www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Vklop vzvratne luč in utripalke
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 12, 2005 9:00 pm    Naslov sporočila:  Vklop vzvratne luč in utripalke Odgovori s citatom

Pozdravljeni!
Imam Opel Corsa in bi rad zvezal varnostno utripalko in luč za nazaj.Ima kdo podatke oziroma načrt el .napeljave.
Lp Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
blaz
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Nov 2004 22:33
Prispevkov: 21
Aktiv.: 0.09
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Sre Jan 12, 2005 11:05 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz bi povezal stikalo za luči za nazaj oz. direktno z luči za nazaj in stikalo za vklop štirih utripalk. Vprašanje je samo če bo stikalo zdržalo tako velik tok.

Lahko pa povežes luči za nazaj preko releja s stikalom za vklop utripalk ali pa direktno na rele ki vklaplja utripalke.

Ma kdo še kaksno idejo?

_________________
lp blaz
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo MSN Messenger - naslov
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 1:38 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Večina avtov ima principelno vezavo utripalk enako, torej bosch-ov sistem, in to velja tudi za korejce in podobne, ki imajo sistem prednjih luči drugačen, pa še kaj drugega tudi, ampak to tukaj ni pomembno.

Vzvratne luči ni dobro obremenjevati zaradi domnevne premajhne moči stikala na menjalniku. Torej je nujno potrebno uporabiti rele.

Vklop 4 smernikov ni nobena umetnost, če pomislimo, kako delujeta levi ali desni smernik in pa 4 smerniki tako kot original. Ena možnost je, da namesto original stikala za vklop 4 smernikov uporabimo rele z ustreznim številom kontaktov, ker pa je teh kontaktov preveč, se bomo odločili za drugo možnost, ki je enostavna, saj potrebujemo samo rele z dvema delovnima kontaktoma (kdor ne ve kaj je to, naj uporabi razne iskalnike, knjige, ...)
Teoretično bi šlo tudi z najbolj navadnim relejem in dvema diodama (teoretično zato, ker praktično še nisem preiskusil, vendar po moji strokovni oceni bi moralo delat)
Kaj je bistvo? stalnega napajanja kot pri vklopu 4 smernikov v tem primeru ne potrebujemo, saj rikverc gori tako ali tako ko je kontakt in imajo smerniki napajanje. Torej, potrebno je združiti tri točke: levi smernik, desni smernik in 49a
Le kaj je 49a se boste vprašali? to je boschova oznaka in to je točka med avtomatom za smernike in stikalom za vklop levega ali desnega smernika sredinski kontakt, torej vklop 4 smernikov bo nekako tako, kot če bi vklopili s stikalom levi in desni smernik naenkrat, kar pa mehansko ni mogoče s tem stikalom. Original stikalo ne naredi čisto nič drugega, le poleg tega vklopi še napajanje da dela tudi brez kontakta in pa kontrolno lučko trikotnik. Kontrolne lučke za levi in desni smernik pa tako ali tako delujejo.

Naša vezava z relejem bo delovala le ko bo kontakt in seveda rikverc, kontrolna lučka trikotnik pa ne. Ah pa kaj, saj je ne potrebujemo, ker itak posvetita obe lučki za smernike ...

Pripravljam preprost projekt za vklop 4 smernikov za v avto, ki bo imel še dodatno funkcijo, in to je zakasnjen izklop te avtomatike. Zakaj , po mojem mnenju, je dober ta zakasnjen izklop? npr peljemo rikverc na cesti ali pa iz nekega dovoza na cesto in ko se ustavimo in menjalnik prestavimo v 1. brzino, takrat se 4 utripalke ugasnejo, avto pa še kar stoji na mestu in prav zaradi tega, bi bilo dobro, da zadeva deluje še 2-3 sekunde po izklopu rikverca. Zaradi te funkcije bo namesto 5 priključnih žic ena več in to bo napajanje 12v.
Zadeva bo komercialnega značaja z montažo, saj je kazen občutna v primeru neuporabe 4 utripalk. Bo pa tudi objavljeno, ko bo seveda narejeno, še prej pa mora priti na vrsto.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
zrij
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Jan 2004 14:40
Prispevkov: 157
Aktiv.: 0.66
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 9:24 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Z novim zakonom o varnosti v cestnem prometu ki je začel veljati 1.1.2005 je ukinjeno - popravljeno določilo o vklopu vseh štirih utripalk pri vzvratni vožnji, zato avtomatika na tem področju ni več priporočljiva.


