www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Mehki zagon-frekvenčni pretvornik?
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
smartgsm
Član
Član



Pridružen-a: Sob 10 Apr 2004 11:54
Prispevkov: 364
Aktiv.: 1.63

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 19, 2008 11:52 am    Naslov sporočila:  Mehki zagon-frekvenčni pretvornik? Odgovori s citatom

Imam sledečo situacijo:
2xenofazni motor 0.8 kw z zavoro. (lahko se preveze v trofazni).

Sistem je podvojen zaradi varnosti.
Oba motorja imata reduktor in boben z pletenico.
Pletenica pa dviguje ploščad.
Se pravi neke vrste dvigalo.



Kaj bi rad naredil:
mehki zagon s katerim bi dosegel, da ob vklopu oba motorja začela počasi povečevat vrtljaje in tudi navor/moč. S tem bi se doseglo, da oba motorja vlečeta z približno enako silo(enostavno oba napneta pletenico). In seveda bi se rad izognil sunkovitemu zagonu oz ustavljanju.


Kako izvesti mehak zagon enofaznega motorja?
Zaporedno dodajat upore in jih z releji krmilit po stopnjah?
Tiristorsko?
Kaj drugega?

Uporaba frečvenčnega pretvornika in seveda trofaznega priklopa...
Ali se lahko zveže dva enaka motorja na en frekvenčni pretvornik?
Ali je možno nastavit tudi moč oz napetost? Recimo , da se pri frekvenci od 0 do 30 hz moč poveča od 0w do nazivne. Pri tej rampi pa se potem doseže enakomerno napetost pletenice.

Pa seveda hvala za pomoč....
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.03

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 19, 2008 1:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če potrebuješ samo mehki zagon in mehko ustavljanje, končni vrtljaji pa bodo nazivni (pri 50Hz), lahko uporabiš modul za mehki zagon .

Je dokaj robustna zadeva. Imaš možnost bypass stikala mimo modula, možnost odklopa motorja med delovanjem (kontaktor med modulom in motorjem, česar frekvenčni pretvornik ne prebavi najbolje ) in tudi dva motorja vzporedno bi delovala. Ker to je industrijski 3x triak modul, ki se jim faza odpiranja spreminja 20-180° in se na priključeno breme ne ozira. "Slabost" je samo konstantna končna frekvenca 50Hz. Parametre (zagonski navor, čas 0-max.rpm, čas do max.rpm-0) se nastavi s trimerji. Je tudi dosti cenejši od primerljivega frekvenčnika. In ja, obstaja tudi mehki zagon za enofazne motorje.

Frekvenčni pretvornik tudi zmore poganjati dva motorja vzporedno, vendar ne vektorski tip. Navadne je dandanes že malce težje dobiti. Vektorski tip namreč sam zaznava fazne zamike, cosFI, tokove, upornosti navitij, povratno inducirano napetost, rpm, ... vse mogoče parametre, ki jih pridobi od motorja, da dinamično prilagaja svoje izhodne parametre (napetost, frekvenca, navor) glede na obremenitev motorja. Zato vektorski tip sproti poskrbi (sprememba U in f), da se bo motor robustno vrtel z nastavljeno hitrostjo (PID regulacija). Navaden tip pa dopušča sesedanje rpm ob obremenitvi in povečanje ob razbremenitvi.
Posledično dva motorja vzporedno povsem zmedeta vektorski tip frekvenčnika, navadnega pa ne.
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14557
Aktiv.: 65.25
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 19, 2008 1:06 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če bi želel spreminjati delovne vrtljaje je seveda boljša rešitev frekvenčni pretvornik kakor pa mehki zagon. Tudi nadzor nad vrtljaji (rampa pospeševanja) bo konstantna praktično ne glede na obrememitev, kar pa pri mehkih zagonih ni- vsaj s tistimi, katerimi sem imel opravka. (Siemes, Eurostart, ...) Na en frekvenčnik lahko daš dva motorja. Mora biti ustrezne le moči.
_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.24
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 14, 2008 9:32 pm    Naslov sporočila:  Se ti da malo brati? Odgovori s citatom

Zdravo

Priporočam frekvenčni regulator - spreminja frekvenco zato praktično moč motorja skozi cel spekter frekvence ostaja ista.

