|
www.elektronik.si Forum o elektrotehniki in računalništvu
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
igo Član
Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11 Prispevkov: 3638 Aktiv.: 17.05
|
Objavljeno: Tor Jul 12, 2011 11:43 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na tisto cev nad glavo dajte lijak od trobente. Če bo preveč zraka, ga z loputo spuščajte mimo. Ne pa da ga sploh ne zajemate.
Zožan del sesalne cevi se ne sme počasi razširiti, ampak mora skozi steno vstopati v cev s čim večjim premerom. Ponovno si oglejte tiste slike iz priročnika, zlasti zgornjo levo in spodnjo desno. _________________ Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Sre Jul 13, 2011 9:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Na vstopu v sesalni kolektor je samo ena trobentica, nima smisla dajati kakšne lijake in podobno. Prav tako je oblika cevi, da se počasi razširijo najboljša. Naredilo se je veliko simulacij in to se je izkazalo za pravo rešitev.
Danes pa je bila tudi uradna predstavitev na strehi Europarka. Šlo je vse več kot odlično in je formula prestala kar hudo zlorabljanje iz strani Marca Come in Mirana Stanovnika. Nekaj malega si lahko preberete v Večeru.
Tukaj je posnetek kamere iz formule, ko je vozil Stanovnik: http://www.youtube.com/watch?v=5V4GuqpUjXg
Je pa vozil ves čas v prvi prestavi tako, da si lahko predstavljate, da je to kar hitra zadeva. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
boriskozjan Član
Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23 Prispevkov: 956 Aktiv.: 5.09 Kraj: Šmarje pri Jelšah
|
Objavljeno: Sre Jul 13, 2011 10:16 pm Naslov sporočila: |
|
|
ja, fajn ste naredili tale dirkalnik, je pa Marc lepše vozu, je pa res čisto preveč zaprta proga za takšen dirkalnik. Aja, pa majico sem [slovenščina je zame španska vas] dobil
Veliko uspeha na tekmovanjih... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
brum Član
Pridružen-a: Čet 04 Nov 2010 16:33 Prispevkov: 82 Aktiv.: 0.50 Kraj: Kras
|
Objavljeno: Sre Jul 13, 2011 10:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Gre kot raketa
Vendar Stanovnik pa mislim da vseno bolj spada na 2 kolesi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
lojzek Član
Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00 Prispevkov: 3353 Aktiv.: 16.96
|
Objavljeno: Pet Jul 15, 2011 12:21 pm Naslov sporočila: |
|
|
Stanovnik v njej je bil fotografiran v včerajšnjih Slo Novicah... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.37 Kraj: Celje- Dobrna
|
Objavljeno: Pet Jul 15, 2011 12:57 pm Naslov sporočila: |
|
|
Kako je narejeno menjavanje prestav? Kaj je pa z gumbom za nižjo prestavo na volanu? Kakšno pa bo sekundarno prestavno razmerje? Koliko bo hitrost v 6. prestavi na blokadi?
Ko bo vsega konec pa še kakšna vožnja brez restriktorja zraka.
Sicer pa super projekt! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pet Jul 15, 2011 6:50 pm Naslov sporočila: |
|
|
brum je napisal/a: |
Gre kot raketa
Vendar Stanovnik pa mislim da vseno bolj spada na 2 kolesi |
Se strinjam! _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Sob Jul 16, 2011 12:18 pm Naslov sporočila: |
|
|
Za menjavanje skrbi robotiziran sekvenčni menjalnik. V bistvu sem vzel prenos in motorček za Dewaltov baterijski vrtalnik. Od prenosa sem vzel ven eno stopnjo tako, da je zdaj dvostopenjsko planetno gonilo, naredil sem pa tudi drugo ohišje. To potem vrti prestavno os. Da se ne bi motorček zavrtel predaleč in bi ga "kurilo" je zraven tudi en enkoder, ki smo ga dobili od RLS-a in daje podatek o točnem položaju. Vse to nadzira elektronika, ki prikazuje trenutno prestavo in krmili motorček. Bomo pa po vsej verjetnosti vzeli ven prvo prestavo, ko dobimo manjši sprednji verižnik. Ne potrebujmo toliko prestav hkrati je pa tudi bolj zanesljivo in hitreje prestavljati, ko ni treba več čez nevtralno iz prve v drugo (sekvenca prestavlja je 1-N-2-3-4-5-6). Elektronika da ven tudi signal za prekinitev vžiga direktno na ECU tako, da se lahko navzgor prestavlja brez sklopke, računalnik samo za trenutek prekine vžig, da se razbremeni menjalnik. Navzdol pa se na žalost mora uporabljati sklopka ker je v pravilniku prepovedan "drive by wire" (ne vem kako je po slovensko, elektronska regulacija plina recimo), ki bi lahko pri prestavi navzdol povečala vrtljaje, da bi lepo menjavalo in ne bi blokiralo koles. Morda pa bomo kupili sklopko, ki je zaporna samo v eno smer in se lahko potem brez problema menjava tudi navzdol, ker motor več ne more zavirati avta.
