Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
pero Član
Pridružen-a: Sob 02 Avg 2003 10:03 Prispevkov: 145 Aktiv.: 0.65 Kraj: Sevnica
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2005 7:22 am Naslov sporočila: Senzor za dež? |
|
|
Zdravo,
Iscem informacije o senzorjih za dez(ti na avtih). Malo sicer sumim da deluje kapacitivno vendar to bolj teorija.
Torej, ce ima kdo ve kako deluje, ali ce ima kdo kako idejo kako ga izdelat na se prosim razgovori.
Pa napisite zraven ce je to kar ste napisli ugibanje, ali tocno veste.
lp,
Pero
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
. Član
Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 75217.86
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2005 8:09 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2005 12:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarE69 je napisal skoraj že vse.
Dodal bi samo še to, da je stvar v praksi zelo uporabna.
Pri meni izgleda takole:
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
16.97 KB |
Pogledana: |
196 krat |
|
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
14.9 KB |
Pogledana: |
121 krat |
|
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
aly Član
Pridružen-a: Tor 28 Sep 2004 14:51 Prispevkov: 9407 Aktiv.: 42.17 Kraj: Kranj - struževo
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2005 2:24 pm Naslov sporočila: |
|
|
Iztok je napisal/a: |
Dodal bi samo še to, da je stvar v praksi zelo uporabna. |
Ali samo nadzira hitrost brisalcev ali dela še kaj drugega?
Recimo odzivnost zavornega sistema prilagodi mokri cesti,.... ?
Glede na vso optiko je verjetno malce težja samogradnja?
LP, aly.
_________________ I'm going to stand outside, so if anyone asks, I'm outstanding |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Maj 09, 2005 3:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
@ aly, kolikor sem bral po raznih internetnih straneh, ta senzor sporoča podatke o količini vode še računalniku od ABS/DSC-ja in avtomatske klime. Prvemu zato, da občasno med vožnjo malce stisne zavorne čeljusti in tako sproti suši diske, drugemu pa zato da prilagodi delovanje klimatskega sistema na povečano vlažnost v zraku, kar je pomembno zaradi vlažnosti (rosenja) v kabini. Vse to se dogaja praktično neopazno za voznika.
Zanimivo pa je to, da v originalnih navodilih od avta, takšnih podrobnosti (čeprav jih je kar precej) sploh ni zaslediti.
Drugače pa ta senzor ne uravnava hitrosti brisalcev, ampak gostoto intervalov. Pri rahlem pršenju je lahko to na vsakih nekaj minut, pri malo močnejšem dežju pa presledkov skorajda ni.
Mislim, da za samogradnjo zadeva niti ne bi bila tako težka. Vsekakor bi bilo potrebno nekaj eksperimentiranja z postavitvijo senzorja in kotov odboja.
Podobne probleme imam sedaj pri svojem trenutnem projektu - enostaven Head Up Display - merilnika hitrosti, kjer je še dosti več težav z optiko ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
StricGeza Član
Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 5.04 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Pon Maj 28, 2007 6:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
jaz bi potreboval nekaj takega(oz. bolj simpl) za zapiranje lopute od ventilatorja v garaži.D oma nekaj brskal in našel
zdaj pa bi to vezje priklopil na motorček od brisalcev ki bi potem zaprl loputo, ampak ne vem kaj naj uporabim namesto žarnice rele ali optokloper
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ElGrigon Član
Pridružen-a: Pon 24 Jul 2006 22:38 Prispevkov: 3880 Aktiv.: 17.94 Kraj: okolica Lenarta
|
Objavljeno: Pon Maj 28, 2007 8:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Brez problema lahko uporabiš rele, imaš avtomatsko galvansko ločeno.
Za optokopler bi si moral umisliti posebej napajanje na tranzistorski strani, npr. če bi tak senzor imel napajan samo z baterijo. Ampak, ker moraš priklopiti kabel na izhod senzorja bi bilo smiselno vezje vedno napajati.
_________________ lp, ElGrigon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
StricGeza Član
Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 5.04 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Pon Maj 28, 2007 8:53 pm Naslov sporočila: |
|
|
a bi bil ta rele v redu HTE
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lagrange Član
Pridružen-a: Pet 10 Okt 2003 10:07 Prispevkov: 164 Aktiv.: 0.74 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 9:17 am Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa, če bi rajši meril relativno zračno vlažnost. Observatoriji imajo takšno rešitev. Ako je rel. vlaž. večja od xx se zadeva zapre.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.05 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 3:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Lagrange je napisal/a: |
...Ako je rel. vlaž. večja od xx se zadeva zapre. |
Relativna vlažnost je odvisna od temperature. Lahko je zelo vlažno, pa če je temperatura prava, se voda ne bo kondenzirala v dež.
Lahko je na lokaciji merjenja povsem suh zrak, dež pa pade iz oblaka. Edini način je meritev kapelj (upornost vode, ali odbojnost IR svetlobe ali mikrovalov).
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
StricGeza Član
Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 5.04 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 3:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
to z vlažnostjo je prezakomplicirano. predlagajte kako naj izvedem da se bo motor ustavil ko bo loputa odprta ali zaprta
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
jur Član
Pridružen-a: Pet 02 Dec 2005 14:45 Prispevkov: 5142 Aktiv.: 23.05 Kraj: [color=zelena]Ljubljana[/color]
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 3:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Mikrostikalo, ki se ga loputa dotakne, ko je v končnem položaju. Če je potrebna vodoodpornost, potem pride v poštev reed cevka in magnet. Možno je tudi, da ima motor detektor toka. Ko zapre/odpre loputo, se vrti zablokiran, pa ga zaščita ugasne.
Jur
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Lagrange Član
Pridružen-a: Pet 10 Okt 2003 10:07 Prispevkov: 164 Aktiv.: 0.74 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 5:07 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jur: Nisem govoril o absolutni temveč relativni vlažnosti, katere lepa lastnost je ravno to da rosišče ni odvisno od temperature. Voda v po definiciji v idealnih okoliščinah kondenzira pri 100% vlažnosti. V neidealnih pa malo nižje (primesi). Je pa res, da je rosišče odvisno od absolutne vlažnosti in temperature.
Res ni nujno, da je vlažnost ob dežju ravno 100%. Zato se prag nastavi malo nižje. Ker se senzorji vlažnosti dobijo že narejeni in njihova cena ni ne vem kako visoka zadeva niti ni tako komplicirana.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
StricGeza Član
Pridružen-a: Ned 01 Apr 2007 11:53 Prispevkov: 1047 Aktiv.: 5.04 Kraj: Gradišče pri Divači
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 6:11 pm Naslov sporočila: |
|
|
kaj pa kak števec obratov
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Iztok Član
Pridružen-a: Pet 08 Okt 2004 0:55 Prispevkov: 4974 Aktiv.: 22.30 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Tor Maj 29, 2007 9:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
StricGeza je napisal/a: |
kaj pa kak števec obratov |
To je najzanesljivejša varijanta. Majhen lijak z mrežico na vrhu proti večjim oviram, ki ga lahko zamašijo (npr. listje), spodaj pa majhen mlinček z magnetkom in reed kontaktom. Po možnosti v ohišju, da ga ne vrti tudi veter. Brez ohišja deluje lahko tudi kot senzor močnejšega vetra (neurje) ...
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|