www.elektronik.si
Cvetke avtomobilske industrije
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Dobra volja je najbolja, ...

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:05 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
100kwh baterija ima 70kA kratkostičnega toka pri 800VDC. O tem govori Silvo nekaj postov nazaj.
Takšno ima Rimac.
Baterijska varovalka, ki to izklopi, je v primeru kratkega stika ob nesreči edina zaščita.
Pri AC oblok ugasne, ko gre tok skozi 0. Pri DC mora pa oblok pogasiti varovalka.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Baterija v avtu ne eksplodira kot je tisti rus kazal na sliki, v večini primerov imajo potniki čas zapustiti vozilo, baterija ima vgrajen tudi kontaktor, ki prekine povezavo med baterijo in ostalim vozilom v istem hipu, ko se sprožijo zračne blazine.
Sp pa seveda izjeme, ena kona je zagorela v ameriki pa je cel svet govoril...
a vsak dan zgori na stotine "MNZ" jev pa je to čisto normalno.

@grega09
Baterije so že sedaj dobre, moje mnenje je, da je za večino ljudi dovolj 22 kWh baterija v drugem in 50 Kwh v prvem avtu z dobro polnilno infrastrukturo.
Seveda so izjeme ki rabijo 500 km vsak dan brez prestanka in tisti ki pravijo "dokler se ne morem peljati 800 km daleč in potem natankati v 5 minutah ga nočem" a na dan delajo 20 km Smile
Brat se vozi z ev-jem za 43 k€ in v 6 minutah napolni za 100 km Smile.. pa v bloku je doma.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:57 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Citiram:
Brat se vozi z ev-jem za 43 k€ in v 6 minutah napolni za 100 km Smile.. pa v bloku je doma.


Meni bedaku, stromarju s 35leti "kilometrine na elektro področju" na preprosti način razloži kako je to mogoče? ....potem se bomo šli malo matematike.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:08 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:21 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
pirpy je napisal/a:
Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.


No pa se gremo matematiko P=U*I (čisto idealen račun brez izgub)
175000/230V=760A
Od kot hudiča dobi 760A 10 minut? To bi bilo edino izvedljivo, če ima sama polnilna naprava vgrajen akumolator, ki se sicer polni z normalnim tokom, ki ga dopušča omrežje potem pa ga "prečrpaš" iz tistega akumolatorja v avtomobilskega.

Torej da spraviš to energijo v akumolator in iz omrežja recimo "pumpaš" 10A pri 230V zato potrebuješ več kot 4h.

Avtor: qwertzKraj: Vrhnika PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:28 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Za 40 k si kupim tak avto, da se v njem peljem kot gospod in ne v električni gajbi, polni cenene plastike.

Vse kar električni avto ima je visoka cena. Potem pa to visoko ceno opravičujete s tem, da se vozite 2 eur na 100 km. Delate pa max 15-20 kkm na leto.

Skratka, moč za polnjenje tako hitro mora tudi od nekje priti. Od hidro elektrarne ne, tudi od fotovoltaike ne.

Še mnogo preveč "če-jev" je v igri. Pa sem včasih bil bolj optimist glede tega. Sedaj pa vidim, da automotive industrija nima pojma ali pa noče narediti dober, zanesljiv, uporaben, lep, udoben in poceni avto.

Prodajo vam elektro golfa, povsem neuravnotežrnega po oseh in to je višek tehnike? Spaček je bil bolj uravnoteženo vozilo.

