www.elektronik.si
Elektro avtomobil
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Avtoelektrika
Električni avto mnenje
Električni avto imam. To je edino vozilo v družini.
3%
 3%  [ 2 ]
Imam električni avto in avto z motorjem z notranjim izgorevanjem
7%
 7%  [ 5 ]
Razmišljam o nakupu E-avta, katerega bi zamenjal za sedanji avto z motorjem z notranjim izgorevanjem. Stanujem v hiši oz stanovanju, ki bi mi omogočilo polnjenje
4%
 4%  [ 3 ]
Razmišljam o nakupu E-avta kot drugi avto (prvi ostane z motorjem z notranjim zgorevanjem). Stanujem v hiši oz stanovanju, ki bi mi omogočilo polnjenje
3%
 3%  [ 2 ]
Kupil bi E-avto a ga nimam možnosti polniti.
23%
 23%  [ 15 ]
Kupil bi E-avto - ga imam možnost polnit a je cena previsoka
23%
 23%  [ 15 ]
Za enkrat me E avto ne zanima
33%
 33%  [ 21 ]
Skupaj glasov : 63


Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:19 pm    Naslov sporočila: icon_question Elektro avtomobil
----------------------------------------------------------------------------
Ker je nekako izpadlo, kot da sem nasprotnik elekto avtomobila (kar seveda ne drži), pa poskusimo z anketo ugotoviti zakaj na splošno ni pretiranega zanimanja za E-avto.
Ankete kasneje ne gre dopolnjevati. Lahko pa razpravljamo o posameznih anketnih vprašanjah. skratka temo namenjam E-avtomobilu. Tema se je namreč razvila iz debate, ki ni v pravem forumu.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 9:53 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Najprej bo hibrid - rabljen.
Popolnoma električni trenutno ne pride v poštev, čeprav bi ga lahko brezplačno polnil v podjetju - iz solarne elektrarne in ne iz TEŠ Wink

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 10:19 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Lahko jaz odgovorim, sicer priznam, da sem intuzijast in ni mojega mnenja za jemat preveč resno...
Renault Zoe sem kupil l 2015 za 17 k€, 2017 sem menjal baterijo iz 22 na 41 kWh in od takrat je to prvi avto v družini, do leta 2018 sem plačeval najemnino za baterijo potem sem jo odkupil, do danes me je avto z vsemi stroški, elektriko, servisi nadgradnja in odkup baterije stal okoli 31 k€.
Drugi avto imam dizel, ki je ostal od prej in ima kljuko, če bi lahko na Zoe dal kljuko, bi dizla menjal za Citroen c-zero, ker rabimo 2 avta pri hiši.
Če bi danes kupoval bi kupil tesla model 3 predvsem zaradi možnosti kljuke.
Na avtu imam narejen priključek, da lahko 400 V iz baterije povežem na 30 kVA UPS, ki ima baterije enake napetosti in teoretično poganjam celo kmetijo dokler sije sonce + en dan .
Veliko ljudi je kupilo ev za drugi avto a ga sedaj uporablja za prvi, Jaz sem prej delal 15 k km s prvim in 10 z drugim, sedaj pa čez 20 z ev jem in pod 5 z drugim, z ženo se zmeraj pregovarjava kdo dobi ev-ja.

Pred kratkim so bile akcije e-golf za 27 k - subvencija in če ti doseg ustreza to res ni drago.
Ali pa e-up,citigo za 13 k po odbiti subvenciji, za drugi avto odlično.
Kaj dosti ceneje ne bo šlo en čas , ker, ko se bodo avti cenili bo tudi subvencija kopnela.

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 10:27 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pomisli, avto, ki si ga vozil prej oz. ga še voziš...za 31k€ bi ga lahko vozil še do smrti vključno s servisi in še bi ostalo za luksuz.

Ampak dobro, prispeval si majhen delež k ohranjanju čistega zraka. Ali pač?

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 10:47 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Kot sem rekel , jaz sem zadnji, ki ti bom govoril o stroških, mene so leta 2012 prepričevali, da se sončna elektrarna ne bo nikoli izplača a sem jim rekel, meni se je izplačala tisti trenutek, ko sem jo vključil Smile
Nov avto je čista izguba, najceneje je kupit poceni star avto, ga zvozit in kupit drugega, pripelje te od a do b, kaj več še sploh rabiš.?

