|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Če bi avtomobil na električni pogon izdelovali serijsko, bi ga kupil |
V vsakem primeru, služilo bi mi kot prvo vozilo |
|
20% |
[ 39 ] |
Če bi imel zagotovljeno polnjenje na lokacijah vožnje |
|
37% |
[ 70 ] |
V vsakem primeru, služilo bi mi kot drugo vozilo |
|
6% |
[ 12 ] |
V primeru, če bi bila cena bistveno nižja od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem, kot 1. vozilo |
|
17% |
[ 33 ] |
V primeru, če bi bila cena bistveno nižja od vozila z motorjem z notranjim izgorevanjem, kot 2. vozilo |
|
9% |
[ 18 ] |
V tem trenutku se v nobenem primeru ne bi odločil za nakup vozila na električni pogon |
|
8% |
[ 17 ] |
|
Skupaj glasov : 189 |
|
Avtor |
Sporočilo |
Azrael Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 23.88 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 3:28 pm Naslov sporočila: |
|
|
Saj so ti že na Slo-tech foumu v temi Zakaj so električni avtomobili prava stvar, lepo povedali, da je stavr popolnoma nerealna.
Že sedaj elektriko uvažano 24/7, daljnovodi so na psu, možnost sesutja sistema vsak dan večja.
Da bi zapisano v zgornjem blogu postavilo na realna tla, rabi Slovenija vsaj 5 delujočih nukleark s 1000MW inštalirane moči in daljnovode take kot se šika. Žal pa nimamo čisto nič od tega in zato je opis fantastika, da bi dobil pridevek znanstvena, bo preteklo še veliko vode.
Variacij projekta beter place je bilo že ogromno, vsakič ko politkanti uspejo napumpat ovce, da je nafte samo še za en vžigalnik in pametno zamolčijo, da je znanih zalog vsa še za 10.000 let.
Rezultati teh projektov so vedno enaki: par koritarjev se je bajno opomoglo in projekt, ko je skuril goro denarja in dal 0 rezultatov, lepo crknil (dobro da so zlobni naftarji vsega krivi). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
surla Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 716 Aktiv.: 3.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 3:45 pm Naslov sporočila: |
|
|
Takih kot si ti je od nekdaj bilo in vedno bodo.
Ko je nekdo dobil idejo , da zemlja mora biti okrogla se je nanj usul plaz kritik , še zažgati so ga hoteli.
Ko je nekdo začel eksperimentirati z žarnico so se mu smejali .
Ko je nekdo objavil , da bo napravil avto , ki bo šel 20 km/h so se "resni znanstveniki prijeli za glavo in izračunavali , da bi taka hitrost človeka raztrgala.
Ko so izdelali HD 10MB je prevladovalo mnenje , da je to skrajna meja navzgor.
Če bi pred 100 leti izjavil , da bomo pristali na luni bi te strpali v norišnico.
Če bi pred 20 leti nekdo prognoziral , da bomo imeli v žepih napravice s katero se lahko kadarkoli kjerkoli pogovarjaš s komerkoli na svetu bi bil deležen posmeha.
Kljub takim , kot si ti bo slej ko prej prišlo do tega in še najmanjša ovira bo pomanjkanje elektrarn.
Kaj misliš , da bo cela Slovenija čez noč kupila el. avto? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4592 Aktiv.: 20.58 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 4:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ojej smo črnogledi....
Če si vsak, ki kupi el. avto postavi na streho še par sončnih panelov izginejo vsi tvoji dvomi . Samo nekaj pa mislim, da res drži. To, da je nafte še veliko. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 23.88 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 5:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
Solarni paneli so slepa ulica, zaenkrat, tehnologija je zaradi radodarnih subvencij ostala na ravni leta 1980. Mogoče se bo kaj premaknilo, ko so lani v ZDA zaprli državne donacije takim "virom".
Na voljo, torej nekaj kar lahko dejansko kupiš in ne samo na papirju, imamo samo fotovoltaične solarne panele, ki porabijo skoraj toliko energije za izdelavo, kot jo spumpaš iz njih v celi njihovi (kratki) življenski dobi. Potem pa še reciklaža in akumulatorji... Pozitivna nula ali še to ne. OK za otočno obratovanje so tudi taki v redu, za primaren vir pa ne.