http://avtomoto.siol.net/default.asp?page_id=6&article_id=10604122311284564

Zdravko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 9:27 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Hvala za nasvet.Sam vem,da ni dobro povezati preko stikala.Ker bi uničilo kontakt,vsaj bi bilo rele.Hvala za obširno pisanje in še dobra ideja za izklop po 2-3 sekunde.Dsj bi iskal po netu,samo nerodno je,kako bi napisal za iskanje v neščini ali angleščini,ker jaz ne sišim.Vseeno bom še malo poiskal.Če ne bom našel načrta elek.napeljave za Opel,bom mojega mehanika vrpašal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sailor
Član
Član



Pridružen-a: Sre 26 Nov 2003 21:38
Prispevkov: 698
Aktiv.: 2.95
Kraj: Ljubljana-Moste

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 4:34 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

zrij je napisal/a:
Z novim zakonom o varnosti v cestnem prometu ki je začel veljati 1.1.2005 je ukinjeno - popravljeno določilo o vklopu vseh štirih utripalk pri vzvratni vožnji, zato avtomatika na tem področju ni več priporočljiva.


http://avtomoto.siol.net/default.asp?page_id=6&article_id=10604122311284564

Zdravko

Cl. 28 novega ZVCP pravi takole:
(2) Med vzvratno vožnjo morajo biti na vozilu vklopljene varnostne utripalke. Pri vzvratnem parkiranju in vzvratnem obračanju mora voznik vklopiti smerne utripalke.

Cl. 58 pa navaja:
varnostne utripalke pomenijo hkratno delovanje vseh smernih utripalk


Ali naj bi to pomenilo, da se pri vzvratnem parkiranju
ne sme uporabiti vseh stirih utripalk (varnostne utripalke)?

Kako je to bilo urejeno v starem zakonu?

To je namrec odlocujoce za odlocitev
o vgradnji dodatne avtomatike (da, ali ne?)

gl, DD+
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 6:25 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jaz sem tudi nekje bral ,da mora vključiti varnostne utripalke v vzvratni vožnji.Sam ne vem zakaj niso v tovarni uredili .Za luč pa imam narejeno,ko zaganjam,se prižge luč,ki je obvezno.Za ponoči pa je posebej stikalo.
Lp Andrej
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Čet Jan 13, 2005 7:49 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri vzvratni vožnji ko npr parkiramo, je mogoče res bolje, da tisti trenutek vklopime smernik, da nakažemo smer tudi pri vzvratni vožnji. Vendar, je takih primerov malo, večini soudeleženim v prometu bo prav vseeno ali utripajo smerniki ali vsi 4 smerniki, kot pa v praksi vidimo, pa zelo malo ljudi sploh uporablja utripalke, take in drugačne. Tudi policaji se najbrž ne bodo kaj dosti vtikali v naš način vožnje vzvratno, če bomo le ravnali pravilno in bodo vklopljeni 4 smerniki. Če pa bo policaj kaj rekel, pa mu jasno povemo, da tako veleva zakon, o kakšni avtomatiki pa je včasih bolje biti tiho, da ne bi slučajno zahteval kakšne homologacije.
Sam avtomatike še nimam vgrajene, avtomatiko za luči pa sem si vgradil in to tako z zakasnitvijo 15 sekund pri vklopu kontakta. Stikalo za vklop sem simuliral z releji, paralelno, tako da avto ne ve, ali je luč vklopilo stikalo ali kaj drugega, to pa zaradi računalnika, ki kontrolira žarnice če katera pregori. Uporabil pa sem dva releja, enega močnega z enim delovnim kontaktom in enega z 4 delovnimi kontakti. Tako inštalacijo imajo vsa vozila VW group, gre pa se za vrtljivo stikalo s katerim se vklopijo parkirne, luči, meglenke, ... Za ponoči mi ni potrebno vklapljati stikala, saj je vezano tako da ni nobenih sprememb.
Da se vrnem nazaj k 4 smernikom. Stalno ročno vklapljanje 4 smernikov lahko povzroči okvaro original stikala, nam jemlje čas in nas dekoncentrira pri manevrih, kjer je koristno, da se bolj podvizamo, delno zaradi sebe, delno zaradi drugih ki so lahko tudi živčni ... zaradi našega manevra vzvratno ipd. Torej, jaz osebno imam vsekakor raje avtomatsko vklapljanje 4 smernikov kakor ne.
Mogoče bi bilo dobro premisliti tudi o vgradnji stikala, ki bi omogočilo izklop avtomatike za vklop 4 smernikov.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
zrij
Član
Član



Pridružen-a: Sre 21 Jan 2004 14:40
Prispevkov: 157
Aktiv.: 0.66
Kraj: Ajdovščina

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 11:57 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zgolj predlog:
V primeru da ročno vključiš leve ali desne žmigavce bi ti pač delovali, v nasprotnem primeru pa bi delovala avtomatika za vklop vseh štirih žmigavcev pri vzvratni vožnji.

