|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Čet Feb 24, 2011 11:03 pm Naslov sporočila: Formula - študentsko tekmovanje |
|
|
Ni povsem izven stroke glede na to, da je zraven tudi veliko elektronike. Skratka optimiziram in merim motor za Formula dirkalnik, ki ga izdelujemo na fakulteti za strojništvo v Mariboru. To ni ravno takšna formula kot dobi vsak najprej asociacijo - F1 ampak je študentko tekmovanje, ki je zelo razširjeno po vsem svetu med tehničnimi fakultetami.
Agregat je od Honde CBR600RR 2008. Kupili smo ECU MoTeC M84 tako, da sem moral priklopiti vse kable na novo. Prav tako je bilo potrebno nastaviti vse parametre za delovanje iz nule. Zdaj pa me čaka še ogromno dela z mapami za gorivo in vžig ter še drugimi parametri, da dobimo ven neko moč. Bo pa dosti manjša od serijskega motorja saj je po pravilniku omejitev vstopa zraka skozi eno 20mm cev (originalno ima motor štiri takšne odprtine po 40mm premera), kar pomeni, da je presek odprtine za zrak samo 6,3 odstotka prvotne odprtine in motor pri višjih vrtljajih nima dovolj zraka, da bi lahko razvil polno moč. To je pač potem izziv, da se dobi iz takšnega motorja čim več. Zaenkrat pa motor zelo lepo teče.
Opis: |
|
Velikost datoteke: |
561.03 KB |
Pogledana: |
68 krat |
|
Nazadnje urejal/a Raptor Ned Feb 27, 2011 3:36 pm; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Dorijan Član
Pridružen-a: Ned 22 Jun 2008 10:48 Prispevkov: 2481 Aktiv.: 12.86 Kraj: južnoprimorska
|
Objavljeno: Čet Feb 24, 2011 11:36 pm Naslov sporočila: |
|
|
Raptor je napisal/a: |
Bo pa dosti manjša od serijskega motorja saj je po pravilniku omejitev vstopa zraka skozi eno 20mm cev (originalno ima motor štiri takšne odprtine po 40mm premera), kar pomeni, da je presek odprtine za zrak samo 6,3 odstotka prvotne odprtine in motor pri višjih vrtljajih nima dovolj zraka, da bi lahko razvil polno moč. |
A turbopolnilnik je dovoljen?
_________________ Če nekaj deluje, razstavi in ugotovi zakaj. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Čet Feb 24, 2011 11:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Je, ampak za restriktorjem za zrak. Pred restriktorjem je lahko samo še loputa za zrak in filter. Druge omejitve glede motorja so pa še 610ccm, 85 oktanski bencin in nivo hrupa, ki ga ne poznam na pamet. S turbino se pa letos še ne bomo ukvarjali, ker začenjamo povsem na novo. Bila je sicer pred časom formula na našem faksu dokaj uspešna ampak je vse mirovalo od leta 2006 tako, da imamo letos ogromno dela.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.74
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 12:42 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Je, ampak za restriktorjem za zrak. Pred restriktorjem je lahko samo še loputa za zrak in filter. Druge omejitve glede motorja so pa še 610ccm, 85 oktanski bencin in nivo hrupa, ki ga ne poznam na pamet. S turbino se pa letos še ne bomo ukvarjali, ker začenjamo povsem na novo. Bila je sicer pred časom formula na našem faksu dokaj uspešna ampak je vse mirovalo od leta 2006 tako, da imamo letos ogromno dela. |
Bah. Easy peasy.
Postaviš ga v sobo s 10bari nadtlaka.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 1:05 am Naslov sporočila: |
|
|
Kje pa ti voziš avto? V normalni atmosferi ali v tlačni komori?
Jasno je tudi, da je prepovedano vsakršno dodajanje drugih plinov (NOS, kisik,..).
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.74
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 5:08 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Brick wall Kje pa ti voziš avto? V normalni atmosferi ali v tlačni komori? |
Odvisno od vremena pravzaprav.
Citiram: |
Jasno je tudi, da je prepovedano vsakršno dodajanje drugih plinov (NOS, kisik,..). |
Kaj pa odvzemanje? Na primer odvzameš dušik iz zraka.
Kako dolga mora biti tale 20mm cev ?
Zakaj ga nebi futral z mešanico nitrometana, rečeš da se ti je** za kisik. Ga sploh ne rabi za gorenje.
Ali pa v gorivo namešaš Amonijev nitrat, ali malce bolj pikanten aceton peroksid ?
Jaz bi šel z dvotaktno turbo-polnjeno dizelsko mašino, pa vidim, da kaj takega ni mogoče.
Vse kar imaš tule si omejen. Max. moč je omejena s volumnom kisika, kompresija in izkoristek pa z bednim bencinom.
IMO greš v čisto revno (stohiometrično) mešanico, ker bo polnjene mašine praktično zanemarljivo in neke hude razlike od bogate itak ne bo, tako dobiš še največjo moč.