Mehki zagon, pa zmanšuje moč motorja s thiristorji, pri zagonu spusti le končni del polperiode skozi navitje motorja. Pomeni, da na začetku zaganjalne rampe vklopi na koncu vsake polperiode na koncu zaganjalne rampe pa na začetku vsake polperiode (zaganjalna rampa = čas zaganjanja motorja). Zagon je mehak (ne uničuje mehanskih delov) toda zagonski tok mu strašansko naraste po moji oceni do 3-krat. V tem primeru je predvsem problematično motor spraviti iz mrtve točke (začeti vrteti - nima dovolj navora), da se premosti to težavo imajo mehki zagoni funkcijo "click start" (ne vem če sem popolnoma točno napisal) regulira pa se mu tok (mogoče pa napetost) in čas, da se motor spravi iz mirovanja v vrtenje.

Kar se tiče zaganjanja dveh motorjev z enim frekvenčnim regulatorjem je seveda možno, tudi premostitev frekvenčnega regulatorja pri polnih obratih je možna (glej dodani link).

www.ramusa.com/PDFs/ATV61_1-75HP_Installation.pdf

Pred kakšnim tednom sem se zanimal za zgoraj opisani FR moči 7,5 kW in stane okoli 1050€ brez DDV-ja.

Upam, da sem bil dovol izčrpen in preprost za razumevanje.

LP

Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 22.30
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2008 12:08 am    Naslov sporočila:  Re: Se ti da malo brati? Odgovori s citatom

Marjanp je napisal/a:
... toda zagonski tok mu strašansko naraste po moji oceni do 3-krat.
...

Pa ne da ti malo peša spomin Smile ... tok že pri 110kW motorju naraste celo toliko, da posledično skuri kakšen podzemni daljnovod ... never forget TL & Vič - domino efekt ... Twisted Evil
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.24
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2008 6:55 pm    Naslov sporočila:  Moja napaka Odgovori s citatom

V prejšnjem prispevku sem trdil, da je v mehkem zagonu uporabljen thiristor.
Ni res uporabljen je triac, oziroma več triac-ov.

Frekvenčni regulator pa ima močnostni del izdelan s transistorji.

No pa še za Iztoka. Prvi vzrok je bil neustrezno nastavljen mehki zagon.

Vaja dela mojstra:
Nekateri mehki zagoni omogočajo tudi nastavitev limita toka v času zagona (po rampi) toda takrat motor na koncu rampe iz obratov katere lahko doseže s tem limitiranim tokom preklopi v direktni zagon (predpostavljamo, da je zagon težak in z dovoljenim limitiranim tokom v času rampe ne doseže nazivnih vrtljajev).
Vseeno pa je bolje da ob zagonu tok omejimo saj tako dobimo vsaj (primerjava z zvezda trikot stikalom) mehek zagon po rampi, do točke, ko motor preklopimo v zvezdo, iz zvezde pa tudi sam mehak zagon štarta kot bi ga preklopili v trikot.

Malo komlicirana razlaga toda iz električnega vidika kar smiselna.

Iztok pa še to motor je bil približno 50 kW raje manj 45 ali celo 40 kW. Če ne omejiš zagonskega toka, odnese 400A varovalke (v tem primeru vse hkrati izparijo prebijejo na maso), ker prebijejo na maso odnese tudi 1 kA glavne varovalke na sekundarni (3X380 Vac) strani transformatorja, na primarni strani transformatorja (3x10 kV) pa se zgodi kar je omenil Iztok.

To je malo zgodovine, da se prepričate, da s štromom resnično lahko kaj ocremo.

LP

Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.03

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 15, 2008 11:34 pm    Naslov sporočila:  Re: Moja napaka Odgovori s citatom

Marjanp je napisal/a:

Iztok pa še to motor je bil približno 50 kW raje manj 45 ali celo 40 kW. Če ne omejiš zagonskega toka, odnese 400A varovalke (v tem primeru vse hkrati izparijo prebijejo na maso), ker prebijejo na maso odnese tudi 1 kA glavne varovalke na sekundarni (3X380 Vac) strani transformatorja, na primarni strani transformatorja (3x10 kV) pa se zgodi kar je omenil Iztok.
A, da ja ?
Doma imamo motorje do 55kW 1450/min na 125A pancerkah. Masa "bremena" pa je primerljiva z maso rotorja motorja - zagnati je treba cca 400kg skupne mase. Zagon poteka brez problema. Cca 15 sekund do preklopa zvezda/trikot in še 5 sekund do polnih vrtljajev.

