www.elektronik.si
vžig kosilnice preko altenatorja

www.elektronik.si -> Forum in Filemanager

Avtor: gradbenik PrispevekObjavljeno: Ned Mar 08, 2020 8:40 pm    Naslov sporočila:  vžig kosilnice preko altenatorja
----------------------------------------------------------------------------
Pozdrav,

Lotil sem se izdelavo radijsko vodene vrtne kosilnice, ker pa je moje elektro znanje "prekratko" se obračam na vas za pomoč.

Naj razložim da sem iz kosilnice pobral bencinski motor, kateri je preko jermena povezan na alternator, le ta napaja dva DC elektro motorja 2x250W, vse skupaj mi krmili "sabe... 2x32 A. Ker bi pa želel izdelati še elektro štarter, (prvotno sem ga želel uporabiti od avta (twing...), kasneje sem kupil zaganjač od skuterja, potem pa sem se spomnil, da bi mogoče lahko uporabil kar alternator (ker je le ta že povezan) kot elektro motor oz, zaganjač. Ali bi po vašem mnenju to bilo izvedljivo ali ne?

Hvala za mnenja?!

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Ned Mar 08, 2020 9:24 pm    Naslov sporočila:  Re: vžig kosilnice preko altenatorja
----------------------------------------------------------------------------
gradbenik je napisal/a:
.... Ali bi po vašem mnenju to bilo izvedljivo ali ne?

Hvala za mnenja?!


Ne.

Avtor: tom_IIKraj: Primorska PrispevekObjavljeno: Pon Mar 09, 2020 9:01 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
DA
ape piaggio je imel dinamo ki je bil ob enem tudi alternator-dimamo

https://www.google.com/search?q=ape+dinamotor&tbm=isch&client=firefox-b-d&hl=sl&ved=2ahUKEwiNuPf354zoAhVVZxQKHTeuDoAQBXoECAEQKA&biw=1903&bih=944

Avtor: v.j.Kraj: Veldes PrispevekObjavljeno: Pon Mar 09, 2020 10:45 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
JE možno, kot motor bi se obnašal kot 3 fazni sinhronski s permanentnim magnetom. Predelava ni ravno enostavna, po drugi strani je vprašanje, če bo motor imel dovolj navora da obrne bencinski motor in ga zažene.

Tisto na piaggio je bilo tovarniško prilagojeno in ne moreš primerjat s klasičnim avtomobilskim alternatorjem. Večina alternatorjev na motociklih in primerljivih malih motorjih ima alternatorje (1 fazni in 3 fazni) s permanentnimi magneti, reglerji so tiristorski, ki dejansko kratkostičijo navitje da napetost akumulatorja ne uide previsoko.

V alternator vgrajeno vzbujenje in regulator je treba predelati. Regulator je večinoma vgrajen skupaj z nosilčkom krtačk, to je treba najprej predelat tako, da se na vzbujanje lahko pritisne kar največji tok, ki ga navitje za kratek čas lahko varno zdrži.

Navitje je originalno vezano v zvezdo. Ali bo to za način delovanja kot motor v redu ne vem, odvisno od razpoložljive napetosti za napajanje, lahko bi poskusil z vezavo v trikot. v vsakem primeru rabiš predelat tudi usmerniški del, verjetno najlažje bi bilo, da se vgrajene diode odstrani in se jih prestavi izven alternatorja, tako kot sam regulator. Navitja bi bilo možno prevezati v trikot, seveda bi potem moral imeti narejen preklop navitij z ustreznimi releji.

Predelava je možna, žal bi bilo to še dodatno zakomplicirano, če želiš da ti deluje kot alternator in kot motor. Še vedno ostaja vprašanje, ali bo alternator imel dovolj navora. Na spletu najdeš polno predelav, tudi v motor za pogon gokarta... mogoče je navora vseeno dovolj, ne vem, odvisno od prenosov.
Veliko bolj enostano bo, če uporabiš primeren štarter, tudi glede na predznanje bo to zagotovo boljša izbira. Ustrezen štarter bo manjši kot vsa navlaka potrebna za predelavo alternatorja

Še malo branja na to temo:
https://www.google.com/search?q=car+alternator+as+motor
https://hackaday.com/2020/01/16/car-alternators-make-great-electric-motors-heres-how/
https://www.instructables.com/id/Car-Alternator-to-Cheap-Motor/

.

