno 14.45V, kar pomeni da je alternator deloval in polnil aku ok.

LP
S

Avtor: MarkoMKraj: Lovrenc na P. PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 5:46 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kitajci delajo namenske testerje.
Enkrat sem enega naročil, vendar se je nekje na pošti zataknil. Potem pa nisem drugega iskal.

Avtor: TidraKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 6:53 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
uf,.... 6 let star akumulator,... kapo dol,...

a se še spomnete tistih časov, ko je akumulator verglal in vergla, pa vse bolj slabo in na koncu je vse obnemelo,... no danes akumulatorji več ne crkujejo tako,...

meni se je že večkrat zgodilo da sem se še normalno pripeljal z avtom kamorkoli, ko sem prišel nazaj,... enostavno ni bilo ničesar,... rdeča lučka ki je bledo brlela pa neki so se kokrda neki releji slišal o verglanju ni bilo ne duha ne sluha,... upam it stavit da ima v sebi nek časovni člen, ki se preračunano obrabi in na koncu zadeva samo crkne kot da bi imel interno varovalko,... in ja ponavadi ravo ko se dobro garancija izteče,....

hehehe,...

Avtor: blay44 PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 8:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če vzamemo za referenco mečko.
Če napetost pri startanju pade pod 8.5V računalnik zajamra o menjavi akuja.
polnilna napetost pa naj bi bila 14.2V.

LP

Avtor: sebastigKraj: World PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 8:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Uff jebela cesta, sem mislil, da ti akumulatorji še držijo vsaj nekaj let preden dobesedno razpadejo...
Da bi se kam odpeljal in bi me enostavno avto pustil na cedilu zarad elektrike se mi še ni zgodilo, ampak glede na življenjske izkušnje se ponavadi rado zgodi da stvar ne dela takrat ko bi jo potreboval bolj kot kri....in da ti lahko zavreje kri v telesu se tudi to ponavadi zgodi da je garancija ravno mimo....
MarkoM ja sem že pregledal te testerje iz Azije, ampak še vedno mi je bolj všeč neka dejanska obremenitev in meritev, zarad mene je lahko samo obremenitev, saj z multimetrom znam zmerit napetost akuja....
No še cveta od danes: Avto sem slučajno peljal mimo trgovine z avtodeli kjer mi je prodajalec kar lepo vljudno in prijazno izmeril akumulator s tisto zadevo ko ima še rolico papirja in natisne rezultat meritve akumulatorja. Presenetil me je izzid, saj naj bi po tisti meritvi oz. aparatu akumulator bil 94% zdrav in napolnjen. Šok, ampak še vedno mi ni dalo mira, zato sem hvalabogu avto peljal samo preko ceste k avtoelektričarju kjer mi je vse skupaj izmeril in napovedal da naj skopljem jamo za baterijo...
Kaj potem meri tisti tester, ki je drag ko žafran? Stanje alkidne tekočine? Ali trenutno stanje celotnega akumulatorja?

LP
S

Avtor: sebastigKraj: World PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 8:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
mečka.......blay44 jaz sem delavska klasa s fordom.... Very Happy Very Happy Very Happy

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 9:47 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Lansko leto sem od kolega dobil v popravilo tester Argus AA500 PWP s tiskalnikom. Zamenjal sem interno gumbno baterijo, da si je zapomnil uro, datum in prednastavljen tekst pri tiskanju poročila.

Ko sem ga razstavil, ni bilo v njemu skoraj nič posebnega - edino kar je spominjalo na močnostni del, sta bila malo debelejša vodnika do krokodilov skupaj s tanjšima (torej je šlo za 4-žično metodo merjenja), ter dva tranzistorja v D2PAK ohišju na vezju. Ter upor v obliki debelejšega žičnega mostiča.

Z njim je bilo mogoče meriti napolnjenost, padec napetosti pri vžiganju - in očitno je iz tega določil preostalo kapaciteto. Ter pri prižganem motorju še stanje diod v alternatorju - če bi bila katera prebita.

Nisem pa imel časa da se spustil v kakšen reverzni inženering ali eksperimentiral, kaj bi dosegel z različnimi obremenitvami in napetostmi...