Pancerke so že tako stare, da so še iz časov, ko so očitno delali trpežnejše Laughing .

Na 400A pancerkah pa brez težav zaženeš 132kW 1450/min motor s skoraj 1000kg skupne mase vrtečih se delov.

No, dodal bi še to, sem to pisal za mline - torej je potrebno zagnati samo maso (vztrajnik) na neke vrtljaje. Ko so polni vrtljaji doseženi, je obremenitev 0. Nato pa pri mletju pomagata energija vztrajnika in motorja.

Pri posebno težkih, nekajminutnih zagonih, pa so tokovi takšni, kakršni so zagonski tokovi danega motorja. Le da trajajo zelo dolgo časa. Z modulom za mehki zagon se zagonski tok omeji tako, da na motor ne spustimo vseh 180° polperiode napetosti, ampak kot počasi povečujemo od nekih min° do 180°. Po "ceneni" rampi. Kajti rampa od frekvenčnega pretvornika je dražja Smile .
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.24
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2008 8:48 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Živjo Igo

New vem kaj si hotel povedat.
Res pa je, da sem pozabil omeniti, da je omenjeni cca. 50 kW motor z drsnimi obroči, kar pomeni z navitim rotorjem in se ga je predhodno zaganjalo z upori v krogu rotorja. Z zagonom s spreminjanjem uporov od max. upornosti do upornosti 0 E tak motor požre po fazi max. 80 A.

Zgoraj sem omenil da mehki zagon ni bil pravilno parametriran, opisal sem tudi, kaj je bilo narobe - mogoče bo to komu koristilo.
Poskušaj poizvedi kateri so najtežji zagoni, se najde tudi težjega od ventilatorja, vsekakor, pa vztrajnik to ni.
Kaj pa pomeni, če zaganjaš asinhronski stroj z navitim rotorjem z mehkim zagonom pa povprašaj, da ne bom preveč pametoval.

Lahko se s čem ne strinjaš, samo v zgornjem sporočilu je stvar, katero sem praktično doživel.

Če imaš namen stvari nasprotovati zato, da naprotuješ pa kar nadaljuj.

LP

Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Marjanp
Član
Član



Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28
Prispevkov: 250
Aktiv.: 1.24
Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2008 9:28 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še nekaj me moti ob razlagi delovanja mehkega zagona.

V tej rubriki sem že dvakrat zasledil da mehki zagon proži triace od min° do 180°.
Jaz pa trdim da od 180° do min° stopinj (sinus med A1 in A2 doseže dovol veliko napetost za prevodno smer.

Razlaga za eno polperiodo sinusne napetosti - breme ohmsko.
Triac (tudi thiristor) deluje tako, da ko mu na G (gate) dovedemo impulz "vžge" in je prevoden vse do takrat dokler napetost med A1 in A2 ne pade na nič voltov.

Zato moramo za majhno (efektivno) moč na bremenu prožiti triac proti koncu polperiode - pomeni malo pred koncem sinusa pomeni malo pred 180° sinusne krivulje - vedno preneha prevajati na 180° sinusa ko gre napetost skozi ničelno točko,
za veliko (efektivno) moč na bremenu pa moramo triac prožiti čim prej - teoretično pri 0° sinusne krivulje, da dobimo na sponkah bremena čim višjo možno (efektivno) napetost, posledično tudi tok zato tudi moč.

Kaj se dogaja z induktivnim bremenom (motorjem) je pa že preveč nakladanja, praktični primeri so zgoraj.

LP

Marjan
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.03

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2008 10:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Marjanp je napisal/a:
Še nekaj me moti ob razlagi delovanja mehkega zagona.

V tej rubriki sem že dvakrat zasledil da mehki zagon proži triace od min° do 180°.
Jaz pa trdim da od 180° do min° stopinj (sinus med A1 in A2 doseže dovol veliko napetost za prevodno smer.
Prvič sem se res napačno izrazil - "faza odpiranja".
Drugič pa sem pisal o "kotu" odpiranja.
Spet ne najbolj posrečen izraz, ja. Ampak obakrat je bilo mišljeno enako, da
ob začetku zagona spustimo na motor npr 20° polperiode, potem pa postopoma spuščamo gor vse večji del polperiode. Delovanje triaka mi je povsem jasno. Tudi to, da ob zagonu najprej počakamo 160° , nakar za 20° vklopimo triak. Potem postopoma čakamo vse manj časa, preden vklopimo triak.

