www.elektronik.si Seznam forumov www.elektronik.si
Forum o elektrotehniki in računalništvu
 
 PomočPomoč  IščiIšči  Seznam članovSeznam članov  SkupineSkupine  StatisticsStatistika  AlbumAlbum  DatotekeFilemanager DokumentacijaDocDB LinksPovezave   Registriraj seRegistriraj se 
  PravilaPravila  LinksBolha  PriponkePriponke  KoledarKoledar  ZapiskiZapiski Tvoj profilTvoj profil Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil PrijavaPrijava 

Formula - študentsko tekmovanje
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
igo
Član
Član



Pridružen-a: Sre 11 Okt 2006 19:11
Prispevkov: 3638
Aktiv.: 17.06

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 12, 2011 11:43 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na tisto cev nad glavo dajte lijak od trobente. Če bo preveč zraka, ga z loputo spuščajte mimo. Ne pa da ga sploh ne zajemate.

Zožan del sesalne cevi se ne sme počasi razširiti, ampak mora skozi steno vstopati v cev s čim večjim premerom. Ponovno si oglejte tiste slike iz priročnika, zlasti zgornjo levo in spodnjo desno.

_________________
Teoretično je praksa posledica teorije, praktično je pa ravno obratno. (igo 2001)
LP, Igor
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Raptor
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20
Prispevkov: 533
Aktiv.: 2.72
Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 13, 2011 9:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Na vstopu v sesalni kolektor je samo ena trobentica, nima smisla dajati kakšne lijake in podobno. Prav tako je oblika cevi, da se počasi razširijo najboljša. Naredilo se je veliko simulacij in to se je izkazalo za pravo rešitev.

Danes pa je bila tudi uradna predstavitev na strehi Europarka. Šlo je vse več kot odlično in je formula prestala kar hudo zlorabljanje iz strani Marca Come in Mirana Stanovnika. Smile Nekaj malega si lahko preberete v Večeru.

Tukaj je posnetek kamere iz formule, ko je vozil Stanovnik: http://www.youtube.com/watch?v=5V4GuqpUjXg

Je pa vozil ves čas v prvi prestavi tako, da si lahko predstavljate, da je to kar hitra zadeva. Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
boriskozjan
Član
Član



Pridružen-a: Pet 14 Nov 2008 23:23
Prispevkov: 956
Aktiv.: 5.09
Kraj: Šmarje pri Jelšah

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 13, 2011 10:16 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

ja, fajn ste naredili tale dirkalnik, je pa Marc lepše vozu, je pa res čisto preveč zaprta proga za takšen dirkalnik. Aja, pa majico sem [slovenščina je zame španska vas] dobil Smile
Veliko uspeha na tekmovanjih...
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
brum
Član
Član



Pridružen-a: Čet 04 Nov 2010 16:33
Prispevkov: 82
Aktiv.: 0.50
Kraj: Kras

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 13, 2011 10:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Gre kot raketa Very Happy
Vendar Stanovnik pa mislim da vseno bolj spada na 2 kolesi Very Happy
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Raptor
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20
Prispevkov: 533
Aktiv.: 2.72
Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 15, 2011 10:49 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še ena reportaža na Siol portalu, kjer je novinar tudi zapeljal naš dirkalnik po progi in podal svoje mnenje.:
http://www.siol.net/avtomoto/zanimivosti/2011/07/formula_mariborskih_studentov_ze_na_dirkaliscu.aspx
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
lojzek
Član
Član



Pridružen-a: Pet 25 Jan 2008 8:00
Prispevkov: 3353
Aktiv.: 16.97

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 15, 2011 12:21 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Stanovnik v njej je bil fotografiran v včerajšnjih Slo Novicah...Smile
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.37
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 15, 2011 12:57 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Kako je narejeno menjavanje prestav? Kaj je pa z gumbom za nižjo prestavo na volanu? Very Happy Kakšno pa bo sekundarno prestavno razmerje? Koliko bo hitrost v 6. prestavi na blokadi?
Ko bo vsega konec pa še kakšna vožnja brez restriktorja zraka. Twisted Evil

Sicer pa super projekt! Applause
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 15, 2011 6:50 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

brum je napisal/a:
Gre kot raketa Very Happy
Vendar Stanovnik pa mislim da vseno bolj spada na 2 kolesi Very Happy


Se strinjam!