In še solar je, kot vir elektrike neuporaben za elektroenergetsko omrežje zaradi katastrofalne nezanesljivosti - za sekundo naprej ne veš ali elektrika bo in koliko jo bo. Tako kot veter - uporabno samo če horeš sesutje elektroenergetskega sistema, kar so red leti lepo občutili v Nemčiji.
Avto na elektriko je uporaben za redke specifične primere (vozički za golf, elektroviličarji in gokart za zaprte prostore), potem je pa konec. Že 80 let, čeprav vsako leto predstavijo par novih "revolucionarnih" modelov in še par 100 hobi projektov.
@surla
O tvojih žalitvah in podtikanjih pa samo to.
Zgodbe o elektro avtu poslušam redno od leta 1976. In kaj se je spremenilo v teh letih? Pri elektro avtu nič, še vedno ima iste probleme, kot takrat in je zaradi njih neuporaben za mainstream. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4592 Aktiv.: 20.58 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 8:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
No ja. Bom pa kupil ta generator in ne bom imel več težav z elektriko. _________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MatejUSA Član
Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 7:11 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.11 Kraj: Palo Alto, CA
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 8:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Azrael je napisal/a: |
Saj so ti že na Slo-tech foumu v temi Zakaj so električni avtomobili prava stvar, lepo povedali, da je stavr popolnoma nerealna.
Že sedaj elektriko uvažano 24/7, daljnovodi so na psu, možnost sesutja sistema vsak dan večja.
Da bi zapisano v zgornjem blogu postavilo na realna tla, rabi Slovenija vsaj 5 delujočih nukleark s 1000MW inštalirane moči in daljnovode take kot se šika. Žal pa nimamo čisto nič od tega in zato je opis fantastika, da bi dobil pridevek znanstvena, bo preteklo še veliko vode.
Variacij projekta beter place je bilo že ogromno, vsakič ko politkanti uspejo napumpat ovce, da je nafte samo še za en vžigalnik in pametno zamolčijo, da je znanih zalog vsa še za 10.000 let.
Rezultati teh projektov so vedno enaki: par koritarjev se je bajno opomoglo in projekt, ko je skuril goro denarja in dal 0 rezultatov, lepo crknil (dobro da so zlobni naftarji vsega krivi). |
Kaj naj clovek odgovori na kaj takega?
Predstavil sem ti izracun vpliva 1.000.0000 vozil (kolikor jih je trenutno registriranih v Sloveniji), ti pa se vedno govoris o 5 nuklearkah? Si si sploh prebral ali si ze brez branja popil vso pamet tega sveta? In potem se se pocutis uzaljenega, ce se kdo obregne ob tvoje nakladanje? Tudi o fotovoltaiki nimas ravno updejtanega sistema, tako da tudi tukaj neka resna debata s tabo ni mozna. Edino kar si nekako uspel zadet je to, da je na svetu nafte se ogromno, a tega "problema" ne bos nasel med mojimi prispevki, in o tem sploh nisem diskutiral.
Daj se raje malo ozri po svetu in videl bos, da se zunaj tvoje glave dogaja se kaj. Pa ne me razumet narobe, proti predstavljenem izracunu bom zadovoljen vsake kritike in lahko debatiramo, ce kateri od upostevanih parametrov ne pije vode saj lahko na ta nacin skupaj naredimo kaj pametnega. Streljanje o 5 nuklearkah kar tako pocez, pa bolj spada za kak gostilniski sank
Pa brez zamere,
Matej |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Marjanp Član
Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.24 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 10:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
Moji občutki so pa takšni.
Avtomobil ki ga bo poganjala električna energija nima realne osnove.
Problemi:
- viri energije (elektrarne),
- prenos energije (omrežje - daljnovodi),
- dostopna mesta (razvejanost po cestah - parkirni prostori),
- hitrost polnjenja,
- velika teža avtomobila zaradi akumulatorjev zato tudi večja poraba energije - izkoristek),
- dodatno onesnaženje okolja (izrabljeni akumulatorji),
- zelo zmanjšana prevožena distanca z enim polnjenjem.
