www.elektronik.si
Enofazni elektro motor
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja  :||:
www.elektronik.si -> Oprema, stroji in orodja

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 9:36 pm    Naslov sporočila:  Enofazni elektro motor
----------------------------------------------------------------------------
Pozdravljeni!

Sem nov na forumu in povrhu še strojnik :S, nejverjetneje idealna kombinacija za postavljanje neumnih vprašanj s področja elektro stroke hehe.

Torej, imam sledečo težavo:

Pred časom sem nabavil rabljen tlačni čistilec, ki je gnan s pomočjo enofaznega elektro motorja moči 2.4kW. Težava je v tem, da se elektro motor močno pregreva (in najverjetneje tudi ne dosega polnega števila obratov, namreč curek na pištoli je razmeroma šibak) in ga zato inzklaplja bimetalno stikalo v elektro motorju. Vso stvar sem razdrl in ugotovil, da je prešnji lastnik "malo šaril" po napeljavi in vezju elektro motorja. Na motor je an novo vezal zagonski kondenzator 60uF. Motor se greje tudi, če je popolnoma neobremenjen.

-Zanima me, kako mora biti dejansko vezan enofazni elektro motor, če iz ohišja vodijo štiri žice (črna, rdeča, bela in modra)? Prosim, za neko skico, ki mi bo malo raztomačila vezavo. Če me spomin ne daje, se trikot vezava uporablja za vezanje trifaznih motorjev na eno fazno?
-Po mojem mnenju, manjka tudi delovni kondenzator, zato me zanima, če je mogoče to razlog pregrevanja. Če je, kolikšna naj bo vrednost le-tega?
-Ali je mogoče, da se motor pregreva zaradi uničene izolacije statorskega navitja? Samo potem motor sploh ne bi smel zagnati?
-Gred motorja se vrti gladko in jo je z roko mogoče vrteti brez težav. Torej ni možnosti, da so ležaji zanič.
-Mogoče za pomoč lahko omenim še to, da motor iz omrežja vleče kar veliko toka. V trenutku zagona po celi hiši luči "zamežikajo. Imel sem namreč že motorje podobnih moči, pa se to ni dogajalo........vsaj jaz se tega ne spomnim.

Za pomoč se naprej zahvaljujem in vas pozdravljam.

Avtor: strobosKraj: Brežice PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 9:51 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Možnosti napak je veliko. Ena je tudi, da ne dela centrifugalno stikalo.

Lp

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 9:53 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Aha, centrifugalno stikalo! Nanj sem pa čisto pozabil. Kje se pa nahaja oz. kako sploh zgleda?

Avtor: rkulcar2Kraj: Lendava PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 10:22 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Preveri na tablici motorja velikost kondenzatorja. Namreč če je motor brez centrifugalne sklopke ,je zagonsko navitje preko kondenzatorja stalno pod napetostjo,posledica večjega kond. je segrevanje motorja.

LP.

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 10:35 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Hmm ja saj, ravno tu se pa stvari zapletejo.........na motorju, niti nikjer drugje, ni nobene tablice z osnovnimi podatki :S. Gre za Italijansko zadevo in v tem primeru se Italijanom očitno ni zdelo smiselno podati osnovnih karkteristik motorja.

Poizkušal sem tudi s kondenzatorjem 50uF, ampak ga ni zagnal, sem mu moral pomagati z roko pa še bolj hitro se je zagrel (no, saj bimetalno stikalo ga je prej izklopilo). Ali to pomeni, da bi bilo dobro vezati večji kondenzator?

Tlačnega stikala tudi nikjer ne najdem. Zadeva ima samo statorsko navitje, rotor pa ima železno sredico in je brez navitja.

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 10:43 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
rkulcar2 je napisal/a:
Preveri na tablici motorja velikost kondenzatorja. Namreč če je motor brez centrifugalne sklopke ,je zagonsko navitje preko kondenzatorja stalno pod napetostjo,posledica večjega kond. je segrevanje motorja.

LP.


To pomeni, če kondenzator med obratovanjem izključim, se mora motor ustaviti? In ali bi moral motor vezati tako, da bi imel na razpolago tudi delovni kondentator, recimo 25uF? Samo glede na to, da se motor nonstop prižiga in ugaša (pač odvisno kako ravnam s pištolo in posledično tokokrog vklaplja in izklaplja tlačno stikalo), sploh obstaja delovni konde. v tem primeru?

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 10:48 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
2.4KW je "hudo močan" enofazen motor. Čisto normalno je, da se pozna zagon na lučeh v hiši. Mislim, da 16A varovalka komaj zdrži zagon takega motorja.