Gumb za nižjo prestavo je med vožnjo odtrgal Stanovnik. Saj ni bilo kaj narobe, ker prestavljanje ni delalo. En teden pred predstavitvijo smo uničili motor tako, da je bil potem že drug na avtu za predstavitev. Prišlo pa je zaradi menjave do majhnega razmaka med osjo motorčka za prestavljanje in prestavno osjo na motorju zaradi česar potem motorček ni imel dosti navora, da bi jo lahko normalno obrnil. Zdaj sem to že rešil in malo drugače vse skupaj vpel, da se to ne more več ponoviti in je povsem neodvisno drug od drugega. So pa bili tisti gumbi na volanu narejeni gor zelo na hitro in so tudi neki poceni ter se jih očitno hitro uniči.
Za prestavna razmerja in hitrost ti pa žal ne morem povedati, ker se jaz ne ukvarjam s tem in ne vem točno. Senzorjev za hitrost koles še nismo priklopili. Ko pa to bo pa bomo videli točno kako hitro gre.
Tukaj pa je še en posnetek sprednjih in zadnjih obes med vožnjo:
http://www.youtube.com/watch?v=ulwfeyWrV74 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
marko Član
Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14 Prispevkov: 755 Aktiv.: 3.39
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 8:26 am Naslov sporočila: |
|
|
Raptor je napisal/a: |
Za menjavanje skrbi robotiziran sekvenčni menjalnik. V bistvu sem vzel prenos in motorček za Dewaltov baterijski vrtalnik. Od prenosa sem vzel ven eno stopnjo tako, da je zdaj dvostopenjsko planetno gonilo, naredil sem pa tudi drugo ohišje. To potem vrti prestavno os. Da se ne bi motorček zavrtel predaleč in bi ga "kurilo" je zraven tudi en enkoder, ki smo ga dobili od RLS-a in daje podatek o točnem položaju. Vse to nadzira elektronika, ki prikazuje trenutno prestavo in krmili motorček. Bomo pa po vsej verjetnosti vzeli ven prvo prestavo, ko dobimo manjši sprednji verižnik. Ne potrebujmo toliko prestav hkrati je pa tudi bolj zanesljivo in hitreje prestavljati, ko ni treba več čez nevtralno iz prve v drugo (sekvenca prestavlja je 1-N-2-3-4-5-6). Elektronika da ven tudi signal za prekinitev vžiga direktno na ECU tako, da se lahko navzgor prestavlja brez sklopke, računalnik samo za trenutek prekine vžig, da se razbremeni menjalnik. Navzdol pa se na žalost mora uporabljati sklopka ker je v pravilniku prepovedan "drive by wire" (ne vem kako je po slovensko, elektronska regulacija plina recimo), ki bi lahko pri prestavi navzdol povečala vrtljaje, da bi lepo menjavalo in ne bi blokiralo koles. Morda pa bomo kupili sklopko, ki je zaporna samo v eno smer in se lahko potem brez problema menjava tudi navzdol, ker motor več ne more zavirati avta.