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Raptor
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20
Prispevkov: 533
Aktiv.: 2.72
Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 16, 2011 12:18 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Za menjavanje skrbi robotiziran sekvenčni menjalnik. V bistvu sem vzel prenos in motorček za Dewaltov baterijski vrtalnik. Od prenosa sem vzel ven eno stopnjo tako, da je zdaj dvostopenjsko planetno gonilo, naredil sem pa tudi drugo ohišje. To potem vrti prestavno os. Da se ne bi motorček zavrtel predaleč in bi ga "kurilo" je zraven tudi en enkoder, ki smo ga dobili od RLS-a in daje podatek o točnem položaju. Vse to nadzira elektronika, ki prikazuje trenutno prestavo in krmili motorček. Bomo pa po vsej verjetnosti vzeli ven prvo prestavo, ko dobimo manjši sprednji verižnik. Ne potrebujmo toliko prestav hkrati je pa tudi bolj zanesljivo in hitreje prestavljati, ko ni treba več čez nevtralno iz prve v drugo (sekvenca prestavlja je 1-N-2-3-4-5-6). Elektronika da ven tudi signal za prekinitev vžiga direktno na ECU tako, da se lahko navzgor prestavlja brez sklopke, računalnik samo za trenutek prekine vžig, da se razbremeni menjalnik. Navzdol pa se na žalost mora uporabljati sklopka ker je v pravilniku prepovedan "drive by wire" (ne vem kako je po slovensko, elektronska regulacija plina recimo), ki bi lahko pri prestavi navzdol povečala vrtljaje, da bi lepo menjavalo in ne bi blokiralo koles. Morda pa bomo kupili sklopko, ki je zaporna samo v eno smer in se lahko potem brez problema menjava tudi navzdol, ker motor več ne more zavirati avta.
Gumb za nižjo prestavo je med vožnjo odtrgal Stanovnik. Smile Saj ni bilo kaj narobe, ker prestavljanje ni delalo. En teden pred predstavitvijo smo uničili motor tako, da je bil potem že drug na avtu za predstavitev. Prišlo pa je zaradi menjave do majhnega razmaka med osjo motorčka za prestavljanje in prestavno osjo na motorju zaradi česar potem motorček ni imel dosti navora, da bi jo lahko normalno obrnil. Zdaj sem to že rešil in malo drugače vse skupaj vpel, da se to ne more več ponoviti in je povsem neodvisno drug od drugega. So pa bili tisti gumbi na volanu narejeni gor zelo na hitro in so tudi neki poceni ter se jih očitno hitro uniči. Smile

Za prestavna razmerja in hitrost ti pa žal ne morem povedati, ker se jaz ne ukvarjam s tem in ne vem točno. Smile Senzorjev za hitrost koles še nismo priklopili. Ko pa to bo pa bomo videli točno kako hitro gre.

Tukaj pa je še en posnetek sprednjih in zadnjih obes med vožnjo:
http://www.youtube.com/watch?v=ulwfeyWrV74
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
marko
Član
Član



Pridružen-a: Sre 07 Jan 2004 15:14
Prispevkov: 755
Aktiv.: 3.39

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 8:26 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Raptor je napisal/a:
Za menjavanje skrbi robotiziran sekvenčni menjalnik. V bistvu sem vzel prenos in motorček za Dewaltov baterijski vrtalnik. Od prenosa sem vzel ven eno stopnjo tako, da je zdaj dvostopenjsko planetno gonilo, naredil sem pa tudi drugo ohišje. To potem vrti prestavno os. Da se ne bi motorček zavrtel predaleč in bi ga "kurilo" je zraven tudi en enkoder, ki smo ga dobili od RLS-a in daje podatek o točnem položaju. Vse to nadzira elektronika, ki prikazuje trenutno prestavo in krmili motorček. Bomo pa po vsej verjetnosti vzeli ven prvo prestavo, ko dobimo manjši sprednji verižnik. Ne potrebujmo toliko prestav hkrati je pa tudi bolj zanesljivo in hitreje prestavljati, ko ni treba več čez nevtralno iz prve v drugo (sekvenca prestavlja je 1-N-2-3-4-5-6). Elektronika da ven tudi signal za prekinitev vžiga direktno na ECU tako, da se lahko navzgor prestavlja brez sklopke, računalnik samo za trenutek prekine vžig, da se razbremeni menjalnik. Navzdol pa se na žalost mora uporabljati sklopka ker je v pravilniku prepovedan "drive by wire" (ne vem kako je po slovensko, elektronska regulacija plina recimo), ki bi lahko pri prestavi navzdol povečala vrtljaje, da bi lepo menjavalo in ne bi blokiralo koles. Morda pa bomo kupili sklopko, ki je zaporna samo v eno smer in se lahko potem brez problema menjava tudi navzdol, ker motor več ne more zavirati avta.
Gumb za nižjo prestavo je med vožnjo odtrgal Stanovnik. Smile Saj ni bilo kaj narobe, ker prestavljanje ni delalo. En teden pred predstavitvijo smo uničili motor tako, da je bil potem že drug na avtu za predstavitev. Prišlo pa je zaradi menjave do majhnega razmaka med osjo motorčka za prestavljanje in prestavno osjo na motorju zaradi česar potem motorček ni imel dosti navora, da bi jo lahko normalno obrnil. Zdaj sem to že rešil in malo drugače vse skupaj vpel, da se to ne more več ponoviti in je povsem neodvisno drug od drugega. So pa bili tisti gumbi na volanu narejeni gor zelo na hitro in so tudi neki poceni ter se jih očitno hitro uniči. Smile

Za prestavna razmerja in hitrost ti pa žal ne morem povedati, ker se jaz ne ukvarjam s tem in ne vem točno. Smile Senzorjev za hitrost koles še nismo priklopili. Ko pa to bo pa bomo videli točno kako hitro gre.