Zakaj se greje:
Vzrokov je lahko več.
-načeto navitje (medovojni stik)
-slabi ležaji, poškodovan ventilartor
-nepravilno zvezan (zamenjano glavno ter pomožno navtje)
- zapikano centrifugalno stikalo (če ga motor ima)
(centrifugalno stikalo je stikalo, ki je običajno montirano na pokrov motorja, vključuje ter izključuje pa ga poseben mehanizem montiran na rotor motorja. Namen centrifugalnega stikala je odklop zagonskega kondenzatorja, ko motor doseže določene obrate)
-Vzrok za segrevanje in premajhne obrate je lahko tudi instalacija. Spomnim se primera, (šrotar Miostandad) Na njem je enovafen motor podobne moči. Na podaljšku dolžine 50m s presekom vodnika 1.5mm nikakor ni dosegel polnih obratov. Padec na podaljšku je bil prevelik.

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 11:01 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja motor je 2.4kW. To piše na ohišju tlačnega čistilca. Sicer gre za Lavor eagle 24,ki ima sledeče karakteristike:

-pretok 480l/min
-delovni tlak 140bar

Podaljšek je dolg cca 3-4m. Tlačnega stikala pa motor očitno nima. Torej, potem je res lahko kriva že načeta izolacija navitja ali pa mogoče pre šibak kondenzator?

Kaj pa vezje, mi lahko prosim nekdo pove, kako se pravilno zadeva zveže. Torej,iz motorja so speljane štiri žice: Rdeča (faza), črna (nula), potem pa še modra in bela (vezan bil kondenzator)

Avtor: gumby PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 11:12 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Poslikaj zadevo, bomo lažje pomagali...

Avtor: SilvoKraj: Koroška-okolica Dravograda PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 11:19 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Zvezano bi moralo biti nekako takole:

Koda:

                   rdeca
        +------o-------------+
        |   ||     modra     |
     o--o---||-o--------+    |
            ||          |    |
                        )    )
                        )    ) glavno
                 pomozno)    )
                        )    )
                        )    )
                        |    |
                    bela|    |
    o----o------o-------+    |
         |          crna     |
         +------o------------+




Predpostavlja se, da je bela-modra pomožno navitje (če boš pomeril upornost bi morala biti malo večja kot upornost glavnega navitja)
Če se zamenjajo konci istega navitja med sabo, se bo zamenjala smer vrtenja motorja.

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Sre Dec 19, 2007 11:32 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Silvo,

tako je bil vezan elektro motor tudi sedaj, torej očitno OK (hvala za skico). Ostane še samo kondenzator, ali pa zdelano navitje (tega, kar si najmanj želim Confused )?

Sicer pa bom slike pripel jutri.

Avtor: ElGrigonKraj: okolica Lenarta PrispevekObjavljeno: Čet Dec 20, 2007 12:28 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Za pregrevanje motorja pripomore tudi kondenzator napačne kapacitete. Pogonski kondeznator za 2.4KW bi moral biti okrog 63uF, če pa ima sklopko pa krepko čez 100uF.

Avtor: jurKraj: [color=zelena]Ljubljana[/color] PrispevekObjavljeno: Čet Dec 20, 2007 10:14 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Praviš, da je curek na pištoli slab. Preveri, da ni slučajno kje kaj zamašeno. Predvsem vhodni filter ali črpalka. Načeloma bi morala naprava imeti tlačno stikalo. Če ga ni in bo pištola zaprta (ali je nekaj zamašeno), bo pritisk narastel, motor pa bo obratoval v zavrtem stanju in se bo zato pregreval. Tlačno stikalo ni montirano na motorju, ampak nekje na ceveh za vodo.

Ali se motor greje tudi če njegova os ni priključena nikamor (brez črpalke čistilca)?

Jur

Avtor: que_tallKraj: Celje PrispevekObjavljeno: Čet Dec 20, 2007 10:41 am    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ja, najprej sem posumil na tlačno stikalo (sem mislil, da je vzmet preveč stisnjena) ampak na koncu se je uzkazalo, da se elktromotor pregreva tudi, če ni ni obremenjen.

Danes bom šel kupit kandenzator vrednosti 100uF in ga priklopil. Me zanima, kako bo potem deloval.

Avtor: Sergej PrispevekObjavljeno: Čet Dec 20, 2007 8:03 pm    Naslov sporočila:  
----------------------------------------------------------------------------
Ne spregledat možnost, da je termično stikalo poškodovano / 'pretegnjeno'!

Vsekakor bi priporočil meritev dejanske temperature navitja. Preko upornosti zna bit sicer malo nerodno, če je stikalo izklopljeno. Wink

Stran 1 od 4

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group