Gumb za nižjo prestavo je med vožnjo odtrgal Stanovnik. Saj ni bilo kaj narobe, ker prestavljanje ni delalo. En teden pred predstavitvijo smo uničili motor tako, da je bil potem že drug na avtu za predstavitev. Prišlo pa je zaradi menjave do majhnega razmaka med osjo motorčka za prestavljanje in prestavno osjo na motorju zaradi česar potem motorček ni imel dosti navora, da bi jo lahko normalno obrnil. Zdaj sem to že rešil in malo drugače vse skupaj vpel, da se to ne more več ponoviti in je povsem neodvisno drug od drugega. So pa bili tisti gumbi na volanu narejeni gor zelo na hitro in so tudi neki poceni ter se jih očitno hitro uniči.
Za prestavna razmerja in hitrost ti pa žal ne morem povedati, ker se jaz ne ukvarjam s tem in ne vem točno. Senzorjev za hitrost koles še nismo priklopili. Ko pa to bo pa bomo videli točno kako hitro gre.
Tukaj pa je še en posnetek sprednjih in zadnjih obes med vožnjo:
http://www.youtube.com/watch?v=ulwfeyWrV74 |
Bravo!
Edino škoda, da to ni peljal nekdo, ki bi to peljal tako kot je treba. Po videu sodeč zgleda tole popolnoma nevozno..
Sicer pa glede drive by wire.. če ta ni dovoljen, bi lahko motorček dali tudi na pedalu za gas in bi tako vmesni gas z elektroniko dodali. Tako imam jaz narejeno in deluje odlično. Sicer imam pnevmatsko, ampak če imate že vse elektro, bi bilo najbolje še to. Imaš kakšno sliko "vpetega" tega motorčka na prestavah? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Raptor Član
Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20 Prispevkov: 533 Aktiv.: 2.72 Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 10:16 am Naslov sporočila: |
|
|
Po svoje je bilo dobro, da je vozil tako kot je ker je bilo zanimivo za gledalce. Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo. Coma je peljal dosti lepše in dosegel tudi boljši čas ter rekord proge.
Žal se ne da tudi tako mimo pravil:
Citiram: |
B8.5.2 Throttle Actuation
The throttle must be actuated mechanically, i.e. via a cable or a rod system. The use of electronic
throttle control (ETC) or “drive-by-wire” is prohibited. |
Zagotovo nam ne bi pustili imeti aktuatorja za premikanje pedala za plin. Bi se katera ekipa zagotovo že davno tega spomnila in se verjetno tudi je ampak nihče ne sme imeti kaj podobnega na avtu.
Motorčka za menjavanje pa nimam fotografiranega. Bom poslikal. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
GopherB Član
Pridružen-a: Čet 10 Mar 2011 11:44 Prispevkov: 90 Aktiv.: 0.56 Kraj: Lj
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 10:36 am Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo. |
Meni bi se tudi srce trgalo med opazovanjem, kaj pocne z mojim "little baby" |
|
Nazaj na vrh |
|
|
andrejj Član
Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06 Prispevkov: 4250 Aktiv.: 19.07 Kraj: 8232 Šentrupert
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 11:13 am Naslov sporočila: |
|
|
Jutri bo v reviji Time out(Dnevnik) objavljen članek. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vitez93 Član
Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00 Prispevkov: 1018 Aktiv.: 5.37 Kraj: Celje- Dobrna
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi Član
Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53 Prispevkov: 3468 Aktiv.: 16.54 Kraj: Koroška
|
Objavljeno: Pon Jul 18, 2011 8:55 pm Naslov sporočila: |
|
|
Raptor je napisal/a: |
Po svoje je bilo dobro, da je vozil tako kot je ker je bilo zanimivo za gledalce. Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo. Coma je peljal dosti lepše in dosegel tudi boljši čas ter rekord proge.
Žal se ne da tudi tako mimo pravil:
Citiram: |
B8.5.2 Throttle Actuation
The throttle must be actuated mechanically, i.e. via a cable or a rod system. The use of electronic
throttle control (ETC) or “drive-by-wire” is prohibited. |
Zagotovo nam ne bi pustili imeti aktuatorja za premikanje pedala za plin. Bi se katera ekipa zagotovo že davno tega spomnila in se verjetno tudi je ampak nihče ne sme imeti kaj podobnega na avtu.
Motorčka za menjavanje pa nimam fotografiranega. Bom poslikal. |
Pihnite malo NOSa notri med menjavo.... _________________ 3 x 3 = 9
ena dalje |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu
|
Uptime: 71 dni
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|