www.elektronik.si
Kako odviti vijak?
Pojdi na stran 1, 2, 3  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Mehanika in strojništvo

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 3:20 pm    Naslov sporočila:  Kako odviti vijak?
----------------------------------------------------------------------------
Težavo mi dela vijak na jermenici glavne gredi. Pnevmatska "šravfarica" mu ni kos. Think Ima kdo izkušnje s tem ali kak trik, kako ga prepričat, da bo popustil?

Avtor: igoKraj: Krško PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 3:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Je morda levi navoj Anxious ?

Vulkanizerji za tovornjake in traktorje imajo gedore s 3/4" kvadratnim nastavkom (doma imaš običajno "male" 1/4" in "velike" 1/2" gedore). Ga ni vijaka, ki ga ne bi odvil.
Ampak, če boš s tako zverino vijak zategoval, namesto odtegoval, boš odlomil glavico.

Avtor: joztomKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 4:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Potreben je kvaliteten, kovan, ta črn 3/4, šestzobni nastavek in ajzenponarca 3/4 na 50 kil. S kakšno cevjo in podaljškom ti odsvetujem, ker obremeniš glavno gred in jo poškoduješ. Ta vijak je lepljen, zato nagaja. Nabijanje po vijaku odsvetujem, ker tolčeš po ležaju gredi. Predvsem pa ne hiti, pištolo natančno nastavi, jo primi z obema rokama in odvij vijak. Če spodleti, je nerešljivo. Uporaba Wurthovega orodja za zapečene vijake (auspuh, kolektor, katalizator) se tukaj ne uporablja, ker nabija ležaj. Ta vijak se vedno zamenja za novega!

Avtor: mrtnKraj: Novo mesto PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 5:19 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kaj pa če ga predhodno pregreje z brenarjem? Včasih to pomaga.

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 6:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Navoj je desni. Vijak bom po menjavi dal nov, samo tega moram prej dobit ven. Pogrevanja se bom lotil, če bodo odpovedale vse druge metode.

Hudič je, ker jermenice nimam kam fiksirat, imam pa občutek, da "šraufarica" ni efektivna, ker se moment porabi za sukanje gredi. Mislim, da bi ob fiksirani jermenici vijak skoraj moral popustit.

Avtor: Mitja320Kraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 7:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Malo WDja ali olja v pištolo ji da malo moči. Drugače je pa ponavadi težava v pretanki cevi od kompresorja do pištole ali pa premajhen fi hitrih spojk. Takrat ko rabiš vso moč iz pištole se to kar pozna. Lahko bi poizkusil tudi z pleteno cevjo za vodo iz Merkurja in jo priklopil direktno na posodo kompresorja brez spojk in regulatorjev.

Najlažje bi pa bilo če bi peljal kakemu mehaniku da ga losa in nazaj zategne z normalno silo. Pri osebnih avotmobilih res redko rabiš 3/4 pištolo, je pa možno. Jaz sem v takih primerih dvignil tlak na 10 barov in priklopil cev fi 10+mm.

Avtor: Strojnik23Kraj: Bela krajina PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 7:50 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Včasih pomaga, da se vijak s kladivom potolče... malo bolj močno.
Pri gretju je potrebo biti pazljiv na morebitna tesnila, lahko se tudi spremeni struktura materiala.
V skrajni sili bo potrebno prevrati, da odpade glava vijaka.

Avtor: sebavehKraj: Slovenska Bistrica PrispevekObjavljeno: Ned Apr 07, 2019 8:13 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
frenki je napisal/a:

Hudič je, ker jermenice nimam kam fiksirat


Če imaš ročni menjalnik, ga daj v najvišjo prestavo. Drugače pa bo potrebno blokirati glavno gred - pri nekaterih se to naredi pri vztrajniku, pri nekaterih pa z vstavitvijo navojne palice skozi luknjo, kjer se potem privije v protiutež ročične gredi (Renault).

Poglej če lahko kje odviješ zaščitni pokrov nekje pod vztrajnikom. Če ga lahko, boš lahko videl del vztrajnika in zatakni nekaj vanj.

Avtor: v.j.Kraj: Veldes PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 2:15 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pred več kot 20 leti sem delal na transportnem hlajenju in je bilo treba na vsakem tovornjaku odviti vijak na glavni gredi in dodat ali zamenjat jermenico, ker se je dodajal kompresor. Tako kot je napisal sebaveh, daš v najvišjo prestavo, nekdo naj drži zavoro, ključ pa obvezno 3/4 črni, štanga podaljšana s cevjo vsaj 1m dolžine. Na ta način sem odvil prav vsak vijak, tudi 46. Navoji so bili vsi desni, fini, vijakov nismo menjali in noben se ni odvil po premontaži.

Avtor: damoKraj: Krško PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 6:27 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mi smo danes uspešno menjali utrgan vijak za miljon eurov. Dancing

Toliko bi bilo škode v worst case scenariju.

Avtor: qwertzKraj: Vrhnika PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 8:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Še dobro, da je to v NEKu, če bi bilo v TEŠu, bi bilo 12 mio € Wink

Avtor: solomojsterKraj: NOVA GORICA PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 8:49 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Težava zna bit lepilo. Pri blokirani gredi in segretem vijaku (lepilo se omehča) ne bi smelo bit težav.

Na silo z močno pnevmatsko pištolo lahko utrgaš glavo vijaka. (Preiskušeno) Pray

Avtor: frenkiKraj: Ljubljana (JN76GB) PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 9:10 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hvala za nasvete. Jih bom poskusil upoštevat, čeprav tole pride na vrsto šele konec tedna. Rezultat bom napisal.

Luknja za blokado gredi sicer obstaja, ampak se je ne upam uporabit, ker je vse skupaj bolj kilavo (vijak M8 in podaljšan štift cca 5mm). Skoraj ne verjamem, da bi tole vzdržalo brez deformacije štifta.

Predlog glede prestave in zavore se zdi najbolj smiselen. Bom videl, kako se bo to obneslo Think . ... ja, še prej bom pa poskusil najdet črni ključ 18 ... tole zna bit kar izziv.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Pon Apr 08, 2019 9:38 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Samo, da ga ne boš pobarval Wink
Tapravi črni nastavki so mat - svetleči črni pa so ponavadi "iz masla".

Avtor: joztomKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Apr 09, 2019 1:20 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ob prestavi in zavori bo še menjalnik dobil šuse. Ob nabijanju v gred fašejo stranski glavni ležaji na gredi. Ob segrevanju gredo tesnila in semering. Če bi že kaj blokiral, bi vztrajnik na obodu, ker je to ročica in je dokaj močno. Nikakor pa ne na štiftu na gredi za fazo kaj noter vtikat za ta namen. Če imaš kompresor vsaj 8atm in dobro pištolo, kakšno Ingersoll na stopnjo 4, bi moral iti. Če je treba, ti jo posodim.

Stran 1 od 3

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group