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 10:55 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Če pa vseeno kupuješ novega, pa razmisli, e-golf za 20 k€ ???, Zoe, e-corsa,peugeot e-208,e-up,kona,ioniq,leaf,tesla,soul,c-zero. . . list je dolg.

Če pa si v dvomih, vzemi zoe 50 v najem za 3 leta daš 1 k € pologa in potem 159 € na mesec za 30 tisoč km ,po treh letih avto vrneš, izgubiš manj kot, če avto kupiš.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:06 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Pa se ustavimo malo pri ceni E-avtomobila. Koliko sem sedaj gledal cene lahko rečem, da je E-avto vsaj za 1/3 če že ne za 1/2 dražji od avtomobila z bencinskim ali dizelskim motorju. Pa je strošek izdelave res večji - po moje ne. Glede da odpadejo določeni deli kot je recimo menjalnik bi rekel, da je strošek izdelave celo nižji. Je kdo pomislil da je cena umetno navita z razlogom, da se ljudje ne bi odločali za nakup. Mislim, da večini firm ni ravno v interesu izdelava E-avtomobila. Izdelati so ga morali "na silo" zaradi pritiska politike. Zavedajo se, da zaenkrat ni ustrezne infrastrukture, ki bi omogočala polnjenje E-avtomobilov. Tako vozilo naj bi bilo "mestno". Žal velika večina ljudi, ki stanuje v bloku nima niti lastnega parkirišča kaj šele možnosti za polnjenje. Torej je potencialni kupec tisti z lastno hišo ali vsaj garažo. Tukaj pa zna biti problem spet hišni priključek. Stanovanska hiša z priljučno močjo 3x16A (7kw) gre na testno že za hišne porabnike. Bo jo vrjetno potrebno dvigniti. Kar spet poveča strošek.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:24 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Se popolnoma strinjam, da je cena ev-ja pre-navita, naftni lobi bi lahko precej povedal tu,
Potem so še subvencije, ki po moje samo podpihujejo višjo ceno, saj firme to s pridom upoštevajo in zavirajo izdelavo večje količine ev jev, pa ne raradi infrastrukture, če ponudijo ev za enako ceno kot je ICE jih bodo ljudje razgrabili.
Polnjenje doma za povprečnega uporabnika ni problem, recimo ,da na dan delaš 40 km za kar porabiš 6 - 8 kWh, čez noč to z lahkoto nadoknadiš tudi z 16 A varovalko, imam pa jaz pametno polnilnico domače izdelave , ki meri tok na glavnih varovalkah in po potrebi znižuje moč polnjenja.
Mestni avto ni za mestne ljudi, v mestu rabijo avtobuse in avto za dolge ture.
V ljubljano se vsak dan pelje 120 tisoč avtov, večino njih bi bilo lahko električnih, ki so se polnili doma čez noč.

Avtor: robertKraj: Tolmin PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:52 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
pirpy je napisal/a:

Na avtu imam narejen priključek, da lahko 400 V iz baterije povežem na 30 kVA UPS, ki ima baterije enake napetosti in teoretično poganjam celo kmetijo dokler sije sonce + en dan .


Problem je ravno v temu, da "vsi" dajo polnit avte zvečer in nastanejo špice v omrežju.
Če bi e-avti imeli vgrajen nek pametni sistem, da bi med seboj komunicirali preko el. omrežja podobno kot se odčitavajo el. števci (vsaj znotraj ene trafo postaje) bi te špice pokrili iz tudi baterij.
Ne rabijo vsi, da je avto poln ob 1h zjutraj. Če bi vsak nastavil predvideno uro prve uporabe in minimalno stopnjo napolnjenosti ob tej uri ter , da bi obstajal zgoraj omenjeni "pametni" sistem bi bilo ogromno problemov z infrastrukturo rešenih.

