www.elektronik.si
Priklop motorja Iskra UK60 -regulacija vrtljajev

www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Sre Jun 06, 2018 4:32 pm    Naslov sporočila:  Priklop motorja Iskra UK60 -regulacija vrtljajev
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni!

Bljižnji gostilničar me poklical z namenom, da mu pogledam, zakaj motor za vrtenje odojka ne deluje. Opazil sem nekaj poškodb na tiskanini regulacije, bolj me pa zanima, kakšen tip motorja naj bi bil na sliki? Zagotovo je enofazni, glede na obrate bi rekel da je brez krtačni, samo, zakaj ima priklopljene 4 žice?
In za katero napetost je narejen. Na tablici se vidi razločno samo 3 in še ena cifra (31?, 34?)

Katero tip regulacije uporabiti namesto obstoječe? V obstoječi je uporabljen triac, (predvidevam, da bi delovalo z regulacijo za zatemnjevanje luči), in en dokaj velik transformator z več odcepi.

Kako bi se vi lotili popravila takega roštilja?


lp
Uroš

Avtor: ecobraKraj: Radeče PrispevekObjavljeno: Sre Jun 06, 2018 9:40 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glede na slike predvidevam, da gre za enosmerni motor, ki je delan za napetost 31V (vsaj iz tablice se tako vidi). Na sliki se vidi, da je v kovinski škatli montiran transformator, kar mi nekako potrjuje to nizko napetost, ki je zapisana na motorju.
Predvsem motor je treba pregledati, kajti v njem lahko tiči vzrok poškodb na tiskanini.
Pa tudi poizkusi narediti posnetek vezja - načrt in se bo kaj hitro vidlo zakaj gre, predvidevam, da gre za regulacijski usmernik s triakom.
S tako malo podatki lahko samo ugibamo .
l.p.

Avtor: DusanKKraj: Medvode - med vodami PrispevekObjavljeno: Sre Jun 06, 2018 9:57 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
4 žice na motorju so mogoče za spremembo smeri vrtenja, ampak iz slik se niti ne vidi kam so sploh priklopljene.

Avtor: eldi2011 PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 6:41 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po moje sta dve za stator (namesto permanentnih magnetov) in dve za rotor. S spremembo napetosti na rotorju spreminjaš hitrost. Predpostavljam da gre za klasičen motor s krtačkami.

Avtor: staneKraj: Rače PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 7:45 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Na motor grejo štiri žice, dve na stator in dve na rotor.
Vezje je iz dveh delov. Eno navitje ima fiksno napetost, usmerjeno z graetz mostičem. Drugo navitje ima usmerjeno napetost z diodami.
Na vezje gre 2 x po štiri žice. Dve na trafo in dve na motor (x2).
Menjal bi večino komponent na vezju in preveril ščetke motorja.
Vezje ni tako zdelano, da ne bi bilo uporabno.

Avtor: lojzek PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 8:11 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Nekaj takih - podobnih motorjev (sicer 230V) je uporabljenih pri nas. So kolektorski, rotor in stator se zvežeta zaporedno.
Najprej bi bilo dobro preveriti krtačke, potem šele regulator. Pomeri napetost na izhodu transformatorja, boš vsaj videl za kako (največjo) napetost je. Regulator lahko preizkusiš tudi z žarnico..

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 5:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Danes sem še enkrat stopil do tega roštilja in na hitro ugotovil:
dve žice na motor gresta is tiskanine iz sponk 7 in 8. Med njima je upornost 31 Ohm

Druge dve žice motorja gresta preko stikala za izbiro smeri ( križne povezave) in naprej na tiskanino sponke 3 in 4. med njima je neskončna upornost. Vzrok? Gre to na rotor in so krtačke uničene? Ali je verjetneje, da je navitje prekinjeno? Samega rotorja nisme mogel obrniti, ker je na njem polžasti reduktor

Na sponke 1 in 2 pride iz transformatorja 43V AC, na sponki 9 in 10 pride iz tr 27V AC ( sponki 1 in 9 sta brikani)

lp
Uroš

Avtor: eldi2011 PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 7:16 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Najhitreje boš pogledal krtačke, kjer je verjetno napaka. Zadeva se verjetno uporablja sezonsko in krtačke lahko tudi zablokirajo. Prah grafita, temperaturne spremembe, vlaga .... Malo jih premigaj pa bo..

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Čet Jun 07, 2018 10:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne sezonsko. Že vsaj 15 let ni bila v uporabi....Smile

Lp
Uros

Avtor: ecobraKraj: Radeče PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2018 9:59 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
malci je napisal/a:
Ne sezonsko. Že vsaj 15 let ni bila v uporabi....Smile


Glede na ta odgovor globoko priporočam servis elektromotorja saj je lahko vlaga v tem času naredila celo revolucijo v njem ( kolektorju, ščetkah, ležajih, da ne rečem v navitju). Vse je odvisno kje je bilo to skladiščeno ta čas.
l.p.

Avtor: psevdonimKraj: slo PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2018 1:36 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Citiram:
Kako bi se vi lotili popravila takega roštilja?
vprašal bi pri Firšt Rototehnika če ima ustrezen motor za zamenjavo

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2018 5:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Danes sem demontiral še motor. Krtačke niso obrabljene do konca, vendar pa so bili kontakti oksidirani. Od tega verjetno neskončna upornost. Bolj me pa skrbi rotor. Med katerimkoli polom kolektorja je kratek stik ( ali pa upornost pod 0.5 Ohm) . In tudi kolektor je kar precej obrabljen. Nič drugače ni, če sem prostorm med kontakti kolektorja očistil z ostro konico.

Kje bi nastal ta stik? In to med vsemi poli. Na statorju je upornost cca 30 Ohm.
Na regulacijskem vezju je bila varovalka na delu, ki napaja rotor, pregorela.

lp
Uroš

Avtor: ecobraKraj: Radeče PrispevekObjavljeno: Pet Jun 08, 2018 7:23 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kot vidiš na rotorju je relativno debela žica in nekaj malega ovojev kar ti pri meritvi vrne zelo majhno upornost. Z multimetrom ne boš mogel ugotoviti izpravnost rotorja, je pa na forumu že tekla beseda o tem kako to ugotoviti. Kolektor po sliki sodeč ni kritičen in ga pusti takega kot je (ne brusi ga z brusnim papirjem ker je lepa patina na lamelah) bolj je pomembno, da nima med lamelnega stika, med ovojnega stika in stika na gred.

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Sob Jun 09, 2018 10:35 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Danes dokončal delo. Rotor je brezhiben, res je tako majhna upornost, da jo z multimetrom nisem zaznal. Na tiskanini je pa bil poškodovan potenciometer, dva mrzla lota in varovalka.
In kontakti krtačke na so bile kar močno oksidirani. In vsi kabel čevlji so bli razrahljani in so se lomili ob najmanjšem premiku.

Skratka, ko sem vse to zamenjal in uredil, je motor deloval v prvo. Smile

Hvala vsem za pomoč in nasvete.

lp
URoš

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group