|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
karlek Član
Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 21:48 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.40 Kraj: čakovec
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 1:15 pm Naslov sporočila: priklop trifaznega el. motorja . |
|
|
prosim če mi lahko kdo skicira kako se priklopi trifazni elektromotor s pomočjo tipkala za vklop in izklop in kontaktorjev z možnostjo vrtenja levo desno (koliko tipk za vklop in izklop rabim, koloiko je potrebno kontaktorjev)
hvala in lep pozdrav
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
BlaZnIK Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 21:18 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.12 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 5:14 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljen!
Potrebuješ dva 3f kontaktorja in logično vezje, ki bo preprečilo kratek stik. Kontaktorja priklopiš na motor tako, da pri enem zamenjaš vrstni red dveh faz (spremeniš smer vrtenja).
Logično vezje oz. zaščito pred kratkim stikom izvedeš s pomočjo logičnih vrat in dveh flipflopov ali pa si omisliš mikrokrmilnik oz. enostaven PLC (odvisno za kaj potrebuješ aplikacijo, torej).
Lp, Matic
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
BlaZnIK Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 21:18 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.12 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 5:15 pm Naslov sporočila: |
|
|
P.S. Jaz bi uporabil 3 tipke: Levo, Desno in Izklop.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 24.01 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 6:31 pm Naslov sporočila: |
|
|
BlaZnIK je napisal/a: |
Logično vezje oz. zaščito pred kratkim stikom izvedeš s pomočjo logičnih vrat in dveh flipflopov ali pa si omisliš mikrokrmilnik oz. enostaven PLC (odvisno za kaj potrebuješ aplikacijo, torej). |
Zakaj komplicirati z nezanesljivo čunga lunga elektroniko, ki po možnosti niti ni primerna po konstrukciji in izvedbi za uporabo v industriji ? Pomožni kontakti na kontaktorjih, ki to nalogo opravijo z odliko, niso več dovolj dobri ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
karlek Član
Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 21:48 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.40 Kraj: čakovec
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 7:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
kako koristiti pomožne kontakte
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Azrael Član
Pridružen-a: Čet 29 Jan 2009 19:46 Prispevkov: 4432 Aktiv.: 24.01 Kraj: Gorje
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 9:10 pm Naslov sporočila: |
|
|
Čez pomožne kontakte prvega kontaktorja spelješ napajanje tuljavice drugega kontaktorja in obratno. Tako ne moreš vklopiti še drugi kontaktor, ko je eden že vklopljen.
Enostavno in učinkovito.
Nisi pa navedel pomembnega podatka: Naj motor deluje samo dokler je tipka pritisnejna (žerjav npr), ali ves čas od pritiska na tipko za vklop določene smeri do pritiska tipke za izklop (razni stroji) ?
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
digital Član
Pridružen-a: Ned 08 Jun 2008 23:11 Prispevkov: 253 Aktiv.: 1.32 Kraj: Slovenska Bistrica
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 9:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pomožni kontakt kontaktorja, vežež zaporedno s tuljavico kontaktorja, s katerim ne smeta biti vklopljena skupaj. Sheme se mi danes ne da risat, nekaj malega pa je tudi na googl-u.
http://erid.tsckr.si/10/caddy_navodila/vaja5.html
Glej točko 75.
Vidim, da sem predolgo pisal (me je Azrael prehitel).
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
karlek Član
Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 21:48 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.40 Kraj: čakovec
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 9:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
gre za vrtalni stroj kateri bi naj deloval ko pritisneš tipko za vklop ( tipke ni potrebno držati ves čas delovanja), izklop pa se naj opravi z tipko za izklop.
