www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Veterna elektrarna
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
alphaone
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.35
Kraj: Za računalnikom

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 22, 2012 1:54 am    Naslov sporočila:  Veterna elektrarna Odgovori s citatom

Dober dan!
Imam dve vprašanji, in sicer ali bi bila kombinacija magneta za moped in navitja zanj primerna za uporabo kot vetrna elektrarna. Navitje bi verjetno bilo potrebno previti, saj jo veter ne more poganjati s par tisoč obr./min, kvečejm nekaj sto.

Drugo vprašanje je, kako bi zagotovil regulacijo napetosti od npr. 100obr./min do recimo 400? Mogoče kakšen avtotransformator in elektroniko da bi ga priklapljala na ustrezne odcepe?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alphaone
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.35
Kraj: Za računalnikom

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 29, 2012 12:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Res nihče ne ve?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Nace
Član
Član



Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12
Prispevkov: 828
Aktiv.: 3.73
Kraj: Zagorje ob Savi

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 29, 2012 8:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če si doma na vetrovnem koncu raje razmišljaj o kakšnem alternatorju iz avtomobila- ga je ravno tako potrebno previt.
Malo uporabi iskanje na forumu je kar dosti na to temo.

LP Nace
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3463
Aktiv.: 16.57
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Ned Apr 29, 2012 11:23 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Če ti tole kaj pomaga- alternator (s stalnimi magneti) od suzukija hayabuse, ima 400W/2000 rpm.
Po moje bi bil zelo primeren, od reduktorju npr. z zobatim jermenom.

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alphaone
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.35
Kraj: Za računalnikom

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 30, 2012 12:55 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Nace: glede alternatorja sem bral, da je tok za vzbujanje tako velik da je izkoristek premajhen za karkoli uporabnega. Bral sem tudi kako ga je nekdo previl in še vedno ni dobil zadovoljivih rezultatov.

ro-bi: Se bojim da bi bile izgube na jermenu precej velike+ hayabusa alternator je verjetno težko kje dobiti oz. je (pre)drag za hobi projekt.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
red_mamba
Član
Član



Pridružen-a: Ned 20 Feb 2005 17:56
Prispevkov: 1486
Aktiv.: 6.69
Kraj: Yogyakarta

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 30, 2012 10:39 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kaj pa brushless motorji?
Bi bili primerni za kaj takega?

_________________
Bad things happen to good people all the time for no reason!
Blog
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 8.34
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 30, 2012 10:56 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Brezkrtačniki so najboljša izbira (moje mnenje).
Drugače pa kolega izdeluje veternico, več kot 3 metre premera, višina 12m, kot motor je uporabil 130 VDC, 2,5KM. Motor je od tekaške steze.
Jaz mu bom naredil regulacijo za polnjene akumulatorjev.


LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Mirko
Član
Član



Pridružen-a: Ned 03 Feb 2008 16:03
Prispevkov: 210
Aktiv.: 1.07

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 01, 2012 10:02 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Mene pa zanima kako boš napravil regulator za veternico,da ne bo pobezljala.Pa l.p.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 8.34
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 01, 2012 11:00 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Tale je bila prva verzija - 250W/24V. Kot breme je bila H4 žarnica. Postavljena je bila za test, koliko se sploh lahko obrača. Pod dveh dneh je mehanika popustila, žarnica pregorela. Zato je kolega začel na novo z mehaniko, motorjem.

Regulator bo preko diode polnil akumulator. Kadar bo napetost akumulatorja presegla nastavljeno, bo FET kratko sklenil generator (in bi s tem električno zaviral). Na vetrnici bomo namestili tudi dajalnik obratov in mehansko zavoro v primeru da bi obrati presegli vse meje.

Razmišljam ali bi uporabil PWM način ali kar direktno. Bo treba preizkusit na delovnem pultu z pogonskim motorjem namesto vetra, različnimi akumulatorji in porabniki.

Na lokaciji, kjer je bila postavljena prva verzija je kar konkretno pihalo.

Če je kdo že kaj podobnega delal se priporočam za kakšen nasvet.

LP

edit: povezava

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
alphaone
Član
Član



Pridružen-a: Sob 19 Dec 2009 17:27
Prispevkov: 60
Aktiv.: 0.35
Kraj: Za računalnikom

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 02, 2012 12:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Dobro, bom še malo bral, saj se mi ne mudi tega postavljat. Vsekakor pa bo ta elektrarna bistveno manjših dimenzij, namenjena bo predvsem polnenju akkumulatorjev.

Glede zaviranja, ni možnosti da bi pri el. zaviranju skurilo motor?
Druga možnost za mehansko regulacijo pa je z spreminjanjem kota med osjo rotorja in repom (v ang. furling).
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 8.34
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 02, 2012 10:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Zato pa bo mehanska zavora, da obrati ne bi prekoračili obratov motorja.

Tale "furling" pa je zanimiva stvar. Bojim se, da je strojni del že predaleč za mehansko realizacijo furling-a.
Razmišljam ali bi bilo možno namestit na zadnji rep zamikanje s servo motorjem, kot
TALE.

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
zamot1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11
Prispevkov: 148
Aktiv.: 0.71

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 07, 2012 8:10 am    Naslov sporočila:  VAWT! Odgovori s citatom

Oglej si malo tole temo malo nižje.
Moj furling dela brez problemov, vetrnica je še cela.
Generator pa takle z mojim štiristopenjskim električnim menjalnikom. Vezava zaenkrat še ni za javno uporabo.
LP.



Foto.031.jpg
 Opis:
 Velikost datoteke:  833.82 KB
 Pogledana:  44 krat

Foto.031.jpg


Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
matejcek81
Član
Član



Pridružen-a: Pon 16 Mar 2009 12:32
Prispevkov: 1526
Aktiv.: 8.34
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Maj 08, 2012 10:03 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

@zamot1:

Mi lahko zaupaš, kaj si mislil "Oglej si malo tole temo malo nižje"?
Kje bi se naj videlo, kako deluje furling na tvoji veternici? Sam ne vm najbolj, kako bi to izpeljal.
Kolikšno moč pa lahko iztisne ven tale tvoj generator?

LP

_________________
Če ne gre - ne obstaja!
Nazaj na vrh
Skrit Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
micabauc
Član
Član



Pridružen-a: Tor 03 Jun 2003 7:12
Prispevkov: 177
Aktiv.: 0.80
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sre Maj 09, 2012 9:22 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

A je to motor od pralnega stroja?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
zamot1
Član
Član



Pridružen-a: Sre 28 Feb 2007 15:11
Prispevkov: 148
Aktiv.: 0.71

PrispevekObjavljeno: Čet Maj 10, 2012 10:03 pm    Naslov sporočila:  LG PS Odgovori s citatom

Ja je motor od pralnega stroja.
Moč je pa odvisna od tega koliko prenese žica (z mojo vezavo x 4)in pogona (vetrnice)
LP Zamot
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Energetika Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 48 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group