Zdravko
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 2:15 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Moje mnenje je, da je kakršnakoli avtomatika za ta namen nesmiselna, čeprav sem pristaš čimvečje avtomatizacije vsega kar je možno. Smile
V vsakdanjem prometu je treba včasih vklopit vse smernike, dostikrat pa samo eno smer npr. vzvratno parkiranje itd.
Pa tudi tehnična izvedba je pri nekaterih bolj zapletena kot samo montaža relejev. Pri mojem avtu je za vklop vseh smernikov tipka in ne stikalo .... žarnice pa so vsaka posebej krmiljene iz računalnika, kateremu "od zunaj pritisnjena" napetost ali kakšne diodno-relejske rešitve najbrž ne bi ustrezale. Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
reber
Član
Član



Pridružen-a: Pon 26 Maj 2003 12:20
Prispevkov: 2279
Aktiv.: 9.62
Kraj: Bled

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 2:44 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri smernikih je običajno tako: ne glede na to, ali ti žarnice vklaplja računalnik ali pa je nek preprost avtomat za smernike, lahko elektronski ali še celo bimetalni, ne škoduje, če na žarnice pritisneš neko napetost, seveda isto +12v, saj so na ta način v glavnem priključeni vsi alarmi ki imajo signalizacijo tudi s smerniki.
Zanimivo je, da je v nekaterih avtomobilih vezava smernikov res zakomplicirana do konca in je zato uporabljen računalnik, pri nekaterih, čeprav je višji cenovni razred, pa je še vedno uporabljen star zanesljiv bimetalni rele ali pa vsaj nadomestek, samostojen elektronski utripalnik.
Torej, pri avtih z zakomplicirano inštalacijo je bolje stvar pustiti pri miru, pri ostalih pa, stvar okusa in želja. Jaz sebi bom montiral. Na enem avtu imam, na drugem pa še ne, ker sem ga menjal, na prejšnjem pa sem imel. Meni je tako všeč, ker potem ni treba nič vklapljat. Bom pa mogoče vgradil stikalo za izklop avtomatike.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4253
Aktiv.: 17.96
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 3:03 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tako se tudi jaz strinjam,kar je reber pisal.Zdaj za enkrat bom obiskal mojega avtomehanika in se bom pozanimal.V moj avto še nisem pogledal,ker imam zunaj pod streho.
Lp
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 3:20 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Pri meni je vezava smernikov zakomplicirana ali pa dovršena (kakor za koga Very Happy ).
Če mi npr. pregori sprednja desna pozicijska žarnica se takoj z polovično močjo vklopi in stalno gori žarnica prednjega desnega smerokaza. Če med tem vklopim smernik pa dela normalno in se nato spet vrne v polovično gorenje. Nekakšen program avtomatskega medsebojnega nadomeščanja žarnic. Povrhu vsega pa računalnik zazna tudi oslabele in ne samo pregorjene žarnice. Confused

Že pred časom sem razmišljal, da bi za podaljšanje življenske dobe žarnic zasenčenih luči naredil avtomatiko, ki bi podnevi tem žarnicam zmanjšala napetost na 9 do 10v. Po različnih poizkusih in stalnem "pritoževanju" računalnika o napakah na lučeh sem stvar opustil in vsake tri mesece kupim nove žarnice. Sad
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Umnik
Član
Član



Pridružen-a: Čet 16 Sep 2004 17:52
Prispevkov: 958
Aktiv.: 4.04
Kraj: Novo mesto

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 3:36 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Naj samo dodam, da kolikor je meni znano v avtošolah učijo vzvratno parkiranje z vključenimi vsemi štirimi smerniki, prav tako vzvratno vožnjo.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Iztok
Član
Član



Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55
Prispevkov: 4974
Aktiv.: 21.00
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 17, 2005 4:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Umnik, drži! Ampak velikokrat nanese situacija, da se moraš vzvratno pomikat zaradi kakšnega zastoja ali parkiranja v ozki ulici kjer so parkirišča ali dvorišča levo in desno. Zato je dobro nekomu, ki čaka za teboj ali pa se ti celo umika, nakazat smer vzvratnega premika in ne le znak z vsemi smerniki. Se mi je že zgodilo, da se je kdo umaknil ravno na prostor kamor sem hotel zaviti jaz ...

Če se ne motim je pravilno in zakonito oboje, drugače me prosim popravite ... moj izpit je star že skoraj četrt stoletja. Think Wink
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Avtoelektrika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 492 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group