Avtor: MadMax PrispevekObjavljeno: Pon Okt 30, 2017 10:37 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Imam tisto "uporovno čudo" s kazalcem, in ja, gre za 4-žilno vezavo:
direkt iz klem gre en par direkt na voltmeter, drugi par pa preko tipke na cca pol metra kar konkretno debele-po spominu nekje 2÷2.5mm premera zvijugane uporovne žice fiksirane v 1mm debeli sljudi.
Nobene hude znanosti, kljub temu pa zelo učinkovito.
Ko sem kupoval so večinoma bili 100A@12V in 50A@6V, kar pri mojem kar drži.

Pred tem sem delal "znanost" z merjenjem dejanske kapacitete (nekaj H7 žarnic vzporedno, kitajski modelarski merilnik kapacitete ter doma narejen odklopnik, ki je žarnice odklopil pri cca 10V), pa stvar nima za burek proti "uporovnem čudu".
Kaj in kako pa "merijo" tile fensišmensi aparatki, pa ne vem, saj kot ugotovljeno, ne izmerijo nič konkretnega...

Današnji akumulatorji se poslovijo zelo hitro. Dejansko jih večina zadane kap, ko po neproblematičnih letih delovanja enkrat/dvakrat malce zajamra, naslednjič pa sploh ne vžge več...
Popolna razlika napram akumulatorjem izpred 30 let (s katranom zalita Trepča npr), ki so umirali tudi po več kot eno leto.
Iz prve roke: v stoenki je šel rakom žvižgat originalni akumulator po 12 (z besedo: dvanajstih) letih. Pa za povrh sploh ni crknil, ampak je neke hude zime zmrznil, da je počilo ohišje in začelo po kapljicah spuščat elektrolit...

V glavnem... Ko se zazdi da nekaj ni ok, se pomeri napetost med obratovanjem motorja, za kar je zelo praktičen kak kitajček za v vtičnico vžigalnika (mora pa biti preverjeno točen, prenekateri je zgolj neuporaben lučkast okrasek...), saj se lahko opazuje tudi pri porabnikih (vse luči, ventilator, grelec zadnje šipe/ogledal..., ...), pri različnih vrtljajih-od ugasnjenega motorja preko prostega teka navzgor.
Ako je to vse ok, se akumulator enkrat napolni na navaden polnilec (hoferjev za 20eur se mi zdi vreden nakupa, ali pa kaka samogradnja-ranga par A).
Če se po polnjenju stvar ne izboljša oz. se v nekaj dneh spet vrne na slabo, vzameš lopato v roke Mr. Green
Ako pa ga zadane kap mu pa itak ni več rešitve in je treba takoj stanjšat denarnico.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Nov 02, 2017 10:49 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če bi lahko napovedal, da bo akumulator 'kap' v naslednjih parih mesecih bi bilo super.
Zadnji dve odpovedi sta se pri meni zgodili na morju, ko je avto stal en teden. Prvič sem rešil s porivanjem, čemur se sledil klanec. Po vožnji je akumulator bil spet zmožen zagnati motor. Drugič pa sem imel s seboj vžigalne kable. Takrat bi bilo težko porivati, ker je bil avto v gozdičku.
Tudi jaz pa sem slišal za odpovedi potem ko je avto stal manj kot eno uro.

Avtor: psevdonimKraj: slo PrispevekObjavljeno: Čet Nov 02, 2017 2:45 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
ELV (ELVjournal) je imel pred nekaj leti (vsaj 10 let nazaj) en članek na temo akumulatorjev in zraven projekt polnilca oziroma bolj praznilca za obnavljanje akumulatorjev.
Nisem si zapomnil podrobnosti, a mislim da je šlo nekako takole: vsakih 20 sekund je za 20 milisekund iz akumulatorja potegnil 100A. To bi naj razbijalo obloge na ploščah in obnovilo kapaciteto.

Nekje je tudi članek v slovenščini (mislim da je bilo na spletni strani neke mehanične delavnice) , da je treba (nov) akumulator, ki je dolgo stal, za nekaj časa priklopiti na 60V. To bi kar znalo delovati. Če bom kdaj v takšni situaciji, ga bom priklopil kar na 230V preko zaporedno vezane varovalke 6A, diode in 1000W halogenskega reflektorja.

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group