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Pon Mar 09, 2020 2:07 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
tom_II je napisal/a:
DA
ape piaggio je imel dinamo ki je bil ob enem tudi alternator-dimamo

https://www.google.com/search?q=ape+dinamotor&tbm=isch&client=firefox-b-d&hl=sl&ved=2ahUKEwiNuPf354zoAhVVZxQKHTeuDoAQBXoECAEQKA&biw=1903&bih=944


Med dinamom in aletenatorjem je OGROMNA razlika. Človek sprašuje za altenator.
Dinamo ima kolektor. Proizvaja enosmerno napetost. Če na izhod priklopiš napetost se le ta obnaša kot enosmerni motor. (pratkično vsak enosmerni motor deluje kot dinamo)
Altenator ima drsne obroče. Proizvaja izmenično napetost. Po večini je trofazni usmernik narejen že v samem altenatorju. Videl sem tudi take, ki imajo usmerniški blok zunaj - lahko kar zraven regulatorja.
V svoji delovni praksi sem in enih in drugih precej popravljal. (diname danes skoraj ne najdeš več) Kako bi altenator zagnal kot motor nimam pojma. Verjetno se bi vrtel, če bi drsne obroče kratko sklenil. Na stator pa dovedel izmenično napetost. V tem primeru bi pač bil asihronski motor.

Avtor: v.j.Kraj: Veldes PrispevekObjavljeno: Pon Mar 09, 2020 6:37 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne Silvo, nisi prebral kar sem napisal in nisi pogledal linkov... te pač ne zanima.

Na drsne obroče pritisneš napetost vzbujanja, vendar mimo regulatorja, čim več kar je možno, da je rotor namagneten maksimalno, da lahko zagotoviš navor.

Na stator priključiš 3 faze vendar iz elektronskega krmilnika... tako nastane BLDC motor.

To je to, zgleda čisto enostavno, vendar ne za začetnika. Alternator je vezan v zvezdo, tako kot generator daje višjo napetost. Če ta isti stroj želiš uporabit kot motor in bo vezan v zvezdo, rabiš primerno visoko napajalno napetost, če ga vežeš v trikot, je potrebna napajalna napetost lahko nižja.

Vrtlaji (maksimalni, v prostem teku, ...) pri BLDC motorju so odvisni od krmilnika, od napetosti je odvisen navor. Seveda vrtljaji ne bodo doseženi, če je obremenitev večja od dovedene moči, kar je logično.

Avtor: gradbenik PrispevekObjavljeno: Pon Mar 09, 2020 7:58 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Uff, hvala fantje za bliskovite odgovore,

sem že opustil misel na izdelavo zaganjača iz altenatorja.
Se bom držal kar 2 varijante, zaganjač od skuter z odmičnim "ala sklopko" zobnikom, čeprav zaenkrat še nimam pojma kako bom stvar povezal. javascript:emoticon('Smile')

Mimogrede, še eno vprašanje, kupil sem kitajski obratomer, katerega sem želel priklopiti na altenator, kateri bi kazal obrate motorja oz. altenatorja. Zadevo sem priklopil na + in - ter signal na W (altenator) vendar zadeva ne deluje, mogoče ve kdo zakaj, ali moram priklopiti še kaj vmes? Smile

Hvala, LP!

Avtor: jozkocKraj: Ljubljana PrispevekObjavljeno: Tor Mar 10, 2020 11:30 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
tom_II je napisal/a:
DA
ape piaggio je imel dinamo ki je bil ob enem tudi alternator-dimamo

https://www.google.com/search?q=ape+dinamotor&tbm=isch&client=firefox-b-d&hl=sl&ved=2ahUKEwiNuPf354zoAhVVZxQKHTeuDoAQBXoECAEQKA&biw=1903&bih=944


Mislim da je tom_II hotel povedati da bi na mesto alternatorja vgradil dinamo-štarter.

Tudi eden od starinskih avtomobilov ga je imel, če ni bil to celo Spaček, nisem prepričan.

Dinamo-štarter kot generator elektrike ni tako učinkovit kot alternator, in tudi nima toliko navora kot navaden štarter, je nekakšen kompromis med obojim, se pa privarčuje na prostoru ker je oboje v enem ohišju - generator elektrike + štarter.

Avtor: Energetik-mKraj: Zagorje PrispevekObjavljeno: Tor Mar 10, 2020 11:45 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Tudi NSU Prima ga je imela direktno na glavni gredi.
Nekaj številk večjega ima pa dizel električna lokomotiva, Kennedijevka. Generator, ki sicer služi za napajanje glavnih pogonskih motorjev, deluje tudi kot zaganjač za dizel.

Stran 1 od 1

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group