Tukaj pa je še en posnetek sprednjih in zadnjih obes med vožnjo:
http://www.youtube.com/watch?v=ulwfeyWrV74


Bravo!

Edino škoda, da to ni peljal nekdo, ki bi to peljal tako kot je treba. Po videu sodeč zgleda tole popolnoma nevozno.. Smile

Sicer pa glede drive by wire.. če ta ni dovoljen, bi lahko motorček dali tudi na pedalu za gas in bi tako vmesni gas z elektroniko dodali. Tako imam jaz narejeno in deluje odlično. Sicer imam pnevmatsko, ampak če imate že vse elektro, bi bilo najbolje še to. Imaš kakšno sliko "vpetega" tega motorčka na prestavah?
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Raptor
Član
Član



Pridružen-a: Sob 22 Mar 2008 14:20
Prispevkov: 533
Aktiv.: 2.72
Kraj: Ravne na Koroškem/Maribor

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 10:16 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Po svoje je bilo dobro, da je vozil tako kot je ker je bilo zanimivo za gledalce. Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo. Shocked Coma je peljal dosti lepše in dosegel tudi boljši čas ter rekord proge.

Žal se ne da tudi tako mimo pravil:
Citiram:
B8.5.2 Throttle Actuation
The throttle must be actuated mechanically, i.e. via a cable or a rod system. The use of electronic
throttle control (ETC) or “drive-by-wire” is prohibited.


Zagotovo nam ne bi pustili imeti aktuatorja za premikanje pedala za plin. Bi se katera ekipa zagotovo že davno tega spomnila in se verjetno tudi je ampak nihče ne sme imeti kaj podobnega na avtu.

Motorčka za menjavanje pa nimam fotografiranega. Bom poslikal.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
GopherB
Član
Član



Pridružen-a: Čet 10 Mar 2011 11:44
Prispevkov: 90
Aktiv.: 0.56
Kraj: Lj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 10:36 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Citiram:
Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo.


Meni bi se tudi srce trgalo med opazovanjem, kaj pocne z mojim "little baby" Wink
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
andrejj
Član
Član



Pridružen-a: Ned 21 Mar 2004 15:06
Prispevkov: 4250
Aktiv.: 19.08
Kraj: 8232 Šentrupert

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 11:13 am    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Jutri bo v reviji Time out(Dnevnik) objavljen članek.
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vitez93
Član
Član



Pridružen-a: Pet 19 Sep 2008 20:00
Prispevkov: 1018
Aktiv.: 5.37
Kraj: Celje- Dobrna

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 7:19 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Še članek na Motosvetu. http://www.motosvet.com/-marc-coma-navdusen-nad-slovenijo.html
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ro-bi
Član
Član



Pridružen-a: Ned 28 Jan 2007 16:53
Prispevkov: 3468
Aktiv.: 16.54
Kraj: Koroška

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 18, 2011 8:55 pm    Naslov sporočila:   Odgovori s citatom

Raptor je napisal/a:
Po svoje je bilo dobro, da je vozil tako kot je ker je bilo zanimivo za gledalce. Je pa res, da smo vsi samo mirno stali in nemo gledali kaj dela z našo formulo. Shocked Coma je peljal dosti lepše in dosegel tudi boljši čas ter rekord proge.

Žal se ne da tudi tako mimo pravil:
Citiram:
B8.5.2 Throttle Actuation
The throttle must be actuated mechanically, i.e. via a cable or a rod system. The use of electronic
throttle control (ETC) or “drive-by-wire” is prohibited.


Zagotovo nam ne bi pustili imeti aktuatorja za premikanje pedala za plin. Bi se katera ekipa zagotovo že davno tega spomnila in se verjetno tudi je ampak nihče ne sme imeti kaj podobnega na avtu.

Motorčka za menjavanje pa nimam fotografiranega. Bom poslikal.


Pihnite malo NOSa notri med menjavo....

_________________
3 x 3 = 9
ena dalje
Nazaj na vrh
Odsoten Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo   Printer-friendly version    www.elektronik.si Seznam forumov -> Vse kar nima zveze z elektroniko in računalništvom Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
Stran 5 od 7

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
Ne, ne moreš pripeti datotek v tem forumu
Ne, ne moreš povleči datotek v tem forumu

Uptime: 67 dni


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group