Da ne porečete, da samo kritiziram, podajam še alternativo:
Najprej izdelati miniaturni reaktor, sposoben ogrevanja enostanovanjske hiše.
V miniaturnih reaktorjih uporabljati izrabljeno jedrsko gorivo iz jedrskih elektrarn.
Ko pridobimo zanesljivost na maksimum tak reaktor uporabiti v prevoznih sredstvih v kombinaciji s parnim strojem.
Prednosti:
- zmanjšanje onesnaževanja okolja z visoko-radioaktivnimi odpadki (aktivnost vira se zmanjša - še vedno ostane problem skladiščenja RA odpada, ima pa manjšo aktivnost), Čez 10 let pa upam, da bo obstajala tehnologija za varno odstranitev manj visokega RA odpada - recimo: lansiranje v vesolje.
- manjše število elektrarn (približno 50% el. energije v gospodinjstvih se pretvori v toploto),
- "tankanje" enkrat v življenjski dobi avtomobila - predvidevam,
- teža avtomobila se zmanjša,
- nizka cena energije (odpadna).
Problemi:
- veliko visoko usposobljenih strokovnjakov na področju jedrske energije,
- strikni periodični pregledi takšnih prevoznih sredstev,
- uporabnika prepričati, da se vozi varno, čeprav ima pod havbo malo "atomsko bombo" - čeprav ni nevarnosti, da eksplodira, povzroči pa lahko drugo škodo.
Tudi moja ideja je utopična, menim pa da vsaj 50% manj kot električni avtomobil.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
|
VolkD Član
Pridružen-a: Pet 24 Sep 2004 21:58 Prispevkov: 14228 Aktiv.: 63.77 Kraj: Divača (Kačiče)
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 10:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
Še malo in ta tema bo končala v oddelku dobra volja je najbolja... _________________ Dokler bodo ljudje mislili, da živali ne čutijo, bodo živali čutile, da ljudje ne mislijo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MatejUSA Član
Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 7:11 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.11 Kraj: Palo Alto, CA
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 10:22 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
Moji občutki so pa takšni.
Avtomobil ki ga bo poganjala električna energija nima realne osnove.
Problemi:
- viri energije (elektrarne),
- prenos energije (omrežje - daljnovodi),
- dostopna mesta (razvejanost po cestah - parkirni prostori),
- hitrost polnjenja,
- velika teža avtomobila zaradi akumulatorjev zato tudi večja poraba energije - izkoristek),
- dodatno onesnaženje okolja (izrabljeni akumulatorji),
- zelo zmanjšana prevožena distanca z enim polnjenjem.
Da ne porečete, da samo kritiziram, podajam še alternativo:
Najprej izdelati miniaturni reaktor, sposoben ogrevanja enostanovanjske hiše.
V miniaturnih reaktorjih uporabljati izrabljeno jedrsko gorivo iz jedrskih elektrarn.
Ko pridobimo zanesljivost na maksimum tak reaktor uporabiti v prevoznih sredstvih v kombinaciji s parnim strojem.
Prednosti:
- zmanjšanje onesnaževanja okolja z visoko-radioaktivnimi odpadki (aktivnost vira se zmanjša - še vedno ostane problem skladiščenja RA odpada, ima pa manjšo aktivnost), Čez 10 let pa upam, da bo obstajala tehnologija za varno odstranitev manj visokega RA odpada - recimo: lansiranje v vesolje.
- manjše število elektrarn (približno 50% el. energije v gospodinjstvih se pretvori v toploto),
- "tankanje" enkrat v življenjski dobi avtomobila - predvidevam,
- teža avtomobila se zmanjša,
- nizka cena energije (odpadna).
Problemi:
- veliko visoko usposobljenih strokovnjakov na področju jedrske energije,
- strikni periodični pregledi takšnih prevoznih sredstev,
- uporabnika prepričati, da se vozi varno, čeprav ima pod havbo malo "atomsko bombo" - čeprav ni nevarnosti, da eksplodira, povzroči pa lahko drugo škodo.