Da ne omenjam, da so avti (ne samo električni) polni software-a, ki je luknjast in poln bugov. Pa to je za zapeljat samo v prešo.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:33 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Mislim, da ima vsak SC z 8 polnilnimi postajami vsaj megavatni transformator v neposredni bližini. Potem pa če polnijo samo 4-je so moči na vseh maksimalne, ko pa peti pride pa dobi ostanek , kar pa ni problem, ker se avto polni s takšno moč samo prvih nekaj minut , potem si ravno nazaj z vc ja in mogoče kavice in nadaljuješ pot.
Polnilne ročice ima vodno hlajene.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:41 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
primer rekorderja, njegov avto se polni z 1600 km na uro prve minute Smile

Avtor: polharKraj: Dol pri Ljubljani PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 12:28 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Silvo je napisal/a:
pirpy je napisal/a:
Njegov avto se na "superchargerju" polni z 175 kW prvih 10 minut, potem hitrost pada, če bi imel tesla LR pa bi šlo do 250 kW prve minute.


No pa se gremo matematiko P=U*I (čisto idealen račun brez izgub)
175000/230V=760A
Od kot hudiča dobi 760A 10 minut? To bi bilo edino izvedljivo, če ima sama polnilna naprava vgrajen akumolator, ki se sicer polni z normalnim tokom, ki ga dopušča omrežje potem pa ga "prečrpaš" iz tistega akumolatorja v avtomobilskega.

Torej da spraviš to energijo v akumolator in iz omrežja recimo "pumpaš" 10A pri 230V zato potrebuješ več kot 4h.


Malo googlanja hitro vrne, da Tesla za hitro polnjenje uporablja 480V.
Porshe ima sistem z 800V (vendar s precej večjo močjo polnjenja - 220kW).
Te polnilnice ne uporabljajo samo ene faze.
Ugibam tudi, da te polnilnice stojijo nekje blizu energetska omrežja s srednjo napetostjo, kjer taki tokovi niso problem.
Porsche ima tudi opcijo Charge-box, ki vsebuje akumulator in kot si že sam ugotovil, deluje kot buffer.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:08 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kako ima Porsche 220 kW na 800 V,precej večjo moč polnjenja kot tesla 250 kW na 400 V?

Avtor: polharKraj: Dol pri Ljubljani PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:40 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
pirpy je napisal/a:
Kako ima Porsche 220 kW na 800 V,precej večjo moč polnjenja kot tesla 250 kW na 400 V?


Izgleda da se pogooglal stare podatke o Tesla supercharge-u.
Vidim da so pred približno enim letom predstavili 220kW polnilnico.
Tudi Porsche dela (ali pa že ima) polnilnico 350kW.
Ne glede na točno moč hitrih polnilnic, želel sem opozoriti da uporabljajo višjo napetost od omrežne in očitno ni mišljeno da bi take polnilnice imeli privat doma.

Avtor: qwertzKraj: Vrhnika PrispevekObjavljeno: Pon Maj 18, 2020 8:44 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Seveda ni to mišljeno. To je mišljeno za postavitev ob avtocestah. Kot so danes bencinske črpalke.

Edino ne vem, kako si to zamišljajo, da bo vsaka firma imela svoj tip polnilnice. Spet neumnost.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2022 8:32 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kitajci imajo še nekaj hitrejšega
Tole se pa že zelo približa polnjenju bencina na črpalki. Smile
0-80% v osmih minutah
https://www.youtube.com/watch?v=taehg2rZBpY&ab_channel=FullyChargedShow

Seveda smo v eu malce zadaj.

Avtor: SimonSKraj: Kobarid PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2022 9:13 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
....in zraven ena termo elektrarna na premog... Mr. Green

Avtor: mosqito PrispevekObjavljeno: Sob Sep 17, 2022 10:13 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ionity ima polnilnice z max močjo pol MW. V Zagrebu jih imajo, pri nas pa ne vem. Eno vem, da so preizkušali do 333kW. Samo rabiš pa on board charger, ki to zmore.

https://insideevs.com/news/559860/rimac-nevera-ionity-charger-333kw/


Zanimivo je tud emc testiranje teh čričkov....
https://www.rimac-automobili.com/media/press-releases/rimac-c_two-electromagnetic-compatibility-testing/

Stran 3 od 4

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group