Potem še malce prišparaš na olju, da po nepotrebenem ne šprica po mašini. Uporabiš še kakšne bolj strupene mešanice na bazi molibidena, pobereš iz mašine alternator, pumpo za gorivo furaš na štrom. Turbopolnilec furaš na elektriko z navadnim radialnim ventom, pravtako na enak način odstranjuješ izpušne pline.
Morebiti bi se dalo odstraniti še vodno pumpo.
Na vhod daš ustrezno veliko posodo, v kateri se bodo padci tlaka med takti izravnali.
Avspuh je že tako lahko poljubnih dimenzij.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
rok Član
Pridružen-a: Pet 13 Mar 2009 16:31 Prispevkov: 365 Aktiv.: 1.98 Kraj: Dravograd
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 11:30 am Naslov sporočila: |
|
|
Raptor je napisal/a: |
Druge omejitve glede motorja so pa še 610ccm, 85 oktanski bencin in nivo hrupa, ki ga ne poznam na pamet |
@pir0beast mislim da so tvoji dodatki proti pravilom
_________________ I live in a world where vacuum tube is king!! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 6:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
Pyr0Beast je napisal/a: |
Kaj pa odvzemanje? Na primer odvzameš dušik iz zraka. |
Saj ne vem več ali si resen ali...
Pyr0Beast je napisal/a: |
Kako dolga mora biti tale 20mm cev ? |
Ni določeno. Lahko je milimeter ali pa meter.
Pyr0Beast je napisal/a: |
Zakaj ga nebi futral z mešanico nitrometana, rečeš da se ti je** za kisik. Ga sploh ne rabi za gorenje.
Ali pa v gorivo namešaš Amonijev nitrat, ali malce bolj pikanten aceton peroksid ?
Jaz bi šel z dvotaktno turbo-polnjeno dizelsko mašino, pa vidim, da kaj takega ni mogoče. |
Dovoljen je samo kisik. Ne da se mimo pravil. Druga alternativa je potem še samo alkohol namesto bencina ampak tam je še potem še manjši premer restriktorja za zrak. Tukaj si lahko prebereš pravila glede izgradnje dirkalnika, tukaj pa še dodatna pravila za tekmovanje v Nemčiji.
Pyr0Beast je napisal/a: |
Vse kar imaš tule si omejen. Max. moč je omejena s volumnom kisika, kompresija in izkoristek pa z bednim bencinom. |
Kompresijo bomo še že povečali z nižanjem glave boljše polnjenje pa dosegli z bolj zbrušenimi odmičnimi gredmi (na mestu kjer je ventil zaprt, da ga potem bolj odpira).
Pyr0Beast je napisal/a: |
IMO greš v čisto revno (stohiometrično) mešanico, ker bo polnjene mašine praktično zanemarljivo in neke hude razlike od bogate itak ne bo, tako dobiš še največjo moč. |
Pri večji obremenitvi potrebuješ več goriva za zgorevanje kar pomeni, da mora biti mešanica bolj bogata ali z drugimi besedami lambda število pod 1.
Pyr0Beast je napisal/a: |
Potem še malce prišparaš na olju, da po nepotrebenem ne šprica po mašini. Uporabiš še kakšne bolj strupene mešanice na bazi molibidena, pobereš iz mašine alternator, pumpo za gorivo furaš na štrom. Turbopolnilec furaš na elektriko z navadnim radialnim ventom, pravtako na enak način odstranjuješ izpušne pline.
Morebiti bi se dalo odstraniti še vodno pumpo. |
To je pa odličen recept kako najhitreje uničiti motor. Revna mešanica+hlajenje brez vodne črpalke = skurjen motor v prvem krogu.
Nekateri tudi predelujejo te motorje na suhi karter ampak se mi letos še ne bomo spuščali v to, ker ni tako velike prednosti. Pri količini olja pa v nobenem primeru ne bomo varčevali. Že tako je problem mazanja pri motorjih iz motornih koles, ki so potem vgrajeni v dirkalnike. Motorno kolo se nagiba v zavojih in je olje ves čas na dnu karterja, pri avtu pa pride zavoj in vrže vso olje ob steno ter ostane oljna črpalka suha. V karter se potem naredijo pregrade, ki to preprečijo.
Črpalka za gorivo je že v osnovi električna. O odstranitvi alternatorja sem že razmišljal ampak moram preračunati, če je smiselno glede na kasnejšo večjo težo akumulatorja. Žal mora imeti avto električni zaganjač.
Ne vem pa kako si predstavljaš hlajenje motorja brez vodne črpalke? Zračno hlajenje nikakor ne pride v poštev.
Pyr0Beast je napisal/a: |
Na vhod daš ustrezno veliko posodo, v kateri se bodo padci tlaka med takti izravnali. |
Plenumi se zadnje čase kar veliko uporabljajo in najverjetneje bo na sesalnemu kolektorju.
