www.elektronik.si
Kako optimalno sestaviti Battery pack za podaljšanje dosega
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Energetika

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 2:25 pm    Naslov sporočila:  Kako optimalno sestaviti Battery pack za podaljšanje dosega
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni!

Dokaj ugodno sem nabavil za cca 7kWh baterij LI-Ion 90Ah -20 kom Ubat= 74V, Umax=85V. Kako to optimalno povezati na obstoječe baterije mojega e-avta LiFePo4 200Ah, 20 kom Ubat= 64V, Umax=69V ?

Novi pack je povezan serijsko in ima tudi BMS za 20 celic. Če odvzamem 2 celice stran bo še vedno Umax 75V, Glede na to, da krivulja padca napetosti pri LI-ion ni tako strma na začetku kot pri LiFePo4, bo verjetno kar težava ta dva sistema povezati vzporedno med seboj. Če priključim na daljše oz tanjše kable bi mogoče celo šlo, samo cca 3V padca pri 50A- ??? Če uporabim 17 celic bo pa že kar nekaj energije manj. Pa v obeh primerih bi potreboval nov BMS €=???.

Najraje bi uporabil DC-DC step down converter, a ga za tako vhodno napetost nisem našel.Razen če uporabvim pretvornik iz 80V > 24V in potem iz 24V>65V. A imam dvojne izgube in dvojni strošek nabave pretvornikov.

Tretjo možnost vidim da bi obstoječi pack sestavil na 10 celic (po dve vzporedno) -Umax 42V, in bi potem z DC-DC boost step up converterjem dvignil napetost na potrebnih cca 65v oz Imax 30A (oz dva vzporedno na Imax 60A). Med vožnjo bi potem ta dodatni pack polnil primarne baterije. Tukaj vidim potrebo po dveh pretvornikih in novem BMS-ju.

Ima kdo boljši predlog?

Avtor: qwertzKraj: Vrhnika PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 5:52 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Po moje najbolje, da to prodaš in kupiš avtu ustrezne in prilagojene akuje, če jih seveda rabiš. Ker bo na koncu več hecanja s tem, da bo to delalo in zaživelo, kot pa bo koristi.

Avtor: sscottKraj: Medvode PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 7:44 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
kaj pa stikalo oz rele in imaš ali lifepo4 ali lion

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 8:18 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Bos imel to stalno priklopljeno skupaj ali bi jemal ven iz avta?

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 9:11 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne , prodati jih ne mislim, ker če bi nabavil LiFePo4 je bistvena večja masa in volumen, pa tudi cena, jaz pa bi to uporabljal samo občasno - za planirane daljše poti. Sedaj imam cca 150kg LiFePo4 za 12,8kWh, novi pack pa ima cca 30kg za cca 7kWh.

Možnost da bi uporablja ali eno ali drugo pa tudi ni priporočljiva oz izvedljiva, saj ob konicah je poraba cca 400A, ob vožnji po ravnini pa cca 200A, kar pa za 90Ah celice nikakor ni koristno. Sicer se je prejšnji lastnik zjnimi pripreljaliz Nove gorice v Ajdovščino, a zelo z občutkom.

lp
Uroš

Avtor: MONDKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Pon Apr 22, 2019 9:39 pm    Naslov sporočila:  Kako optimalno sestaviti Battery pack za podaljšanje dosega
----------------------------------------------------------------------------
malci je napisal/a:
Če priključim na daljše oz tanjše kable bi mogoče celo šlo, samo cca 3V padca pri 50A- ???
Ima kdo boljši predlog?


Ni mi uspelo ugotoviti, kje si dobil samo 3 Volte razlike.

Med vzporedno vezana akumulatorja bo najbolje dodati nekakšen stepdown v obliki nujnega velikega porabnika. Poleti potrebuješ hlajenje, pozimi pa gretje.
Izvedba je pa malo bolj zapletena, ampak z nekaj spretnosti bi mogoče celo šlo.

Avtor: mucekKraj: Domzale PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2019 7:12 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jaz ne bi komplociral in bi naredil 18S paket.
Zdaj imas Ufull=20x3.65V in potem bi imel dodatno se 18x4.20V, ki pa jih ne bi napolnil cisto do konca (a nic ne de, se bolje s stalosca zivljenske dobe). Glavni problem ti bo izenacitev potencialov, ce bos priklapljal paket le obcasno.