V bistvu sva oba opisovala isti dogodek Wink , a z drugega zornega kota. Jaz sem v opisu povečeval del polperiode, ko je triak odprt (sorazmeren moči), ti pa si zmanjševal tisti del polperiode, ko je triak zaprt (stvar krmiljenja triakov).

Marjanp je napisal/a:
Če imaš namen stvari nasprotovati zato, da naprotuješ pa kar nadaljuj.
Nimam namena nasprotovati in se opravičujem, če je tako izgledalo. Verjetno zaradi " A, da ja? ", saj glede na domače izkušnje od 55kW motorja tega res nisem pričakoval. Bom jutri zagnal en 55kW motor in na 600A ampermetru gledal, do kod skoči kazalec ob samem vklopu.

S tistim "zagonom z Viča" sem seznanjen že od tukaj: Na tretji strani .

Moj prvi odgovor je bil namenjen primerjavi med frekvenčnikom in modulom za mehki zagon, da je @smartgsm dobil nek splošen pregled. Če bo rabil podrobnosti, bo pa vprašal.

V drugem odgovoru pa sem opisal par domačih primerov iz proizvodnje in podal okoliščine, v katerih so se zagoni dogajali (zagon vztrajnika).
LP,
Igor

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ghost
Član
Član



Pridružen-a: Tor 11 Mar 2008 12:55
Prispevkov: 47
Aktiv.: 0.24
Kraj: MARIBOR

PrispevekObjavljeno: Sre Apr 16, 2008 11:52 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi v tem primeru uporabil frekvenčni pretvornik.Imam kar nekaj izkušenj z
frekvenčniki in mehkimi zagoni ,zato mislim ,da je frekvenčnik boljša rešitev,že
zaradi tega ,ker imajo neskončne možnosti nastavitev in prilagajanja,ter raznih
nadgradenj,lahko pa tudi krmiliš dva el motorja.Seveda pa moraš izbrati pravi
tip frekvenčnika,je pa tudi dražja varijanta od mehkega zagona.

_________________
VILI
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14557
Aktiv.: 65.25
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 17, 2008 2:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Ker je ravno govor o frekvenčnikih -takole izgleda 500KW (prve tri omare na fotofrafiji) škatla levo zraven je zaviralni upor. Notranjost pofotografiram ob priliki, ko bo zadeva stala.


fp500kw.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  936.32 KB
 Pogledana:  16 krat

fp500kw.jpg



P4170113.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  404.7 KB
 Pogledana:  8 krat

P4170113.jpg



mehki.jpg
 Opis:
Mehki zagon podobne moči.
 Velikost datoteke:  965.44 KB
 Pogledana:  10 krat

mehki.jpg



zaviralni.jpg
 Opis:
Nekaj zaviralnih uporov za frekvenčnike manjših moči.
 Velikost datoteke:  1023.61 KB
 Pogledana:  14 krat

zaviralni.jpg



_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 19.64

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 17, 2008 2:11 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

offtopic:
Silvo kaki kabli so tisto zadaj na polici, ko so zaviti pod pravim kotom?
Sem že slišal za primer, da je ob takem ostrem kotu počila notranja izolacija in je bil kabooom

_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Silvo
Moderator
Moderator



Pridružen-a: Pon 24 Feb 2003 17:09
Prispevkov: 14557
Aktiv.: 65.25
Kraj: Koroška-okolica Dravograda

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 17, 2008 4:08 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

gumby je napisal/a:
offtopic:
Silvo kaki kabli so tisto zadaj na polici, ko so zaviti pod pravim kotom?
Sem že slišal za primer, da je ob takem ostrem kotu počila notranja izolacija in je bil kabooom


Tam teče zelo veliko kablov. Krivine so blage. Nekaj posnetkov kablov od blizu sem pripel pred časom tukaj. Gre za isto linijo.

_________________
lp
Silvo
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gumby
Član
Član



Pridružen-a: Sob 28 Apr 2007 12:32
Prispevkov: 4066
Aktiv.: 19.64

PrispevekObjavljeno: Čet Apr 17, 2008 4:30 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tole sem mislil...


fp500kw2.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  17.63 KB
 Pogledana:  14732 krat

fp500kw2.jpg



_________________
Tule nisem več aktiven.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtomatizacija v industriji Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 79 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group