Tudi moja ideja je utopična, menim pa da vsaj 50% manj kot električni avtomobil.
LP
Marjan |
Pozdravljen Marjan,
tudi tebi svetujem, da si najprej preberes predstavitev in pogledas izracune:
http://avto20.blogspot.com/2009/02/predstavitev-projekta-better-place.html
Vse skupaj ti ne bo vzelo vec kot 5 min, nato se pa lahko lotiva konstruktivne debate o problemih, ki jih ti pricakujes. Po moje bos nad rezultatom presenecen.
lp
matej |
|
Nazaj na vrh |
|
|
surla Član
Pridružen-a: Ned 14 Dec 2003 15:22 Prispevkov: 716 Aktiv.: 3.21 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 10:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Ko se lotim branja prispevkov na forumu ponavadi to počnem ob kakem pivu ali kaj podobnega.
Vidim , da kdaj pa kdaj kdo prispeva kak spis potem , ko pokadi kaj "močnejšega" |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Marjanp Član
Pridružen-a: Pon 15 Okt 2007 22:28 Prispevkov: 250 Aktiv.: 1.24 Kraj: Dragomer/Brezovica/Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 11:05 pm Naslov sporočila: |
|
|
@MatejUSA
V tvojem priprtem dokumentu je navedeno
poraba: 200Wh za prevozen km
Povprečni diesel avtomobil porabi 6l nafte na 100km
Energijska vrednost nafte je: 12kWh/l
pomeni: 6l * 12kWh/l = 72kWh = 72000Wh
računamo naprej: 72000Wh / 100km = 720Wh/km
pomeni, da za isto razdaljo porabimo 28% el. energije proti 100% naftne energije
Dober zaslužek, če je cena prevoženega kilometra enaka
Prosim razloži. _________________ Nočem pametovati in prepričane prepričevati. Izkušnjo želim deliti s tistimi, kateri le-to potrebujejo.
LP
Marjan |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MatejUSA Član
Pridružen-a: Ned 11 Jan 2009 7:11 Prispevkov: 20 Aktiv.: 0.11 Kraj: Palo Alto, CA
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 11:26 pm Naslov sporočila: |
|
|
Marjanp je napisal/a: |
@MatejUSA
V tvojem priprtem dokumentu je navedeno
poraba: 200Wh za prevozen km
Povprečni diesel avtomobil porabi 6l nafte na 100km
Energijska vrednost nafte je: 12kWh/l
pomeni: 6l * 12kWh/l = 72kWh = 72000Wh
računamo naprej: 72000Wh / 100km = 720Wh/km
pomeni, da za isto razdaljo porabimo 28% el. energije proti 100% naftne energije
Dober zaslužek, če je cena prevoženega kilometra enaka
Prosim razloži. |
Poraba EV-jev so zdaj ze znani podatki, ki so povsem preverljivi.
Splosno znano je tudi, da imajo motorji z notranjim izgorevanjem le priblizno 30% izkoristek, torej tvoj izracun kar drzi.
Na spodnjem linku imas diagram porabe el. energije za Teslo. Ob tem upostevaj, da se diagram nanasa na hitrost v miljah in da gre za vozilo s sportnimi lastnostmi, kar pomeni, da so podatki za ostala "navadna" vozila se precej bolj ugodni (virov je na netu dovolj).
http://www.teslamotors.com/blog4/ |
|
Nazaj na vrh |
|
|
s55m Član
Pridružen-a: Sob 06 Jan 2007 17:07 Prispevkov: 2638 Aktiv.: 12.52 Kraj: Sofia-Bolgarija
|
Objavljeno: Sre Feb 25, 2009 11:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Zelena prihodnost, najnovejsa tehnologija, pa niti spletne strani in grafike, ki bi bila kaj vredna.
Po moje bo še nekaj Badaševice preteklo, preden bomo baterije menjavali na "bencinskih" servisih. Pa tudi proizvodnja baterij ni preveč zelena. To, da je zelena v EU in USA, če baterije izdelujejo na kitajskem ne bo držalo.