vsem sodelujočim najlepša hvala za informacije.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
BlaZnIK Član
Pridružen-a: Pet 13 Feb 2009 21:18 Prispevkov: 23 Aktiv.: 0.12 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Nov 25, 2010 10:37 pm Naslov sporočila: |
|
|
Super rešitev za motorje manjših moči. Sem čisto pozabil na pomožne kontakte.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
karlek Član
Pridružen-a: Pet 01 Okt 2010 21:48 Prispevkov: 66 Aktiv.: 0.40 Kraj: čakovec
|
Objavljeno: Pon Dec 27, 2010 9:53 am Naslov sporočila: |
|
|
vsem hvala za informacije, vrtalka že deluje, lp karlek
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mihaberanic Neznanec
Pridružen-a: Ned 30 Sep 2012 10:10 Prispevkov: 3 Aktiv.: 0.02
|
Objavljeno: Tor Dec 26, 2017 11:47 am Naslov sporočila: |
|
|
Pozdravljeni, izdelujem upogibni stroj za profilne cevi in trakove. Ustavilo se mi je pri priklopu 3 faznega elektromotorja. Namreč zadeva bo delovala takole; s stikalom ali tipko se vklopi trifazni motor, ki služi hodu oziroma pomiku levo in desno. Pomik bo omejen s pomočjo dveh končnih stikal; torej ko pride levo do konca, doseže končno stikalo, to pa preklopi smer vrtenja, ko pride desno do konca in doseže končno stikalo, ponovno zamenja smer vrtenja. Motor izklopimo s tipko. Tipki za vklop in izklop bosta ločeni.
Vem, da potrebujem dva kontaktorja, dve končni stikalo, ter dve tipki pri ostalem pa mi zmanjka znanja. Prosim za pomoč.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Nace Član
Pridružen-a: Pon 12 Maj 2003 0:12 Prispevkov: 828 Aktiv.: 3.73 Kraj: Zagorje ob Savi
|
Objavljeno: Tor Dec 26, 2017 12:25 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kaj pa, če se bo stroj ustavil kje vmes in ne bo vedel v katero smer mora iti?
_________________ LP Nace |
|
Nazaj na vrh |
|
|
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.11
|
Objavljeno: Tor Dec 26, 2017 7:04 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na hitro sem skiciral shemo.
Rabiš:
1x rele R z enim N.O. kontaktom
2x kontaktor K s tremi močnostnimi N.O. kontakti ter enim N.C. (11-13) in enim N.O. (10-12) pomožnim kontaktom
2x končno stikalo KS z enim N.O. (3-4) in enim N.C.(1-2) kontaktom
1x stop tipka z enim N.C. (1-2) kontaktom
1x start tipka z dvema N.O. (3-4) in (3"-4") kontaktoma
Samodržna vezava releja R služi za vklop in izklop samodejnega delovanja.
Kontakta (3"-4") pri start tipki služita za vklop prednostne smeri pri zagonu.
Pri tej shemi se bo ob zagonu prednostno vklopil K2, ki vozi voziček v smeri od KS1 proti KS2. Če je ob zagonu voziček že na položaju z aktiviranim KS2, se bo pa vklopil K1, ki vozi voziček v smeri od KS2 proti KS1.
Spremenjen stavek ==> Neprekinjeno držanje tipke za vklop nima vpliva na delovanje, saj se po zagonu vse dogaja le še med KS1 - KS2 - KS1- ... do izklopa.
Tipka Stop je lahko tudi gobica za Hitri izklop, saj izklopi vse in tudi preprečuje zagon. Stop tipka ima (1-2) kontakt (napačni številki v shemi).
Končni stikali KS1 in KS2 morata imeti prisilni preklop. To pomeni, da vzmet poskrbi za histerezo hoda pri preklopu. Ko je hod iz 0 do 100% pri 60%, prvi kontakt prekine in drugi zagotovo sklene. Ko je nazaj grede hod iz 100 do 0% pri 40%, pa drugi kontakt prekine in prvi zagotovo sklene.
Obstajajo namreč tudi končna stikala brez prisilnega preklopa, z mehkim izklopom in mehkim vklopom), ko prvi kontakt iz 0 do 100% pri 30% že prekine, drugi pa sklene šele pri 70%. Nazaj grede iz 100% do 0 pa drugi razklene pri 70%, prvi pa sklene šele pri 30%. Ob uporabi takih KS bo voziček obtičal.
Opis: |
Ena je skica, druga je shema, obe pa sta pravi. |
|
Velikost datoteke: |
2.5 MB |
Pogledana: |
24 krat |
|
_________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 48 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|