Pyr0Beast je napisal/a: |
Avspuh je že tako lahko poljubnih dimenzij. |
Ne more biti poljubnih dimenzij, ker je omejitev hrupa in ne smemo tekmovati če presežemo to vrednost.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
bojans Član
Pridružen-a: Sob 17 Nov 2007 0:52 Prispevkov: 1196 Aktiv.: 5.98 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 7:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
Fantje, če ste že tako zagnani . Lepa beseda včasih lepo mesto najde. Akrapovič izpušni sistemi. Pač vprašajte. Pa veliko uspehov želim!
_________________ Razlike med mrličem in butlom ni. Nobeden od niju se ne zaveda. Trpi pa okolica. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 8:12 pm Naslov sporočila: |
|
|
Hvala, bomo tudi tam vprašali ampak potem ko se naredijo izračuni za idealni izpušni sistem. Zdaj imamo gor Akrapoviča od 2006 formule.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
strobos Član
Pridružen-a: Sre 24 Sep 2003 12:19 Prispevkov: 726 Aktiv.: 3.26 Kraj: Brežice
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 8:41 pm Naslov sporočila: |
|
|
Jaz bi na tvojem mestu vseeno malo eksperimentiral s kakim električnim turbotom. Kak modelarski motorček in turbina in malo regulacije.
Lp
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Pyr0Beast Član
Pridružen-a: Pon 16 Jun 2008 14:11 Prispevkov: 4969 Aktiv.: 25.74
|
Objavljeno: Pet Feb 25, 2011 11:32 pm Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
To je pa odličen recept kako najhitreje uničiti motor. Revna mešanica+hlajenje brez vodne črpalke = skurjen motor v prvem krogu. |
Nah. Narediš zunanji obtok. Kaj češ kuriti pol kilovata da vrtiš tisto notranjo pumpo.
Pa še temperaturo lahko dvigneš in s tem povečaš izkoristek.
Revna mešanica pa ne bo imela efekta, ker je polnjenje take mašine praktično zanemarljivo, saj stalno dela pod vakuumom.
Citiram: |
Črpalka za gorivo je že v osnovi električna. O odstranitvi alternatorja sem že razmišljal ampak moram preračunati, če je smiselno glede na kasnejšo večjo težo akumulatorja. Žal mora imeti avto električni zaganjač.
Ne vem pa kako si predstavljaš hlajenje motorja brez vodne črpalke? Zračno hlajenje nikakor ne pride v poštev.
|
Aja. Sem mislil, da imaš samo stacionarni benchmark.
Citiram: |
Ne more biti poljubnih dimenzij, ker je omejitev hrupa in ne smemo tekmovati če presežemo to vrednost. |
Velika pretočnost avspuha še ne pomeni visok nivo hrupa.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
. Član
Pridružen-a: Pon 23 Avg 2004 16:16 Prispevkov: 16777190 Aktiv.: 75245.95
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 2:06 am Naslov sporočila: |
|
|
Brisana vsebina odstranjenega uporabnika.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
SimonS Član
Pridružen-a: Čet 01 Jul 2004 11:18 Prispevkov: 4592 Aktiv.: 20.60 Kraj: Kobarid
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 12:23 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarE69 je napisal/a: |
A obstaja kaj podobnega za elektro pogon? |
Evo predlog.
Se odpre stran, napišejo pogoji, naredi reklamo po šolah pa je. Še večji izziv pa je elektro avto na izključno sončni pogon, kot imajo dirko v Avstraliji (ja saj vem. Tam je malce več sonca kot pri nas...)
_________________ Lep dan
Simon |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Sob Feb 26, 2011 2:44 pm Naslov sporočila: |
|
|
MarE69 je napisal/a: |
A obstaja kaj podobnega za elektro pogon? |
Seveda. Obstaja Formula Student Combustion in Formula Student Electric:
http://www.formulastudentelectric.de/
Mene osebno električna formula ne pritegne preveč. Mi je večji izziv razvijanje bencinskega motorja. Pa tudi zvok pri 15000 vrtljajih in polno obremenitvijo ni slab.
SimonS je napisal/a: |
Evo predlog.
Se odpre stran, napišejo pogoji, naredi reklamo po šolah pa je. Še večji izziv pa je elektro avto na izključno sončni pogon, kot imajo dirko v Avstraliji (ja saj vem. Tam je malce več sonca kot pri nas...) |
Vredo ideja ampak vprašanje kolikšen bi bil odziv, ker izdelava tega ni poceni. Tudi nam so ravno finance največji problem, saj moramo zagotoviti sami vso financiranje za izdelavo dirkalnika potem pa še enkrat toliko denarja, da lahko gremo na dve tekmovanji (na tretje sploh ne moremo, ker nimamo toliko denarja). Je pa to zagotovo najboljši (prostovoljni) projekt na fakulteti, kjer si lahko bodoči inženirji naberejo največ praktičnih izkušenj.
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 75 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|