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2019 8:12 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja, saj to mi je predlagal tudi prejšnji lastnik, a sem razmišljal, kako bi uporabil vse celice - 2 celice je cca 0,65kWh- toliko pa verjetno ne bi bilo izgub pri DCDC pretvorniku. Ali pač. Ne vem. Pa še za dobiti ga ni s tako vhodno napetostjo. Če bi pa res dvakrat pretvarjal, sem pa že na izgubi.

Bom verjetno res uporabil 18 celic, med seboj povezal z močnostnim relejem, tok pa omejil z malo daljšimi povezavami -recimo 2-3m Cu 16mm2

Še eno vprašanje. Sedaj je uporabljen BMS pcm-l24s40 a je dejansko nanj priklopljenih samo 20 celic. Bi se ga dalo prepričati na pravilno delovanje na 18 celic?

lp
Uroš

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2019 2:57 pm    Naslov sporočila:  Re: Kako optimalno sestaviti Battery pack za podaljšanje dos
----------------------------------------------------------------------------
malci je napisal/a:
Najraje bi uporabil DC-DC step down converter, a ga za tako vhodno napetost nisem našel.Razen če uporabvim pretvornik iz 80V > 24V in potem iz 24V>65V.

Tole se tudi meni zdi najboljša možnost. Razlika v napetosti ni velika, zato bo tudi izkoristek dober.
Dvojna pretvorba ni dobra ideja, saj bi že en pretvornik imel veliko manjši izkoristek kot prva možnost.

Verjamem, da takega ni za najti na polici, zato ga je potrebno načrtati.
Krmiliti pa ga je potrebno glede na obe napetosti, da se obe bateriji enakomerno praznita.

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2019 2:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Lahko bi med obe bateriji vezal vhod galvansko ločenega stikalnega pretvornika, njegov izhod pa na baterijo, ki je priključena na motor. Tako bi bil izkoristek veliko večji.
Zopet ga je potrebno ustrezno krmiliti in težko najti pa polici.

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Tor Apr 23, 2019 7:52 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Citiram:
Verjamem, da takega ni za najti na polici, zato ga je potrebno načrtati.

Ja, tukaj pa pri meni nastane problem glede znanja. Čeprav bi rad uporabil zaradi obstoječega BMS-ja.

Bi se dalo tegale pripraviti, da bi stabilno in dolgotrajno deloval pri vhodnih 85V? Kondenztorji so 100V. Enega imam že doma na zalogi. Tudi variak z DC 0-300V imam, a nekako mi ne diši da preverjal, kdaj bo spustil dim in zvok. Smile

lp
Uroš



Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Sre Apr 24, 2019 10:36 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če sem te prav razumel, bi rad imel pretvornik navzdol, tole na sliki pa izgleda kot pretvornik navzgor. Najbrž tudi ni narejen za 100 ali celo 200 A toka, kot bi želel.

Kar se tiče napetosti pa je potrebno pogledati kakšno čipovje je v uporabi. Nekateri IC gredo do 75 V.

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Sre Apr 24, 2019 11:50 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja, tudi meni se bolj zdi, da je narejan za step-up. Narejen je za 1500w oz Iout 30A. Če bi dal dva vzporedno bi bilo dovolj. Bom preveril če gre tudi navzdol, in se poskusil v reverse engineering-u. Mogoče mi pa uspe Smile.

lp
Uroš

Avtor: malciKraj: Polhov Gradec PrispevekObjavljeno: Sre Apr 24, 2019 7:01 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Preverjeno, in res je samo step up pretvornik Sad .
Razmišljam dalje. Če naredim polovični paket (Umax42V) in potem s tem dvignem na U=cca 65V, bo izkoristek verjetno realno okrog 90% sem potem na istem, kot če uporabim samo 18 celic.

A je za pričakovat, da bom z izoliranim DC DC pretvornikom ( npr.: takim - B0505S ) lahko simuliral manjkajoče dve celice? Oz še bolje z 12V verzijo in potem z delilnikom napetosti?
Ali pa če kdo ozna kako ugodno varianto za 18 celični BMS?

lp

Avtor: bostjangKraj: Postojna PrispevekObjavljeno: Čet Apr 25, 2019 2:05 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Izoliran DC/DC pretvornik lahko vežeš med oba paketa in s tem daješ razliko napetosti na en cel paket, to sem napisal že dva prispevka nazaj.

Pri vsaki izvedbi je vprašanje ali mora biti dvosmerna (za zaviranje ali bolj elegantno polnjenje).

Kaj misliš z delilnikom napetosti pa ne vem. Uporovni delilnik ima vedno izgube.

S pretvornikom v prilogi pa se najbrž hecaš, saj potrebuješ več tisočkrat večjo moč.

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group