Problem bo nastal v starejših blokovskih naseljih, ki so bila zgrajena za plinski štedilnik, skupno centralno ogrevanje,... Plinske štedilnike povečini nadomeščajo indukcije in steklo keramične plošče. Centralno ogrevanje je marsikomu tudi drago in se nadomešča z klimo ali dvema. Dodajmo še po en e-avto na stanovanje pa pridemo do res konkretnega povečanja Rolling Eyes

Avtor: Jaka57Kraj: Grosuplje PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:54 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
ElGrigon je napisal/a:
...Ampak dobro, prispeval si majhen delež k ohranjanju čistega zraka. Ali pač?
Lepo si napisal, ali pač, kajti tudi porabljena energija se mora nekje proizvesti.
Torej, ko bo vsa električna energija proizvedena brez nafte ali premoga, lahko govorimo o čisti energiji, vendar je tukaj še v igri en zelo strupen odpadek, baterije.
V glavnem, te zadeve tudi slučajno niso tako enostavne, kot jih hočejio prikazat, da ne omenjam infrastrukture potrebne za polnjenje teh kao čistih avtov.

So pa tako ali tako predrage zadeve, glede na čistost bi človek pričakoval, da bi bila cena veliko nižja od klasičnih vozil, toda......
In seveda, kot vedno, treba bi bilo tudi malo lobiste v Bruslju povprašat po zdravju.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:55 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Res se pričakuje eksponentna rast ev jev toda tako hitro pa tudi ne bo šlo, do takrtat da bo potreba se bodo pač morali narediti pametni sistemi polnjenja.

Avtor: Jaka57Kraj: Grosuplje PrispevekObjavljeno: Pet Mar 06, 2020 11:55 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
pirpy je napisal/a:
..........V ljubljano se vsak dan pelje 120 tisoč avtov, večino njih bi bilo lahko električnih, ki so se polnili doma čez noč.
In kje naj bi se to polnilo, če bi bili vsi električni?

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Sob Mar 07, 2020 12:01 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jaka57 je napisal/a:
ElGrigon je napisal/a:
...Ampak dobro, prispeval si majhen delež k ohranjanju čistega zraka. Ali pač?
Lepo si napisal, ali pač, kajti tudi porabljena energija se mora nekje proizvesti.
Torej, ko bo vsa električna energija proizvedena brez nafte ali premoga, lahko govorimo o čisti energiji, vendar je tukaj še v igri en zelo strupen odpadek, baterije.
V glavnem, te zadeve tudi slučajno niso tako enostavne, kot jih hočejio prikazat, da ne omenjam infrastrukture potrebne za polnjenje teh kao čistih avtov.

So pa tako ali tako predrage zadeve, glede na čistost bi človek pričakoval, da bi bila cena veliko nižja od klasičnih vozil, toda......
In seveda, kot vedno, treba bi bilo tudi malo lobiste v Bruslju povprašat po zdravju.

Zato imam jaz svojo elektrarno ...
Ko bo avto za odpad pa bom baterijo vgradil v hišo in jo uporabljal še 15 let preden bo za reciklažo... (upam, da že prej kupim katero iz razbitega ev-ja)
Kot kaže se bo trenutna shema neto merjenja končala leta 2024 ali 2025, potem bo hišna baterija v navezi s sončno elektrarno, nujna.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Sob Mar 07, 2020 12:04 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Jaka57 je napisal/a:
pirpy je napisal/a:
..........V ljubljano se vsak dan pelje 120 tisoč avtov, večino njih bi bilo lahko električnih, ki so se polnili doma čez noč.
In kje naj bi se to polnilo, če bi bili vsi električni?


Vsi ne bodo nikoli električni, morali bi pa vsi, ki imamo možnost polniti na svojo elektrarno, če ni avta doma pač v hišno baterijo in zvečer v avto, če ni hišne baterije pač čez dan v omrežje in za toliko ostane vode v hidroelektrarnah za čez noč.
Možnosti je veliko ne smemo vreči puške v koruzo ob prvemu problemu, saj gre za naše zdravje in klimo.

Avtor: pirpyKraj: Topolšica PrispevekObjavljeno: Sob Mar 07, 2020 12:13 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Glej ta graf, trenutno je deževje in vodne elektrarne delujejo tudi ponoči, ker je vode dovolj, ponavadi delajo ponoči z 10 odstotki, ker varčujejo vodo za čez dan.
veš koliko elektrarn lahko deluje čez dan in bi samo prestavili vodne na noč, ...
https://www.eles.si/prevzem-in-proizvodnja

Stran 1 od 2

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group