Tale Tesla se mi zdi kot zgodba o Airbusu A380 . Le, da je 380-ka malo večja..... _________________ Physics sucks! It always works against "great" ideas! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
valdo Član
Pridružen-a: Pet 29 Jul 2005 7:58 Prispevkov: 13 Aktiv.: 0.06
|
Objavljeno: Čet Feb 26, 2009 10:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Zdravo!
Nisem vsega prebiral, samo bi se vkljucil v del o porabi el. energije iz omrezja.
Nrejena je analiza za Nemcijo kjer je takrat bilo 40 milionov avtomobilov, ce bi vsi presli na el. pogon bi se poraba elekticne nenrgije povecala od 13-16%. Vozila je mozno polniti po noci, ko jih je vecina doma in ko je v omrezju "visek" energije. Problem je malo el. energijo pakirat za s sabo vzet, to pa je ze zdavnaj resil Tesla, zato so ga "ubili".
Za moje pojme je nafta fuj: vrtanje, crpanje, prevoz (tankerji cisterne) rafinerije, prevoz,... fuj, fuj, fuj, je pa res da je ze danes marsikaj fuj pa vseeno tisto vzames ce hoces (pre)zivet.
Lep dan vsem, videli bomo sonce. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 23.88 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Feb 26, 2009 5:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
valdo je napisal/a: |
Zdravo!
Nisem vsega prebiral, samo bi se vkljucil v del o porabi el. energije iz omrezja.
Nrejena je analiza za Nemcijo kjer je takrat bilo 40 milionov avtomobilov, ce bi vsi presli na el. pogon bi se poraba elekticne nenrgije povecala od 13-16%. |
Ti izračuni so recimo temu nerealni, da ne bo kdo preveč užaljen.
Poglejmo rezultate za Slovenijo.
Statistični urad RS, Bilanca porabe tekočih goriv
Iz nje lahko razberemo, da je promet porabil leta 2007 1723 tisoč ton goriva.
1 kg naftnih derivatov ima 42kJ =~12kWh
Porabljeno gorivo za promet predstavlja tako 20.67TWh
Poraba električne energije v RS statistični urad RS je zanšala 13.337TWh
Ni variante, da bi naše elektroenergetsko omrežje zdržalo, saj gre praktično za 3x povečanje porabe in ne nekih utopičnih 16%. Niti če rečemo tovornjakarji bodo pa še vedno lahko vozili na nafto in cifro prepolovimo, imamo skoraj podvojeno potrebo po elektriki.
Tudi razni izboljšani izkoristki, ki jih na papirju ponujajo električni avti, v praksi zvodenijo. Na nobenih testih v realnih okoiščinah ne dosegajo oblubljenih dosegov, ampak mnogo manjše. Poleg tega so izkoristki avta na elektriko manjši od avta na bencin. Zakaj?
Proizvodnja elektike je v najbolj naprednih TE in JE 35%.
V omrežjih izgubimo 7% (statistični urad), imamo samo še 34%
Polnilec za avto , recimo, da je špica konica 90% izkoristek, smo na 30%
Akumulator v avtu super duper 90%, smo na 27% izkoristka
Motor in regulator kot se šika 90% izkoristek in smo na 25%
žal pa idealnih stvari ni in smo z izkoristki še nižje, nekje pri dobrih parnil lokomotivah...
Torej v najboljšem samo primerljivo z avtom na bencin, takim kot ga že imamo.
Ekologija, ne me smejat, proizvodnja elekto naprav in elektronike je ena najbolj umazanih, kar jih sploh obstaja. Mnogo večja kot sem ter tja razbit kakšen tanker, ki BTW veljajo za najbolj varen način transporta tovora.
@Marjanp
Prvi del tvoje zamisli pravzaprav obstaja, zadevo lahko kupiš pri Toshibi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
www.elektronik.si Seznam forumov
-> Ankete |
Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas Pojdi na stran Prejšnja 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 Naslednja
|
Stran 3 od 10 |
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 80 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|